بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۶
مدير امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسويه وجوه (سمات) گفت: 32 هزار و 790 کد جديد در فروردين صادر شده است تا آمار سهامداران به 8 ميليون و 29 هزار و 518 نفر برسد.
کد خبر : ۱۴۸۴۳۷
به گزارشگروه اقتصادی باشگاه خبرنگارانبه نقل از روابط عمومي سمات، مطهره مروج گفت : 4 ميليون و 29 هزار مرد و يک ميليون و 721 هزار زن در بازار سرمايه ايران کد سهامداري دريافت کرده اند ضمن اينکه بيش از 31 هزار کد حقوقي و 344 کد سهامدار خارجي نيز صادر شده است.

مدير امور ناشران سمات درباره اوراق حق تقدم تسهيلات مسکن گفت: 550 نفر در فروردين از طريق فرابورس خانه دار شدند تا مجموع کل افرادي که از اين اوراق از سال 89 استفاده کرده اند به 838 هزار و 558 نفر برسد.

مروج با بيان اينکه در فروردين 5 نماد جديد در سامانه جديد پس از معاملات شرکت سپرده گذاري مرکزي درج شد، افزود : 6229 نماد در اين بازار وجود دارد که 42 نماد مربوط به اوراق اختيار فروش تبعي، 321 کد مربوط به نماد هاي سهام عادي بورس تهران است.

وي اظهار داشت : 331 سهام عادي، 55 اوراق حق تقدم تسهيلات مسکن، 37 اوراق و 2 نماد دارايي فکري در بازار فرابورس فعال هستند.

5420 نماد در بازار برق بورس انرژي و دو نماد در اوراق سلف کالا حضور دارد

مروج درباره آخرين فرايند سامانه جديد پس از معاملات اظهار داشت : مراحل آماده سازي نهايي اين سامانه در حال انجام است و دستور العمل جديدي تحت عنوان "دستورالعمل جامع ثبت هيبريدي دارايي مالي" در دست تدوين است که پس از بازنويسي و بازنگري تمام نيازمندي ها و تغييراتي که بايد در تمام فرآيندهاي اين مدل ديده شود، به تصويب سازمان بورس و اوراق بهادار برسد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
UNITED STATES
سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
در واقع تعداد ورشکستگان به تقصیر و بی تقصیر از مرز ۸ میلیون گذشت!
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
یک آمار هم از ورشکسته هاشون بدید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
مارکورد زدیم هشت میلیون بیچاره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
من هر چی این آمار 4 میلیون و خورده ای مرد و یک میلیون و خورده ای زن رو جمع زدم هشت میلیون نشد. :)
reza
سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
خیلی خودت را ناراحت نکن از همون امارهای دوره درخشان اوس محموده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
این یعنی تعداد فقرا در کشور بیشتر شده. چون حتی پس اندازشون تو بورس از بین رفته.
کیومرث
-
سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
بیش از 10درصد مردم کشوردربورس سرمایه گذاری کردند.این یعنی برای رونق تولیدو اشتغال فعال شده اند آیا انصاف است که این طور برخوردکنند.چرا این افراد جایی مثل سندیکا که از حقوقشان دفاع کند ندارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
بفرمایید 8 میلیون ورشکسته که از صدقه سری دولت و وزیر محترم دارایی به این روز افتادن ، دوستان یادمون باشه که بزرگترین رو دست رو از دولتی که بهش رای دادیم خوردیم و در انتخابات بعدی باید تلافی کنیم