بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با افکارنیوز:

خودروسازان مشکلاتشان را حل کنند، قیمت خودرو ارزان می شود

خودروسازان مشکلاتشان را حل کنند، قیمت خودرو ارزان می شود
کد خبر : ۱۴۷۳۰۳
گروه اقتصادی -«تفاهم لوزان» امیدواری را ایجاد کرد که با امضای توافقنامه، قیمت کالاهای زیادی از جمله خودرو رو به کاهش خواهد گذاشت. اما درست دو روز بعد دیبر انجمن خودروسازان، احمد نعمت بخش در گفتگو با افکارنیوز، آب پاکی را روی دست مردم ریخت و گفت که مردم منتظر کاهش قیمت خودرو نباشند.

به گزارشافکارنیوز؛ در این مدت اما، بازار خودرو نه‌تنها رو به ارزانی نرفته، رکودش نیز بیش از پیش شده است. پس از بیانیه لوزان، نه قیمت خودروهای داخلی نوسان داشت و نه قیمت لوکس های وارداتی. گزارش های حاکی از آن است که بازار خودرو کشور هم‌اکنون در رکود به سر می‌برد و به نوعی در خواب بهاری فرو رفته است؛ خوابی که مشخص نیست چه زمانی زنگ بیدارباش آن به صدا درخواهد آمد.

ایرانی‌ها چون گمان می‌برند که طی دو، سه ماه آینده توافق نهایی بر سر مساله هسته‌ای میان ایران و کشورهای گروه ۱+۵ به امضا می‌رسد و تحریم‌های بین‌المللی علیه کشور یک به یک لغو می‌شوند و در پی این اتفاقات، قیمت خودرو کاهش می‌یابد، فعلاً دست از خرید کشیده‌اند.

اما در سایه همین رکود بود که زمزمه افزایش رسمی قیمت خودرو به گوش رسید. با وجود تمام مخالفت‌ها با افزایش قیمت خودرو، خودروسازان درخواست خود را به شورای رقابت ارسال کرده اند و این شورا نیز در حال بررسی درخواست مذکور به‌منظور ارائه نتیجه نهایی است.

درخواست و اصرار خودروسازان برای افزایش قیمت درحالی صورت می گیرد که از یک سال گذشته تاکنون، کیفیت خودروها هیچ تغییری نکرده است و آنها حتی یک خودروی جدید به خط تولید خود اضافه نکرده اند. از سویی دیگر تورم نیز به گفته دولت نه تنها افزایش نیافته است بلکه کاهش نیز داشته است؛ آن هم کاهشی چشمگیر.

نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید: «تعیین قیمت تولیدات خودروهای داخلی در دستان شورای رقابت است. شورای رقابت حکم افزایش قیمت خودرو را داده است. با اینحال کمیسیون صنایع معادن معتقد است خودروسازان نیازی به افزایش قیمت خودرو ندارند .»

او تاکید می کند: «خودروسازان اگر مشکل خود را حل کنند قیمت خودروی داخلی حتی کاهش پیدا می کند.»

قاضی پور مشکلات خودروسازان داخلی را نبود «انضباط مالی، خرید مستقیم از قطعه سازان و کاهش هزینه های تولید» آنها می داند. به عقیده وی اگر خودروسازان این سه مشکل را حل کنند، قیمت خودرو ارزان خواهد شد.

قاضی پور درعین حال از کیفیت پایین خودروهای داخلی ابراز تاسف می کند و می گوید که خودروسازان «متاسفانه به جای افزایش کیفیت با استفاده کردن از قطعات بی کیفیت چینی کیفیت خودروها را به شدت کاهش داده اند.»
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
قربانی صنعت
ROMANIA
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
تمدیدسالانه گواهینامه ایزو9001 و ایزو14001 با دقت و سختگیری انجام شود تا هم کیفیت بهبود یابد و هم محیط زیست نجات پیدا کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
آقای قاضی پورازدریاچه خشک شده تعریف کن شما راچه به خودرو؟