بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران از آمادگی ایران برای صادرات گاز به بغداد خبر داد و گفت: تا پایان اردیبهشت‌ماه گاز ایران به عراق می‌رود.
کد خبر : ۱۴۶۶۳۳
به گزارشافکارنیوز، روابط عمومی وزارت نفت اعلام کرد:علیرضا کاملی با اشاره به تعامل مطلوب شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی صادرات گاز ایران درباره بحث صادرات گاز گفت: تلاش ایران و عراق این است تا صادرات گاز به کشور عراق هر چه زودتر اجرایی شود.

وی با یادآوری این‌که صادرات گاز به عراق شامل بغداد و بصره می‌شود، افزود: صادرات گاز به بغداد با حجم روزانه چهار میلیون مترمکعب آغاز می‌شود و تا ٣٥ میلیون مترمکعب در روز قابل افزایش است.

کاملی درباره قرارداد گازی به بصره نیز گفت: اسفند ماه سال گذشته هیئتی از ایران به بغداد سفر کرد و مذاکرات خوبی در این زمینه انجام شد و قرار شد قرارداد صادرات گاز به این کشور بزودی نهایی شود.

مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران درباره مقدار اولیه صادرات گاز ایران به بصره، اظهار کرد: صادرات گاز به بصره یک سال پس از امضای قرارداد (سال ١٣٩٥) با حجم روزانه پنج میلیون مترمکعب آغاز می‌شود و سرانجام به ٣٠ میلیون متر مکعب در روز می‌رسد.

وی با اشاره به افزایش تولید گاز در کشور، گفت: ایران آمادگی تامین روزانه بیش از ٣٠ میلیون متر مکعب گاز را به بصره دارد.

کاملی همچنین درباره مدت زمان قرارداد صادرات گاز به بصره و این که انشعاب آن از چه خط لوله ای گرفته می شود، گفت: مدت قرارداد ٦ ساله و قرار است انشعاب آن از خط لوله ششم سراسری گرفته شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
متر مکعب چند می خرند یا هدیه بلا عوض است
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
تمام ثروت کشور هدیه شده به این عربها جالبه هیچکوم هم از ما به موقع حمایت نمیکنند حالا یمن هم اضافه شد