بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
بازار سرمایه و شاخص های بورس پس از یک افت قابل توجه در معاملات روز گذشته، امروز با رشدی بسیار اندک مواجه شدند بطوریکه شاخص کل 4 واحد و شاخص قیمت 2 واحد رشد را به ثبت رساندند اما این در حالی بود که امروز روند کلی سهام شرکت ها کم و بیش بهتر از دیروز بود.
کد خبر : ۱۴۷۰۱۹
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 94.01.30 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 8 واحد افزایش به رقم 49402 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 21 واحد افت عدد 134035 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 2 واحد رشد به رقم 29041 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فملی" با 56 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شبندر" با 61 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 4 واحد افزایش به رقم 757 واحد رسید.

در این شرایط امروز "مارون" با 2 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "شتران" با 2 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2079 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 2293 میلیارد ریال رسید.

بازار سرمایه و شاخص های بورس پس از یک افت قابل توجه در معاملات روز گذشته، امروز با رشدی بسیار اندک مواجه شدند بطوریکه شاخص کل 4 واحد و شاخص قیمت 2 واحد رشد را به ثبت رساندند اما این در حالی بود که امروز روند کلی سهام شرکت ها کم و بیش بهتر از دیروز بود.

براساس گزارش بورس نیوز، در معاملات روز جاری گروه پالایشی بورس روندی نزولی را در پیش گرفته بودند که البته این موضوع نیز با توجه به اخبار و اتفاقات روز گذشته قابل پیش بینی بود اما نکته قابل توجه این گروه در روز جاری حجم معاملات سنگین "شبندر" بود که عمدتاً نیز در رقم های حداکثر نزولی مورد معامله قرار گرفت. در این نماد اغلب فروشندگان و خریداران حقیقی بودند و به نوعی می توان گفت که تقابل بین حقیقی های این سهم امروز دیدنی بود. شاید بتوان نام این نبرد را "تقابل بی خبران با باخبران" گذشت.

از سویی دیگر "شتران" پس از یک بازدهی قابل توجه در کوتاه مدت امروز رکورد صف فروش خود پس از حضور در بازار سرمایه را به ثبت رساند. "شپنا" نیز همچنان با قوت صف خرید خود را حفظ کرده است.

در گروه خودرویی نیز امروز در حالی طی ساعات ابتدایی معاملات شاهد روند مثبتی از اغلب نمادهای این گروه بودیم که رفته رفته از میزان اقبال اهالی بازار به این گروه کاسته شد هرچند تقریباً می توان گفت که خریداران حقیقی و حقوقی بطور مساوی در مقابل فشار فروش حقیقی ها ایستادگی کردند. در گروه خودرو سازها، ایران خودرو و زامیاد تنها نمادهایی بودند که تا انتهای بازار توانستند روند صعودی خود را حفظ نمایند. اما در بین قطعه سازها امروز شاهد رشد قیمت و صف خرید در نماد "خاذین" بودیم به نظر می رسد علت اصلی اقبال به سهام این شرکت زیان ده برخی اخبار غیر موثق از احتمال افزایش سرمایه شرکت باشد.

در گروه بانکی امروز تلاش شد تا مجدداً روندی صعودی و صف خرید برای شرکت های این گروه به ثبت برسد که چندان موفق نبود اما به نظر می رسد با توجه به نوسانات روزهای اخیر شاید دوباره شاهد اقبالی دیگر به این گروه باشیم، اقبالی که بعید است با واکنش گذشته حقوقی ها مواجه شود اما آنچه مسلم است بازار برای حرکتی دوباره نیاز به یک لیدر قابل اعتماد دارد که فعلاً بانکی ها و خودرویی ها بیش از بقیه گروه های بازار قابلیت لیدر شدن را دارند هرچند که ممکن است با گذشت زمانی اندک پالایشی ها نیز به این دو گروه اضافه شوند.

در فلزات اساسی نیز روند صعودی امروز قابل توجه بود اما نتوانست بازار سرمایه را درگیر روند خود کند چراکه این گروه باید ابتدا به یک نقطه قابل اتکا و اعتماد در سهام خود برسند و پس از اقبال بازار بتوانند به عنوان لیدر مطرح گردند.

