بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
جدیدترین اظهارنظر رئیس سازمان بورس درباره عرضه‌ اولیه سهام

موانع قانونی ورود تعاونی ها به بورس برطرف می شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از ورود تعاونی‌ها به بازار سرمایه پس از رفع موانع قانونی و طی مراحل پذیرش خبر داد و گفت: جلساتی با دبیر کل اتاق تعاون برای بررسی نحوه ورود این بخش به بازار سرمایه برگزار شد.
کد خبر : ۱۴۸۴۹۳
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه همایش همدلی و همزبانی اتاق بازرگانی ایران، در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سوال که ورود تعاونی‌ها به بازار سرمایه طبق قانون برنامه پنج‌ساله پنجم کشور به عنوان یک الزام آمده است، آیا برای استفاده از پتانسیل‌های این بخش اقداماتی انجام شده است؟، اظهار داشت: ابتدا باید موانع قانونی ورود به بازار سرمایه در قالب تعاونی بر طرف شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست با ماشاءالله عظیمی، دبیرکل اتاق تعاون ایران پیرامون بسترسازی حضور پررنگ بخش تعاونی در بازار سرمایه، افزود: به معاون سازمان موضوع مرتبط با راه‌کارهای ورود تعاونی‌ها به بازار را ابلاغ کردم و منتظر بررسی‌های قانونی آن هستم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ورود تعاونی‌ها به بازار سرمایه را مستلزم اصلاح بخشی از قانون عنوان کرد و گفت: برای ایجاد تنوع بیش‌تر در بازار سرمایه ورود تعاونی‌ها اثربخش خواهد بود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره مشکلات عرضه اولیه سهام در بازار و گلایه سهامداران به نحوه تخصیص آن، تأکید کرد: برای بررسی مشکلات عرضه‌های اولیه دستور توقف آن را تا خرداد ماه دادم.

فطانت گفت: در این زمینه نرم‌افزاری تهیه خواهد شد تا مشکلات فعلی به طور کامل برطرف شوند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به جزئیات این نرم‌افزار، تأکید کرد: عرضه‌های اولیه در نحوه تخصیص سهام دچار اشکالاتی بود که نرم‌افزار فعلی به ایجاد عدالت بیش‌تر در بازار کمک خواهد کرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرهادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
هر سال قیمت ها افزایش پیدا می کنند افزایش خودرو و... ولی قیمت سهم به زیر کف رسیده است