بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
مستطيل شيشه اي تالار

لطفا چند لحظه توجه ...

در معاملات امروز شاهد تحولی قابل توجه در نگاه حقوقی ها به بازار سرمایه بودیم بطوریکه در این روز خبری از عرضه حقوقی ها نبود و سهام اغلب شرکت ها نفسی راحت کشیدند هر چند حضورشان در نقش خریدار بسیار کمرنگ بود اما همین هم غنیمت است.
کد خبر : ۱۴۸۱۹۷
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز چهار شنبه 93.2.23 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 184 واحد افزایش به رقم 46000 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت264واحد افزایش عدد 130000 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 92 واحد افزایش به رقم27.159واحد رسيد.

همچنین در این روز "تاپیکو" با 69 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "کنور" با 25 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با9 واحدافزایش به رقم738 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 869میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 417میلیارد ریال رسید.

اوضاع و احوال بورس امروز بهتر از روزهای گذشته خصوصاً دیروز بود بطوریکه طی معاملات روز جاری شاخص کل با رشدی 215 واحدی به نیمه مدار 63 هزار واحدی رسید.

بر اساس گزارش بورس نیوز در معاملات امروز شاهد تحولی قابل توجه در نگاه حقوقی ها به بازار سرمایه بودیم بطوریکه در این روز خبری از عرضه حقوقی ها نبود و سهام اغلب شرکت ها نفسی راحت کشیدند هر چند حضورشان در نقش خریدار بسیار کمرنگ بود اما همین هم غنیمت است. اهالی تالار از حقوقی ها حمایت نمی خواهند همین که در قیمت های فعلی و نازل اقدام به فروش سنگین نکنندجای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

بنا بر این گزارش، اهالی تالار از تمامی فعالان بازار سرمایه و متولیان بازار تقاضا دارند که به یک نکته توجه ویژه ای نمایند، لطفاً با یکی دو روز روند صعودی شاخص و قیمت سهام شرکت ها جو برگشت روند افزایشی به خود نگیرید این بازار همچنان بیمار است و این علائمی که امروز مشاهده کردید مصنوعی می باشد، این موضوع کاملاً از مقایسه تعداد خریداران و فروشندگان سهام و نیز حجم و ارزش معاملات در روز جاری کاملاً مشهود است.

لذا تا بازگشت علائم طبیعی حیات به بازار سرمایه و سرپا شدن این بیمار مراعات حال بورس را کرده و از هر گونه تصمیم گیری دفعتی و هیجانی خصوصاً عرضه اولیه سهام بپرهیزید، حتی شرکت عزیز و پر پتانسیل. متشکریم

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
حقوقی نفروشه حقیقی کارشو بلده
ناشناس
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶
یک افت کوچیک داریم که از یکشنبه می بینیم .
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
بورس ایران مکانی برای غارت کردن دارایی مردم این بالا و پایین ها ، بازی گردن کلفت ها برا بردن مال مردم است
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
چرا لقمه را دور سر می گردانید ؟ چرا قلب واقعیت می کنید ؟ اب از سر چشمه گل الود است . مشکل اصلی و اساسی فساد در بورس ، کارخانه ها و شرکتهاست . امار دروغ ، قوانین روزانه ، فساد مدیران ، نا امنی اقتصادی و... جو بی اعتمادی را سبب گشته . در مجمع سیمان غرب در گزارش حسابرس بیان شد که سالیان متمادی تعدادی از پرسنل خدوم و زحمتکش روزانه مقدار متنابهی سیمان ( با تریلی ) از کارخانه خارج و به پول نزدیک نموده اند .
قلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
مدتی است که عموم سهامداران حقیقی از عرضه و فروش حقوقی ها دلخور هستند . ممکن است خریداران پسر خاله باشند و اینها حسب وظیفه و دستور اموال شرکتهای تابعه خود را به اتش می کشند . اگر ارزنده است و مفت بخرید و بروید و در انتظار باشید که خودشان با دستور بالا ببرند و شما هم بفروشید و به ریش حقوقی بخندید .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
بازار بد جوری سرطانی شده ، اون هم از نوع بدخیم با متاستاز در نقاط دور دست که با این نوع شیمی تراپی هم جوابگو نیست و هر آن رفتن به کما و فاتحه که بیم از امید سهمگین است .
رستمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
جناب اقای فطانت رئیس محترم سازمان فکر نکنیدکه بورس در حال رشد است بورس به صورت دستوری ودستکاری شده درحال رشد می باشدواین راحجم معاملات ومقدار نقدینگی بورس به خوبی نشان می دهدسر سهامداران خرد راشیره نمالیدمردم اینهاراخوب می فهمند
ناشناس
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
درود به شرفت
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
پس فهمیدیم که حقوقی ها نقدینگی هم دارند .

