بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
سهامداران به قیمت ها توجه کنند

ریسک سیاسی از بازار سرمایه حذف شد

در بازار سرمایه نیز اوضاع به همین منوال است و سهامداران کلافه شده اند و سازمان بورس را مخاطب گله های خود می دانند در حالی که شرایط کلی اقتصاد ایجاب می کند که بازار سرمایه این رویه را داشته باشد.
کد خبر : ۱۴۸۳۴۶
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار های مالی (ایستانیوز)، مهدی طحانی، مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آگاه، در خصوص روند بازار در روزهای اخیر اشاره داشت: بخش کلی اقتصاد ما در حال حاضر درگیر مسائل پیچیده ای است که حل نشده باقی مانده است مثل نرخ سود بانکی که به صورت اسمی کاهش داشته اما به صورت واقعی هنوز اجرایی نشده است و به این ترتیب فضای واقعی اقتصاد، تقاضای پول را بالا نگه داشته است و همین عامل موجب گران شدن منابع شده است.

وی در این خصوص ادامه داد: در بازار سرمایه نیز اوضاع به همین منوال است و سهامداران کلافه شده اند و سازمان بورس را مخاطب گله های خود می دانند در حالی که شرایط کلی اقتصاد ایجاب می کند که بازار سرمایه این رویه را داشته باشد.

طحانی در ادامه افزود: از طرف دیگر لایحه های حمایتی از سال گذشته ارائه شده و هنوز تعیین تکلیف نشده است به طور مثال لایحه حمایت از تولید در نیمه اول سال گذشته به مجلس رفت و مشاور رئیس جمهور اظهار داشت که تاریخ مصرف این لایحه یک سال و نیم است که به این ترتیب تا انتهای سال 94 تاریخ مصرف دارد اما با وجود این که دو ماه از سال 94 گذشته است اما هنوز لایحه، اجرایی نشده است.

وی در خصوص دیگر بحث های متأثر در بازار سرمایه اذعان داشت: بحث دیگر موجود در جامعه فعلی بحث فساد است که موجب بی رونق شدن اقتصاد شده است، بورس هم که بخشی از این اقتصاد است و در نتیجه از این عوامل تأثیر پذیرفته است.

مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آگاه در ادامه بیان داشت: تمام این عوامل موجب شده بازار در شرایط بدبینی به این عوامل توجه کند. در حالی که از طرفی قیمت نفت نیز به عنوان یک کالای جهانی تأثیرگذار، از کف قیمتی خود تا حدود 50 درصد افزایش داشته اما هنوز اتفاقی در بازار رخ نداده است.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص گزینه های دیگری که در بازار سرمایه موثر است، اظهار داشت: یک سال از سال مالی شرکت ها گذشته است و همه شرکت ها سود مجمعی در دل خود دارند و پی به ای بازار کمتر از 6 است و اگر پی به ای بازار بعد از مجمع را بگیریم در محدوده 5 می شود. واضح است که بازار کمتر از پی به ای تاریخی خود که 6 مرتبه بود معامله می شود که یک عامل برای جذابیت بیشتر بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: قیمت سهام شرکت ها کاهش داشته است و هم اکنون می توان سهام شرکت ها را ارزان تر از گذشته معامله کرد و این یک موقعیت خوب برای سرمایه گذاران به حساب می آید.

طحانی در خصوص ریسک های سیاسی بازار سرمایه عنوان داشت: مذاکرات هسته ای به نتایج خوبی رسیده است و امیدوارم مرحله بعدی نیز با موفقیت انجام شود و این ریسک دیگر از لیست ریسک های بازار سرمایه خارج شده است و سهامداران دیگر نیاز به محاسبه ریسک سیاسی ندارند.

وی در خصوص کاهش نرخ سود بانکی گفت: دولت حمایت خود را از سهامداران با کاهش نرخ سود بانکی نشان داده است هر چند که این کاهش نرخ هنوز به صورت واقعی اتفاق نیفتاده است، اما بازار سرمایه متوجه شده است که دولت در بحث نرخ سود بانکی حساس است و به آن واکنش نشان می دهد.

وی در خصوص فاکتور موثر دیگری در بازار سرمایه تصریح داشت: نرخ دلار به طور حتم کمتر از 3200 تومان معامله نمی شود و دولت حمایت خود را از این نرخ اعلام کرده است.

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آگاه با توجه به شرایط فعلی بازار سهامداران را به خرید تشویق کرده و ابراز داشت: با توجه به تمام گفته های کارشناسان در روزهای اخیر، باز هم به خرید توصیه می کنم و اعلام می کنم قیمت های کنونی در بازار سرمایه قیمت هایی تکرار نشدنی است و سهامداران می توانند از این موقعیت، استفاده بهینه کنند.

وی در خصوص محدودیت های بازار اشاره داشت: صف نشینی یکی از نکاتی است که موجب شده سهامداران با ترس وارد بازار شوند و امیدوارم سازمان بورس در این خصوص تمهیداتی به خرج دهد تا سهامدارانی که به صورت واقعی در این بازار سهامداری کرده اند، تحت تاثیر این معاملات، متضرر نشوند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
فقط صبر کن تاریخ جور دیگری رقم میخوره.دو سال دیگه برای اولین بار در تاریخ ایران خواهد بود که رییس جمهوری فقط یک دور بر سرکار هست.روحانی بای بای.
ناشناس
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
ما قیمت احمدی نژادو با خون دل دادیم که رکورد یک دوره نداشته باشیم. شما وایسا ببین سال اخر چه رکوردی بزنه شاخص... سیاست های های
ناشناس
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
تو چه کاره هستی که برای رییس جمهور دوره کاری در نظر میگیری امثال تو یکی مثل احمقی نژاد رو میخوان
کتابی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
در بازار سرمایه پول های بزرگ شما تبدیل به پول خرد می شود سهام بعضی از شرکتها از 500 تا 800 تومان به بالا در حال حا ضر به قیمتهای 80 تا 190 تومان کاهش پیدا کرده اند وبعضی از شرکتها ی بورسی نیز 10 تا 18 سال که رشدی نداشته اند ایا معنی بورس وبازار باید اینگونه باشد؟ وجالب قیمت میوه و.... افزایش قیمت چندین برابری را داشته است
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
بورس بعد از انتخابات مجلس دهم نسبتا بد نبود . وهمیشه هم مجلس قبلی برای دولت جدید کار شکنی می کرد .اینها هم که دیگر نور اعلا نور هستند .نمی بینید هر روز برای ماندن خودشان یک لایحه جدید به تصویب می رسانند . گویا که در این مدت چه گلی به سر ملت زده اند که می خواهند به مجلس بعدی جلوس فرمایند .انشاالله که همراه دولت باشد صد در صد ضررهایمان جبران خواهد شد
صالح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
همه اش ریسک سیاسی است. دروغ بس است.
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
اجاره بها هروز گرانتر میوه ومرغ هر روز گرانتر این وعدهای دروغین دولت مردان کشور است که بیسوادان قرن حال حاضر دنیا میباشند . خدا یا از شر آدمهای بیسواد نجات بده .
انصاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
ایا صبوری کردن باعث افزایش دارایی شرکتها وسود ورشد سهم می گردد؟ پس چرا بعضی از شرکتها ....................................... افت قیمت انچنانی داشته اند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
قطعا عدم رشد بورس خواست دولت است هدف دولت قربانی کردن بازار بورس به نفع بازار مسکن است
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸
حاضرم ارزش تمام سهامی که دارم به صفر برسد ، نه اینکه مجبور شوم یک بار دیگر احمدی نژاد را تحمل کنم .خدا آن روز را نیاره . آمین یارب العالمین
محمد
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
آره تحملش سخته. میاد کلی ویرانی به بار میاره و بعد روحانی میاد اون ویرانیها رو به اسم خودش افتتاح میکنه مثل پارس جنوبی و چندین سد و راه آهن شمال و ... . اصلا نمیشه تحمل کرد!!!
kjhrw
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
بزگترین دروغ سال آقا پولتو زنده کردی از بورس فرارکن توی اینجا دورغ گفتن کار هر لحظه هست بورس را با تلاش وکوشش شبانه روزی موفق به نابودی آن شدند آقا خسته نباشین کارتان 20بود حالا شروع کنید بخش دیگه از اقتصاد را نابود کنید موفق باشید