در گروه سیمانی پس از رشد یک روز سهام شرکت های این گروه شاهد روند نزولی مجدد بودیم، اهالی تالار معتقدند این گروه آنقدر مشکل و چالش مقابل خود دارد که حالا حالاها نمی تواند خود را به روند بازار و دیگر گروه های بزرگ برساند اما در بلندمدت معمولاً با نگاه سهامداری بازدهی معقولی را نصیب سهامدارانشان می کنند.

لاستیک سهند: برخی گمانه زنی ها و اخبار غیررسمی حکایت از افتتاح یک خط تولید جدید در شرکت دارد که میتواند سود پیش بینی شده 94 را دستخوش تغییرات قابل توجهی قرار دهد. هنوز این اخبار به صورت رسمی تأیید نشده اما حجم معاملات این شرکت طی روزهای گذشته با تغییرات ملموسی مواجه شده است.

"مپنا": خرید و فروش های روزهای اخیر این نماد بسیار تأمل برانگیز است، این شرکت در روز جاری با معامله بیش از 11.5 میلیون سهمی مواجه شد که 88 درصد فروشندگان و 95 درصد خریداران حقوقی بودند.

در پایان به نظر می رسد بازار سرمایه پس از یک رشد مقطعی و افتی فرسایشی طی هفته های اخیر، هم اکنون آماده حرکت مجدد در مدار صعود باشد که برای تحقق چنین امری نیاز به دو فاکتور اساسی است، اول بهانه دوم لیدر مطمئن.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
ما بازار دستوری نمی خواهیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
اگر بعد از دو روز دوباره نیاند بزنند تو ذق بازار.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
لیدر بازار خودرو یی ها هستند .
چون اصلاح زیادی داشتند و الان در ابتدای حرکت صعودی هستند.

