بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
مستطيل شيشه اي تالار

انبوه خاطرات من و ناظر !

پیش بینی می شد که بازار سرمایه و شاخص های آن امروز رنگی سبز به خود بگیرند، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاده هرچند که در خبر مستطیل شیشه ای روز گذشته پیش بینی آن را کرده بودیم.
کد خبر : ۱۴۷۸۲۹
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 94.2.16 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 137 واحد کاهش به رقم 46431 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 211 واحد رشد عدد 130916 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 42 واحد کاهش به رقم 27409 واحد رسيد.

همچنین در این روز "رانفور" با 70 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شبندر" با 58 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 2 واحد رشد به رقم 725 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1459 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1964 میلیارد ریال رسید.

تداوم روند نزولی بازار سرمایه طی معاملات روز جاری با افت 99 واحدی شاخص کل ادامه یافت تا این نماگر به 69 قدمی مدار 63 هزار واحدی برسد.

براساس گزارش بورس نیوز، در معاملات امروز در حالی بازهم روند کاهشی قیمت سهام اغلب شرکت ها ادامه یافت که به زعم اغلب کارشناسان بازار سرمایه با توجه به صحبت های عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان در برنامه خبری شب گذشته که از پیشرفت و خوش بین در جلسه معاونان با گروه 1+5 در خصوص نگارش متن توافق هسته ای سخن گفته بود، پیش بینی می شد که بازار سرمایه و شاخص های آن امروز رنگی سبز به خود بگیرند، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاده هرچند که در خبر مستطیل شیشه ای روز گذشته پیش بینی آن را کرده بودیم.

البته این موضوع چندان هم غیر قابل تصور نبود چراکه بازار سرمایه ای که بهانه خود برای روند نزولی را مواردی همچون کاهش قیمت نفت و نرخ جهانی کالاها می داند وقتی به رشد بیش از 20 درصدی قیمت نفت و قیمت جهانی کالاهای اساسی واکنش نشان نمی دهد باید هم نسبت به اخبار مثبت هسته ای بی تفاوت باشد.

از سویی دیگر چقدر در بازار این روزها جای دوستان حقوقی که در روند مثبت جوگیر شده بودند و به صورت رگباری سهام عرضه می کردند خالی است، البته حق دارند فعلاً نمی شوند از بازار این روزها پولی برای صرف کردن برای بازارهای دیگر خود به دست آورند. حتماً دعا می کنید بازار مثبت شود تا شما بتوانید بازهم قطاری سهم عرضه کنید. اما دیگر از این خبرها نیست، کسی که در بازار منفی تماشاچی هست باید در بازار مثبت هم تماشاگر بماند. 

در خصوص وقایع و اتفاقات امروز که اخبار جداگانه ای کار شد و اهالی تالار هم از آنها اطلاع دارند به هر حال گلی که ناظر بازار امروز با نماد "مبین" بر سر بازار زد حالا حالا در خاطرات باقی می ماند و کم کم دفترچه خاطرات من و ناظر شبیمه مثنوی هفتاد من کاغذ خواهد شد .

