بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
در گفتگو با مدیر عامل سیمان فارس و خوزستان عنوان شد:

امضاء تفاهم نامه با وزارت راه، مسکن و شهرسازی

در قالب استراتژی های مدیریت بهینه منابع برای ایجاد بیشترین بازدهی از سبد منابع، توسعه نشان تجاری، ایجاد و در اختیار داشتن لوجستیک اهم از جاده ای، دریایی وریلی با تأکید بر بازار، تنوع بخشی به محصولات و خدمات در جهت افزایش مصرف اقتصادی سیمان را در برنامه داریم.
کد خبر : ۱۴۸۳۶۵
نویسنده :
یارمحمدی
سیمان فارس و خوزستان در حال حاضر به عنوان بزرگترین هلدینگ تولید کننده سیمان در کشور و خاورمیانه با ظرفیت بیش از 25 میلیون تن که معادل 32 درصد تولید کشور است مشغول به فعالیت می باشد.

مدیر عامل شرکت سیمان فارس و خوزستان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: این شرکت در حال حاضر در 26 استان دارای واحد تولیدی سیمان و شرکت خدمات مهندسی و طراحی می باشد و همچنین توانسته سهم بازار خود را در صادرات افزایش دهد.

لطفی در ادامه افزود: این شرکت تاکنون به 26 کشور جهان صادرات داشته و در سال گذشته نیز کالای تولیدی این هلدینگ به بازار کشورهای شمال آفریقا صادر شده است. ضمناً با توجه به پیش بینی رفع محدودیتها در مذاکرات صورت گرفته در جهت توسعه بازار، برنامه سرمایه در حوزه مالکیت، مشارکت و همکاری ارزش آفرین با رهبران بازار جهانی سیمان در کشورها منطقه را برای سال جاری در نظر دارد.

وی در خصوص استراتژی ها و برنامه های شرکت برای سالهای آتی اظهار داشت: در قالب استراتژی های مدیریت بهینه منابع برای ایجاد بیشترین بازدهی از سبد منابع، توسعه نشان تجاری، ایجاد و در اختیار داشتن لوجستیک اهم از جاده ای، دریایی وریلی با تأکید بر بازار، تنوع بخشی به محصولات و خدمات در جهت افزایش مصرف اقتصادی سیمان را در برنامه داریم.

وی در ادامه افزود: به طور مثال در این رابطه تفاهم نامه ای با وزارت راه، مسکن و شهرسازی در استفاده از سیمان در جاده ها در سال گذشته منعقد شده که خوشبختانه بیش از 15 بزرگراه یا جاده روستایی در حال حاضر با استفاده از بتن که هم به جهت اقتصادی هم به لحاظ زیست محیطی مزیتهایی را نسبت به آسفالت دارد، اجرایی و در حال انجام است.

این مقام مسئول با اشاره به مسئولیت اجتماعی خصوصاً حفظ محیط زیست که از جمله مسئولیتهای حرفه ای و اخلاقی این هلدینگ می باشد، اظهار داشت: خوشبختانه این شرکت اولین هلدینگ متصل به سیستم پالایش آنلاین بوده که به طور همزمان همه شرکت ها به لحاظ غبار، مورد پالایش قرار گرفته و میزان آلاینده ها مورد کنترل مستقیم محیط زیست و هلدینگ می باشد.

لطفی در راستای استراتژی استفاده از برند و نشان تجاری مشترک افزود: به منظور تکمیل بخشی از این فرآیند، اقداماتی انجام شده و در حوزه استراتژیک این موضوع نیز از سیاستها و برنامه های این هلدینگ می باشد.

وی اظهار داشت: توجه به منابع انسانی در حوزه ورزش، سلامت و آموزش به عنوان اصلی ترین ارکان تولید هم به منظور بهینه سازی اطلاعات و آشنایی با تکنولوژی به روز جهان و هم تأمین سلامت و بهداشت صنعتی کارکنان از پروژه های بهبود این مجموعه است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: برخورداری از دانشکده علمی کاربردی، در مقاطع کاردانی و کارشناسی مرتبط با صنعت، همکاری با دانشگاه های شهید بهشتی و مدرس در ایجاد تعامل بیشتر و بازار سازی نیز از جمله برنامه های سال جاری شرکت می باشد.

وی با اشاره به رکود تورم سال گذشته و توقف تولید شرکت های سیمانی اظهار داشت: تمامی شرکت ها ملزم به توقف تولید 20 روزه شده بودند که، با توسعه تجارت و صادرات توانستند خلاء مصرف داخلی را پر کرده و نسبت به تحقق سود هر سهم اقدام کنند، به طوریکه 30 درصد از شرکت های وابسته بین 9 تا 15 درصد، بیش از بودجه پیش بینی شده سود محقق کردند.

وی در پایان در خصوص افزایش قیمت محصولات سیمانی اظهار داشت: انجمن سیمان افزایش 17 درصدی قیمت را در دستور کار دارد که اگر این نرخ محقق نشود، با توجه به تعهدات بانکی و کمبود نقدینگی شرکت ها اغلب با مشکل مواجه خواهد شد که البته امیدواریم تفاهم نامه تنظیم شده فی ما بین وزارت صنایع و انجمن به زودی به امضا برسد و مشکل افزایش قیمت محصولات این شرکت ها رفع گردد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر