بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
کد خبر : ۱۴۸۳۸۴
همزمان با موج تازه تنش ها در یمن و تشدید نگرانی ها درباره اختلال در عرضه نفت عراق ، بهای نفت خام در معاملات امروز دوشنبه بازار آسیا افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، بهای هر بشکه نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن با هجده سنت افزایش به پنجاه و نه دلار و هشتاد و هفت سنت رسید . در معاملات اواخر صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت نیز برای تحویل در ماه ژوییه چهارده سنت افزایش یافت و به شصت و شش دلار و نود و پنج سنت در هر بشکه رسید.
حملات هوایی ائتلاف سعودی به مواضع انصارالله در یمن پس از آتش بس پنج روزه در اواخر روز یکشنبه از سر گرفته شد و این در حالیست که تروریست های داعش موفق شدند در نبردی خونین کنترل شهر رمادی را در عراق به دست بگیرند. از دست دادن کنترل رمادی به عنوان مرکز دومین استان بزرگ عراق ،‌ بزرگترین لطمه نظامی به ارتش این کشور از زمان آغاز عملیات سرکوب داعش و عقب راندن نیروهای دولت اسلامی در اواخر سال گذشته تاکنون به شمار می رود.
واندانا هاری تحلیلگر مسائل نفتی اعلام کرد بازار نفت همچنان به علت بروز تنش های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه پر نوسان و بی ثبات است.
وی افزود دلالان نفتی باتوجه به تاثیر گذاری تحولات این منطقه بر روند عرضه جهانی نفت ، اوضاع خاورمیانه را از نزدیک زیر نظر دارند.
یمن تولید کننده عمده نفت در بازار محسوب نمی شود ولی این کشور در مجاورت تنگه حساس باب المندب واقع است که معبر کلیدی ورودی به دریای سرخ محسوب می شود که روزانه کشتی های حامل حدود پنج میلیون بشکه نفت در آن به سمت کانال سوئز در تردد هستند.
با این همه تحلیلگران نفتی می گویند هر گونه افزایش بهای نفت ، تحت الشعاع نگرانی ها درباره مازاد عرضه جهانی و کاهش تقاضا قرار خواهد داشت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر