بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸
معاون وزیر راه و شهرسازی از تنظیم سند جامع توسعه دریایی تا 2 ماه آینده خبر داد و گفت: متأسفانه سهم دریا در اقتصاد کشور ما بسیار اندک است و باید این موضوع در پژوهشکده بررسی گردد.
کد خبر : ۱۴۶۹۶۰
شکرچی‌زاده در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه بخش دریایی کشور مورد یک غفلت تاریخی قرار گرفته است گفت: متأسفانه سهم دریا در اقتصاد کشور ما بسیار اندک است و باید در این حوزه فعالیت‌های جدی را شروع کنیم.

وی افزود: تنظیم سند جامع توسعه دریایی از ناحیه ریاست جمهوری به مرکز تحقیقات ابلاغ شده و ما در این موضوع از نظرات گروه‌های متعددی از صاحب‌نظران و کارشناسان داخلی و خارجی استفاده کرده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: نتایج اولیه این تحقیقات تا دو ماه آینده نهایی می‌شود و در مرحله بعدی به شورای انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه‌، مسکن و شهرسازی با اشاره به با اهمیت بودن مسئله دریایی کشور اظهار داشت: از لحاظ سکونت‌گاهی و فضای سرزمینی بسیاری از مناطق کشور با مشکل آب و دسترسی به آن مواجه هستند بنابراین باید مطالعات اساسی در این حوزه انجام دهیم.

شکرچی‌زاده با اشاره به اینکه باید در بخش آب از مناطقی که دسترسی به آب آنها راحت‌‌تر است استفاده کنیم افزود: متأسفانه بخش‌های جنوبی کشور ظرفیت‌های جدی دارند ولی متأسفانه در حوزه توزیع جمعیت نسبت به سایر مناطق کمتر هستند بنابراین در فضای سرزمینی از لحاظ شهرنشینی و شهرسازی مطالعات دریایی بسیار بااهمیت است و در پژوهشکده در حال مطالعه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سهم اقتصاد کشور بسیار اندک است و باید تلاش کنیم به 10 درصد که عددی ایده‌ال است در افق 1414 برسانیم و این م وضوع با تأکید بر توسعه دریامحور امکان‌پذیر است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر