بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۵
در راستاي گسترش سهم بازار ، سايپا ديزل توليد بيشتر محصول تا سطح بيش از 610 درصد را در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته در برنامه توليد شركت لحاظ نموده و به انجام رسانده است .
کد خبر : ۱۴۶۹۹

ناوگان حمل و نقل شهري و بين شهري كشور مؤثر ترين نقش را در سفر هاي كوتاه مدت شهري و سفرهاي طولاني مدت جاده اي دارد .

Image

دكتر ملک پس از برگزاری مراسم باشکوه رونمایی از چهار محصول جدید سایپا دیزل ودر مصاحبه ای با خبر نگار بورس نیوز گفت : تجهيز ناوگان حمل و نقل تجاری و عمومی کشور براي رفاه حال عموم و کاهش خسارات مالی و جانی امري است كه در دستور كار دولت نهم قرار دارد و كارخانجات توليدکننده خودروهاي سنگين و نيمه سنگين اين دستورالعمل را در برنامه توليد خود لحاظ نموده اند .

در حال حاضر توليد كاميون ، كاميونت و ميني بوس از جمله فعاليت هاي شركت سايپا ديزل است كه اين شركت با جديت تمام براي توليد به روز اين محصولات تلاش مي كنند كه توليد 12 نوع محصول جديد در برنامه ريزي اهداف سال87 اين شركت قرار گرفته است .

Image

وی در ادامه بیان داشت ، در مرداد ماه سال جاري نيز شاهد مراسم افتتاحيه 4 مدل از محصولات سايپا ديزل با حضور قلعه� باني مدير عامل شركت ايدرو و بذر پاش مدير عامل شركت سايپا بوديم كه در اين مراسم خطوط توليد رنوميدلام ، ولوو FM و دو مدل ميني بوس افتتاح شد .

Image

بنا بر گزارش بورس نيوز؛ شركت سايپا ديزل توانسته است با همكاري و مساعدت شركتهاي بزرگي همچون VOLVO TRUCKS كه يكي از بزرگترين توليدكنندگان كاميون در جهان محسوب مي شود، Renault Trucks ، Yutong ، FOTON و Dong Feng ، سهم بسزايي در توليد كاميون و كاميونتهاي سبك و سنگين كشور بدست آورد و گامي مؤثر در جهت توسعه ناوگان حمل و نقل بردارد .

سايپا ديزل توليد 36 نوع محصول مختلف را در برنامه توليد سال 87 خود هدف گزاري كرده است.

سايپا ديزل محصولات تجاري جديدي را از گروه رنو و ولوو كه شامل كاميونهاي سنگين و متوسط و كاميونهاي نيمه سنگين مي شوند را علاوه بر محصولات مسافربري جديد در دستور كار توليد دارد .

در راستاي گسترش سهم بازار ، سايپا ديزل توليد بيشتر محصول تا سطح بيش از 610 درصد را در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته در برنامه توليد شركت لحاظ نموده و به انجام رسانده است .

اين مسئله موجب شده است كه مبلغ فروش شركت نيز بيش از 610 درصد رشد يابد .روند صعودي صادرات سايپا ديزل با رشد 160 درصدي از ديگر موفقيتهاي اين شركت محسوب مي شود .

با توجه به اين حجم توليد ، سايپا ديزل قصد دارد 50 درصد از سهم بازار داخلي را به خود اختصاص دهد كه تاكنون موفق به كسب سهم 41 درصدي بازار كشور شده است .

در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته سهم بازار سايپا ديزل 117 درصد رشد داشته است و اين امرمقدر نمي شد مگر با ارتقاء سطح كيفي محصولات در راستاي كيفيت بالاي محصولات اين شركت مي‌توان به محصول FH ولوو اشاره نمود كه توانسته است از سوي شركت بازرسي كيفيت به عنوان با كيفيت ترين محصول در سطح كشور معرفي شود .

Image

انجام فعاليت هاي فوق سبب گشته است كه سودآوري شركت روند مثبت بيابد و سود عملياتي شركت رشد چشمگيري داشته باشد به گونه اي كه 260 درصد رشد سودآوري را نسبت به مدت مشابه سال گذشته در كارنامه خود ثبت نموده است .

استراتژي فروش مناسب شركت سبب گرديده است بيش از 77 درصد از محصولات در نيمه اول سال جاري تأمين شده و بيش از 2000 ميليارد ريال از بدهي هاي شركت با فروش محصولات توليدي پرداخت گردد .

شايان ذكر است كه سايپا ديزل نقش بسزايي در توسعه اقتصاد ملي داشته است و با عنايت به ماده 28 قانون توسعه چهارم كه از لزوم كاهش عمر ناوگان تجاري كشور از 6/22 به 12 سال خبر مي دهد و همچنين با نگاه نافذ به مصوبه شماره 61/6/1/11-24 مورخ 12/5/85 هيأت وزيران گامهاي مؤثري را در جهت نوسازي ناوگان تجاري و حمل و نقل كشور برداشته است .

Image

Image

افزايش كيفيت محصولات و كاهش هزينه هاي مازاد از جمله برنامه هاي آتي سايپا ديزل است. افزايش 326 درصدي توليد و فروش بمنظور حفظ و گسترش سهم بازار ، توسعه شبكه خدمات پس از فروش و بازاريابي بيشتر به منظور صادرات و كسب درآمد ارزي نيز به عنوان ديگر اهداف مورد نظر شركت براي سال آينده اعلام شده است .

از ديگر چشم اندازهاي مورد نظر سايپا ديزل اخذ مصوبه نوسازي ناوگان حمل و نقل باري است كه در نتيجه پيگيري دريافت اين مصوبه يقيناً وضعيت ناوگان كشور بهبود خواهد يافت و در امتداد آن شاهد كاهش مصرف سوخت در ناوگان حمل و نقل باري هستيم .

بازنگري و پياده سازي استراتژي هاي كلان سايپا ديزل با استفاده از مدل كارت اعتباري متوازن BSC ، برگزاري 10 جشنواره و نمايشگاه در استانهاي مختلف و افزايش انگيزه بهره وري نيروي انساني از ديگر اهداف سايپا ديزل است كه در دستور كار اين شركت لحاظ شده است .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر