بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
کد خبر : ۱۴۶۶۲۷
دو شرکت بهمن دیزل و پتروشیمی مبین امروز و فردا برای سرمایه گذاران معرفی می شوند تا در صورت مناسب بودن شرایط با عرضه ۱۰ و ۵ درصدی سهام در فرابورس و بورس مواجه شوند.
ایران اکونومیست-در پی شروع عرضه های اولیه سال جاری با دو شرکت بورسی و فرابورسی سیمان خوزستان و فولاد هرمزگان در سه شنبه و چهارشنبه گذشته، زمینه حضور سایر شرکت های جدید در سال 94 در صورت وجود شرایط مناسب فراهم شده است.


براساس این گزارش، طبق اعلام قبلی، امروز جلسه معارفه شرکت فرابورسی بهمن دیزل ساعت 14 در هتل سیمرغ برگزار می شود تا همه شرایط برای عرضه اولیه " خدیزل" فراهم شود.

در این رابطه سعیدموحدی معاون اقتصادی گروه بهمن گفته است: زمان عرضه اولیه 10 درصد سهام "خدیزل" نیز احتمالا" اواسط هفته و شاید اواخر هفته باشد. در این رابطه بعد از هماهنگی با هیات مدیره و مسئولان بازار سرمایه ، زمان قطعی این شرکت تعیین و اعلام می شود.

شرکت بهمن دیزل از 5 مرداد سال گذشته با نماد " خدیزل" در بازار دوم فرابورس درج شده است. این شرکت با سرمایه 100 میلیارد تومانی وابسته به گروه بهمن بوده و پیش بینی سود هر سهم این شرکت برای دو سال 93 و 94 حدود 68 تومان است.

برپایه این گزارش، ساعت 14 فردا نیز جلسه معارفه شرکت 1.425 هزار میلیارد تومانی پتروشیمی مبین در هتل اسپیناس برگزار می شود تا با صلاحدید مسئولان بازار و سهامدار عمده ، شاید چهارشنبه جاری 5 تا 10 درصد سهام آن در تابلوی دوم معاملات بورس عرضه اولیه شود.

در جلسه معارفه مبین،مدیرعامل این شرکت به دلیل حضور در ماموریت خارج از کشور حضور ندارد اما سایر مدیران به همراه مسئولان در مورد اخرین وضعیت مالی و عملیاتی آن توضیحاتی ارایه خواهند کرد.

این شرکت وابسته به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس 5 مرداد ماه سال گذشته مورد پذیرش بورس قرار گرفته و از 12 بهمن 93 به عنوان چهارصد و نودمین شرکت بورسی در بخش« تامین برق، گاز و آب»، گروه «تامین برق، گاز، بخار و آب گرم» و طبقه‌ « تامین بخار و آب گرم» با کد «4030» و نماد «مبین- mobin» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس درج شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
حداقل امون میدادید اوضاع بورس تثبیت بشه بعد عرضه اولیه راه مینداختید.چرا انقد دستپاچه شدین؟
متنفر از اصولگرایان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
مسئولان بورس بدترین رفتار را با سهامداران صبور کردند . بنده بیش از 50 درصد در ضرر هستم و اعتماد به گفته های مسئولان قبلی و فعلی بورس مبنی بر نگاه بلند مدت کردم . طی یکسال و اندی مدام بورس در حال ریزش بود . آیا وجدانان این درست است تا دو روز بورس مثبت شد با عرضه اولیه بزنند تو سر سهامداران خرد ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
تا بورس را به خاک سیاه ننشونید ولکن ماجرا نیستید بابا عرضه اولیه هم حساب وکتابی دارد مثل ریگ بیابان دارید عرضه میکنید این منطق درستی نیست وهدف این عرضه ها نابودی بورس است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴
ما برای همدیگه میگیم والا مسئولین مربوطه که اینا رو نمی خونن!