چرا باید اول اعتراض بشه بعد مدیران به فکر باشند؟؟؟
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
توصیه این استاد را عمل کنید سودش را ببرید.

سهام بنیادی با حامی بخرید و تا مرداد صبر کنید.
رضا شاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
موضوع ما عرضه این و اون نیست علت اخبار منفی که ماشاله تولید میشه.یه روز فلس یه روز لبی یه روز سوری یه روز هسته حالا هم یمی بابا خسته شدیم خسته.
غاذری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
به این حقوقی سفته باز غار سرمایه گذاری هلال احمر بگوید که دست از کوبیدن و پایین کشیدن سهم غاذر بردارد. اگر حقوقی وآذر نبود این سهم رو تا 100 تومان می رساندند. جای تاسف دارد از مسئولین ناظر سازمان درخواست می شود معاملات این حقوقی و حقوقی اقتصاد گستر را بررسی و اگر تخلفی ظاهر شد که حتمی است برخورد جدی با گردانندگان این حقوقی ها شود ما سهامداران حقیقی چه گناهی داریم که اینان سهم را 490 تومان گرفتند و با قیمت قبلی بعد از افزایش سرمایه در حدود 370 تومان می فروشد و چرا کسی از ناظرین بقازار به اینها گیر نمی دهد چرا و هدفتون چیست؟
علی
UNITED KINGDOM
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲
من که تو این بازار تو این 2سال خیلی ضربه دیدم واگه این بورس برام تخم طلا هم بذاره دیگه اعتمادی بهش ندارم ومطمئنم کلکی پشتش هست وبر عکس میل باطنیم دارم ازش خداحافظی می کنم چون اعتقاد دارم که بورس شبیه جنگل بی قانونی شده که فقط اونهایی که قوی هستند به فکر دریدن سهامدارهای خرده پایی مثل من که تعدادشون کم نیست هستند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
بهداشت در پایین اوردن شپنا نقش بسزای داشت

با شکایتی که از مجموعه شده

قصد دارد از شپنا حمایت کند تا قیمته 1500 تعادلی 3000 تومن قبل از بسته شدن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲
بفروشید که این بازار هیچ ثبات و امنیتی نداره وگرنه حقوقی انقدر هم ساده لوح نیست که اتیش به مالش بزنه همیشه تو اطلاعات و بیش بینی بازار یه قدم از حقیقی جلوتر هستن وگرنه الکی عرضه نمیکنن الان باید تا تیر صبر کرد تا نتیجه مذاکرات مشخص بشه
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶
تاپایان این دولت هیچ امیدی به استحکام ساختار بورس نیست.
نیستانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴
حقوقی حسینا پس ازاینکه سهام راروقیمت 5100تومان به ما فروخت چندروزه ازاول صبح ثانیه به ثانیه داره عرضه میکنه تو این چندروز1000تومان قیمت را اورده پایین دستمون هم جایی بند نیست شکایت هم کردیم نتیجه نداد.
ناشناس
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
وقتی شرکتی سودش 300 تومن بیشتر نیست چرا باید سهامش را 5000 تومن بخری؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
مشکل مملکت ما این است که مسئولین رده بالا برای عزل و نسب کردن افراد همیشه باید بگذارند که کار از کار بگذرد اونوقت عمل کنند
ارسلان
ROMANIA
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳
ولي جدا اگه يه چند وقت همينجوري عرضه نكنن بهتره
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۴
اندکی صبر سحر نزدیک است
ناشناس
پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
سحر؟!!
در جامعه ای که شرافت انسانی و احترام به دیگری مرده از کدوم سحر صحبت می کنی؟
دیگه نشانه ای ای از تعهد و دیسیپلین شخصی وجود داره
توی بازار مالی که دیگه واویلا!!
فعلا قانون طمع و آز حاکمه در مورد انسانهایی که از حداقل "انسان" بودن بویی نبردن
متاسفم
ناشناس
UNITED STATES
پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۷
اول به خودم میگم بعد به همۀ شما حقیقیها...
وقتی میبینیم حقوقی میفروشه چرا بخریم...؟؟؟؟؟
ما هم بفروشیم که او نتونه با فروشش ما را عصبانی کنه بلکه ما هم با فروشمون اونو منصرف کنیم...
وقتی او ببینه قیمت میاد پایین و حقیقی نمیخره مطمین باشید از فروختن منصرف میشه...اما
او میلیونی میفروشه ولی حقیقی هم میلیونی میخره اونهم تکرار میکنه...
اگه واقعاً سهم زیانده است و حقوقی چه بفروشه چه نفروشه شما نباید مالک این سهم بمونین... و اگر هم سودده است حقوقی بفروشه و نفروشه شما باید نگهداری کنید و حجمتان بالاتر هم ببرید...پس اگه به حرفهام توجه کرده باشید حقوقیها از سادگی و نداشتن تحلیل و برنامه درست ما و هیجانی بودن ما حقیقیها نهایت بهره برداری را میکنه...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
بورس اینجوری نخواستیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
من چندين ساله تو بورس فعاليت ميكنم. خيلي وقت گذاشتم و سود و زيان زيادي كردم ولي كلا به اين نتيجه رسيدم بورس خير و بركت نداره!
احمد
ROMANIA
پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
سلام.
تو مجمع اخابر اعتراضهای بسیار منطقی و آتشین شد.
۱. چرا از سال ۸۲ که هر چیزی چند برابر شده نرخ مکالمات ثابت مانده؟
۲. شرکت بی خود میخواهد سرمایه گذاری بهبود کند. مگر سال گذشته که سرمایه گذاری کلانی شد چه غلطی کردید؟
۳۰ چرا به ایرانسل باج میدهید و نرخ به تلفن ثابت را به آنها تخفیف میدهید؟
۴. چرا مدیرعامل را زود برداشتید اگر بد بود چرا منصوبش کردید؟
۵. مقداری از سود انباشته را باید تقسیم کنید
۶. چرا از سهم حمایت نمیکنید در حالی که حداقل ده درصد ارزش ذاتی دارد معامله میشود؟
۷. چرا اسناد مالکیت املاک را قانونی نمی کنید که کسی بخود جرات تصرف آنها را بکند؟
۸. حالا که مهلت پنج سال تمام شد شرکت باید نسبت به تعدیل نیروها و فروش املاک راکد اقدام و آنها را به دارایی مولد تبدیل کند.
۹. چرا نسبت به ۷۰ درصد مخابرات استانی که یا زیان ده یا سود ناچیز دارند تعیین تکلیف نمی شود در حالی که در تلفن ثابت رقیبی نیست و اصلا چرا زیان؟
۱۰. چرا شرکت روی ارتباط دیتا که سودآوری بالایی دارد شرکت از رقبا اینهمه عقب افتاده در حالی که باید مقدم باشد.( رایتل در عرض ۱۵ ماه سودش ۸ برابرشده و این احمقها درجا میزنند.)
و اعتراض نسبت به حقوقها و حیف و میلهای زیاد در شرکت و کلی حرفهای حساب که پاسخش فقط چرندیات بود.
بخوبی مدیریت کوتوله ها در این سازمان عظیم، سودآور، استراتژیک را با تمام وجود احساس کردم. یقینا در سایر شرکتها هم همین است.
تمام شرکتهای بزرگ مثل پتروشیمیها و فولادیها و بانکها و .... در واقع دولتی هستند و مزخرف است لفظ سهامی عام برای آنها.
این ابله ها با حداکثر ده درصد عرضه عمومی سهام، دولتی را به سهامی عام تبدیل می کنند. مگر نه این است که مدیرعامل و هیءت مدیره را مستقیم یا غیرمستقیم دولت تعیید می کند؟
مگر اعتماد مبین غیر از دولت است؟

بهرحال تا این گوگوری مگوریهای منفعت طلب و فرصت طلب که با رابطه منصبها را غصب کرده اند انتظار بیشتر از بورس نداشته باشید. امروز فهمیدم چرا بازار اینچنین زار و بلاتکلیف است. فکر می کنم همین قیمتها و همین شاخص هم کلی مردانگی کرده است.
لیاقت شاخص با این اقتصاد حداکثر سی هزار است !!!!
اخابر گل سرسبد همه شرکتهاست بدون هیچ ریسک و بسیار استراتژیک که از موج هوا پول در میاورد چنین به اسارت درآمده باشد که ۱۲ سال نتوانسته افزایش نرخ بگیرد برو تا وغیره.
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۰
به این نظر استاد بورس خوب فکر کنید


شپنا را دریابیید
رحيم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
با سلام و تبريك عيد مبعث به همه شما يك سوْال كه اميدوارم جواب قابل قبولي دريافت كنم أيا شما فكر ميكنيد شركتهاي سرمايه كذاري بايد از سهامداران خود كه به مديريت انها اعتماد ميكنند متنفر باشند يا انها را حمايت كنند؟ ادامه داستان در در روزهاي اينده با تشكر و تقديم احترامات