بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران میزان ال‌پی‌جی تولیدی پالایشگاه فجر و سرخون را بالای یک میلیون تن اعلام کرد و گفت: با تمهیدات صورت گرفته این میزان به رقم یک میلیون و 500 هزار تن افزایش خواهد یافت.
کد خبر : ۱۴۸۳۸۰
محمدعلی براتی در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درخصوص صادرات ال پی جی و گوگرد اظهار داشت: صادرات در سال‌های گذشته بر اساس مأموریت‌هایی که به شرکت بازرگانی محول شده بود انجام می‌شود به طوری که ارتباط با صادرات ال پی جی، مجتمع پارس جنوبی، فازهای 4 و 5 صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اکثر صادرات به کشورهای چین، هندوستان، پاکستان، عراق و چند کشور همسایه انجام می‌شود با توجه به شرایط تحریم توانستیم تقریبا به تعهداتی که داده بودیم به نتیجه برسانیم.

براتی در خصوص صادرات گوگرد گفت: محصولات تولیدی پالایشگاه‌ شهید هاشمی‌نژاد عمدتا گوگرد گرانول است به طوری که حدود 800 هزار تن گوگرد تولیدی این پالایشگاه صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است این میزان صادرات را با تمهیدات اندیشیده شده افزایش دهیم.

وی گفت: علی‌رغم تحریم‌های موجود و با توجه به شرایط موجود برنامه‌ریزی‌هایی که توسط شرکت‌های بازرگانی انجام شده امیدواریم در بحث صادرات ال پی جی، رکورد بزنیم.

براتی تأکید کرد: در حال حاضر پالایشگاه سرخون نیز ال‌پی‌جی تولید می‌شود که توانسته‌ ارزش افزوده بیشتری را برای کشور به همراه داشته باشد. هم اکنون محصول تولیدی این پالایشگاه به خارج صادر می‌شود.

وی میزان تولیدی ال پی جی پالایشگاه فجر و سرخون را بالای یک میلیون تن اعلام کرد و گفت: با تمهیداتی که در پیش داریم قرار است با هدف‌گذاری اصولی، این میزان به رقم یک میلیون و 500 هزار تن افزایش یابد.

براتی تأکید کرد: در آینده‌ای نزدیک امیدواریم که بازارهای جدید را توسعه دهیم چرا که ما به دنبال شناسایی بازارهای هدف جدیدی هستیم تا بتوانیم ارزش افزوده بیشتری را نصیب کشور کنیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران اظهار داشت: یکی از کارهای اساسی که در بخش تحقیقات در حال انجام است ایجاد مخازن در کشورهای هدف می‌باشد که برای مدیریت شرکت ملی گاز ایران حیاتی است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که در کشورهای چین، عمان، پاکستان، سری‌لانکا، اندونزی، فیلیپین و ویتنام این موضوع را اجرایی کنیم.

براتی ادامه داد: در واقع در شرایط خاص مشکلی در صادرات وجود ندارد به طوری که در حال تحقیق و واگذاری این موضوع به بخش خصوصی هستیم تا بتوانیم بر اساس یک قراردادی که منعقد می‌شود از این حجم ذخیره‌سازی حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی یادآور شد: موضوع مخازن مورد تأیید معاون وزیر نفت در امور شرکت گاز قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک این مسئله پیاده‌سازی شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز گفت: اهدافمان این است که گاز ال پی جی را به کشورهای اروپایی برسانیم و امیدواریم با پشت سر گذاشتن شرایط تحریم بتوانیم بازارهای هدف را توسعه دهیم. هم اکنون صادرات ال پی جی به اروپا نداریم.

براتی در خصوص واردات کالاهای موردنیاز شرکت ملی گاز ایران گفت: هم اکنون بخشی از نیازمندی‌های تدارکاتی پارس جنوبی و شرکت انتقال گاز از خارج وارد می‌شود اما طبق برنامه‌ریزی انجام شده در داخل کشور بسیاری از تجهیزات گازرسانی در داخل کشور تولید می‌شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر