تعداد بازدید : ۳۵۱۱۶۸
کد خبر : ۱۴۸۲۱۷
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
یک خبرگزاری تحلیلی روس به اشاره به اقدام نظامی عربستان سعودی در یمن، نوشته است که ریاض در حال اجرای طرح‌های واشنگتن است، اما باید بداند که در صورت رویارویی نظامی با ایران، قطعا شکست تازه‌ای را در کارنامه خود ثبت می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «پتر لووف» کارشناس روس در مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرگزاری تحلیلی «اوکو پلانت» یادآور شد که بمب‌گذاری‌های وحشیانه نیروهای ائتلافی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی به یمن منجر به قطع کامل برق، اینترنت و ارتباطات مخابراتی در صنعا شده است. در حال حاضر در بعضی از نقاط یمن، مردم این کشور با کمبود آب و مواد غذایی مواجه هستند، این در حالی است که عربستان سعودی از ورود کمک‌های بشردوستانه کشورهای مختلف ازجمله ایران به یمن ممانعت می‌کند. خسارت‌های ناشی از تجاوز ائتلاف عربستان به یمن بیش از ۳۲ میلیارد دلار برآورد شده است، بااین‌حال حزب انصار الله یمن و ارتش این کشور موفق شدند همچنان کنترل یمن را حفظ کنند.

لووف افزود: «حمله عربستان به یمن در داخل این کشور با نارضایتی روبه‌رو شده، بخصوص در مناطق نفت‌خیز شرقی که بیش از ۲.۵ میلیون شیعه در آنجا ساکن‌اند. از دیگر سو، تغییرات اخیر اشخاص کلیدی در خاندان آل سعود موجب شده است تا بسیاری از اطرافیان ملک سلمان مخالفت خود را با جنگ علیه یمن اعلام کنند».

تحلیل‌گر روس در ادامه می‌گوید: «درواقع در پشت پرده حمله عربستان به یمن، دست‌های آمریکا نهفته است. آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند با دست‌ها و پول‌های آل سعود در یمن علیه ایران بجنگند. واشنگتن برای "تلفات جانی حداقل" سعی کرد حتی در بحرانی‌ترین شرایط نظامی در یمن به‌طور مستقیم وارد بازی نشود. چراکه عربستان سعودی نقشه‌های از پیش برنامه‌ریزی‌شده آمریکا را عملی می‌کند. واشنگتن نیز به‌صورت همه‌جانبه از ریاض پشتیبانی می‌کند. چراکه تجربه عراق و سوریه به‌وضوح نشان داده است که مداخله نظامی که فقط محدود به عملیات هوایی است، هیچ‌گونه نتیجه سیاسی و نظامی در پی نخواهد داشت».

وی در ادامه می‌گوید: «تجاوز عربستان به یمن نه‌تنها تلاش برای سرکوب شیعیان یمن است، بلکه پادشاه جدید سعودی در تلاش است ناکامی‌های گذشته خاندان آل سعود را به موفقیت تبدیل کند».

به گفته وی پادشاه جدید عربستان با تمام قوا رویکرد ضد ایرانی بودن را در عراق، سوریه و لیبی در پیش گرفت، به همین دلیل همکاری نظامی سیاسی خود را با ترکیه، پاکستان، قطر و مصر گسترش می‌دهد.

کارشناس روس یادآور می‌شود که عربستان سعودی به‌زودی خواهد فهمید که تسلیحات مدرن گران‌قیمت که به ارزش ده‌ها میلیارد دلار پول نفت از ایالات متحده خریداری کرده، هیچ‌گونه پیروزی برای ریاض به ارمغان نمی‌آورد. عربستان وارد جنگی تمام‌عیار شده است، جنگی که پیروزی نظامی در آن غیرممکن است، چراکه این جنگ نیازمند به زمان طولانی و هزینه‌های مالی فراوان است و از طرفی دیگر تهران از قدرت نظامی بسیار بالایی برخوردار است و موشک‌های ایران قادر به منهدم کردن هرگونه هدف در خاک شبه‌جزیره عربستان هستند. علاوه بر این در صورت کاهش قیمت نفت، عربستان سعودی با کسری بودجه بزرگی مواجه خواهد شد و درنهایت به‌جز شکستی دیگر چیزی برای خاندان آل سعود در بر نخواهد داشت.

به عقیده این کارشناس «جنگ یمن نشان داده است که عربستان بدون حمایت نظامی آمریکا نمی‌تواند در خاورمیانه نقش تأثیرگذاری داشته باشد. بنابراین تا زمانی که ریاض رویکرد سیاست خارجی خود را نسبت به ایران، عراق، سوریه و یمن تغییر ندهد، هیچ‌گونه موفقیتی در عرصه بین‌الملل به دست نخواهد آورد. از طرفی دیگر شاه سلمان در حال حاضر به نفع ترکیه و قطر عمل می‌کند. این در حالی است که ملک عبدالله به طرز ماهرانه این دو کشور را دور می‌زد. هر شهروند سعودی بر این امر واقف است که هرگونه فعالیت در راستای منافع قطر با منافع ملی عربستان منافات دارد. درنهایت عربستان سعودی به دلیل عدم توانایی در حل‌وفصل بحران یمن، در چشم متحدان خود به‌شدت تحقیرشده است.»


اشکان
Germany
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
روسیه غلط کرده میخواد مارو وارد جنگ با عربستان کنه مسئولین ما چرا از تاریخ درس نمیگیرن که روسیه قابل اعتماد نیست فقط فکر منافع خودشه.
پاسخ ها
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
چطوره شما بروید به مسئولین ما درس بدید؟
اشکان
Germany
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
چیه علی ساندیس خونت کم شده باز؟
مگه دروغ میگم روسیه چه نفعی داشته برای ما؟
شایدم اسمت علی اوفه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
مملکت دوباره افتاده دست روس پرست ها.
طراحی سایت
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
حالا دیگه ما شدیدم گماشته روس ها! هی جنگ ما و عربستان رو مدل سازی میکنن
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
حتی اگر اون ها هم بگن
مگه مسئولین ما بچه یا خدایی نکرده ناپخته هستند
اون ها (مسئولین ما)خودشون همه این چیز ها رو بهتر از ما و با جزئیات میدونن
پس خودتون رو بیخودی درگیر نکنید
اما از نظر من روسها همیشه به فکر منافع خودشون هستن اثبات در تاریخ
آذرخش
United States of America
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
دوستان به زودی عربستان به ایران حمله خواهد کرد
محمد بن سلمان اصلا عقل و شعور نداره
باید همگی آماده بشیم
امیرمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
روسیه خیلی هم کشور خوبیه
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
روسیه حق دخالت در کار های مارو نداره.ولی به عنوان یک همسایه و دوست میتونه اظهار عقیده کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
مرگ بر آل سعود
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
چیه ؟ تا اسم جنگ میاد یه عده ..... عربستان با عرضه بیش از حد نفت باعث افت شدید قیمت نفت شده که به صورت اتوماتیک تمام کشور های نفت خیز دارن از سمت غرب استعمار می شن . ای بابا شما رو چه به این حرفا
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
سلام برادر اشتباه نکن این آمریکا است که میخواد کشور های به جون هم بندازه همه شم به نفع خودش . عربستا ن سگ کیه بتونه به ایران حمله کنه / گنده شون صدام بود که دلاوران ایرانی با نبود امکانات چه به روزش اوردند .
م - د
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
مگر غربی ها قابل اعتماد هستندگل پشت رو ندارد این که ما فریب انها رانخوریمعربستان هم عددی نیست با یک موشک خودشان را خیس می کنند و تاریخ هم گفته
ک.و.ر.د
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
دوست عزیز اون شوروی بود که به ایران حمله کرد نه روسیه
درحال حاضر تنها کشوری که واقعا پشت ایران هست روسیه است الته ناگفته نماند که این حمایت ها براش یه منفعت هایداره
به نظر من نه شرقی نه غربی فقط...
سورنا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
...............قبل از شوروی همین روسیه تزاری بودکه به لیران حمله میمرد پس بازم می‌فهمیم دنبال منافع خودشه و این وسط فقط میشه به کشور هایی مثل چین و کره شمالی اعتماد کرد میگی نه تاریخ رو ببین کی به ما یاد داد موشک هامون رو زیر زمین مخفی کنیم و کی تکنولوژی اولیه ساخت موشک های کروز و بالستیک رو بهمون داد به ترتیب چین و کره شمالی ولی روسیه همیشه در حال فروش به ما بوده و هست و خواهد بود.
دلیل نمیشه چون اونا کمونیست هستن بد هم باشن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
فقط میتونم بگم تف به ذات شما روسهای بی شرف..بچاپ برادر
پاسخ ها
رضا
Germany
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
حقوق یکماه کارگر برابر با پول میوه وتنقلات یک روز اقا زاده ها چطور به نیابت از روسها بجنگیم چطور
م -د
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
نظر خودت را با ادب بده نه بی ادبی
شهلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
از جنگ با عربستان باید پرهیز شود
پاسخ ها
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
شروع کننده جنگ نیستیم اما اگر شروع شد از عربستان و هم پیمانانش باید به آفریقا فرار کنند . لعن الله تعالی علی قوم الظالمین
باید چنان این بی دین ها را کشت که قابل شناسایی نباشند. اینها از کافر ها هم بدترند .
جغد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
محض اطلاع عربستان ذاتا در آفریقا قرار دارد و نیاز به فرار به آفریقا ندارد !!!
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
جناب جغد سوتی گیر، عربستان جز آفریقا نیست.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
سلام . اسلام اجازه ورود به جنگ به هیچ کشور مسلمانی را نمی دهد وماهم تافته جدا بافته نیستیم . ولی اگر عربستان که هیچ عددی نیست آمریکا شم نمیتونه چنین غلطی نمی بکنه شیر مردان ایرانی ایستاده وبیدارند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
اول امریکا اگه دنبال جنگ بود نمیومد بشینه مذاکره کنه
دوم این روس بی شرف غیرقابل اعتماده
سوم ایران باید بتونه با کشورای هم ددینو مسلکش تعامل کنه
پاسخ ها
جغد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
همون جمهوری خواه های عوضی آمریکا که در حال به قدرت رسیدن هستند آل سعود رو بر علیه ایران خواهند شوراند.
سعید رستمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
یکی بگه اوضاع بورس چرا خوب نمیشه ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
Germany
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
تا سال 96 همینه
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
میخوای زنتو طلاق بدی
عطا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
خدمت این تحلیلگر مثلن برجسته روسی باید گفت همانطور که آمریکا دوس داره با دستهای عربستان در یمن با ایران بجنگه جناب پوتین هم دلش میخواد با دستای ایران در یمن با عربستان که متحد آمریکاس بجنگه.
ایکاش معلوم میشد چرا بعضی از خبرگزاری های ایرانی آنقدر به تحلیلگران روسی علاقه دارن
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
بله ایران هم دوست داره با پول خودش وبدست یمنیها با عربستان بجنگه ولی عربها میدونن و جلوشو گرفتن
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
یادتون باشه اول ایران وارد عراق و سرویه شد ، بعد روسیه . اگر ایران وارد نمی شد الان باید تو خاک خودمون می جنگیدیم .
هر موضوعی راباید بدون چهت گیری بررسی کرد این که روسیه به نفع خودش کار میکنه که یه کار طبیعی هست . شما فکر می کنید ایران یا آمریکا و بقیه کشورها به نفع خودشون کار نمی کنن ؟
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
به احتمال قوی حوثی ها آن چنان ضرب و شصتی به عربستان نشون بده که عربستان جرات نزدیک شدن به کشتی ایران رو نداشته باشد
مقام نظامی ایران اگر یادتان باشد گفت که خویشتنداری و سکوت حوثی ها تاکتیکی بوده است و یادآوری این موضوع که عربستان در روزهای اول یورش وحشیانه اش چند فرونده جنگنده اش را از دست داد اما این روند دیگر ادامه نیافت که نشان میدهد حوثی ها علی رغم توانایی نظامی بنا به دلایلی فعلا اقدامی انجام نمی دهند .
پاسخ ها
سهراب
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
این چه تاکتیکی که به قیمت جان هزاران یمنی و ویران شدن کل صنعا تمام شد. تاکتیک؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
شتر - خواب - پنبه دانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
روسیه بدش نمیاد ایران به نیابت از روسیه وارد جنگ نیابتی با امریکا از طریق عربستان بشه. همین سه ماه پیش(22 بهمن 93) علناً یک مقام وزارت دفاع روسیه گفته بود: " اگر امریکا اوکراین را تسلیح کند، ایران را تشویق به جنگ با عربستان سعودی یا حمایت از آنها در این نبرد می کنیم که در آن صورت قیمت نفت سر به فلک خواهد کشید.!" !!!
همچنین دو هفته پیش (7 اردیبهشت 94) در خبری با عنوان "خروج ناو آمریکایی و کمک روسیه به کشتی‌های جنگی ایران " به نقل از جام نیوز، پایگاه آمریکایی دبلیو ان دی (WND) نوشت: "روسیه برای کمک به مبارزان حوثی یمن در کنار ایران قرار گرفته است. مقامات دفاعی گفته اند، کشتی های جنگی روسیه به دنبال اجرای مانوری هستند تا مسیر مشخصی را برای کشتی های ایرانی جهت دور زدن آمریکا و رسیدن به یمن ایجاد کنند. این پایگاه آمریکایی نوشت: همه این ها در حالی است که دولت اوباما ناو جنگی روزولت را از سواحل یمن خارج کرده است." ...

بنابراین این گفته های کارشناس روسی نیز در راستای اخبار و اقدامات مذکور و با هدف انداختن ایران در ورطه جنگ به نفع روسیه هست. بنابراین باید مراقب این تعریفها و تمجیدها و اقدامات مرموزانه باشیم. روسها هیچوقت دوست ما نبوده اند. روسها بهتره از جیب خودشون هزینه کنند و با امریکا وعربستان وارد جنگ بشن و مشکلشونو حل کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
به نظر من روسیه داره ایران رو تشویق میکنه تا با عربستان وارد جنگ بشه تا با بالا رفتن قیمت نفت خودشو نجات بده
روسها دارن سر ایران کلاه میزارن چون جنگیدن با عربستان به این ساده گیها نیست چون کل جهان اسلام جلوت می ایستن و امریکام از فرصت استفاده میکنه ایران رو ناک اوت میکنه
امریکا داره به عمد خودشو ضعیف نشون میده تا ایرانیا شاخ شن و به قول اون ضرب المثل که تا بادکنک باد نشه نمیشه ترکوندش ایران رو دارن باد میکنن
خیلیا تو داخل دارن بازی میخورن و فکر میکنن خیلی قوی شدن و میتونن با هر کی حتی امریکا بجنگن اما نمیدونن قدرت نظامی اونا در برابر ما خیلی خیلی خیلی زیاده و زود نابود میشیم
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
کوچولوی عزیز اونروزی که ما جلوی همه تجهیزات نظامی پیشرفته انگلیسی فرانسوی المانی و پول فراوون عرب ها با دست خالی وایسادیم رو یادت نمیاد شما پس لطفا راجع به قدرت نظامی چهارتا ارتش بچه کش حرف نزن.خیلی زورتون زیاد بررید از پس حزب الله و چهارتا چریک حماس بر بیاید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
همونطور که هیچ کس تو دنیا از تجاوز عربستان به یمن مظلوم صداش در نیومد اگه به ایران به قول خودشون حامی تروریسم هم حمله بشه نه تنها ساکت نمیشینند بلکه حمایت هم میکنن.
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
داداش این طوری که فکر میکنی نیست ایران خودش هم چیزی فعلا از خودش نشون نداده ایران توی مانور ها فقط قسمت کوچیکی ازقدرت خودش رو نشون میده کهامریکا میترسه کجاشو دیدی من در جنگ ایران و عراق به قول دوست عزیزمون ایران با عراق به ظاهر جنگید در حقیقت با با کشور های جنگید که قدرت نظامی بیشتری داشتند وما با دست خالی وباجان و دل جنگیدیم
اگه امریکا به قول خودت خودش رو ضعیف نشان بده فرقی به ما نمیکنه با جان ودل بجنگیم و خدا کمک کنه امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه .افتـــــــــــــــــــــــــــــــــاد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
شما بر چه اساسی این حرفو میزتی؟اسکلیسم سیاسی دیده بودیم ولی نظامی نه.فقط کافیه یکم تحقیق کنی میفهمی جنگ یعنی چی و جنگ با ایران چه تبعاتی رو بدنبال داره قطعا با کمی تحقیق قدرت نظامی ایران رو متوجه نمیشی در ضمن روسیه ایران رو نمیتونه متقائد کنه وارد جنگ بشه و سعی میکنه امریکا رو تحریک کنه به عربستان فشار بیاره وارد جنگ با ایران بشه و البته بالا رفتن قیمت نفت مارو هم نجات میده و در اون مورد دیگه فعلا اکثریت جهان اسلام با ما هستن
ممنون
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
ماالان هم باعربستان درحال جنگیم.امادرموردجنگ رو دررو مسلماعربستان بهیچوجه توان مقابله باایرانونداره چون عربهابشدت ترسوهستن وفقط بمباران میکنن وپیاده نظامشون صفره.ارتششون هم که کرایه ایه چون1دیکتاتورمسلمادرداخل کشورخودش پایگاه مردمی نداره.اگرآمریکادست ازحمایت عربستان برداره عربهاازترس ایران شروع به پاچه خواری ایران میکنن.
پاسخ ها
اشکان
Germany
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
خا شفات بده کشور دست امثال تو باشه یک روز دوام نمیاره
.
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
کوچولوی ریزه میزه حواسش نبود از رومعده یه چیزی پروند دیگه شما به بزرگواری خودت ببخشش
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
زور و قدرت با پول ارزیابی میکنن واین تحریم ها مارو ازپا انداخته و ما الکی داریم تقلا میکنیم. ازطرفی روسیه همواره نشون داده خیانت کار بوده .تو همین بحث هسته ای میتونست وتو کنه ولی نکرد.الانم بفکراینه که چطوری از منجلاب تحریمای اروپاییش بگذره و گازشو صادرکنه و تسلیحات سوختشو به ما بچپونه.
عربها طی این سالهایی که ما تحریم بودیم چقدر از ماپیش افتادن و اینکه سوای نفت از کعبه مقدس به اندازه دو برابر بودجه کل ما درامد دارن.
روی کاغذ ما بازنده هستیم .
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
روی کاغذ بدرد نقاشی کردن میخوره داداش !!
واقعیت اینه که ما جنگ 8 ساله + جنگهاي سوریه و عراق رو تجربه داریم
تجهیزات عربستان مث تجهیزات بچه پولداراس که ماشین و تيپ های آنچنانی دست و پا میکنن ، و حتی با پول خرج کردن عضلاتشون رو هم قلمبه میکنن ، ولی وقتی یه درگيري واقعی بین یه بچه پولدار با یه جنوب شهر نشین اتفاق ميافته ، عضلاتشون منقبض میشه
عربستان با اتحاد با چندين کشور عرب ديگه چندماهه ریختن رو سر مردم بدبخت یمن و اونا رو به گلوله بستن !! حالا خیال برشون داشته !!
من که مطمينم عمرا نمیتونن جلوی حریفی مثل ایران تاپ بیارن ، يادمون نرفته موقع لشکرکشی صدام به کویت چجور .... بودن به خودشون !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
ایران و عربستان با هم درگیر خواهند شد
عربستان ز این که ایران در سوریه و عراق و فلسطین و یمن مانع از شکست شیعیان شده و اهداف عربستان در این کشورها بدست نیامده شمشیرش را کشیده است

بر سر ژاندارم بودن (قدرت اول بودن)در خاور میانه این درگیری ایجاد خواهد شد

منتظر باشید احتمالا عربستان کشتی ایران را خواهد زد
پاسخ ها
.
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
عربستان مال این حرفا نیست مگر اینکه امریکا بزنه و اون هم هیچ وقت این کار را نمی کند.چون میداند این تو بمیری از ان تو بمیریها نیست
سالار
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
سیاست ایران طوریکه هیچوقت وارد جنگ نمیشه.پشت صحنه شاید تحرکاتی داشته باشه ولی به ظاهر فقط استراتژی دفاع داره.پس تا نزنن نمیزنن.واگه بزنن واویلا.
عليرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
استراتژي ايران دفاعيه، اگه عربستان يا هر کشوري بخواد به حريم ايران تجاوز کنه با جواب قاطع ايران مواجه ميشه، جنگ با عربستان همون روز اول تموم ميشه چون با پاسخ کوبنده سر جاي خودش ميشينه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
متاسفانه اغلب نسل جدید حاضرند زیر بار ذلت برند درعوض به خوشی هاشون لطمه نخوره ولی از جنگ بیزارند حتی اگه بهشون تحمیل بشه و حاضر به دفاع از و.. و ن.... خودشون هم نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
افرین یکی حرف حسابی زد

اینجا همه دم از وطن پرستی میزنندخود را نواده کوروش و داریوش و.... میدانند
وقت دفاع و سختی که میشه....

انرژی هستهای کیلو چند ,اخه چقدر هزینه این اشغالها کنیم

مردم گرسنه هستند گرسنه

زنان دارند خود فروشی میکنند میفهمی...

از این حرفهای احساسی نا صحیح بقدر میزنند تا خودشان را توجیح کنند


کسی که مدعی است فرزند کوروش است کسی که مدعی است جانش در راه ایران ارزشی ندارد(در راه تو کی ارزشی دارد این جان ما پاینده باد خاک ایران ما)

کسی که خاک میهنش را با ارزش تر از جانش میداند ,حتما حاضر هست شکم گرسنه شب را صبح کند
.
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
اینجوریام که میگی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
الان بین بد و بدتر ما حق انتخاب داریم جنگ الان بدترین گزینه است واسه مملک ما چون آمریکا منتظرهمچین جنگی هست و خود عربستان به خودی خودی هیچ عددی نیست
313
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
واو اين همه پيشگو داريم
واو اين همه هم متخصص و تحليل گر داريم
ديگه برا چي غصه بخوريم !
همه فراموش کردين ما رهبري باهوش و قوي داريم با مردمي با ايمان قوي اگر با خدا باشيم هيچ قدرتي هرچقدر هم قوي باشه هيچ غلطي نميتونه بکنه اين وعده خدا هست و با ظهور مهدي عج حکومت دنيا از آن صالحان خواهد شد پس اگر صالح هستيد ترسي به خود راه ندهيد اگر نيستين بايد بترسين .
در هشت سال جنگ ما ضعيف بوديم البته از نظر تسليحات نظامي ! ولي ايمان قوي و محکمي داشتيم .
از خيلي از کشورها اسير نظامي داشتيم که از پيش رفته ترين تسليحات آن زمان استفاده شد از مواد شيميايي استفاده شد حتي يک وجب از خاک مملکتمون رو از دست نداديم البته و صد البته با ياري خداوند.
اين تجربه گذشته ما بود قدرت ايمان با قدرت تفکر و استراتژي ميتواند تمام معادلات روي کاغذ را عوض کند .
اگر فکر ميکنين ايمان مردم کم شده خيال باطل است باز هم پاش بيفته هستيم و هستيم .
تاريخ هميشه تکرار ميشه و ترسوها هميشه پشت حرف قايم ميشن.
و مردان بزرگ هميشه تاريخ ساز بوده اند .
به اميد روزي که مهدي عج ظهور کند و دنيا با صلح و دوستي ميان ملل آباد شود .
به اميد روزي که هيچ فقيري روي زمين نباشد که اين وعده خداوند است و انشاا... به زودي محقق خواهد شد.
يا حق
ahmad
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
راجع به جنگ ایران و عراق هم میگفتن سه روزه صدام سر جاش مینشونیم عربها ترسو هستند از این تحلیلهای ابکی ما اگه با هر کشوری وارد جنگ بشیم هر چقدر هم توانایی واقعی یا توهمی هم پیدا کرده باشیم تمام دنیا مقابلمان میاستند و دق دلیهای چندین سالشونو خالی میکنند پس اینقدر الکی شعار و جو ندید جنگ با صدام اگه خودمان تمومش نمیکردیم تا الان داشتیم میجنگیدیم
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
عزیز جان اونیکه مدعی بود 3 هفته ای تهران را میگیریم .........

امریکایی ها تو ریشش دنبال شپش میگشتند
313
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
احمد جان انگار منابع تاريخي شما از يه جا ديگه هست نه!
سيد حسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
اينقدر منفي باف نباشيد . من مطمئنم برادران روس ما با كشتي هاي جنگي شون به مردم مظلوم يمن كمك ميكنند و هيچ كس هم جرات تعرض به اونها را نداره. بقيه اش هم با ملت يمن
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
برادر؟ اونا نامردن کلاس چندمی؟ تاریخ سوم راهنمایی هم خونده باشی کافیه خدایی
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
جنگ با عربستان چیزی جز تجزیه ایران را ندارد امیدوارم که رهبران گول نخورن چون اینبار ایران تکه تکه خواهد شد
پاسخ ها
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
ایران من هرگز تکه تکه نخواهد شد جانم فدای میهنم ،من از نسل جدیدم. امانتی که با خون پدرانمان به ما رسیده است .را اجازه نخواهیم داد تکه تکه شود که در آینده مورد لعنت آیندگان و فرزندان سرزمینمان باشیم.
ارسلان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
ما همه پيرو راه رهبريم
پاسخ ها
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
یعنی چی؟ نظر بده نه شعار
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
آفرین آقا ارسلان لبیک یا خامنه ای هر فرمانی بده اجرا می کنیم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
مردم با جنگ مخالفند این بعضی افراطیون دارای نفوذ در حکومت اند که همه اش می خوان شر درست بشه
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
بودجه نظامی عربستان به 100 میلیارد دلار میرسه به اندازه کل صادرات ما پس حریف دست و پا بسته ای اصلا نیست
در ضمن پاکستان پشتشه اصلا خط قرمزشه حواستون باشه پاکستانیا به شیعه های خودشون هم رحم نمی کنن روسیه هم به بهانه تحریم بیشتر آمریکا و متحدان قدرتمند اروپاییش دخالتی نمی کنه
پاسخ ها
باهوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
بوجه عربستان فقط 30 میلیارد نه 100 ملیارد بوجه چین 110 ملیارد اقا خسن
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
عربستان در راس 15 هزینه کننده دفاعی در سطح جهان محسوب می‌شود هزینه‌های دفاعی اش80 میلیارد دلار است
پوریا
Germany
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
واقعا برام جالبه هر کی برای خودش یه نظری میده .
بودجه نظامی عربستان 55 میلیارد دلار که در اصل اسلحه های نسبتا مدرنی هستند که استفاده مناسب ازش کار سعودی ها نیس
از طرفی غربیها با قیمت خیلی گرون این اسلحه ها رو فروختن به اونا که در اصل کمتر از اون چیزیه که روی کاغذ هست .
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
به صورت دقیق اختلاف ایران با عربستان از زمان درگیری روسیه با اوکراین تشدید شد. تهدید آن مقام روسی را یکی از دوستان عنوان نموده است.
ابولی
United States of America
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
من با نعلین ، تو دهن این پوتین میزنم !
پدرسوخته !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
آمریکا با جنگ عربستان و یمن داره به عربستان صلاح و خدمات مشاوره می فروشه و عربستانو اینطوری می چاپه و روسیه هم می خواد با جنگ ایران و عربستان مارو بچاپه
عرفان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
اینا همش حرف چرته
اگه میخواستن ایرانو وارد حاشیه کنن قبلا میکررررررردن
ایران الان کشوریه که چندتا کشور هم با هم نمیتونن خدشه ای بهش وارد کنن چه برسه جنگ
مهدی
Seychelles
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
ایران زرنگتر از این حرفها است که گول روسها را بخورد و با عربستانیها وارد جنگ مستقیم شود(هرچند وارد جنگ غیرمستیم هست) با این تحولات در منطقه اگر دقت کنید عربستان هم در کشورهای سوریه و عراق نتوانسته به هدفهایش دست یابد و همچنین گروه تروریستی داعش که موسس آن تا حدودی خود عربستان می باشد در آینده بلای جان خود عربستان خواهد شد و همچنین که مردم عربستان از این اعطلاف مصر و قطر و ترکیه احساس رضایت ندارند و در درون سلسه خاندان آنها نیز کشمکش است و ارزان کردن نفت که در اینده به ضرر خود عربستان است و همچنین با این شرایط خریدن تسلیحات زیاد و گران از آلمان و آمریکا و نا توان بودنش در جنگ یمن زیرا یمنی ها چیزی برای از دست دادن ندارند و اما ایران با خریدن زمان عرصه را بر این کشور تنگ کرده که دست به خودکشی زده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
به نام خداوند بخشنده و مهربان
ما ایرانیان در تاریخ هم نشان داده ایم که به مرز و ادیان دیگر کشورها نه توهین نه دخالت و نه حمله کرده ایم اما در هر زمان و هر لحظه آماده ایم چون غیرت شرف داریم . تمام
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
آفرین کوتاه و مفید
مرگ براسراییل
Germany
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
اولاجنگ نمیشه اگه بشه ایران پیروزه.گیلان
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
سلام
ایران. تنها. امید مردمان. مظلوم. در جهانه. ایران هرگز. نابود. نمیشه ایران تجزیه نمیشه ایران شکست نمیخوره جمهوری اسلامی ایران قدرتیست صلح طلب که رو به سوی بالا ترین قدرت جهان شدن در حرکته و به همراه خودش اسلام ناب رو میبره تا حق بر همه روشن بشه
تا این آرمان و دیگر آرمان ها هست من حتی از جانم هم دریغ نمیکنم برایم دعا کند
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
آقا به دلتون صابون نزنین اگر ایران یا دشمنان یا دوستان ایران می خواستن ایران به شخصه یا به نیابت کسی به جنگه دوازده سال مذاکره نمی کردن همه هشت سال جنگ بستشون بود
امیرعلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
زنده باد ایران و ایرانی, عربستان که هیچ خود امریکام مستقیم با ایران رو برو بشه شکستش میدیم
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
آل سعود و پیروانش باید نابود شوند و میشوند.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
دولت عربستان وهابیه
یعنی به نام اسلام به اسلام ضربه میزنن
ایران بانام اسلام ÷شتیبان اسلام است
اگر خب چشمتان را باز کنید میبینید که ایران بدون مشورت با کشوری اگر کشوری را مظلوم ببیند از او حمایت میکند
÷س اگر جنگ شود با دشمنان اسلام می جنگیم و تا اخر پای فرمان رهبرمان می مانیم
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
مطمِین باشید اگر آمریکا اسراییل و عربستان می تونستن به ایران حمله کنند همانطور که به یمن و سوریه و عراق و فلسطین حمله کردند به ایران هم حمله می کردند نه اینکه با ایران وارد مذاکره شوند
شما دوستان درباره قدرت نظامی ایران خبر ندارین
ایران از نظر موشکی در جهان بعد از آمریکا و روسیه سوم است
و از نظر قدرت دفاعی در خاور میانه اول است
عربستانی که شما اینقدر بزرگش میکنین تو جنگ با یمن مونده چه برسه بخواد به ایران حمله کنه
ایران طی زمان نه دقیقه تل آویو حیفا را با خاک یکسان می کند
ابر سرباز
Germany
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
دوستان به ظاهر روشن بین
اولا ایران در رزمایش هایش فقط قدرت نامتقارن(چریکی) خود را به نمایش میگزارد و قدرت اصلی که همان جنگ افزار های متقارن خود هستند را تا روز نبرد کنار میگذارند
دوما کسانی که میگویند آمریکا خودش را ضعیف میدهد مگر آمریکا ابله هست که خود را ضعیف نشان دهد در صورتی که با همین کار اصلحه های عتیقه خود را به کشورهای عربی خلیج فارس بدهد
سوما ایران خود طراح سلاح جنگی است که یه امتیاز ویژه میباشد
چهارم موشک های ایرانی برای همه کشور ها ناشناخته است چون فقط مختص به ایران است مانند موشک سان برن که بعد از پرتاب به سمت بالا و پایین میرود که این کار باعث میشود که نتوان آنها را هدف قرار داد
پنجما: ایران تنها کشوری است که 7 لایه سامانه دفاع هوایی دارد که بر فرض محال اگر جنگنده های کلاس f بتوانند از آن عبور کنند باید با دوش پرتاب های ایرانی که مختص به شکار جنگنده است مقابله کنند که این بدترین قسمت کار است چرا که حزب الله با همین دوش پرتاب ها 21 فروند f 18 را سرنگون کندولازم به ذکر است تکنولوژی rq170با f22 و f32 از نظر رادار گریزی یکی است و به همین دلیل لقمه راحتی برای پدافند ایران محسوب میشوند
ششما:خوشبختانه آمریکا جنگنده های f14 خود از بین بردن زیرا این جنگنده چالش بزرگی برای ایران بود زیرا این پرنده بهترین جنگنده رهگیر تا حالا بوده و مسئولین نظامی آمریکا دولت آمریکا را متهم به کار کردن برای شرکت مارتین لاکتهید که سازنده نسل های بعدی f مانند f16,f18و ....بوده است میکنند خوشبختانه ایران این پرنده را به روز رسانی کرده و ما آن پرنده را بانام قاهر یا به زبان تخصصی f313مینامیم که علاوه بر ویژگی f14دارای سرعت بالا رادار گریز بودن مجهز به سیستم نشانه روی گرمایی شده است اجالب است که f22,f35به ترتیب مشکل سر گیجه خلبان و سرعت کند را داردند

و اما روسیه :
دوستان من باید بدانید روسیه ای که شما میشناسید شوروی نام داشت که الان به نام فدراسیون روسیه شناخته میشود و الان در حال نبرد با آمریکا و ناتو است به همین جهت ایران و روسیه و هند و چین و به احتمال نسبتا قوی برزیل در حال شکل دادن ائتلافی برای بیرون کردن ناتو و آمریکا از آسیا هستند ایران برای روسیه به مسابه دروازه امنیت ملی خودش میداند و این کشور مطمئنا کاری نخواهد کرد که یکی از اعضای صد در صد قدرتمند این ائتلاف مورد حمله قرار بگیرند به همین دلیل است که روسیه سعی میکند ایران را از بروز احتمالی جنگ بیرون نگه دارد اما در صورت جنگ تنها فرصت برای نابودی ارتش آمریکا و ناتو به دست میآید که این کشورها آن را از دست نمیدهند و نابودی ارتش آمریکا و ناتو زمانی اتفاق میافتد که این 4 کشور که با هم قدرت بسار بیشتری نسبت به ناتو و آمرکا دارندبا هم قرار میگیرند پس برای همین است که میگویم روسیه در حال حاضر نمیخواهد هیچ کدام از اعضای ائتلاف در حال حاضر وارد جنگ شوند این حرف برای تمام کشور های ائتلاف یکسان است یعنی اگر روسیه مورد حمله قرار ایران به علاوه دیگر کشور ها بیاد به او کمک کنند
هفتما :
من میخواهم تفاوت شوروی و فدراسیون روسیه را برای شما توضیح بدهم
قبلش یه مثال میزنم ایران قبل از انقلاب برای آمریکا مانند یک برادر بود و اسرائیل و ایران را خواهر خوانده مینامیدند اما بعد از انقلاب همون برادر آمریکا شد خطر درجه یک برای آمریکاهمین موضوع درباره شوروی هم بود بود شوروی همیشه یک پای جنایت آمریکا بود آما بعد از سقوط شوروی فدراسیون روسیه در باره ی برقراری ارتباط با ایران دچار سر در گمی بود چون نمیدانست انقلاب اسلامی طرفدار شوروی است یا نه
یه ضرب المثل آمریکایی هست که میگوید
دشمن دشمن من دوست منه
دوستانی انگلیسی رو به صورت آمریکایی و اصطلاحات زبانی بلد هستند کتاب ایران iran new superpower رو که رئیس سازمان سابق cia به نام رابرت بیر نوسته را بخونند حتما شوکه میشوند و به خود میگویند ما این همه قوی و خودمان نمیدانیم
پاسخ ها
فری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
تو چه قدر بیکاری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
واقعا تحلیل درست و مفیدی بود،دمت گرم یه چیزی یاد گرقتیم
فری یاد بگیر
علی
Germany
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
راست میگه
پاسخ ها
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
موندم شما که میگن ایران انقدر پیشرفتس چرا دنبال موشک های روسیس که تکنولوژی ۳۵ سال پیشو دارن
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
خدمت دوست عزیز بای بگم که عرب ها اونقد عاقل نیستن که بتونن جلوی ایران رو بگزرن همین الان ایران داره به یمن تسلیحات میده وگرنه انصارالله موشکش کجا بود
مهدی خانلو
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
به نام خداونده مهربان
مهدی خانلو هستم ازکرج
نظرمن به اینه که ایران ایران قدیم نیست ایران امروز ایران قدرتمند و بااقتدارملی است
کشوری که دورتادوره خود درکشورهایه همسایه خود جنگ و ناآرامی میبیند ولی خوده ٱن کشور در امنیت کامل به سرمیبرد یعنی این یک قدرت بی نظیر و خواص

وباید این رادانست که هرکشوری متحدانی دارد و الان هانگونه که ایران خود متحدانه عراق.سوریه.لبنان.یمن و غیره است
روس.چین.کره شمالی هم هم پیمانانه ایران است

و نظریه کارشناس روس درست است

واین که جنگ با ایمان و اعتقاد بدونه هیچی هماننده جنگ ایران وعراق که ایران باهیچ به پیروزی رسید

الان هم همانگونه است تابحال ازخودتان پرسیدید که چرا عربستان جرأت جنگ زمینی بایمن را چراندارد
چون جنگ آنها بی ایمان و اعتقاد است
ومیدانن که مرگ برای آنهاجهنمی سخت و عزاب خیلی سختی است
عربستان بازی راشروع کرده است که دران چه عقب بنشیند
چه پیروزشود که عمران فکرشوکنم بشه
ولی در دوحالت بازنده است و مرگ خود را حتمی کرده است

به گفته آقا خامنه ای امریکا شیطان بزرگی است که دنیارا به چالش کشیده است
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
سلام .ایران میتونه بایه سیاست تدریجی وقت بخره تا خوب پایه علمی نظامی وتسلیحاتیش رو افزایش بده به قول یه راننده تاکسی خرشون کنه تا بموقع سواری بگیره .دکترای سیاست
Hasan
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
اقا من کاری ندارم فقط میخوام ببینم اون ادمااایی که دادو بیداد راه مینداختن ن غزه ن لبنان جانم فدای ایران.
میخام ببینم اگه جنگ بشه بین ایرانو عربستان ببینیم اونا اون موقع کجا هستن
پاسخ ها
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
مرد حسابی ، روس پرست ، افراطی ، عرب زاده ، اصلا ارزش پاسخ گویی نداری با این نظری که دادی ، جانم فدای ایران ، مرگ بر روسیه ، و عرب های تازی ملخ خور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
وارنگ شدن باعربستان با طناب پوسیده روسیه اشتباه بهتر که بفکرم اوضاع اقتصادمان باشیم تانگ
نوید
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
زنده باد ایران و ایرانی ... کشورای عربی مجاور خلیج فارس کلا باید نابود شوند
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
زمانی خواهد شد که مردم جهان به قدرت ایران پی ببرند،،،
شاهین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
با سلام و خدا قوت به ایرانی ها
این نظر من و فراموش نکنید و به یاد داشته باشد.
در ایینده ی خیلی نزدیک ایران عربستان و در دست میگیرد و وبا ثروتی که گیرش میاد قوی ترین کشور کره ی زمین میشود.
منتظر همچین روزی باشید
TAHA
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
والا در پیشگاه استادان تحلیل گر چیزی نداریم بگیم..
یدونه جون داریم اونو فقط میتونیم تقدیم کنیم ن حرف ن حدیث و ن سیاست اونم از روی پاکی و در راه صحیح خودش...
یاشاسین اذربایجان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
سلام قابل توجه همه اونایی ک تااسم جنگ میاد تنشون می لرزه شماراحت باشید وآسوده خاطربخوابیدماقبلاهم باکلی کشورجنگیدیم واگرلازم باشددوباره بازبا همه آنان میجنگیم خدامیفرماید من ترسی درسینه آنان نهادم آنقدرک ازشمامی ترسندازمن خدانمی ترسند درهرصورت هرچ ازدوست رسدنیکوست خداماراکفایت میکند
روژان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
با جنگ بعدی ایران با هر کشوری..ایران تجزیه خواهد شد...البته اگه جنگی در بگیره....جدایی حتمی کوردستان...بلوچستان...و با احتمال کمتر جدایی مناطق عرب نشین خوزستان.
پاسخ ها
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
دوست عزیز ، مردم ایران در طول تاریخ نشان دادن که میهن پرست ترین مردم جهان هستند و واژه وطن پرستی اصلا از خود ایران نشئت میگیره ، ایرانی ها همشون ، حاضرن جونشون رو برای ایران بدن و هیچ وقتت چنین اتفاقی رخ نخواهد داد
بهروز
France
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
اگه جنگ بشه ایران ده روزه شکست میخوره به دو دلیل.اول اینکه بجای تعصب الکی و بجای اینکه بلوف بیجا بزنید برید راجع به تجهیزات ده سال قبل امریکا تحقیق کنید بعد ببینید میتونیم باهاش دربیفتیم یا نه.مثلا امریکا 70 ساله که بمب اتم رو ساخته و ما هنوز تو کیک زرد گیر کردیم.و دوم اینکه جوونای ما روزیکه جنگ بشه میرن بانکها رو خالی میکنن پس لطفا مثال جنگ با عراق و جوونای متحد اونروزارو از سر بیرون کنید.چون اونروزا به تاریخ پیوسته
پاسخ ها
امیرمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
برات متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
اگر مقامات ایران این نوع حرفها را می زدند آمریکایی ها یک لحظه هم در حمله به ایران تردید نمی کردند. هر کشوری حتی اگر هم واقعا ضعف داشته باشد آن را ابراز نمی کند. اظهاراتی هم که درباره ی قدرت نظامی ایران می شود چه درست باشد و چه غلط ( به نظر من تا حدودی درست است) بیشتر برای جلوگیری از جنگ است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
داداش شما یکی دو سال از بحث عقبی !!
موضوع جنگ ایران و امریکا مختومه اعلام شده و امریکا با توافقی که با ایران کرد بزبون خودش اعتراف کرد از جنگ با ایران واهمه داره !!
الان موضوع ایران و عربستانه !!
جنگ افزارهای مدرن هم در دست اعراب مثل ایکس باکس وان ميمونه و کاربرد عملی نداره واسشون !
کافیه از پريز برق بکشی بیرون ، خاموش میشن !!
حمله سايبري ایران بتنهایی برای فلج کردن عربستان کافیه
حسن
France
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
شاهین جان با احترام.اما فکر کنم شتر در خواب بیند پنبه دانه.حکایت عرایض شما مثل اون بقالیه که ظرف روغنی داشت و تو تصوراتش میخواست با فروش اون روغن تاجر بین المللی بشه اما با عصا زد ظرف روغن و شکست........
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
باسلام آقابهروز بنده حقیر ازخدامیگویم شماازآمریکادم میزنیدآیه 122آل عمران می فرمایدخداوندشماراب حقیقت درجنگ بدریاری کردوغلبه بردشمن دادباآن ک شماازهمه جهت درمقابل دشمن ضعیف بودیدودرادامه آیه 123میفرمایدای رسول ب یادآرآن وقت ک ب مومنین گفتی آیاخداب شمامددنفرمودوب یاری شما3000فرشته نفرستاد؟ودرآیه بعدی میفرمایداگرشماصبرومقاومت پیشه کنید وپیوسته پرهیزکارباشیدچون کافران شتابان وخشمگین آیندخداوند5000هزارفرشته ب کمک شماخواهدفرستاد. پس بااین حساب بولوف نیست مگرآنکه ب وعده خداشک کنیم ک دراین صورت آن نشان ضعف ایمان ؟.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
سلام ب همه بااحمدموافقم حرف حساب جواب نداره
اكبر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
احساس انسان به آدم دروغ نميگه . الان همه حتي بچه كوچيكا ميدونن كه ما تو دوره آخرزمان هستيم . طبق احساسي كه مطمئنا تو وجود همتون هست و جواب خيلي از سوالاتونو ميده بايد احساس كرده باشيد جهان به مرحله اي رسيده كه جنگ شروع شده و كشورهايي هم كه هنوز درگير نشدن به زودي درگير ميشن و همين الان خيلي از جاهاي دنيا اين اتفاق افتاده و ما هم بايد آماده باشيم . چون ديگه وقوع جنگ اجتناب ناپذيره . راه ديگه اي هم نيست . قضيه پهپاد آر كيو نشان داد كه ايران پدافندش در حدي پيشرفت داشته كه هواگردهاي پيشرفته رادارگريز رو به زير بكشه . روسيه هم مثل يه سگ ميمونه كه بايد تربيتش كنيم كه به دشمنامون حمله كنه و پاچه خودمونو نگيره . همين كه دشمني نكنه براي ما كافيه . لازم نيست ازمون حمايت كنه .
محمد یوسف
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
عربستان عددی نیست حتی سرباز به اندازه کافی نداره در ضمن مفت خوردن و خوابیدن. اگر جرات دارن کوچکترین غلطی بکنن فقط سردار سلیمانی براشون بسه !
رهبری هم که اعلام کرد جواب خشن و دندان شکن میدیم انشاالله
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
اسراییل درکمتراز یک هفته تمام عربها را ذلیل کرد.
امیر حسینّ
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
عزیزان من در مناطق جنگ زده بودم خدا نکند اصلا جنگی شکل بگیرد آنهم بین مسلمانان با توطئه کفار و یهود .
تبعات روانی آن زیاد است مگر عزیزانمان را در برنامه خندوانه ندیدید. این تازه گوشه ای از هزاران قربانی جنگ با اعراب و غرب بود.
میناگلرو
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
ببینین میترسم نظرم رونذارن فقط خودمو خسته کنم ایشالله که بزارید ببینین دوستان من متاسفانه ایران درشرایطی نیست که مستقیم واردجنگ بشه چون اولا شرایط منطقه ای به نفع ایران نیست الان کشورهای پرقدرت منطقه مثل ترکیه عربستان وپاکستان تو یه جبهه وعلیه ایران موضع گرفتن دوم نیروی هوایی عربستان فوق العاده قویتر وبروزتر از ایرانه الکی خودتونو گول نزنین اگه ایران توجنگ باعراق باتمام دنیامیجنگید پس سلاح ازکجامیاوردپس کشورهایی هم کنار ایران بودن از اونطرف ایران چون فاقد مرز زمینی هستش مثل دوره جنگ باعراق نیست که بسیجی هاجنگ رو پیش ببرن واین جنگ یه جنگ کاملاتکنولوژیکیه ار اونطرف همین یمن وفلسطین مگه عرب نیستن خوب بماچه که ازیک مشت عرب حمایت کنیمو منابعی رو که باید صرف ابادانی کشور کنیم باید توجنگ یه مشت عرب باعرب دیگه ازبین ببریم زمانیکه مازیر موشک بودیم عراق برادر خونی همین یمنیها بودیاسر عرفات نماینده فلسطینیها اول جنگ گفت ایران دوست عراق برادر وعلنا از عراق پشتیبانی میکردن اقای پوتین دوست شفیق ما به همه قطعنامه های ایران ستیز رای مثبت داد بی وجدان برای پاچه خواری غربیها حداقل ممتنع هم نداد
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
صحیح...خدانکنه جنگ شه...این ابرو برداشته ها وارایش کرده ها میخوان برن جنگ؟
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
خانوم شما مث اینکه فکر میکنین جنگ مثل دعوا با جاریتونه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
دوستان من الکی بهم نپرید
سیاست پدر مادر نداره
جنگ دو ابر قدرت آمریکا و روسیه کشیده به هم پیمانانشون
ایران یار روسیه
عربستان یار آمریکا
گربه برای رضای خدا موش نمیگیره
ایران و عربستانم بازیچه دو تا کشور ابرقدرتن....الکی بجون هم دارن میفتن.... والسلام
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
سلام خلاصه میگم من ازاولیای خدا رودرهمدان میشناسم که دوست حاج اقاالطافی ومرحوم شیخ رجبعلی خیاط بوده باهاش صحبت کردم راجع به این موضوع وگفت جنگ رخ میده واراده خدا برپیروزی ایران ونابودی اسرائیل وآزادی مکه است
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
خدا شفات بده برادر !!! چي میزنی اینهمه توهم زاست ؟؟؟
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
نابودی اسراییل سال 2036 تو قران پیشبینی شده
SOHEIL66
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
طبق احادیث و روایات موثق فرج آقا از زمانیست که اختلاف بین پادشاهان سعودی منجر به مرگ پادشاه عربستان میشود پس نتیجتاجنگ مستقیم عربستان وایران شکل نمیگیرد! الله اکبر
فری 2
United States of America
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
در هر صورت ما هشیاریم تا به فرمان رهبر عزیزمون تا آخرین قطره ی خون جنگ کنیم...
وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد / ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد
محسن امیری
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
آل سعود اگه اهل جنگ بود که پاچه خواری آمریکا رو نمیکرد.
درحدی نیستن که برا جنگ با هاشون سردار سلیمانی وارد جنگ بشه همون سربازای معمولی و بچه های کوچه خیابون مادرشونو به عزاشون مینشونه
سردار
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
به نام خدا
هم وطنان عزیزم
از هیچ کشوری ترس نداشته باشید
و در کمال ارامش سعی کنید به مردم عزیزمون خدمت کنید
در رابطه با گزینه نظامی هم باید خدمتتون عرض کنم که
عربستان عراق داعش ترکیه و حتی کشور های اروپایی در مقابله ما عددی نیستند
اما سه کشور امریکا چین و روسیه که هم قدرت ایران هستند هم د مقابلمان قطعا با شکست رو به رو خواهند شد چراکه تسلیحات ما تنها نظامی نیستند ما شیعیانی که از نسل کوروش هستیم باتبر هم حاظریم در مقابل متجاوزین به ایستیم
ما ایرانی ها رو ایرانی بودنمون تعصب و رو نوامیسمون غیرت داریم هرگز ساکت نمی شینیم
یک خلبان جنگنده سعودی امریکایی و حتی روسی برای پول می جنگد
پس وقتی ببیند جانش در خطر است فوری عقب نشینی میکند
اما یک خلبان جنگنده ایرانی برای خاک میهنش میجنگد
و هیچ گاه دست از دفاع بر نخواهد داشت
مثال فوق برای تمام نیرو های مسلح صادق است
در نتیجه ملتی با تقوای ما با ایمان ما هیچ گاه شکست نخواهد خورد چه با شمشیر بر روی اسب و چه با موشک هسته ای بر روی بهترین جنگنده
خدا قوت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
مسولین و ملت هوشیارانه با عربستان بجنگند نه لفظی
مرگ بر عربستان سعودی
سعيدازيكان اذربايجان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
توجه .توجه برادران نظرتون محترم اكرنقشه ايرانونكاه كنيدشبيه به كربه است كه اذربايجان سركربه است وهميشه يك كربه باسرش ميجنكد بس تاايران اذربايجانوداره راحت باشه اذريهابمب اتم هستن من اين حرفمو بارسال توسامرا اثبات كردم جندتاازبرادران تهرانيمون شاهد بودن عراب انزمان نمىتونستن ازبس بابك بربيان تااينكه باسياست كاري، بابك روباسربازان خودش كشتندوازهمه شماهاخواهش ميكنم يكدل ومتحدبشيدوبانظريههاى شخصى همديكرونرنجونيدودراخرعرايضم حضرت على به تنهاى يك لشكربود ماهم شيعه همان بزركوارهستيم.
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
چی میگی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
خدا شفات بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
بابک دیگه کیه؟
یکی اینارو بی زحمت ترجمه کنه
ناشناس
United States of America
۰۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
باید بدونید که جنگ با عربستان یعنی جنگ با آمریکا و,پاکستان و افغانستان و بقیه کشور های مسلمان
تنها حامیان ایران روسیه خائن و سوریه فلک زده هستندحالا خودتون قضاوت,کنید
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
از کی تاحالا امریکا جزو کشورهای مسلمان بحساب میاد اخوی ؟!!!!! ولی روسیه خاين و سوریه فلک زده رو خوب اومدي
ناشناس
United States of America
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
ایران و عربستان چند سالی هست که وارد ی جنگ پنهان و آشکار شده اند .عربستان با رفتارهای خصمانه نسبت به ایران و بد رفتاری با شیعیان در کشورهای دیگه وارد یک جنگ نیابتی از طرف اسراییل و امریکا با ایران شده البته تفکرات وهابی رهبران مذهبی عربستان نسبت به شیعیان تاثیرات بسیاری در ضدیت با ایرانیها که قویترین کشور شیعه هستن داشته .ما الان وارد یک جنگ مذهبی شده ایم البته جنگی که از طرف وهابیت و سلفیها شروع شده ولی شیعیان با آن مدارا میکنن و حاضر نیستن وارد جنگ و خونریزی شوند .در سالهای اخیر مسولان ایرانی همیشه ندای وحدت بین کشورهای اسلامی رو زده اند ولی متاسفانه طرف مقابل حاضر به صلح و دوستی با شیعیان نیستن و اصلا آنها رو‌قبول ندارن .به نظر من ایرانیها و شیعیان هم صبری دارن و اگه یک زمانی جنگی بین این دو کشور اتفاق بیافته مطمعنا در مقابل قدرت ایران نمی توانند باایستن .و شکست سختی خواهند خورد چون اعتقادات شیعه بزرگترین خطر نسبت به وهابیت خواهد بود و شیعه انها رو‌قاتلان امام حسین میدانند و آنها رو بازماندگان بنی امیه و بنی سفیان میدانند و انتقام خون حسین رو از بنی امیه های زمان خواهند گرفت
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
دولت خودمون باهامون رو راست نیست و هوامونو نداره چطور توقع داره هرچی بگه ما باید بگیم چشم.
طرف تو مجلس ماهی. حداقل 20 میلیون حقوق داره اونوقت میگه ما با امریکا توافق نمیکنیم ما در مقابل تحریما وایمیستیم.بابا تو شکمت سیره فکر کارگرایی باش ک ماهی 700 تومن حقوق دارن و کلی خرج و مخارج و گرونی ها رو بروشونه.
پاسخ ها
sina
United States of America
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
دوست عزیز با تصویب برجام دیر یا زود هم تحریم ها بر می گرده و هم جنگ میشه فقط یه یه مورد فکر نکن
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
چه روس ها در تاریخ ما را دور زدن یا نزدن کاری ندارم اما در حال حاضر جبهه ایران و روسیه یکی هست منافع هر دو کشور یکی هست ودشمنانشان یکی,روس عاشق ایران نیست یا ایران عاشق روس نیست فقط منافع شان یکی ودشمنانشان یکی هست,ایران هیچ وقت به یک کشور حتی دشمنش حمله نمیکنه اما اگر کشوری به اون حمله کنه صد در صد جوابشو میده,اگر یک کشور تهدید به جنگ کنه اگر سکوت کنی یعنی ترسیدی واین دلیل خوبیه که جنگ رو شروع کنند,ولی اگر ایران هم آن ها راتهدید کنه احتمال پیش آمدن جنگ کم میشود
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
نه دوستان هیچ وقت به طور کامل منافع ما و روس ها یکی نیست و هیچ وقت نمیشه به روس ها اطمینان کرد . روس ها قبل از انقلاب دشمن خونی ما بودند و همین طور بعد از انقلاب هم ایران برای اون ها یک وسیله ای بود برای معامله با امریکا و کشور های غربی که اکثرا هم ایران رو میفروخت و به تعهدات خودش نسبت به قرارداد هایی که با ایران داشت عمل نکرد و تمام این قرار داد ها برای این بود که امتیازاتی رو از امریکا بگیرد و نمیشه از این گذشت که اعراب و روس ها و ترک ها بعد از انقلاب سنگ اندازی های زیادی در رابطه ایران و امریکا داشتند تا از این اوضاع بیشترین استفاده اقتصادی و سیاسی رو داشته باشن در کل روس ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند
وطن
Germany
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
جنگ :)
واژه اشناست
دودش چشم مردم
افتخارش مقامان
سودش چابلوسان و فرصت طلباست
چه سرمایداریی ایجاد کرد جنگ عراق و چه مقامایی داد به مقامات الان
نواده کورش شاه پارسی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
به اهورا مزدا سوگند یاد میکنم که احدی از شما روس پرستان انیرانی را یک دم اسوده نگزارم
ایا دیگر خدای را بالای سرتان نمیبینید؟
حق دارید,مال ناحق بدین گونه ثمر دارد,
یک دم به فردای شروع هر جنگی بیاندیشید
دنیای واقعی بازی xbox نیست,خون,تجاوز به زنانتان,
غارت,و....اندکی به سوییس نگاه کنید ۵۰۰ ساله دم از جنگ نزده است الان چه و ضعی دارد
احمق های نابالغ,یادتون رفته روسیه جونتون خاک همچون زر سرزمینهای شمالیمان را اشغال ۱۰۰ ساله دارد؟
جنگ میخواید؟میخواهید این بار هم خر بشید که اگه دیروز باکو و عشق اباد رفتن حالا اصفهون و گرمون و هرمزگونتونم بره زیر چتر برادر بزرگتر رفیق شوروی جون نه؟
خدا شفاتون بده یه مشت خود باخته فراموش شده اید
ايراني
United States of America
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
كساني كه از جنگ خوششون مياد طعم جنگ رونچشيدن وتاحالا هم جنگ روازنزديك نديدن فكر ميكنن بازي كالاف ديوتيه يا بتل فيلده. ماخوزستانيها جنگ واقعي رو ديديم وتاالانه اثراتش هست بعد ازسالها خوزستان آبادنشده جاي تركشها رو ديوارهاي خرمشهر وآبادان هستش هنوز بيخانمان شدن همشهريها از خاطره هامون نرفته ميدونيد به مرزنشينها چقدر تجاوزشد چقدر آدم بيگناه كشته شدن. آب نبود برق قطع ميشد اونم توگرماي شديد هرروز آرزوي مردن ميكرديم همه ازخونهاشون فراري بودن جوانيمون حدر رفت 8 سال بدبختي كشيديم بعد دم از جنگ ميزنيد كسي كه جنگ روازنزديك ديده يعني جنگ واقعي هيچوقت حرف جنگ رو نميزنه ثانيا دولت مردان ما تجربه اينو دارن ولازم نميدونن الكي وارد جنگ بشن باصلح ميشه همه چي رو حل كرد كه خدا رو شكر همينطور هم داره پيش ميره كساني مثل آقاي روحاني وآقاي ظريف بااجازه رهبر عزيز ومردم روشن فكر كارشون رو به پيشرفته
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
دریغ است ایران که ویران شود.بهردلیل اگرکسی نگاه چپ به ایرا کند بافرمان رهبرتااخرایستاده ایم
سیا
Thailand
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
باید جنگ بین ایران و عربستان بشه .
فقط یه مشت جوون ایرانی ترسو تو ایران موندن قیرت تون کو ؟
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
نیروی نظامی ایران بسیار قدرتمند تر از عربستان هستش . عربستان نمی تونه در برابر نیروی نظامی ایران حتی 24 ساعت مقاومت کنه اما اینو هم باید در نظر گرفت که 100 میلیون شیعه در برابر 1 میلیارد سنی خواهد شد . و تمام گروه های جنگجوی سنی به طرف ایران سرازیر میشن
امیر حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
فقط اینو بدونید که برای ایران نه عربستان عددیه و نه امریکا

ایرن در حال حاضر حدود 150 تا 200 میلیارد دلار پول ذخیره ای داره-پس نگران موارد مالی در جنگ های احتمالی اینده نباشید

امریکا رو مرگه ودیگه عدد خاصی نیست

تا سال 2035 چین میشه ابر قدرت و اونم مثل امریکا شروع میکنه به انجام بازی با کشور های ضعیف تر-پس ما باید نگران چینی ها هم باشیم

ایرانی جماعت یعنی سلحشور

در مورد قدرت نظامی اینو بدونید که ایران سامانه هایی رو که ما الان دیدیم و فکر می کنیم خیلی ایران پیشرفت کرده در عرصه نظامی باید اینو عرض کنم که تمام ادوات نظامی ایران مربوط به ده سال پیش هستش-چون تمام کشور ها ده سال پس از ساخت سلاحی اونو رو می کنند-پس فکر کنید چه توانایی هایی رو پنهان کرده و چه توانایی ها رو تازه ساخته-بنابر ایران ایران مشکل نظامی در منطقه ندارد و نخواهد داشت

در ضمن جنگ ایران با هر کشوری به نفع ایران است

چون با پیروزی اسلام و ایران هم تبلیغی میشه برای قوم اسلامی و هم اسم و رسمی به توان کشور می بخشد.

و من ینصر الله و من ینصر
پاسخ ها
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
دوست عزیز چرا شما با جنگ و خورنریزی و ازبین رفتن هزارن جوان دیگر برای اسلام تبلیغ کنی
بخدا ازطریق مزاکرات و روحیه ی صلح پذیری هم میشه برای اسلام تبلیغ کرد
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
چی میگین شماها ؟ روسیه مگه احمقه بخواد از پشت خنجر برنه..بابا کجای کارین شماها همه بچه دبیرستانی هستین نه؟ ایران.روسیه چین و کره شمالی پشته هم هستن هیچ کس هم هیچ غلطی ننی تونه با ایران بکنه..بچه شدین؟اصلا نیازی به این بحث ها نیست الکی نظر ندین لطفا ...اینا همه دودش از انگلیسی ها بلند میشه بابا این و بدونین امریکا به مترسکه.این انگلیسی ها با پنبه سر میبرن ..نقشه فقط و فقط زیر سر انگلیسه چشمش رو نفته خاورمیانست ...همین و بس
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
شما احتمالا اسمتون دایی جان ناپليون نیست ؟؟
فرزاد
Germany
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
روسیه از امریکا نامردتره
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
بوی جنگ جهانی میاد . سال 1945 اگه اشتباه نکنم آلمان بخاطر آلمانی تبارهایی که تو لهستان به بردگی کشیده شده بودن و داشتن قتل عام شون میکردن وارد جنگ با لهستان شد ... تاریخ داره دوباره تکرار میشه ... ایران بعنوان رهبر و پرچم دار شیعیان جهان برای دفاع و حمایت از اونها وارد جنگ میشه ولی آغازگر جنگ نیست . بدنبال ایران صددرصد کره شمالی علیه کره جنوبی و پایگاه های امریکا که تو تیررسش هست . ایران و حزب الله و سوریه و عراق به ترکیه و اسراییل و آل یهود حمله میکنن . روسیه و چین و ناتو منتظر میمونن تا ببینن جنگ به کجا کشیده میشه و اینبار وقتی وارد جنگ میشن که سفره در حال جمع شدن باشه
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
خدا همرو شفا بده
لیلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
به نظر من ایران باید با برنامه های مختلف وجدید به صورت غیر مستقیم به آل سعود و دارو دستش فشار بیشتری بیاره و اونا رو خوار کنه ما دوتا مثل سردار سلیمانی داشته باشیم عربستان وکشورهای دور ورش که به اندازه یک پونز روی نقشه اند کافیه مرگ بر آل سعود در ضمن گفتنه که شاه عربستان گفته ایرانیها از اجداد من گه خاندان پیامبره پیروی میکنن خواستم بگم شما که فرزند نامشروع هند جگر خوار هستین چه ربطی دارین به خاندان پیامبر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
ماعربستان رازیر پامیگذاریم
امیرمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد
دلو
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
این حرفا چیه من بچه اهوازمو عربم بخدا ایران اراده بکنه ............
لبیک یا خامنه ای
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ...

لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است
شاهین
Germany
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
منارزوی جنگ نمیکنم و نمی خوام ک جنگ بشه ولی اگر این اتفاق اوفتاد خودم شخصا میرم و پای حرف ام هم هستم تا این عرب های کثافت هارو از روی زمین محو کنیم یاشاسین ایران
همون ناشناس بهتره
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
سلام خدمت همه
یه چیزمیگم شاید بهتون بر بخوره اما واقعیت داره
الان تمام پایگاه های هوای و پدافنده ایران دست روس هاست چه بخوایم چه نخوایم ما بدون چین و روسیه نمیتونیم از خودمون دفاع کنیم اگه توجه به جمعیت کنید میبینیت بیشتر جمعیت پیرن از کار افتاده پس امیدی ندارن و بقیه هم که جون و امیدی به زندگی ندارن باقی جمعیت هم که بچه وتوانایی جنگ رو ندارن پس هنوز باید به روس و چین اعتماد کرد
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
روسیه فقط دنبال منافع خودشه
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
فکر می کنید به کشف بزرگی نائل شده اید که روسیه دنبال منافع خودش است؟یا اینکه تنها روسیه اینطور است و مثلا آمریکا به فکر کشورهای دیگر است؟ خب معلوم است که همه ی ابرقدرت ها دنبال منافع خودشان هستند؟ همه شان هم مثل هم هستند. اما اگر شما فکر می کنید این بد است و آن یکی خوب از نظر عقلی مشکل دارید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
ما دنبال جنگ نیستیم هشت سال برامون بست بود هرکی دنبال جنگ وشهادت بره سوریه وعراق
فربد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
آقایون هیچ نترسیده فعلا منفعت روسیه در ایران پس خیانت نمیکنه ما منفعت میبریم تازه آمریکا هم اینقدر خنگ نیست که بابته یه مقدار نفت کلی هزینه کنه
علی
United States of America
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
دین اسلام. صاحب خدا. مسلمان پاسدار اسلامه و گوش به فرمان امام.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
با سلام ،اول که مرگ بر آل سعود ،دوم به نظر من آل سعود در آستانه فروپاشی هست و این پادشاهان جاهل و بی تجربه و بی ظرفیت آل سعود خودشون دارن خودشون رو میندازن تو چاه وبه نظر من ما نباید مثل اونا بی ظرفیت باشیم و باید با هوشیاری عمل کنیم و خودمونو درگیر پادشاهان جاهل بی ارزشی که در حال فروپاشی هست نکنیم.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
اخ جون جنگ بشه ما هم میریم پناهنده میشیم تو اروپا
مانا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
ماشاااااااالااااااا چقدر سیاستمدار داریییییم.
خب دنیا هم از همین چیزا میترسه دیگهههه
هر ایرانی خودش یه ارتش واس خودشه با یه دنیا فکر و استراتژی
آفرین مردای گل ایرانی،خوشحالیم که هستین،حالا با هر عقیده ای که دارین
یکی از همه
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
من نمیگم کی درست میگه کی غلط.من فقط میدونم که چه جنگ بشه چه جنگ نشه پول من و شماها تو این درگیریها خرج میشه همون پول نفت من وشما یی که از صبح تا شب همدیگه رو تیکه پاره میکنیم تا شکم زن بچه مون رو سیر کنیم.فسطینی ها و لبنانی ها کم بودن یمنیها و سوری ها و عزاقیها هم اضافه شدن.من باید زن و بچم رو بذارم تو ماشینی که هیچ امنیتی نداره اونوقت با پول نفت من تو کشورهای دیگه جنگ بشه.حالا واسه من چه فرقی میکنه که با پولم دفاع میشه یا تهاجم میشه؟برادرم خواهرم من منظورم بی خیالی نیست ولی من میگم ایینهمه کشور تو دنیا هست که هم قوی هستن هم مردمش تو رفاه زندگی میکنن!ادمین مرد باش و نظرم رو کات نکن
mahdi
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
جنگ ایران و عربستان به احتمال زیاد جنگ جهانی سوم را ایجاد میکند
qunash
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
انقد از جنك كفتين بس نبود عزيز ايران جه ببره جه ببازه اين جنك برما حكم فقرو بدبختي نداره جنك و ولش به اقتصاد بالا بيشرفت فك كن نابود كردن اسونه ولي اباد كردن سخته بجايه جنك مسولان بايد فكري به شغل ما بدبختا بكنن مثل اروباييا جنك كردن سخت نيست اباد كردن كشور شغل مردمان يا بيشرفت سخته
بنیامین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
سلام بر همگی *همه با هم یکصدا : مرگ بر ال سعود ***** مرگ بر وهابیها .مرگ بر دشمنان ایران ***** خوشت اومد ؟؟؟؟؟پس هی تکرار کن **** .
حمید ضامن راز
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
سلام دوستان به نظر من ال سقوط باید از بین بره تا داعش و القاعده وطالبان هم از بین برند ال سقوط لکه ننگی بر لباس اسلام هستند که باید پاک شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
و اگر خداوند بعضی از مردم را به (وسیله ی) بعضی دیگر دفع نمی کرد، بی گمان دیرها(ی راهبان) و کلیساها(ی مسیحیان) و کنشتها(ی یهودیان) و مساجدی که نام خدا در آنها بسیار برده می شود؛ ویران می گردید، و مسلماً خداوند یاری می کند کسی که (دین) او را یاری دهد، بی گمان خداوند قوی پیروزمند است. اینم پیام الله امپراطورجهان در سوره حج آیه40
یونس
Netherlands
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
اگه روسیه بیل زن بوداول باغچه خودشوبیل میزدکه ازهم نپاشه توهشت سال جنگ کجابودندکه الان دارنددرموردجنگ ایران وعربستان نظرمیدندشدیم بازیچه دست یک مشت کمینست که دارندتحریک میکنندبه جنگ بایک کشوردیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
آقای احمدی نجات گفت در دنیا فقط دو تا قدرت هست که حرفی برای گفتن دارند یکی ایران و بعد آمریکا بقیه عددی نیستند .............
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
مرسی، خنده دار بود........
سربازرهبر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
اگررهبرفرمان دهد یک استان ازایران ال سقوط رابه سکوت میکشاند تمام
به هیچکس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
همه ایرانی ها یکدفعه با همدیگر وارد عربستان میشویم و همه حاجی می شویم انشاءالله
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
کل ارتش اعراب تو جنگ با اسراییل با اونهمه تجهیزات و حمایت شوروی چیکار کردن که حالا عربستان بخاد با ایران کنه غیر از اینه که از ترس نیرو های خودی رو بمباران کردن؟ تو جنگ ایران و عراق چیکار کردن؟ اگه تونستن وارد ایران بشن بخاطر خیانت خودمون بود اگه ما بنی صدر نداشته باشیم کسی نمیتونه به ما آسیب بزنه تو کل تاریخ اگه ایرانیا شکست خوردن بخاطر خیانت خودمون بوده نمونه دیگش بابک خرمدین یا جنگ قادسیه
شدت
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
وقتی کالین پاول میگه ایران ظرف چند ساعت میتواند عربستان را به قبل از عصر صنعتی برگرداند فکرشو بکن داستان چیه.من فقط اینو میدونم که به جنگ با عربستان اصلا نباید فکر کنیم و نظر بدیم.این نظر دادنها ابوهت ایران رو کم میکنه البته تو فضای سایبر.به قول دکتر حسن عباسی ما قراره ریشه ی آنجلو ساکسون رو خشک کنیم اینا که دیگه رقمی نیستن.ما سلیمانی و همدانی زاپاس زیاد داریم.همه ی ما سلیمانی.هستیم.نظر من در آخر اینه:جنگ ایران و عربستان یعنی تغییر نقشه ی جغرافیا به نفع ایران.وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
گفته اگر عربستان جنگ راه بیندازد شکست خواهد خورد؟ چرا چنین حرفی شما را ناراحت می کند؟ ظاهرا اگر می گفت عربستان با حمله به ایران این کشور را نابود خواهد کرد دوستان خوشحال می شدند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
چه کسی در ایران خواهان جنگ است؟ همه می گویند اگر آنها حمله کنند ما هم واکنش شدیدی نشان می دهیم. این به معنی جنگ طلبی است؟ یعنی اگر ابراز ضعف و حقارت کنیم و بگوییم وای نابودمان می کنند جنگ طلب نیستیم؟ مطمئن باشید در آنصورت احتمال جنگ بیشتر خواهد بود. یعنی هر چقدر آنها احساس کنند ایران ضعیف است و راحت برنده می شوند.
SMS
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
سلام ، هیچ کشوری دلش به حال ایران نمی سوزه ما خودمون باید حواسمون جمع باشه . با طناب پوسیده این و ان به چاه نرویم ، طبیعی است که هر کسی به دنیال منافع خودش است . جلوی ضرر را از هر جا بگیری بهره است .
عاقل
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
نباید اجازه بدیم عربا وامریکاپروتر بشن،اگه اقا فرمان بده با خاک یکسانشون میکنیم.
موسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
بجای این حرفا یکی پیدا شه فکری به حال وضعیت خراب حقوق پرسنل ستمدیده پلیس ایران کنه.
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
دوستان لطفا به روسیه توهین نکنید. از بعد انقلاب تنها کشوری که به ما کمک نظامی رسوند روسیه بود
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
باسلام
خواهشا غیرت ایرانی داشته باشیم،بعضی نمیدونم چرا همیشه بیگانه پرستندو.....حداقل یه ذره تعصب داشته باشیم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
سلام ب ردوستان وبرادران عزیز به نظر من با اینپشتیبانی هایی که ایرانیان مسلمان با غیرت از ایران و انقلاب دارن نه عربستان بلکه هیچ کشوری جرات حمله به ایران رو نداره و اگر بخواد با ایران کشوری دربیافته مطمین در میافته
ناشناس
United States of America
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
نیروهای مسلح ما با توان خود وتجهیزات مدرن که در اختیار دارن بی نیاز از روسیه هستند . امریکا و متحدانش هیچ غلطی نمیتوانند کنند .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
فقط برین بخونین جنگنده F16امریکا جنگنده فوق پیشرفته سوخو روسیه رو راحت میزنه چه برسه به F35 که پیشرفته ترین جنگندهی امریکا تو دنیاس ضمنا امریکا تو دریاهم یعنی زیر دریا پایگاه موشکی هسته ای داره
عنایت
Afghanistan
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
جنگ ایران و عربستان یعنی اغاز جنگ شیعه وستی ونابودی تمام مسلمانان
دیوید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر منا فقین اسلام مرگ بر اسراءیل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
هیچ جنگی بین ایران و عربستان در نمیگیره کار عربستان تو همین یمن تمومه همتون هم دارین اینو خوب میبینید زیاد طول نمیکشه که مردم خود عربستان قیام میکنند عربستان الان مثل کسی که داره غرق میشه به هر چی میتونه چنگ میندازه مثلا میبینید که هی با کشتن ایرانی ها داره ایران رو تحریک میکنه که یه جنگ جهانی درست کنه
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
این سنت الهی است که همیشه بین حق و ناحق جنگ و مخاصمه است حالا شما روزی را تصور کنید که نه ما بلکه عربستان به ما حمله کند داشتن دوست نا مطمین بهتر از نداشتن ان است روسیه در ان صورت می داند که ما دشمن دشمنش هستیم و بعد از ما سراغ روسیه می روند ما که نمی توانیم با همه دشمنی کنیم .
منصور
Afghanistan
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
ایران و عربستان جنگ کنه روسیه تهی کار با عربستان است بهش کمک میکنه و از پشت به ایران خنجر میزنه چقدرمیخوایند گول بخوریند تعجب نکنید
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
هرچه که باشم اگر روزی جنگ بشه با اعراب به جنگ میرم
رضا رضایی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
گذشته تاریخی ایران و روسیه در زمان خودش و تحت حاکمیت حکام زمان خودش شکل گرفته، و رویدادهای تلخ گذشته از حاکمیت ناپخته زمان خودش حادث شده است. اما الان زمانه ایست که روسیه و ایران در شرایط واحدی احساس خطر دارند و مجبورند بدور از کدورت دیرینه در کنار هم باشند. ایران خودش میداند که توافق هسته ای امتیازی به ایران نخواهد داد اما میخواهد در دنیای دیپلماتیک بین اروپا و امریکا شکاف ایجاد کند و به اروپا بفهماند که منافع ملی و امنیت آنها بازیچه امریکا شده. ایران با این شکاف و به طمع انداختن منافع اقتصادی بین ایران و اروپا امید دارد که ورق این توافق را به نفع خود برگرداند.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
سنی هستم فامیلام تمام امارات قطر هستن.امریکا بخاطر ایران داره میلارد سود میخوره از عربها
اگه جنگ بشه انشالاه ایران عربها را ناود میکنه
عربها ترسو هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
انها میخو استند مسلمانها را به جان هم بیندازن چنین کاری هم میکنن با ایجا د گروهای جاهل عصر جاهلیت بازهم از عربستان به پا شده تا نابودی سرزمینهای اسلامی به بهانه شیعه بودن معلومه که مسلمان نیستند چون هرکس به فکر مسلمانان نباشد مسلمان نیست بس مسلمان قلابی کافر هستن.
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
اگر قدرت نظامی برتر هم باشیم جنگ خطر بالایی دارد و به اقتصاد ضرر های زیادی می زند.
بهتر است جنگ را راهکار آخر قرار داد چون موضوع قطعی روسیه و آمریکا و... معلوم نیست. به هرحال دفاع پسندیده است اما حمله به عربستان چهره ایران را در جهان خراب می کند.
فردین
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
اینکه دوستان همه حرفارا گفتن تکرارمکرارت نباشه.کلا اهداف و سیاست هاش در دنیا واققا عالیست بیست و بیست (.سیاست دفاعی )(خطوط ومیدان جنگ را به خارج مرزهاش کشونده و با عقلانیت و تومأنینه رفتار میکنه خیلی خوب و پسندیده هست و فقط یک ایراد اصلی میکشه گرفت به ملت خودش بایسته و شایسته رسیدگی نداره. حکومت مانند سر است و ملت مانند بدن اعضا و جوارح ..سری که به دستان خودش نرسه و بفکر رفاهش نباشه سر بی دست و پا خواهدبود
reza
United States of America
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
بعد جنگ جهانی دوم سلاح های کشور منفعت طلب رو دستشون باد کرده میخوان اونا رو ازمایش کنن
الانم هی ایران و عربستان و داعش ..... رو میندازن جلو تا تسلیحات تو انبارشون رو به اینا بفروشن
امریکا و کشورایه اروپایی از اون ور سیخ میزنن روسیه هم از این ور
اخرشم مثل قبل که امریکا بمب اتم رو زد تو هیروشیما و ... میاد یه موشک جدید رو میزنه تو سر یه کشور بد بخت میگه همتون بشینید سر جاتون من از همه قویترم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
اگر ایران وارد جنگ بشه برای ایرانیان خیلی سخت میشه اون عربی ها با پولشون میتونن پیشرفته ترین ابزار بخرن
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
برای پیروزی در جنگ سلاح پیشرفته شرط نیست میگی نه؟ شما یه الاغ رو تا خرخره بار اسلحه کن بزارش تو بیابون بعد دو روز جسدشو پیدا میکنی مث آل سعود
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
مهم توانایی ها و خودباوری هر نغر از مردم که نتیحه تقابل ما با هر کشوری و رغم میزنه
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
روسیه تنها کشوری بود که موقع تحریم پشت ایران ایستاد و قطعنامه های زیادی ضد ایران رو وتو کرد.ودر ضمن عربستان تو جنگ با یکی از مهره های ایران یعنی یمن کم آورده حالا چگونه میخواد با ایران بجنگه?. درود بر آقای پوتین که جلوی استکبار جهانی (آمریکا)ایستاده.
محمد ص ی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
درود برایران مرگ برآل سعودوهم پیمانانش.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
در جنگ باهرکشوری برنده میدان ما هستیم. مرگ بر ال سعود. درود بر رهبرم سید علی تاج سرم. خیلی دوس دارم اقا من یکی از فدایی تو باشم و سربازی در رکابت
مجاهد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
دوستان اين نكته رو در نظر داشته باشن اگر ايران با عربستان وارد جنگ شه و عربستان رو سر جاش بشونه تمام مشكلات منطقه حل ميشه ، تمام مشكلات اعم از داعش و ... زير سر عربستانه و اگر جنگ بشه با عربستان شايد فشار زيادي رو تحمل كنيم ولي مطمعنم كه نهايتا براي ما خوب ميشه چون عربستان رو از روي نقشه برميداريم
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
با سلام
دوستان عزیز من اصلا موافق جنگ نیستم چون در هر صورت دودش تو چشم ما میره به چند دلیل اول اینکه اقایون پول دار قطعا از کشور خارج میشن به همراه سرمایه شون دوم اینکه سیاست مدارا و فرزندانشون و جد و آبادشون به هیچ عنوان وارد جنگ نمیشوند و فقط امثال من و شما باید تامین کننده نیروی انسانی این جنگ باشیم
سوم اینکه در حال حاضر در کشور خیلی از جوون های تحصیل کرده بدون پارتی بیکارن و بی پول حالا شما بعد از جنگ رو در نظر بگیرید
فقط گرسنگی و حرج و مرج و بی سامانی حالا چه ایران پیروز شود و چه خدایی نکرده شکست بخورد
ولی اگر جنگ شود من هم جزو کسانی هستم که دفاع خواهم کرد اما کسانی که در این دولت دارای قدرت هستند دست کشیده و خود را کنار می کشند و اینجاست که دزدی و کلاه برداری همین مدیرانی که دم از نظام جمهوری اسلامی و خدا و پیغمبر می زنند شروع می شود .خلاصه کلام در هر صورت وضعیت ما همین است که همین است در صورت شکست یک سری به پست و مقام و در صورت پیروزی هم یک سری به مقام و منزلت می رسند ما فقط نردبانی می شویم برای بالا رفتن یک سری ...... از مدیریت سایت عاجزانه تقاضا دارم این مطلب را بدون سانسور در اینجا قرار بده
سید یاسر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
عزیران . اینها یک اضهار نظر فلان نظامی در فلان جا هست .کدوم جنگ .مسیولین ایران ثابت کردند که در بحرانها مثل اردوغان و محمدبن سلمان و ... احساسی عمل نکرده بلکه عاقلانه و بر اساس منافع و مصالح درازمدت عمل میکنند . ایران اگه اقتصادش داغونه ولی سیاست و دیپلماسی اش حرف اول منطقه رو میزنه .
مهدی
United States of America
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
اول خدا کنه که جنگ نشه چون از همه نظر خسارت بدی میبینیم اگه هم جنگ بشه ما ايرانيا نشون دادیم که بی غیرت نيستيم میریم با تمام قوا جلوشون میجنگیم.
کوردستان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
روسیه امریکا انگلیس آل سعود
هیچ کس دلسوز ما نیست
جنگ فقط خونمه و خراب میکنه
لعنت بر همشون که ولمون نمیکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
.غصه نخورده ما شیعه مرتضی علی هستیم خودش کمک میکند عربستان هیچ وقت جرات جنگ با ایران ندارد
ارش
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
روسیه هم مرز ایرانه . از این بابت هیچ وقت ایران رو وارد جنگ نمیکنه . ایران از نظر موقعیت استراتژی در مکان جغرافیایی خاصی قرار داره که روسیه هیچ وقت این خطر رو نمی کنه که ایران رو به سمت جنگ ببره . اگر هم تا حالا جنگی نشده و توافق صورت گرفته دلیلش فقظ ترس از قدرت نظامی نیست بلکه ترس روسیه است از خطر جنگ در ایران و به دست اومدن پایگاه اصلی خاورمیانه در هم مرزی روسیه از طرف دشمنان روسیه. روسیه و ایران به پشتوانه هم در کشورهای دیگه با دشمنانشون به شکل غیر مستقیم در حال جنگند. هیچ کشوری هم تا حالا برادر یک کشور نبوده و سر وعدش نایستاده . حتی ایران . چه برسه به روسیه . هر کشور دنبال منافع خودشه. و تا این جا منافع روسیه و ایران گره خورده به هم. و اگر با امریکا هم ، هم منافع باشند فردا با هم هم پیمان میشند. فقط مسئله اینه که آمریکا و ... سالیانه با دوگانگی و دشمنی انداختن در میان کشورهای خاورمیانه مثل ایران عربستان و ترکیه دارند منفعت میبرند و هیچ وقت هم نمیزارند قدرت به یک سمت بره و همیشه توازن قدرت رو در بین چند کشور خاورمیانه حفظ می کنند . فکر کن اگر خاورمیانه مثل اروپا با هم متحد بودند بازیگر نفت و اقتصاد میشدند و اروپا و امریکا ضعیف و ضعیف تر میشد . زمانه هم مثل قدیم نیست . جنگ بین دو کشور برابر هست با پایان هر دو کشور و استسمار توسط کشورها . درست مثل سوریه و عراق که شده میزبان جنگ ده ها کشور با هم. امیدوارم درست تحلیل کرده باشم.
منوچهر
United States of America
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
روسیه نامرد هست ,درسته اما منافع ایجاب میکنه ازش استفاده کنیم،دشمن تراشی نکنیم,اما بوقتش دهن هرکس که به کشورت چپ نگاه کرد,,,,,,,
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
چرابعضی ها اینقدرازجنگ میترسندآخه بسلامتی همه جنگجویان 8 سالدفاع مقدس که هنوزیارزمنده اندیاجانبازوایثارگر،ماتجربه جنگ 8 سال باتمام دنیا رادر کارنامه انقلابمان داریم کسانیکه جبهه رفتند دیدندچه معجزه هایی درشبهای عملیاتها بچه های رزمنده از خودنشان میدادنداگرتفحص وتحقیق کنیدچون من خودم انشب در خطوط مقدم بودم ومشاهده نمودم شب عملیات والفجر8 درمنطقه فاوعراق که بچه ها باآنهمه موانع وتجهیزات دشمن بعثی چطوراز اروندرودگذشتندو خط راشکستند ،به خداهیچ کس باورش نمیشد ،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
مادرجنگ باعربستان مانندشیرباروباست ،ارتش عربستان را قیاس با ارتش وسپاه ایران آنهم باتجربه سی ساله وبرگ برنده در8 سال دفاع مقدس میدانید
عرفان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
بچه میخوام بدونم این حرفی که اردوغان به رئیس جمهورمون گفت درسته یا نه
اینکه در حمله عراق به ایران تنها کشوری که مخالف و ندادن تجهیزات نظامی اعم از موشک و غیره به عراق بود فقط ترکیه بود
و روسیه نیز کم نقشی نداشت از آمریکا زیرا روسیه نیز به عراق زیاد مهمات میفروخت

کسی اطلاعی داره بیان کنه
تا مردممون بشتر با روسیه آشنا بشن
ماکان
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
سلام
دوستان هموطنان ...
اونایی که نمیفهمید یا خودتون رو به نفهمی میزنید ...
روسیه قابل اعتماد نیست ...

اما این ایران نیست که میخواد با اعراب بجنگه ...
این اعراب هستن که میخوان با ایرانی ها بجنگن ...
شعور که ندارند هیچ تغییری هم نکردن از زمان جاهلیتشون ...
اگه عرب به مرزهای ایران تجاوز کگنه ما نیاز به سلاح و تجهیزات داریم که روسیه برامون فراهم کرده(تاکید میکنم اعتماد به روسیه اشتباه بزگیه)
پس فعلا بحث بر سر این نیست روسیه داره چطور تحلیل میکنه و چه نظری میده ..
اینو بدونین وقتی عربا بدونن نمیتونن با تجهیزاتی که داریم به مرزهامون تجاوز کنن این یعنی یک کار بزرگ ...
اما دیر یا زود جنگ علیه ایران چه با تجهیزات و چه بدون سلاح محقق میشه ...
انشاالله که جوونای ایرانی با غیرت باشیم
یاعلی
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
حکام و شاهزاده های عربستان تعلقی و تعصبی به کشورشان و حتی اسلام ندارند بنابراین درگیر شدن ایران با چنین کشوری که یک طعمه محسوب میشود میتواند به ایران و اسلام ضربه جبران ناپذیری وارد کند. در جنگ تحمیلی آینده این کشور در معرض حمله اتمی قرار دارد . فقط باید با درایت از درگیری اجنتاب کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
خدا عربستان رو نابود کنه.
هاشم میانالی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
یک کلام ختم کلام .ما باید با عربستان وارد جنگ شویم .و یک بار برای همیشه این عرب هارو از تاریخ حذف کنیم .افتاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
چی هی جنگ جنگ میکنید اون موقع که جنگ شد جوونها با گوشی موبایل بازی نمیکردن الان با اون موقع یکی نکنید عواقب جنگ و دیدم خدا نکنه باید تعامل بشه نه جنگ و خون ریزی مثل ما بجنگیم تاج روی سر بچه هامون میزارن نه خیر یه بدبختی بیخانمانی بیچارگی برای مرز نشینهای کشورمون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
باید نوشته پرچم عربستان رو اینطوری تغییر دهی
این عبارت شود
( لا اله الا الله محمد رسول الله و علی ولی الله )
Mostafa
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
عربستان مثل یک کبک سرش رو توی برف کرده و از تحولات منطقه هیچ گونه آگاهی نداره و فقط دلبسته ی اون امکانات نظامی ایی شده که از آمریکا گرفته شده.
این رویکرد عربستان تنها باعث وخیم تر شدن اوضاع منطقه خواهد شد.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
فقط این بگم طراح بمب افکن فوق پیشرفته امریکایی ی ایرانه دوما الان به قول دوستان جنگ مثل قدیما نیست پس اینو بدونید فقط یه گروه سایبری ایرانی ترکیه رو 24 ساعت خاموش کرد چه برسه ارتش سایبری ایران که اگه بخواد عربستان رو جوری از نظر همین وسایل ارتباطی فلج میکنه تا شاه عربستان برای ارسال دستور پیک با شتر و اسب بفرسته
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
اینو قبول دارم ، عربا تجهیزات تكنولوژيك زیادی دارن ولی هوش استفاده بهيته از اونا رو ندارن
بنظرم ايرانيا بخاطر هوش بالاتر ، ميتونن از تجهیزات ضعیفتر استفاده بهینه ار بکنن
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
ارتش سایبری ایران در از روسیه و چین یکم عقب تره ولی خیلی زود داره پیشرفت میکنه و تا حالا زخمای زیادی بع امریکا زده
فرزند کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اقا اینجوری نگید بخدا هنوز جوونای باغیرت و باشرف زیادن من خودم 17سالمه جنگ که بشه میرم چون وطنم برام مهمه.دوستایی هم دارم ابرو برمیدارن و هرکوفتی ولی واقعا دلشون پاکه و دیدم که یوقت حرف از جنگ زده شده میگن که ما میریم حالا چه راست چه دروغ ولی همین نشون دهنده غیرته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
آقا، یکی نقشه جدید خاورمیانه را برای ماهم بیاره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اگر عربستان بخواهد شکر زیادی بخور به مدد مولا امیرالمومنین از روی زمین محوش می کنیم
تحلیلگر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
قدرت به سینه چاک چاک و فدایی بودن نیست به عضلات ورزیده و کمربند مشکی هم نیست اون چیزی که مهمه داشتن سلاح و اطلاعات در جنگ هست
shobayr
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
تو شرایط کنونی بهتره از هرگوته درگیری و تنش دوری کنیم و به فکر پیشرفت و اباد کردن کشور باشیم . اما اگه عرب های امی بخوان با ما در بیوفتن و اقدامی ضد منافع ملی و امنیت ما بکنن اونوقت ما هم از جنگ ابایی نداریم و یکبار واسه همیشه کار عربستان رو میسازیم.
در اونصورت ما انتقام ایرانی های 1400 سال پیش رو هم میگیریم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
به نظر من روسیه به ایران احتیاج داره و ایران به روسیه
اتحاد این دو کشور و حزب الله و انصارالله و سوریه و عراق می تواند آمریکا و بقیه نوچه هایش را شکست دهد.
در ضمن روسیه در طی این صد سال تغیر زیادی کرده است
محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
ولی یک چیزو یادتون نره غرور زیاد و منم زیاد باعث شکست هست.
شماها فکر کردید جنگ مثل قبل هست با دست خالی بری ما میتونیم.
یکم عاقلانه فکر کنید.
دیگه کسی جنگ نمیره یک هواپیما بدون سرنشین با رگباری که در هر دقیقه با نشانه گیری میلیمتری بفزستند در هر دقیقه 6000 ت گلوله میزنه.
پس بهتره الکی هی ما میتونیم نکنیم.امریکا با اون قدرتشو و این همه متحد اینجور غرور نداره که ما داریم.
برگ ها موقعی میریزن که فور میکنن طلا شدن.
پس بهتره الکی جوگیر نشیم.
جنگ ایران و عربستان نه دو روز تموم میشه نه نفعی هست این وسط برای ما.
جز بدبختی مثل جنگ عراق که ما رو بصد سال عقب مونده تر گرد.
جوری که الان یک جیز میاد شما به به چه چه میکنیم انگار به جیز جدید ولی این تکنولوژی مال 40 سال پیش.
خیلی باید احمق باشید که فکر کنید ما میتونیم بیان جلو ببینم این حرفا.جنگ اگه پیش بیاد دیگه باید بریم خر سوهر بشیم.
پس بهتر سیاست داشته باشیم تا قدرت و جنگ.
البته روی حرف من با ادمهایی هست که میفهمن چی میگم.وگرنه حرف های من در سر کسانی که عقل ندارن مثل میخ در سنگ کوبیدنه.
خداروشکر ادمهای با سیاستی د ایران حکم میدن وگرنه امثال شما ایران میکنید ویران.
در ضمن جنگ عراق ایراج دست خالی نبود.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
سلام
دوستایی که میگن روسیه تعیین تکلیف نکنه واسه ما یه کارشناس بدبختشون کارشناشی کرده نمیدونسته شما نمیفهمید تازه عرب ها که خودشون به تنهایی زورشون ب ما نمیرسه اما اگه کشورای دیگه ازشش حمایت کنن یکم کار سخت.میشه واسه ما
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
باسلام
باتوکل برخداوندمتعال وتکیه برمردانی نیرومند وشجاع وروحیه عدالت گستربه همه دنیا اعلام میداریم ماسرجنگ باهیچ کشور یاقومی نداریم ودوست هم نداریم به هیچ انسانی صدمه وارد کنیم ولی به خداوندی خدا قسم که اگرپاپیچ ماشوند وبه گستاخی شان ادامه دهندوبخواهندمارامحک بزنند روزگارشان راخاکسترخواهیم کرد
یاعلی
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
باسلام
اخه مگه این سعودیای شکم پرمیتونن تکون بخورن یکی باید دنبالشون شکمشونا بگیره
کی جا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
به عربستان میگیم
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
علي
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
تمام عرعري که عربستان میکنه بخاطر توافق هسته ای هس که ایران رو به پولهاي بلوکه شدش ميرسونه و منابع مالی زیادی رو به ایران ميرسونه ، از طرفی هم امکانش هست بخاطر سقوط قیمت نفت از 100 دلار به زیر 40 دلار ، همه این داستانها طراحی شده باشه که قیمت نفت بخاطر درگيريهاي خاورمیانه بالا بره !!
ولی این اعراب شعور درست و حسابی ندارن ، همشون با هم متحد شدن و از اسراییل شکست خوردن !
در صورت بروز جنگ هم مثل جنگ ایران و عراق ديگه نیست که ملت بخوان برن رو مین و جلو گلوله ، عربستان به هواپيماهاي جنگنده تکیه میکنه ، ایران هم بقدرت موشکی + تكنولوژي بومی
حالا باید دید که هواپيماهاي جنگنده برتری دارن یا موشکهای بالستیک هدایت شونده ؟؟
بنظر من موشکها بسیار قوی تر و وحشتناكترن ، چون علاوه پر اینکه بكارگيري همزمان 1000 موشک خیلی راحتتره تا بكارگيري همزمان 1000 هواپيما ، اینم باید درنظر بگيريم که داشتن 1000 خلبان ماهر که بتونن به خاک کشور ما وارد بشن و اهدافشون رو بزنن و برگردن ، از غربها برنمياد !
خصوصا اینکه ایران هم از نظر نیروی هوایی اونقدرها دستش بسته نیست و يادمون نره که پيشرفته ترین هواپيماي بدون سرنشین امریکا رو همین چند سال پيش نشونديم رو زمین و حتما تاحالاهزاران عدد از اونها رو كپي کردیم
ولی مشکل اساسی ایران هم وجود نیروهای ناشناخته و خودسريه که به خودمون ضربه میزنن و از اون ناحیه بیشتر باید بترسیم
بهرحال من فکر نمیکنم توی رویارویی واقعی جنگ بین ایران و عربستان پيش بیاد و نهایتا با تقسیم یه سری منافع به تفاهم ميرسند
ولی اگه جنگي هم دربگيره ، اطمینان دارم قدرت موشکی ایران طی چند روز عربستان رو به سازش و باجدهي ميكشونه
البته با بررسی مسایل سیاسی این چند سال و بررسی حرکات ديپلمسي ایران ، بعید نیست که ایران عربستان رو بازی میده و بتدریج از قدرت و نفوذش تو منطقه كم میکنه
اینهمه شاخ و شونه کشیدن عربستان بعد از توافق هسته ای هم نشون میده که ترسیدن
چون یه مثل قدیمی هست که ميگه ، تو جنگ اگه ضعیف هستی خودت رو خشن و قوی نشون بده ، و اگه قوی هستی خودت رو ضعیفتر نشون بده
این هارت و پورت عربستان و این انفعال ایران هم ممکنه مصداق این ضرب المثل باشه
ایران سر افراز
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
تورو خدا از این حرفا نترسید
ما همیشه ثایت کردیم که پیروز میدانیم چه در جنگ با عراق چه در شورش 88
ما پیروزیم چون به رهبری و ولایت فقیه ایمان داریم
عربستان یک کشور خود فروخته و ضعیف است
ملت ما و جوانان ما همیشه ثابت کردند تا اخرین نفس از نطامشون حمایت میکنن.
ما همیشه پیروزیم چون بر حقیم.
یا علی
وطن پرست
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
امیدوارم جنگ نشه و همه چیز مسالمت آمیز حل بشه واینم بگم تنها راه حل جنگ نیست تنها راه حل هم صلح نیست دقت کنید تا چگونه باید رفتار کرد یا علی
ناشناس
United States of America
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
ما نقشه ی کل دنیا رو عوض میکنیم ...آمریکا کیلویی چند.....فقط حکم جهاد بدن
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
امریکا و روسیه اگه تا الان قدرت حمله کردن به ایران رو داشتن به ایران حم له میکردند ولی نمیتونن
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
من کرد قوچانم داش
ارزوم خرخره ی این ال سعود رو بجوم عربای مفت خور این مگه اهل جنگن دوتاشونو بزنی بقیه فرار...
به خدا کینهای چندین و چند ساله من واسه این جنگ اماده کرده مخصوصا فاجعه ی منا
امبر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
به نظرم یک کشور نباید جنگ طلب باشه اما اگه بهش توهینی شد و یا تجاوزی باید محکم جلوش وایسه و از حقه مردمش دفاع کنه شکر خدا کشورمون رو پای خودش وایساده و متکی به هیچ کشوری نیست از عربستانم نترسید عربستان یک طفاله ی کثیفه زیر دست آمریکا هیچ .... هم نمیتونه بخوره برین ببینین یمن داره شخمش میکنه
ناصر انزلیچی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
برادران عزیزان همه نظرات شماروخوندم بانظربعضی هاموافق وبا بعضی ها مخالفم اماهمانطورکه بعضی از عزیزان فرمودندجنگ اصلا خوب نیست اما بی تفاوتی وبی خیالی هم خوب نیست درمواقعی نیازهست که درمقابل تعرض واهانت ازخوذوناموس وخاک کشوزعزیزمون دفاع کنیم ودرمقابل اهانت وپرخاشگری طرف مقابل سکوت وتعامل هم حدی داره ایران آنگونه که بعضی از عزیزان فکرمیکنندضعیف وناتوان نیست ازنظرقدرت نظامی وسلاح های پیشرفته وشیمیایی ومیکروبی وهسته ای توانمند ومقتدراست وشرایط حکم میکند که توانمندی سلاح های نظامی خودرا پنهان کند مگرکشورهای شرق وغرب توانمندی وداشته های خودرا آشکارمیکنند ؟ مادرطول مدت جنگ 8 ساله ازحهاتی ضررکردیم امااقتداروسلحشوری وایثاربرادران ما درجبهه های جنگ هنوزوحشت رادردل دشمنان قرارداده اینومطمئن باشید اگرایران که با پشتیبانی شماعزیزان وملت سلحشوروجوانان غیوردرمقابل فشارقدرت های بیگانه چنین ایستادگی نمیکرد وقدرتمندنبود هرگز کشورهای دارای قدرت برسرمیزمذاکره با ایران نمی آمدند وهرگزنتوانستندبدین خاطرازموضع قدرت با ایران وارد سخن بشوندآنها بهتر ازمن وشما ازایران وقدرت وداشته های آن مطلع اند جنگ با عربستان نه به سود ایران است ونه به سود عربستان وفقط منطقه خاورمیانه رابه آشوب میکشد وآنکه دراین بلوا وآشوب سود می برد کسی است که هم اسلحه میفروشد وهم نفت را به مفت به یغما می برد که همین الان هم توسط افراددست آموزخود با نام ها واشکال مختلف (داعش و...) انجام میدهد وبیچاره مردم بی گناهی که دراین بین بی خانمان واسیروکشته میشوند درخصوص اینکه ابرقدرتها که بدنبال منافع خودهستند موافقم وشکی نیست ، اما هوشیاری واتحاد وهمبستگی ودفاع از ارزش ها خوب است چیزی که هرقوم ونهاد وکشوری را به هلاکت کشیده اتحاد وهمبستگی نبوده بلکه خیانت های افراد خودی ومسامحه وبی تفاتی افرادی از آن جامعه باعث پیروزی دشمن شده است تاریخ براین موضوع گواه بوده که ایران متحدومقتدر همیشه درهمه جنکها وکشمکشهاپیروزبوده الا مگر خیانت باعث شکست ماشده است من موافق جنگ نیستم اما هرگز اجازه نمیدهم که به خاک کشورم تجاوزشود حال اگر عربستان باشد یا آمریکا ویا اسرائیل ویا روسیه ایران ایران است وهمیشه ایران همیشه سرفراز ایران مقتدروسربلند خواهدبود جوانان ما بحمدالله همه خوبندچه آنهایی که باظاهری آراسته درخیابان هستند وچه آنهایی که درمساجد من مطمئنم زمانش برسه همه دست دردست هم با اتحاد وهمبستگی از خاک میهنمون دفاع میکنیم من به این جوانان افتخارمیکنم وبه غیرت جوانان ایرانی بخودمی بالم درود براین اتحاد وهمبستگی وغیرت ایرانی
ناصر انزلیچی
یکم عاقل باشیم
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
قطع رابطه با عربستان به نفع ماست ولی جنگ با اون به ضررماست. از همه لحاظ جنگ خوب نیست مگر اینکه اونا جنگ و شروع کنن.
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
روس کیلو چنده .جنگ جنگه وقتی یکی از عربو بگیرن ایرانیا دستو پاشو قطع کنن تو بی بی سی پخش کنه همه ی کشوراجفت میکنن به ایران نگاه چپ کنن.
مخصوصا این داعشیا کله...-فکر کردن کی هستن مسجدو میترکونن جرعت دارن بیان ایران
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
عشق است سید علی ک اعراب جاهلی عربستان جلوش زانوزدن
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
اختلاف بین دو کشور مسلمان چه ربطی به روسیه دارد.تمام بدبختی الان مردن افغانستان به خاطر شوروی سابق است..مرد ایران از شوروی یه خاطر قراردا ترکمنچای و گلستان متنفرند
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
احسنت یکی حرف حساب زد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
بابا هنوز جنگی نیست این همه اختلافه اگه لشه چی کی شه
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
مطمین باشید اگر ایران رودررو باعربستان بجنگه امریکا پشت عربستانو خالی میکنه ما هیچ دشمنی نداریم جز عربستان ریشه تو عربستانه ال سعود باید نابود بشه اونهم فقط بدست ایران میسر میشه مردم عربستان با ایرانن
balal
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
همچین میگن روسیه به فکر منافع خودشه که آمریکا
به فکر حقوق بشره حتما!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
خدا کنه جنگ بشه اعراب رو بنشونیم سر جاشون
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
چو جنگ آوری با کسی بر ستیز . . . . که از وی گریزت بود یا گذیر. (سعدی)

شعر فوق حاصل 2500 سال تجربه تاریخ ماست.
اگر بخواهید توضیح بیشتر خواهم داد.
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
روسیه هیچ وقت کمک ایران نمیاد همیشه از پشت خنجر زده ولی آمریکا با متحداش کمک میکنه با تمام قوا بعدم ایران با عربستان فقط جنگ نمیکنه با تمام کشورها عربی حتی همین فلسطین که داریم کمکش میکنیم بقیه هم بهش پول میدن اسراییل هم هست جنگ با عربستان برای ما اصلا خوب نیست
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
صلوات بفرستید..به امید اتحاد مسلمانان شیعه وسنی
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
1) با توجه به موقعیتی که ما داخل منطقه داریم چه بخواهیم و چه نخواهیم جنگی در پیش رومون هست حالا یا با اسرائیل یا با عربستان و یا با...
2) در ثانی جنگ بر روی کاغذ با جنگ در میدان عمل از زمین تا زمان فرق دارد و مطمئن باشید اگر جنگی میان ما عربستان باشه این اسباب بازی های گرانشان زیاد به کارشان نمی آید برای مثال در جنگ حزب ال... با اسرائیل ارابه های خدایان اسرائیل در مقابل نیرو های حزب ال... و موشک های زد زرهشون حرفی برای گفتن نداشتند
3) نکته سومی که باید عرض کنم اینه که جنگ بر سر هر چیزی که باشه و با هر کشوری که باشه خساراتی برای هر دو طرف دارد
4) آخرین موردم اینه که در جنگ ایران با عراق همه قشر از جوانان مملکتمون به جنگ رفتن ( جوونامون رو دست کم نگیریم )
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
عربستان مسلمان نيست لعن الله علي آل سعود اگر دست ازپا خطا کنن نابودشون ميکنيم بحمدلله آرزوم جنگ با آل سعوده
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
کلا جنگ با هر کشوری سخته
ویرانی خودشو داره
خدا نکنه جنگ بشه ولی اگرم بشه بازم باید مردم سطح پایین داغ دار بشن
شاهین ایران پرست
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
بابا این جنگ کی شروع میشه. ما اماده اماده ایم به خونه ال سعود تشنه ایم خدا خدا کنه عربستان کشتی مارو بزنه وای چی میشه . عربستانو بگیریم تمومه. یارانه هم افزایش پیدا میکنه خوبه دیگه نه؟ حالا ما جووانایی ایران زمین نوادگان کوروش و داریوش و.با دین اسلام. اماده. دفاع و. کوبیدن ریاض هستیم . هرکی امادس بکوبههههههههه لایکو
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
چه روس باشه چه نباشه توبقیع حرم می سازیم
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
روسیه پشت ماست نگران نباشید قدرت نظامی بالایی داره الان هم که رابطمون خیلی باهاشون خوبه
فرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
ببینین دوستان ترس برادر مرگه ما هشت سال با ابر قدرت ها جنگیدن به اسم عراق درسته کشته دادیم ولی خاک ندادیم در حالی که اون موقع دستمون خالی بود.اما الان موشک هایی داریم که هر نقطه از ریاضو با بالاترین دقت میتونیم بزنیم در صورت جنگ اگه بیستو چهار ساعت زیر ساختای عربستانو بکوبیم.سلمان چکمه هاشو میندازه گردنش.درسته عربستان بهترین تجهیزاته جنگیو از المان انگلیسو فرانس خریده ولی کو اون نیروی انسانی که نقشه هاشونو پیاده کنه؟اونا برا انجام امور زندگیشون از پاکستانو فیلیپین نیروی کار میارن برا جنگشونم مزدور به نظرتون مزدور با جانو دل میجنگه؟به قول بابام,میگه دوتا برادر اگه پشت به پشت هم بدن میتونن جلو اهل یه روستا واستن. واما سخن من راجبه او دسته از دوستانی که میگن نباید به روسا اعتماد کرد.الان دیگه مساله اعتماد نیست سیاست ایران و امریکا مث دوتا خط موازیه یعنی محاله تلاقی کنه.الان باید بین روس ها و امریکایی ها یکیو انتخاب کنه پس ایران روسو انتخاب میکنه و همین موضوع سیاست ایرانه چون امریکا از ترس نزدیک شدن ایران به روس ها مجبوره به ایران نزدیک شه.همون طور که داره میشه پس ملاها سیاست مدارانه خوبین.امریکا دنبال متحد با ثباتی در خاورمیانست نه مث عربستان که خودش عامل بی ثبات کنندست,عربستان الان فقط به خاطره نفتش بوسیله امریکا حمایت میشه.مث بچه پولداری که همه میخوان جیبشو خال کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
سلام - به تعبیر رهبری عزیز ما از جنگ با هیچ کشوری استقبال نمی کنیم؛ولی پاش برسه ان شاءالله!!چه حالی میده گوشمالی عربهای کثیف سعودی که از روس و امریکا خیلی بدترن؛ضمنا" نظرات و روحیات شخصی سوء خودمون رو نباید به مردم عزیز و نامدار ایران نسبت بدیم؛ایرانیهای مسلمون وطن پرست غیرتمند رو باید روز امتحان و سرنوشت محک زد؛شک داشتید تاریخ بخونید، پس عجله نکنیم،منتظر بمونیم تا خدا چطور مصلحت بدونه ظالم رو تنبیه کنه،این سنت و وعده محقق الهیه...
مهدی خورشیدی فرد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
سلام.درسته آمریکا قدرتمند تر از ایران هستش اما اونا از عشق شهادت ایرانی های با غیرت هراس دارند،روسیه هرچی هست باشه برای خودش،ایران رو کوچیک نبینيد برادران و خواهران.کشوری که امام زمان (علیه السلام) رو داره نباید از هیچ چیز ترسید الا خدا.چرا شما قدرت خدا رو فراموش کردین?
سفارش میکنم که به خداوند ایمان بیارید چون دست هیچکس رو خدا خالی نکرده.
سعی کنید مطابق سخنان رهبرمان پیش بريم.اگر لحظه ای از سخنان رهبر قافل بشیم ضربه بدی خواهیم خورد،همان جوری که در مسائل کشور داریم ضربه می خوریم.
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام.التماس دعا برای بنده و تمام شیعیان جهان
امین
Canada
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
عربستان به تنهایی هیچ غلطی نميتونه بکنه با حمایت دنیا هم غلط زیادی نميتونه بکنه
ناشناس
Germany
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
روسیه میخواهد از اب گل الود ماهی بگیره .دوستان روسیه هیچ وقت دوست ایران نبوده روس ها به خنجر از پشت زدن معروف اند
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
در اینکه آمریکا به وسیله دولت پست و جیره خور سعودی نقشه هاش و توی منطقه عملی می کنه شکی نیست. از یه طرف هم توو دنیای امروز هر کشوری برای تأمین منافع و قدرت گرفتنش توو عرصه بین الملل باید هم پیمان داشته باشه. هر رابطه دیپلماتیک بده بستونايي داره. پس بدون شک روسیه دنبال منافعشه و از ایران کمک میگیره و گاهی به ایران کمک میده. ولی دشمنی با آمریکا اصل مهم تريه برای روسا تا بهره بردن از ایران. یعنی دولت روسیه بدون شک حاضره برای مقابله با آمریکا به ایران کمک زیادی کنه. با همه این حرفا و ملاحظات ديپلماتيک و سیاسی ایران قدرت زیادی داره و دولت سعودی خدای نکرده با اعلام جنگ علیه ایران حتما گور خودشو میکنه، چون همه عقیده داریم : "ید الله فوق ايديهم " " ومکروا و مکرالله والله خيرالماکرين" "والعاقبه للمتقين"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
عربستان هیچ وقت جرات جنگ با ما رو نخواهد داشت و هیچ شکری نمیتونم بخوره
علی کریمدادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
سلام من یه جوون 19 ساله ام جنگو دوست ندارم اما اگه بشه برای محافظت از مادرم خاهرم ناموسم ناموس شما و بخاطر کشور عزیزم ایران جونمو فدا میکنم و راه شهادتو مثل عموی عزیزم میرم
متین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
دوستان اگر‌ما وارد ججنگ‌ با عربستان بشیم منطقه در یک نگاه از بین میرهمیره عربستان و حامیان سنی ش جلو ایران می ایستند ما نباید ب روس ها اعتماد کنیم اونا میخوان قیمت. نفت بره بالا خودشون سود ببرند این روسها خیلی مرموضن بعدم امریکاهیا ب اهدافشون ب منطقه میرسند با نابود شدن ایران منطقه از کنترل خارج میشه از ی طرف حوثی ها ممکن است ب ما خیانت کنند
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
من فکر نمیکنم عربستان حریف ایران بشه...عربستان اصلا سابقه جنگ طولانی نداره...ما هشت سال تقریبا با دست خالی تونستیم دووم بیاریم ازین به بعدم دوام میاریم و نمیزاریم ایران رو تکه تکه کنن..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
عربستان باید کفشهای ما رو واکس بزنه خخخ
mohammad
Germany
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
دوستان عزیز کشور عزیز ما کشوریه که خود امریکاهم جرعت حمله نداره چه برسه عربستان در ضمن روسیه که بعضی ها بدشه میگن سخت در اشتباهن اگه ایران با قدرتا جهان جنگش بشه روسیه سرسخت پشت ایرانه و خواهد بود .اگه ایران بخواد لو بده که چهقدرتی دارد تن غرب را میلرزاند در ضمن نمیدونم این عربستان سقوطی با چه جرعتی به ایران بد حرف میزنه در ضمن در زمان های قدیم به حضرت محمد گفتن جهان از چه کشوری اطاعت خواهد کرد یا ساده تر بگم اول قدرت جهان چه سرزمینی میشود پیامبر هم دستش را به روی سلمانفارسی گذاشتو گفت سرزمین سلمان فارسی قدرت جهان میشود
ناشناس
United States of America
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
نه تا دیروز که همه از دولت به خاطر کوتاه اومدن تو قضیه فرودگاه و حج انتقاد می کردند که چرا جلو عربا رو نمی گیریم نه به الان که همه از دولت می خواند جلو زر زر عرب کوتاه بیاند واقعا ملت باحالی ایم بذارید خود دولت عقلش می رسه عربستانم باید تاوان همه جنایت هاش رو از صدر اسلام تا حالا بده
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
عربستان نیروی زمینی بی عرضه ای داره..هروقت ارتش عربستان خواست یمن حمله کنه نیروهای انصارالله تار و مارسون کردن... فقطم هوائی حمله میکنه... حالا فکرشو بکنین به ایران حمله .... بقیشو توضیح ندم بهتره...

ولی لپ کلامم اینه.... ""عربستان هیچ غلطی نمیتونه بکنه...همونطور که گنده تر از خودش نتونست""
محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
جنگ با کشور های عربی باعث شادی ماسونهای صحیونیست میباشد.ایران باخیشتن داری وصبر می تواند بجنگد.این نوع جنگ جهاد اکبریست که توان کشور های عربی را جهت مند می نماید جهت از بین بردن قده سرطانی منطقه(اسرائل قاصب)انشا الله.تا بحال دیده ویا شنیده اید.دوارتش صحیونیستی با هم بجنگند.ایران همانند یک پدر بزرگ در منطقه باید عمل نماید.وبا به اتحاد رسوندن مسلمین کفا صحیونیست رانابود نماید.
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
ما ایرانی هستیم به ایرانی بودن افتخار میکنیم و.پا هر متجاوزی رو که چشم به این خاک داشته باشه قطع و نابود خاهیم کرد ما جوانان فقط وفقط منتطر یک دستور از رهبر عزیزمان هستیم تا نظام دنیا رو بر هم بریزیم به حول قوه اللهی انشاالله
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
جنگ ها؟؟
آواز دهل شنیدن از دور خوش است دوستان.
جنگ ایران و عربستان روی نخواهد داد چون احتمال جنگ اتمی بسیار بسیار بالا میرود.پاکستان اتمی متحد نزدیک عربستان وهابیه.از اونطرف ایران دروازه روسیه هم هست.نابودیه ایران مساوی با محاصره روسیه هست.چین هم که به نوعی در جبهه روسیه هست این شرایط رو برنخواهد تابید
بگذریم از کره شمالی و ... .
پس تا میتونید شعار بدین.خبری نیست.
ولی اگر میشد چی میشد.انتقام قادسیه و نهاوند و جلولا رو میگرفتیم و در تاریخ ثبت میکردیم.
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
اقا با بيستا غول و هشتا ويزارد و صد تا ارچر و دو تا والبريكر عربستان رو سه ستاره تحويل ميدم اصلا عربستان خودش ميدونه هر كي با ما در افتاد ور افتاد :) شما هم بريد سر كاراتون يه جاي مملكتو بگيريد سر و سامون بديد ✋
سردار ایرانی
Germany
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
جنگ خوب نیست چون بوجه مملکت خرج فشنگ میشه.ولی اگر عربستان جنگ رو کلید زد.باید همه ایران پشت هم باشه.با این نظرات معلومه هیچکدوممون پشت هم نیستیم.امیدوارم اندازه ارزنی به هم احترام بزاریم و فقط جانم فدای ایران.الان انتخابات مجلس ،همین شما ها هستید که با رای غلط و درست سرنوشت مملکت تغییر میدید.جانم فدای قران و ایران
بهرام
Sweden
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
نه دوستان هر کس جزئی از واقعیت را میگوید. ایران یک منطقه ی استراتژیک است و مرزی با روسیه دارد و به چین و هند هم نزدیک است. اگر قرار باشه که امریکا بین ایران و عربستان یکی را انتخاب کنه ایران را انتخاب خواهد کرد. روسیه هم اینرا می داند و میخواهد به ایران بگوید نرو به طرف آمریکا ما هستیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
قبول جنگ خوب نیست اگه عرب ها حمله کردند ایران باید چی کار کنه
شما که تحلیل سیاسی بلدید
Alireza
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
من یه ستوان یک هستم از هشتم شکاری اصفهان و در حال حاظر اماده باش هستیم من به سعودیها و هم دستای سعودیها تذکر میدم اولین پروازشون بر فراز اسمان ایران اسلامی اخرین پروازشون هست حالا خوددانید تصمیم با خودتونه ما پرسنل خلبان جنگنده اماده ایم یا سید الشهدا
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
ایران کلید منطقه هست و ورود ایران ب جنگ باعث عواقب ناخوشاخندی برای ایران و البته عربستان دارد .
پیروز این جنگ ن ایران است ن عربستان بلکه کسایی که پشت صحنه میخوان از این جنگ برا خودشون منفعتی کسب کنن.
اگه ایران میخواد کلید دستش باشه اصلا جنگ صلاح نیس.
بنیامین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
جنگ باایران برای هرکشوری سنگینه بدلایل اول. ارتش بیس میلیونی دوم موشکای اماده سوم گروهای زیرنظرایران چهارم ایران وانرژی پس اینجا ایران است ن لبنان ویمن
یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
جنگ قطعا رخ میده واونهم باحضور آقا امام زمان (عج) خودمون رو برای استقبال وکمک به آقا آماده کنیم وسرنوشت آخرالزمان مطمئنا به دست ما ایرانیهاست .
Mohamed B
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
بچها هر کشوری بدون شک اولویت اول و مهمش منافع خودشه، از روس گرفته تا آمریکا و یا حتی کشور 800هزارنفری مثل جیبوتی؛؛پس با این حساب ما یعنی ملت ایران نبایستی فریب سیاستهای دیگر کشورها مثل روسیه بشیم(احتمالا همتون میدانید تو طول تاریخ روسیه بیشترین ضربه رو ب ایران زده و...)
روسیه واسه نجات اقتصاد تحریم شدش تلاش میکنه ایران رو ب جنگ با عربستان سوق بده حالا ما باید حواسمونو جمع کنیم گول روس رو نخوریم. هرچند عربستان در قدوقواره ایران نیست ولی ای کاش اگر جنگی بین ایران و عربستان اتفاق افتاد با چراغ سبز روس نباشه بلکه برای منافع خودمون بجنگیم ن دیگر کشورها...
باور کنید عربستان و کشورهای عربی در مقابل ملت ایران هیچی نیستن،هیچ
زنده باد ایرانو ایرانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل
پیرو خط رهبر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
امریکا که هیچ غلطی نمتواند بکند و عربستان تنها یک هفته تحمل قدرت ایران را ندارد
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
با لطف خدا ویاری ائمه اطهار ایران ابرقدرت جهان خواهد شد
کامران
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
به نظرمن هرکسی از زاویه دید خودش به این مسئله نگاه میکنه به نظر من اینها همه دلیل رودستی هست که ما تو مذاکرات خوردیم بیاید واقع بین باشیم هرچی رهبر گفت به آمریکا نمیشه اعتماد کرد کسی گوش نکرد اونقدر جو رو این آمریکا پرستان در داخل خراب کردند که اگر آقا هم میخواست مخالفت کنه جو رو کاملا بر علیه ایشون میکرد و آقا تن داد به این مذاکرات حالا دوست دارم یکی از اون کسایی که برجام برجام کردند ساختار هسته ای ما رو تغییر دادن سوخت رو خارج کردند ما بیست سال طول میکشه به اون سوخت دست پیدا کنیم بعدش شروع به تهدید کردند اونا تا حالا به خاطر نقطه کور احتمالات اتمی به ایران چپ نگاه نمیکردند اما حالا . . .
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
کامی جون ! خوب بود یکم هم از اون 200-300 میلیارد دلاری که برای تاسیسات 2 قرن پيش روسی هزینه گردید از جیب ملت توضیح ميدادي !!
البته فکر نکنم اسمت کامران باشه ، ولی يادمون هس که قبل از توافق هسته ای چطور مملکت رو مورد تهدید و حمله نظامی امریکا و اسراییل قرار داده بودید !!
خدا رو شکر که اون اورانيومهاي بدردنخور رو از مملکت خارج کردن ، چون تنها کارایی اون اورانيوما این بود که تو کشور خودمون پخش میشدن و یه فاجعه زیست محیطی و ژنتيكي واسه ملت بيچاره درست میشد !!
البته واسه شماها که مساله مهمی نیست !!
مگه درياچه ارومیه و تمام ابهای زیرزمینی ایران رو در عرض 4-5 سال نابود نکردید !!
ولی بالاخره اونعده خس و خاشاک هم ادم بودن و نشون دادن که ....
لیلا وکیلی نسب
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
روحیه شهادت و غیرت ایرانیان باعث شده که کشورهای دیگه از ایرانیان بترسند ایران بدون صلاح توی 8 سال دفاع مقدس موفق شد حال با این همه تجهیزاتی که داریم قدرت بیشتری داریم
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
سلام
گیریم که جنگ شد و شما بگید من ایرانی برای چی و برای کی بجنگم؟
وقطی از نظر مالی توان خوبی ندارم چگونه میتونم به شخص یا ... اعتماد کنم که خانوادم در امان باشه؟
با ۷ ملیون تومان میرم اروپا و شما را به خدا میسپار
پاسخ ها
.......
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
اگه همین الان از مملکت گم میشدی بیرون بهتر بود خاک تو سر.تو هنوز نمیدونی ناموس چیه بدبخت
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
دکتر سمیعی کفته است با پول یک سال حاجی های ایران که در عربستان خرج می شود می توانم ۵۰ بیمارستان فوق تخصص مغز و اعصاب با تمام تجهیزات مدرن دایر کنم که ایران مرکز مغز جهان بشود . اگر عربستان قطع ارتباط با ما بکنند به نفع ما است که تا به هوش بیایند ایران در این قحطی دلار کار خودش را به سرانجام برساند و این بار سرمایه داران عرب جهت جراحی مغزشان به ایران بیایند . شاید علمای ما به واجب بودن حج پافشاری کنند اما زندگی پیامبر برای ما الگوست ، پیامبر و یارانش سه سال در شعب ابی طالب بودند و به حج نرفتند اما مسلمان ماندند .
داود
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
ما هرچه از سیاست بدانیم باز چیزی نمیدانیم سیاستمداران ما خودشان بهتر میدونند دارن چکار میکنند این یک. دوما همه کشورها به نوعی دنبال منافع خودشان هستند. سوما عربستان کیه که به خاطر اون دارین بحث میکنید. چهارما از روسها تاریخ خوشی نداریم.وتا الان که ایران پا برجاست به علت همبستگی ملت غیورشه والسلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
یکی ب من بگه جیبوتی دقیقا کجاس؟ کجایی جیبوتی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
ایران هرچه قدر قوی باشه جنگ با امریکا بازی با دم شیره
آرین
United States of America
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
عاشقتم روسیه....اگر روسیه نبود و چین نبود ایران الان ویران شده بود....بعد شما فحش میدید بهشون؟؟؟اونوقت ما یک تفنگ برا دفاع نداشتیم!!!!
ههه
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
خداییش روسیه دمش گرم.ولی خودمونیما قبلا روسیه پشت ماروخالی کرده بود الانم اگه این کاروکنه نابودمیشیم
Amir
Saudi Arabia
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
سلام حرف درباره سیاست و جنگ اونقدزیاده که فکرشم نمیشه کرد آمریکا واسراییل وآل سعوددارند همسایگان وکشورهای دوست مارا تجزیه میکنندتاما را محاصره کنند وگرنه ب چه علت ایران بایدبیاد این همه سلاح برای یمنو سوریه وحزب الله لبنان بفرسته برای اینکه بازوی خودشو از دست نده بازوی ایران همین همسایگان ماهستند ک دارند یکی یکی نابودمیشن مردم بیدار باشید زمان جنگ ما با کشورای غربی وآل سعود داره آغاز میشه ماهیچ وقت شکست نخوردیم ونخواهیم خورد ما بسیجی داریم مانیروی جوانی داریم ک حاضرن جونشونوفدا کنند اونا ازاینها میترسن
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
سلام
فقط اينو بگم كه نگران هيچي نباشيد و اضطراب آينده رو نداشته باشيد چون يقين بدونيد يه متفكر فرزانه هست كه تاريخ ثابت كرده هميشه بهترين تصميم را ميگيرد. يا حق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
تاسیدعلی وقاسم سلیمانی هست ما پشت اونا هستیم حاضریم جانمونم به ایران وخاکش بدهیم نترسید مردم ایران روزی یکی میایداسمش مهدی هست
ایرانی شجاع و در هم کوبنده غرب و عرب
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
ببینید بچه ها یک کلوم ختم کلوم کشور جنگ دیده تا مدتها وارد جنگ با کشوری نمیشه چون بدی های جنگو دیده تو جنگ خوبا کشته میشن پدرها پسرهاشونو خاک میکنن و زن های جوان و بچه ها بی سرپناه میشن و .... مشکلات اجتماعی ......اما بعد از سه دهه احتمال جنگ مجدد تو کشور جنگ زده زیاده منظئرم ایران.... حوصله تایپ ندارم برید کتاب صد جنگ بزرگ تاریخ بخونید اینقد رو طبل جنگ با عربای کثیف نکوبید .... فقط سپاه جدید پاسداران ایران برای تمام دنیا بسه جنگ با عربستان باید داد دست بسیج و سپاه و ارتش و نیرو هاس مسلح بشینن تماشا کنن چون اگه کل نیروهای نظامی ایران از زمین و هوا بخان وارد جنگ بشن قول میدم کمتر از یک ماه عربستان سقوط میکنه و قطر و مصر با خاک یکسان میشن...بدرود
محراب
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
عربستان هیچ غلتی نمیتونه بکنه حالا بزار واس خودش هرچقدر طرفدار میخاد جمع کنه ما نباید کشور خودمونو دست کم بدونیم ما الان یکی از ابر قدرت های اسیا هستیم به امید خدا (یا زهرا)
مردی از اقلید فارس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
به نام خدا .دوستان کینه ما از عربستانی ها بر می گرده به 1400 سال پیش که امام های ما ایرانی ها رو شهید کردن دقیقا بعد از رحلت پیامبر این احمق ها کافر شدند و از دین ناب اسلام خارج شدند بخدا شیعه باید انتقام 14 معصوم را از این حرام زاده ها بگیرد .اول از همه باید انتقام حضرت فاطمه را گرفت .یا مهدی
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
يه چيزيو ميدونين؟ شايد فكر كنين الان كه تحريما برداشته شده و ما از حقمون كه داشتن انرژي هسته اييه گذشتيم ..همه چيز خوب ميشه .. نه تازه اوله ترسامونه ..ما ديگه سلاح هسته ايي نداريم و عربستان داره از امريكا ميخره..اين يعني درسته ارزوني رفا مياد كه اونم معلوم نيست ولي اگر جنگ بشه عربستان كلاهك هسته ايي داره و ما نداريم..من خودم حاضرم اگه يه زماني قرار باشه جنگ بشه كل دنيا تحريمم كنن ولي ما نيروگاهامونو راه بندازيم و نزاريم اين عربا احساس برتري كنن نسبت به ما

يا علي
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
از کجا میدونی نداریم.مگه میشه نداشتهباشیم چی فک کردی پیش خودت داش
سالار همدان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
مفيد به سند خود از امام صادق (ع) اين نكته را نقل كرده است زمانى كه امام حسين (عليه السلام) حركت فرمود، گروهى از ملائكه براى پيشنهاد كمك خدمت آن حضرت آمدند و گروه‏هايى از مسلمانان و شيعيان جن براى كمك آمدند اما حضرت در پاسخ جنيان فرمود: خدا به شما جزاى خير دهد من مسؤول كار خود هستم و محل و زمان قتل من نيز مشخص است. جنيان گفتند اگر امر شما نبود همه دشمنان شما را مى‏كشتيم. حضرت در پاسخ فرمود ما در اين كار از شما تواناتريم اما چنين نمى‏كنيم تا لِيَهْلِكَ مَنْ هَلَكَ عَنْ بَيِّنَةٍ وَ يَحْيى مَنْ حَىَّ عَنْ بَيِّنَةٍ/ تا آنها كه گمراه مى‏شوند با اتمام حجت باشد و آنها كه راه حق را مى‏پذيرند با آگاهى و دليل آشكار باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
ک میکنید امریکا بچه هس که بخواد به این راحتی دس از سر ایران ورداره اونها تمام سعیشون اینه که ایرانو نابود کنن حالام کهاومدن کلاهک ههستی ای هامونو ورداشتن بردن خدا به دادمون برسه
آزاذه
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
سلام ودرود بر دوستان
عزیزانی رو میبینم که از ترس خودشونوخیس کردن
عزیزانی رو میبینم که به جایه دفاع از ایران جو سازی میکنن
عزیزانی رو میبینم که یادشون رفته اینجا ایرانه نه عراق نه سوریه نه.............
عزیزانی رو میبینم که نامه نانوشته میخوانند
آخه بد نیست به معادلات دنیا یک نگاه بندازین
ایران بیدی نیست که با این نسیمها بلرزه اونم عربستان
تمام تحلیلگران زبده دنیا میگن اگر عربسان وارد جنگ با ایران بشه نابود میشه.اونوقت عزیزمون میگه ایران تجزیه میشه
باید بگم آن دسته از دوستان که اینجو نابخردانه نظر میدن حق دارن چون یا یهودی هستند یا منافق ویا سلطنت طلب
چشمو گوشتونو باز کنید بابا مرد . تموم شد اون دوران
ایرا نجایگاه خودشو تو دنیا تثبیت کرده اونوقت شما میگین فلان
از لحاظی این نظرات برایه تفریح بد نیست یکم میخندیم
رستم رشتبری
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
عزیزان یک ایرانی از بمب اتم قویتره امریکاهر چه داره از صدقه سر نخبه ما داره خلاصه ایران وایرانی همیشه پیروز است . وسلام
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
0