شاید بد نباشد که در پایان یکبار دیگر قیمت سهام شرکت ها را در شرایط فعلی یادآوری کنیم، اگر خاطرتان باشد اغلب این نمادها نزدیک به یک ماه گذشته با رقم هایی حدوداً 25 درصد بالاتر از امروز با صف های خرید طولانی مواجه بودند. این نکته صرفاً جهت اطلاع بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
کاش یک نفر بود که دولت را از خواب بی تدبیری در باره بورس و تولید بیدار میکرد.
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
چرا بازارو متعادل نمیکنی اها فقط بلدی صف خریدارو جمع کنی به خدا این پولا خوردن نداره
پسر خاله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
تمام این کارا برا این است که سهمی رشد نکنه .تا یک سهم بخواد رشد کنه هزار تا بامبول سر اون در میارند اما تا افتاد تو سرازیری سقوط نه دیگه از ناظر خبری است ونه دیگه از مصاحبه های رئیس بورس.اون سهم میموند با کلی سهامدار خرد متضرر.
عطا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
چند روز پیش کامنت گذاشتم مبنی بر اینکه سهامدار حقیقی هم سهم بسزایی در بوجود آوردن وضعیت فعلی داره و هنوزم روی حرفم هستم.
اما جناب حقوقی عزیز که زورت به همه ما میچربه اگه به فکر بازی برد-برد نباشی و تا بازار مثبت میشه بیای جیب مارو خالی کنی و بری اینجوری میشه که در روزهای خوب بازار ، حقیقی بی نوا پولی براش نمیمونه که بیاد به کسب و کارت و سهامت ارزش بده.
حقوقی عزیز و قدرتمند ! قدرتمند بودنت دلیل بر این نمیشه که به فکر بازی برد-برد با منه حقیقی ضعیف نباشی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
شاخص رو به زور بالاي 64000 واحد نگه داشته اند
شاهنامه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
میدونید چیه اعتماد بین ملت ودولت از بین رفته محصول روحانیم نیست.برا این قضیه 35ساله بیچاره ها زحمت میکشن.اولین قدم برا کام بک اعتماد محاکمه عادلانه دزدای خزانه در هر پست و مقامی که تشریف دارن دوم اجتناب از خودی و غیر خودی کردن مردم.من دو تاشو گفتم بقیشم دوستان لطف کنن.
اماندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
ابن را دیگه همه ملت میدونن مبحث مذاکرات لحاف کهنه ای است

که دولت روی سیاست ضد تورمی خود انداخته تا بهر قیمتی شده با اعلان کاهش نرخ تورم جلو رقبای سیاسی منقبل و منبعد خودش پز بده.

این دولت از اینکه سکه بشه 1/580/0000 تومان شدیدا هراس داره . میپرسی چرا میترسه؟

معلومه چون هیچ کاری از دستش برنمیاید همین الانش هم کاری نکرده و نمیکنه.

بنابراین چکار کرد؟ هیچی تمام شاهرگهای حیاطی اقتصاد را قطع کرد که اصلا حرکتی در کار نباشد.
ناشناس
پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۱
اين ركود تا پايان دوره اول روحاني ميمونه
جلال
UNITED STATES
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
واقعا خنده داره و جای بسی تاسف هستش که یک هفته هستش کلا بورس رو تعطیل کردن برای عرضه مبین و دردسرهای اون واقعا من به عنوان یک سهامدار برای اون مسول که پشت میز میشینه و فقط از مدیریت کت و سلوار پوشیدنشو بلده تاسف میخورم مدیریت فقط خوش بو بودن وکت و شلوار پوشیدن نیست صرفا جهت اطلاع برخی ها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
من که پولامو بردم تو سپرده بانکی . تا آخر این دولت وضع همینه.
رضا
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
اگه دروغ بگ لعنت خدا بر تو
عرفان
جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۵
اولا دست گلت درد نکنه بورس جای شما نیست اینو به جد میگم ثانیا همون 10% روز شمارو بگیر خداتم شکر کن میتونیم 20% سالانه رو بگیری منتهی بازار مسکن و امثالهم راه افتاد 4 برابر این سود و میاری تحویل بازاری جماعت میدی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
واقعاً اهالی تالار نمی دانند که باید از چه عاملی به عنوان مقصر وضعیت فعلی شکل گرفته در بازار سرمایه ای که در آن سرمایه نیست نام ببرند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
ترمز بورس در سراشیبی اقتصاد این کشور بریده شده و فرمان آن هم دست کسی نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
اگر 2 سال پيش پولمون ميذاشتيم بانك الان چقدر سود كرده بوديم ؟؟؟؟؟
رضا
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
%44
ناشناس
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸
50%
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
رانت خواران 18 ماه پیش سهامشان را در اوج قیمت فروختند و یک سال و نیم سپرده کردند و ربای 30 در صد گرفتند و اکنون برگشته اند و بازار را به خاک و خون کشیدند و سهامشان را با یک پنجم قیمت پس می گیرند !بنازم به این....
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
وقتی گه اقای وزیر نفت قانون مجلس را قبول ندارد و میگوید قیمت گاز خوراک پتروشیمی ها 13 سنت است و قصد کم کردن انرا نداریم باید منتظر روزهای ی بد تر از این هم باشیم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۴
حقوقی ها پولامون را خوردند و یک اب هم روش. هیچ کس هم جوابگوی بدبخت شدن سهامدار نیست. بی نظمی و بی عدالتی در بورس بیداد میکنه.