بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
در گفتگو با معامله گر بورس کالای شرکت کارگزاری مبین سرمایه عنوان شد:

صادرات محصولات فولادی به عنوان محرکی برای خروج از رکود

بلاتکلیفی حاصل از امید به کاهش قیمت محصولات موجود در بورس کالا باعث شده تا فعالان بازار فولاد در خرید محصولات فولادی، تأمل بیشتری به خرج دهند که این امر در نهایت منجر به رسوب محصولات در انبارهای شرکت های تولیدکننده می شود.
کد خبر : ۱۴۶۹۷۴
نویسنده :
محمدآموخته
در معاملات هفته اخیر بورس کالا، محصولات فولادی شرکت هایی از جمله، ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه و همچنین فولاد خوزستان در بازار فوق مورد دادوستد قرار گرفت.

معامله گر بورس کالای شرکت کارگزاری مبین سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به اینکه همچنان کاهش تقاضا در کنار عدم تمایل عرضه کنندگان در بورس کالا به چشم می خورد، اظهار داشت: در معاملات هفته گذشته بورس کالا، تنها عرضه محصولات شرکت های ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه و همچنین فولاد خوزستان با حجم معاملات نسبتاً مناسبی به ثبت رسید و تقاضای دیگری برای سایر محصولات فولادی اعلام نگردید.

ایرج فرجی، نوسانات نرخ ارز و بیم و امید از سرانجام متن توافق نهایی مذاکرات هسته ای را از جمله عوامل مؤثر در کم فروغی عرضه و تقاضای محصولات موجود در بورس کالا عنوان کرد و افزود: بلاتکلیفی حاصل از امید به کاهش قیمت محصولات موجود در بورس کالا باعث شده تا فعالان بازار فولاد در خرید محصولات فولادی، تأمل بیشتری به خرج دهند که این امر در نهایت منجر به رسوب محصولات در انبارهای شرکت های تولیدکننده می شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و نتایج نهایی مذاکرات هسته ای و به تبع آن رونق بازار مسکن، احتمال می رود در ماه های آتی، افزایش حجم معاملات محصولات فولادی را در بورس کالا نظاره گر باشیم.

معامله گر بورس کالای شرکت کارگزاری مبین سرمایه در پایان یادآور شد: امکان عرضه محصولات فولادی در رینگ صادراتی بورس کالا می تواند به عنوان محرکی قوی در راستای خروج از رکود فعلی بازار محصولات فولادی قلمداد گردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
زیاد جوزده نباشید جون اقتصاد جهانی خراب است