نمونه اش اینکه امروز خزامیا صف خرید 10 میلیونی داشت .
شبندر
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴
یکسال همین لیدری که عرض می کنید بازار را به ناکجا اباد برد و بازار را خراب می کرد در غیاب پالایشی ها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
بورس واقعا مریض است. البته این مرض سهامداران است که وقتی سهمی راه صعود را پیش گرفته یکباره برخی انگار مال دزدی دارند آن را به مبالغی زیر قیمت میفروشند.
معاملات امروزبانک تجارت واقعا نشاندهنده این است که برخی مرض فروش دارند. آنهم زیر قیمت .
همینکه سهمی دو ثانیه با قیمت تابلو فروش نمیرد سریع بعضی فکر میکنند مالشان اتش گرفته و قیمت آن را مدام میشکنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
با این حجم معاملات شبندر و با توجه به ریزشی که داشته روندش کاملا مشخصه .
سهام دار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
تکمبا هم امروز معاملاتش جالب بود
یه نفر اومد تو سهام یاب گفت همه سهامش رو جمع میکنه، ملت مسخرش کردن، ولی طرف همه سهام رو جمع کرد!!!
ظاهرا همون شخص قراره از فردا سهم رو صف خرید کنه و تا 140 تومن حمایتش کنه (طبق نوشته خودش تو سایتها)
عطا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
اول بهانه دوم لیدر مطمئن ؟؟؟
خوب اولی که باید تا تیر ماه صبر کنیم واسه دومی هم گفت آنچه یافت می نشود آنم ارزوست !!!
ابوقداره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
اگر خودروساز ها مجوز افزایش قیمتها را بگیرند لیدر بازارگروه خودرو میباشد
ناشناس
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰
دقیقا. همین الان هم لیدر بازار خودرویی ها هستند و تا خودرویی ها حمایت نشوند و حرکت خودشون رو شروع نکنند بازار همین جوری خواهد بود.
همایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
گروه خودرو با گرفتن مجوز افزایش حتی پنج درصد میتواند برکلیت بازار اثر بگذارد اول صنایع فولاد بخاطر ورق بدنه دوم محصولات پتروشیمی لاستیک و پلاستیکها و رنگ خودرو سوم صنایع مسی مانند دسته سیمهای خودرو و غیره ..... اشتغال زایی خودرو از ساختمان چیزی کم ندارد خودرو رامیتوان صادر کرد اما مسکن را نمیتوان صادر نمود خواهشمندم اقتصاددانان اساتید دانشگاه و نمایندگان مجلس توجه نمایند
عطا
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
جناب همایی باهاتون موافقم. فقط بخث صادرات نیست. انصافن نیاز به ساخت مسکن خیلی بیشتر از نیاز به ساخت خودرو فروکش کرده و در صورتی که بتونیم به قطب تامین قطعات خودرو در منطقه تبدیل بشیم اونوقت معلوم میشه مزیت نسبی که در خودرو هست به هیچ وجهی در ساخت مسکن نیست.
اصولن با تبدیل شدن سرمایه های مملکت به سنگ و آجر و چوب و شیشه مخالفم.
هر صنعتی نیاز به توجه خاص و به اندازه خودش رو داره.
حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
ما باید دقت کنیم علت عطش غربیها و شرقیها برای بدست اوردن خودرو سازی ایران چیست
معلم
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
حتما خیری درش هست
افکار غرب همیشه دنبال پول وثروت بوده.
یعقوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
خدا خیرشون نده. گرونی پشت گرونی بعدش می گن تورم 14% . یخورده سهام اومد جون بگیره جلوش رو گرفتن. خدا خیرشون نده.
مینو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
دلم برای خودم و سهامداری جزئی که تو ضررند میسوزه . به چه امیدی اومدیم تو بورس چه به سرمان آوردند ! خدا کجاست ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
بازار ما فقط احتاج به رفتار مناسب چه از حقوقی و چه حقیقی داره و نظارت دقیق مسوولین بازار که جلوی حرکاته مشکوک و دستکاری قیمتها را بگیرن تا اعتماد و تحلیل به بازار برگرده . چرا سازمان الان درخواست شفاف سازی برای هرمز نمیده ؟ چرا حقوقی روزی 200 میلیون صف میذاره؟؟ اگه چیزی تو سهمه اعلام کنه به بازار اگه نیست که خوده دستکاری قیمته اینم میشه یه قاسم دیگه تا 2000 تومن بردن با حرفهای پوچ و سقوط تا قیمت عرضه اولیه پس ناظر این وسط چه کارست؟؟؟
نکته بین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
بدیهی است که هر صعود و نزولی تا خرداد ماه مفطعی و چند روزه هست.از اواخر خرداد هم باید دید حقوقی ها چه تصمیمی برای ما حقیقی ها میگیرند.!!! بلکه درصدی از ضرر مالی و بازی با روح و روان سهامداران جبران شود.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
فقط یکی به من بگه این وسط من نوعی که بر اساس حداقل eps شتران را فروختم و من نوعی که بر اساس حداکثر eps شتران را خریدم تکلیفم چیه ؟
این رانت 100 درصدی این نماد تو جیب چه کسانی رفت و همچنان میرود و ناظر این بازار بی صاحب چرا کوچکترین کاری برای شفاف شدن وضعیت این گروه نمیکند و اصلا چرا اجازه باز شدن به این گروه داد؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲
برای دوستانی که می خواهند با ی سهم خوب به مجمع سالیانه و افزایش سرمایه بروند سهم غشان را با کمترین پی به ایی در بین لبنیاتی با سود 1871 ریالی و سود انباشته خوب معرفی میکنم یکی دو روز پیش هم پیشنهاد خرید شکلر را دادم که امروز صف خرید خوبی براش تشکیل شد و حتی پایانی هم مثبت کامل نخورد
akbar
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
اقا محمد میشه بفرمایید مدرک شما ؟؟ واین اطلاعات رئ از کجا اورده اید / بعد من اولین نفریی خواهم بود که این سهم رو بخرم
رتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۰
جناب همایی وعطا مملکت باید اول جلوی بیکاری داخلی وتورم رو بگیره تا جون بگیره بعد بره با کشور های خارجی رقابت کنه شرکت خودرویی کارمندا وکارگرهاش مشخصه ولی ساختمانی هرچه بیشتر باشه نرخ بیکاری کاهش پیدا میکنه البته نه ساختمانهای غیر قانونی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰
2 سال بورس رو به نابودي كشوندن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۶
بورس دستوری و رانتب