بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
بانک مرکزی اروپا متعهد به اجرای محرک پولی

تورم ۲درصدی هدف بانک مرکزی اروپا است

رئیس بانک مرکزی اروپا تاکید کرد که این بانک هیچ برنامه ای برای محدود کردن برنامه تزریق نقدینگی و اجرای محرک پولی ندارد و این برنامه را به طور کامل اجرا خواهد کرد.
کد خبر : ۱۴۶۸۷۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز) به نقل از رویترز، ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا تصریح کرد: هر چند پیش بینی می کنم رشد اقتصادی منطقه یورو با افزایش نسبی روبرو شود ولی بانک مرکزی اروپا تصمیمی برای محدود کردن اجرای برنامه محرک پولی نخواهد داشت.
بر اساس این گزارش بانک مرکزی اروپا از ماه گذشته اجرای محرک پولی را با تزریق ماهانه 60 میلیارد یورو نقدینگی آغاز کرده که هدف اصلی آن کمک به رشد و رونق اقتصادی کشورهای اروپایی بوده است. این برنامه قرار است حداقل تا سپتامبر 2016 میلادی ادامه یابد.
دراگی گفت: بانک مرکزی اروپا قطعا اجرای برنامه محرک پولی را تا سپتامبر 2016 ادامه خواهد داد و امیدواریم تا آن زمان به هدف نرخ تورم 2 درصدی دست یابیم.
به گزارش سایت طلا، کنفرانس خبری دراگی چند لحظه ای با شعارهای اعتراض آمیز یک معترض به سیاست های بانک مرکزی اروپا که روی میز کنفرانس ایستاد، مختل شد. وی فریاد می زد: دیکتاتوری بانک مرکزی اروپا را پایان دهید.
وی ابراز امیدواری کرد که دولت یونان در فرصت باقی مانده بتواند با وام دهندگان بین المللی بر سر اجرای اصلاحات اقتصادی و مالی و دریافت کمک های مالی جدید به توافق نهایی برسد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر