بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
در گفتگو با مدیرمالی شرکت سرمایه گذاری نفت وگاز پتروشیمی تأمین عنوان شد :

واگذاری یکی از بهترین دارایی های "تاپیکو"/پیش بینی سود 94 محافظه کارانه است

علاوه بر واگذاری پتروشیمی امیر کبیر، تاپیکو به عنوان دومین هلدینگ پتروشیمی بورس، قصد کرده تایکی از بهترین دارایی های خود را در آستانه عرضه عمومی قرار دهد.
کد خبر : ۱۴۸۰۱۸
نویسنده :
یارمحمدی
اخبار واصله از بازار مبنی بر عدم تحقق سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها در شرکت پتروشیمی تأمین را مدیر مالی تاپیکو تکذیب کرد.

در این رابطه مدیر مالی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تأمین در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: شرکت برای سال مالی 93 قصد فروش هلدینگ سلولزی را داشت که به دلیل زمان بر بودن این امر، اقدام به واگذاری 32 درصد از سهام پتروشیمی امیر کبیر کرده که با توجه به سود حاصل از این واگذاری بخش عمده ای از بودجه پیش بینی شده سال 93 را پوشش می دهد.

علی کریمی در ادامه افزود: علاوه بر واگذاری پتروشیمی امیر کبیر، تاپیکو به عنوان دومین هلدینگ پتروشیمی بورس، قصد کرده تایکی از بهترین دارایی های خود را در آستانه عرضه عمومی قرار دهد. براین اساس دوشنبه معارفه پتروشیمی غدیر را با نماد معاملاتی "شغدیر" انجام خواهد دادکه در صورت وجود شرایط متعادل در بازار، چهارشنبه در فرابورس کشف قیمت و عرضه می شود.

وی اظهار داشت: پتروشیمی غدیر با سرمایه ثبت شده 130 میلیارد تومان به تولید PVC با کیفیت بالا که از جمله محصولات اصلی شرکت می باشد، مشغول بوده و علاوه بر ارائه این محصول از طریق بورس کالا، با مزایده به کشورهای همسایه نیز صادرات دارد. این شرکت برای سال مالی 94 سودی معادل 312 ریال، کاملاً محافظه کارانه و با درنظر گرفتن افت قیمت ها در سال گذشته پیش بینی کرده است که انتظار می رود در سال 94 بیش از این مقدار سود شناسایی کند.

این مقام مسئول در رابطه با برنامه های شرکت برای سالهای آتی اظهار داشت: توسعه و ساخت 20 ماهه پالایشگاه سیراف در قالب هشت پالایشگاه میعانات گازی مستقل به ظرفیت 60 هزار بشکه و اجرایی نمودن پروژه شرکت فن آوران 2 به نام کیمیا فن آوران ماهشهر، از جمله مهمترین برنامه های شرکت می باشد که انجام آنها سال 94 آغاز شده و امید است تا پایان سال 95به بهره برداری برسد.

وی درخصوص بهره برداری از فاز یک پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار داشت: در سه ماهه چهارم سال جاری فاز یک پالایشگاه ستاره خلیج فارس وارد مدار خواهد شد و تاپیکو به عنوان سهامدار عمده از سود حاصل از اجرایی شدن این فاز بهره مند خواهد شد.

کریمی در پایان اظهار داشت: علاوه بر تمامی برنامه های ذکر شده، شرکت برای سال مالی 94 قصد انجام افزایش سرمایه حدود 30 درصدی از محل سود انباشته را دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
جــــــــــــــــــووون مادرت بیخیال شو...
بهترین دارایی تاپیکو بدترین شرایط رو واس ما رقم میزنه.
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
بالاخره معلوم نیست کی راست میگه کی دروغ میگه!!
فطانت میگه تا آخر خرداد عرضه ایی در بورس و فرابورس ندارین و این بابا میگه چهارشنبه پتروشیمی غدیر را در فرابورس عرضه میکنیم یعنی چی......والله...
منو توپول
ارسلان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
خدا كنه واقعا محافظه كارانه باشه
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
چرا تاپیکو از سهم شفن حمایت نمیکنه? این سهم تبدیل شده به بدترین وغیر نقد شونده ترین سهم.مگر سودش واقعی نیست.چند ماه است که نمیتونم حتی یک سهم بفروشم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
در بهترین شرایط 10تومن سود برای94 میتونه بسازه نه بیشتر.