بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۴
کد خبر : ۱۴۸۰۱

سرپرست محیط زیست شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: واحد تصفیه آب های آلوده با املاح بالا به روش اسمز معکوس (RO) تا یک ماه آینده در این پالایشگاه راه اندازی می شود.

 حسین صالحی به خبرنگار شانا گفت: واحد تصفیه آب هاب آلوده با املاح بالا به روش اسمز معکوس (RO) با هدف بهینه سازی انرژی و صرفه جویی در مصرف آب پالایشگاهراه اندازی می شود.

وی تصریح کرد: در طراحی اولیه پالایشگاه پساب های که دارای املاح زیادی بودند در استخرهای تبخیری تصفیه می شدند که این روش از نظر مدیریت انرژی در مصرف آب صرفه زیادی نداشت.

سرپرست محیط زیست شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: کار طراحی واحد تصفیه آب های آلوده با املاح بالا به روش اسمز معکوس (RO) از سال 85 در پالایشگاه اصفهان تعریف و طراحی شد و تا یک ماه آینده راه اندازی می شود.

صالحی تصریح کرد: با انجام این پروژه نزدیک به 400 متر مکعب در ساعت آب های آلوده با املاح بالا تصفیه می شود و 375 متر مکعب از آب تصفیه شده با کیفیت بالا به عنوان خوراک بویلرهادوباره مورد استفاده قرار می گیرد.

اوافزود: با راه اندازی این واحدها مشکل پساب با املاح بالا در پالایشگاه اصفهان حل می شود و نزدیک به 10 استخر تبخیری که پیش از این برای تصفیه این پساب ها از آنها استفاده می شد، خشکیده می شوند.

وی با اشاره به طرح جامع افزایش کیفیت فرآورده های نفتی در پالایشگاه اصفهان تصریح کرد: با توجه به تاسیس واحدهای جدیدی در پالایشگاه اصفهان با راه اندازی واحد RO آب مصرفی واحدهای جدید پالایشگاه تامین می شود و دیگر نیازی به برداشت آب از رودخانه زاینده رود نخواهد بود.

شرکت پالایش نفت اصفهان در گستره ای340 هکتاری در شمال غربی اصفهان واقع شده است.

شرکت پالایش نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده های نفتی از سال 1358 آغاز کرده است و هم اکنون بیش از 22 درصد از فرآوده های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می کند.

محصولات گاز مایع، بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، سوخت های هوایی، انواع حلال ها، روغن خام، گوگرد، نیتروژن و هیدروژن از جمله تولیدات شرکت پالایش نفت اصفهان است.

این شرکت همچنین مواد اولیه مورد نیاز شرکت های نفت سپاهان، نفت جی، پتروشیمی های اصفهان، اراک و شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی ایران (L.A.B) را تامین می کند.

شرکت پالایش نفت اصفهان شامل دو پالایشگاه هر یک با ظرفیت اسمی 100 هزار بشکه در روز بوده است که با اجرای پروژه های توسعه، بهبود، رفع تنگناها و تامین نیازهای عملیاتی خود توانست ظرفیت تولید را 375 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر