بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
کد خبر : ۱۴۷۴۵۲

خبرگزاري آريا-معاون عمليات شرکت ملي گاز ايران بر لزوم يکپارچگي زنجيره توليد گاز طبيعي در کشور با هدف تحقق توليد پايدار تأکيد نمود.
به گزارش خبرگزاري آريا، عبدالحسين ثمري درسومين همايش توليد پايدار گاز که به ميزباني مجتمع گاز پارس جنوبي در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شدضمن قدرداني از برگزار کنندگان اين همايش يکي از دستاوردهاي ارزشمند همايش مذکور را ثبت و انتقال دستاوردها و تجربيات کاري بين پالايشگاه ها برشمرد و افزود: براي توليد پايدار نياز به مولفه هايي داريم که در اختيار ما نيست.
وي اظهار داشت: توليد پايدار يک زنجيره است و بايستي پايداري در تمامي مهره هاي اين زنجيره اتفاق بيفتد تا خروجي فرآيند، پايداري در صنعت گاز طبيعي کشور باشد.
ثمري يادآور شد : تأمين گاز از بالادست ، عمليات پالايش، انتقال و ذخيره سازي، آرايش سبد انرژي و شدت مصرف آن در کشور جزء ارکان تأثير گذار در زنجيره توليد پايدار هستند.
وي با اشاره به آنکه تأمين گاز از بالادستي يکي از ارکان مهم زنجيره توليد پايدار است تصريح نمود: اگر به هر دليلي شرايط ساختاري براي يکپارچگي بالا دستي و پايين دستي در حال حاضر فراهم نيست، با توجه به کاهش توليد از ميادين موجود و اهميت مباحث توليد صيانتي و مشکلات فرآيندي در توليد پايدار و بهره ور ، لازم است بررسي چالش هاي متأثر از بالا دست بر توليد پايدار، با تعامل، جلسات هم انديشي مشترک و بررسي در محافل علمي به طور فعالتري مورد توجه قرار گيرد.
ثمري به برخي از مزاياي ساختار يکپارچه در توسعه ، توليد و بهره برداري از ميادين مستقل گازي اشاره و افزود: به حداقل رسيدن مشکلات فرآيندي بين بالادستي و پالايشگاه هاي گاز کشور، کاهش هزينه هاي بهره برداري و فرآورش گاز در مناطق عملياتي و ايجاد برنامه هاي دراز مدت براي صادرات گاز به کشورهاي همسايه و ارو پا از جمله مزاياي اين ساختار يکپارچه است.
معاون عمليات شرکت ملي گاز ايران مأموريت شرکت پالايش گاز را مشارکت در خلق ثروت با توليد گاز طبيعي و محصولات جانبي از طريق پالايش ، انتقال و ذخيره سازي پاک، ايمن، پايدار و بهره ور برشمرد و افزود: در افق 1404 پالايش ، انتقال و ذخيره سازي گاز ايران صنعتي سرآمد و رقابت پذير در تراز جهاني خواهد بود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر