بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی پس از درخواست افزایش قیمت به دولت اعلام کرد:

روغن نباتی پس از گذشت 2 سال بدون افزایش قیمت بعنوان تنها کالای بدون چالش برای مردم بوده است

ما از قبل اعلام کرده بودیم که تا اردیبهشت 94 هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت و در حال حاضر نیز دو سال است که قیمت‌ها بالا نرفته و در حقیقت روغن نباتی تنها کالایی بوده، که در این مدت هیچ گونه چالشی را برای مردم ایجاد نکرده است.
کد خبر : ۱۴۸۴۵۷

به گزارش خبرنگار انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران در رابطه با درخواست صنایع روغن نباتی، مبنی بر افزایش قیمت محصول این صنعت که طی نامه‌ای به سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مطرح شده است، اظهار داشت: ما تا به حال هیچ افزایش قیمتی را اعمال نکرده‌ایم و تنها درخواست این موضوع را مطرح کرده‌ایم که بدون شک چنین درخواستی نیز جرم محسوب نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در چنین موقعیتی که کمی شرایط تغییر کرده است ما بدون این که عددی را هم بیان کرده باشیم، درخواست افزایش قیمت را داده‌ایم ، دستگاه‌های مسئول هم مسلما استدلال‌های ما را بررسی می‌کنند و اگر منطقی باشد می‌پذیرند.

قبله بیان داشت: اگر درخواست ما منطقی نباشد و مسئولان نپذیرند، ما منطق آن‌ها را تأیید کرده و طبق خواسته دولت عمل می کنیم، همان طور که در طول این مدت نیز با دولت‌ها همراهی لازم را داشته‌ایم.

دبیر انجمن روغن نباتی کشور به نسیم گفت: بنده این مطلب را که قیمت جهانی روغن روندی کاهشی داشته است را تأیید می‌کنم اما از طرفی بد نیست که به پایه قیمت‌گذاری روغن در کشور هم دقت داشته باشیم.

وی افزود: تبدیل پایه نرخ ارز روغن از 70 درصد ارز مرجع و 30 درصد مبادله‌ای به 100 درصد مبادله‌ای، افزایش دستمزدها در طی این دو سال، افزایش تعرفه روغن نباتی 3 درصد در سویا و آفتاب و 6 درصد در پالم از جمله عوامل افزایش هزینه‌ای این مدت است.

قبله ادامه داد: اخذ مبلغ 70 تومان مابه التفاوت به ازای هر کیلوگرم واردات خام بابت جبران کشاورزان تولیدکننده دانه روغن داخلی نیز از دیگر عوامل افزایش هزینه‌ای است.

وی تصریح کرد: ما قبول داریم که در کنار افزایش هزینه‌ای باید کاهش قیمت جهانی هم لحاظ شود، اما در کل از مسئولین درخواست کردیم تا همه موارد بررسی شود و در نهایت درخواست ما مبنی بر افزایش قیمت روغن پاسخ داده شود.

دبیر انجمن روغن نباتی عنوان کرد: برخی افراد با جوسازی تلاش می‌کنند تا بر روی تصمیم دولت مبنی بر پاسخ به درخواست ما تأثیر بگذارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جالب این است که برخی کالاها هر دو سه ماه یک بار افزایش دارند اما نه تنها مسئولین بلکه افراد دیگر نیز هیچ عکس العملی از خود نشان نمی‌دهند، در حالی که عده‌ای برای افزایش قیمت روغن این چنین جوسازی می کنند.



اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
قبلش همچین گرون کردند که تا 4 سال احتیاجی به گرون کردنش نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
" اگر درخواست ما منطقی نباشد و مسئولان نپذیرند، ما منطق آن‌ها را تأیید کرده و طبق خواسته دولت عمل می کنیم، همان طور که در طول این مدت نیز با دولت‌ها همراهی لازم را داشته‌ایم. "
این یعنی بار تورم کشور بدوش 7 میلیون سهام دار باشد و دولت و شرکت ها حاضر نیستند هیج قدمی در حفظ منافع سهامداران انجام بدهند.
ما هم مخالف گران شدن قیمت روغن هستیم ، ولی این درست نیست که دولت به جای تولید به ثروتمندان یارانه بدهد و برای اینکه رای جمع کند به تولید فشار بیاورد.
ناشناس
UNITED STATES
سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
اینم بگید که توی دنیا ۲۵٪ ارزون شده!