بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
در گفتگو با مدیرعامل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز تبیین شد:

راهبردهای پدیده برای جذب سرمایه در کوتاه مدت

سعید ورودی فروش سهام در فرابورس، جذب سرمایه گذار و فروش املاک را راهبردهای اصلی پدیده برای جذب نقدینگی و تسریع روند ساخت و سازها برشمرد.
کد خبر : ۱۴۸۵۵۲
  • مدیرعامل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز، راهبردهای این شرکت برای جذب سرمایه در کوتاه مدت را تبیین کرد.

    به گزارش مرکز خبری اقتصاد ایران (اکوسنتر)، سعید ورودی فروش سهام در فرابورس، جذب سرمایه گذار و فروش املاک را راهبردهای اصلی پدیده برای جذب نقدینگی و تسریع روند ساخت و سازها برشمرد.

    وی میزان سهام شناور فعلی شرکت را 12 درصد عنوان کرد و افزود: میزان سهامی که هم اکنون در اختیار سهامداران قرار دارد رقمی در حدود 12 درصد است و با توجه به اینکه پدیده در هنگام ورود به بورس با متقاضیهای زیادی به خصوص حقوقی ها مواجه خواهد بود این الزام به وجود می آید تا میزان سهم شناور (قابل فروش) را بالا ببریم.

    وی پدیده را پروژه ای قابل قبول و دارای ارزش افزوده بالا خواند و ادامه داد: حقوقی ها منتظر ورود شرکت به فرابورس اند تا جای سهامداران حقیقی که طالب فروش هستند بنشینند.

    مدیرعامل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز با بیان اینکه با ورود پدیده به فرابورس شرکت به نقدینگی بالایی خواهد رسید، اذعان کرد: از سویی دیگر سهامداران نیز می توانند سهام خود را به فروش برسانند که این عامل نیز مسوولیت بازخرید را از شانه شرکت بر می دارد.

    وی تاکید کرد: شرط ورود شرکتها به فرابورس نداشتن پرونده باز قضایی است که با توجه به اعلام دادستان محترم مشهد مبنی بر منع نداشتن پدیده برای ورود به بورس منتظر استعلام سازمان بورس از دادگستری استان هستیم.

    ورودی روش دیگر برای بالا بردن نقدینگی را جذب سرمایه گذار دانست و گفت: شایعاتی که مبنی بر فروش سهام در کشور های خارجی مطرح می شود صحت ندارد اما یکی از راهبردهای ما جذب سرمایه گذاران کشورهای حوزه خلیج فارس و همسایه است که خواهان حضور در پدیده هستند.

    وی مهمترین مشکل این حوزه را نیز بحثهای قضایی خواند و گفت: قطعا کسی سرمایه اش را به جایی نمی برد که پرونده قضایی دارد. این مبحث کار را برای ما در مذاکرات مشکل کرده است ولی با توجه به مزیتهای پروژه امیدواریم به نتیجه برسیم.

    وی حضور سرمایه گذار خارجی را بازی برد - برد خواند و ادامه داد: سرمایه گذاران می تواند علاوه بر کمک به تسریع ساخت و اتمام پروژه، سهام سهامدارانی که تمایل به فروش دارند را نیز بازخرید نمایند. با این روش هم سهامدارانی که همراه شرکت مانده اند و هم سهامدارانی که تمایل به فروش دارند و هم شرکت سرمایه گذار به سود خواهند رسید. علاوه بر اینکه مردم عامه نیز می توانند با تمام شدن این پروژه از مزایای آن بهرمند گردند.

    مدیرعامل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز روش سوم برای تامین نقدینگی لازم را فروش املاک دانست و افزود: پس از اقداماتی که از پایان تعطیلات نوروز برای افزایش مراجعه عمومی به مرکز خرید و هایپر مارکت انجام شد و اصطلاحا پاخور مغازه ها افزایش یافت قیمت هر متر املاک تجاری متری از 35 الی 60 میلیون تومان به فروش می رسد.

    وی مراجعه روزانه 50 الی 120 هزار نفری مردم به این مجموعه را علت اصلی این رقم اعلام کرد و افزود: در نظر داشته باشید این زمین ها با متری 150 هزار تومان خریداری شده است و در حالت نیمه اتمام پروژه به این قیمت رسیده است. در صورت اتمام پروژه این قیمت به مراتب بالاتر از نرخ فوق خواهد بود که به ارزش شرکت افزوده خواهد شد.

    وی از تلاش مجموعه مدیران پدیده برای پیگیری هر 3 راهبرد اشاره کرد و گفت: در این مدت لحظه ای برای تسهیل در تامین نقدینگی مجموعه توقف نداشته ایم و همه همت مان را صرف این مهم کرده ایم تا در موعد مقرر سهامداران هیچ دغدغه ای برای دریافت وجوه مربوط به برگه های تعهد پرداخت نداشته باشند.

    ورودی بر حمایت دولت و مقامات قضایی برای حل این مشکلات تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم با تشریک مساعی راههای عبور از این دوره پرفراز و نشیب را پیدا کنیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
حالا بزار ببین صلاحیت ورود به بازار توافقی رو داره بعد راجع به فرابورسی شدنش حرف بزن شرط می بندم بعد از ثبت تو توافقی تا 1000 تومن هم بیاد پایین کسی صاحب نشه خوبه خودتون کارگزار بانک مسکن تو مشهد بودین از شما بعیده!!!!!!!!
amir
UNITED STATES
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
چه عجب یه خبر خوبم زدی شما
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
باسلام امروز افزايش قيمت رو دربازار ازاد دلالها شاهد بوديم
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
اگر نظرات هفته پیش رو خونده باشید بارها گفتم جایزه دادن هایپر وتخفیفهای غیر منطقی فقط برای رونق دادن تجاری های در رکود است وحالا خودشان اعتراف کردند هدفشان چیست . ولی اینکه تجاری های اطراف هایپر رونق گرفتند یک دروغ بسیار بزرگ است
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
پروژه های تجاری سازی در بهترین نقاط مشهد رو در نظر بگیرید تا ببینید این آدم ها با این کلک های بقول خودشان افزایش پا خور با کلک تخفیف هایپر چقدر ساده لوحند . اگر این شو ها وتخفیف های هایپر رو بردارند خودش هم مشتری ندارد چه رسد به مغازه های باد کرده اطرافش
حسین
ROMANIA
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰
با سلام و خسته نباشید به همه زحمت کشان سایت وزین بورس نیوز . من سهامدار پدیده هستم . ممنون از درج بدون سانسور این خبر . امیدوارم همیشه در انجام رسالت صادقانه تان برای اطلاع رسانی مردم عزیز موفق و موید باشید . با این خبر من و همسرم را خوشحال نمودید . ممنون .
محمد رحماني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳
اين آقا در پديده فقط يك مدير نمايشي است و هيچگونه اختياري ندارد و تمام حرفاش الكي ميباشد الان كلي چك برگشتي و طلبكار رو دستشون مونده تصميم گيرنده اصلي محسن پهلوان است كه گردن كلفت استخدام كرده كه مردمي كه ميرن طلباشون بگيرن ضرب وشتم كنن وبترسونن . برنامشون اينكه مثل ميزان هيئت مديره نمايشي درست كنن و مديران مقصر قبلي برن كنار تا مديران جديد كه با وعده وعيد قبول كردن مسئوليت قبوا كنن بيفتن زندان تا اصل كاريها در برن مثل مديران قبل ميزان .
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
ط پول مردم را باید بدهند والسلام....4 ماه هست که بیچاره مان کردند،کارمندان و سهامداران بروند یقه ی مدیران تعاونی میزان و دروغگویان را بگیرند !! چرا مردم تاوان ندانم کاری و منافع سهامداران را بدهند،میخواستید درست کار کنید!! چرا مردم را گروگان نگه دارید?? بانکداری سواد لازم دارد،آخه کی میاد نیمی از سرمایه امانت مردم را به پدیده وام میدهد?? بروید فعلا بازی کنید...با زندگی مردم بازی کردن بس است...چطور دلتان به حال اون زن و پیر مردهایی که خود سوزی میکنند نمیسوزد!! میدانید چقدر دعوا تو زندگی مردم تو این 4 ماه از بی تدبیری شماها درست شده?? فقط به منافع خودتان فکر میکنید? آیا رسم امانت و روز شمار این بود?? گیریم که خلق خدا را فریفتی با دست انتقام خدا چه میکنید?? من که به هیچ عنوان از مدیر شعبه و کارمند ظاهر ساز که من را گول زد و اوضاع خراب شعبه را برایم خوب توصیف میکردند راضی نیستم...بیشترتان دروغگو هستید و میخواین مردم قربانی شماها شوند ولی با سود 500 درصدی هم به تعاونی و موسسه دروغین اعتماد نمی کنیم
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹
چند روز مردم رکود زده رو با تخفیف وجایزه به هایپر کشاندند تا توهم ایجاد کنند که تجاری هاشان فروش رود . ۳ بار رفتم هایپر خرید حتی یک نفر از چند هزار نفر از تجاری های اطراف خرید نکرد . از هایپر هم بیشتر مردم خوراکی میخریدند تا جایی که روغن وبرنج را سهمیه بندی کردند . مغازه های وسط شهر ور شکستن با چه عقلی کسی مغازه های اینها را میخرد .
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴
نیازی به پیش گویی و بحث نیست ۴ ماه از ۷ ماه گذشته سه ماه دیگر معلوم میشود این شوهای جایزه وتخفیف هایپر در فروش تجاری های اطراف موثر بوده یا افزایش دادن بقول خودشان پاخور مغازه ها با تخفیفات هایپرشان توهمی بیش بنوده .
فرید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۹
حرفاشون ضدو نقیضه.پهلوان صد بار گفته 20 درصد سهامو فروختیم وحالا ایشون میگن 12 درصد.تازه اینا که هنوز سهامی از مردم پس نگر فتن وبه همه وعده 7ماه دیگه دادن .من خودم مشهدیم .الان به خاطر وضعیت شرکت کسی مغازه نقدی نمی که متری 60 تومن باشه.اینا با این حرفا میخواهد مردم را گمراه کنه تا پس دادن پولشون رو به تاخیر بندازه وبعدا مثل بازیکنان پدیده جای پولشون از این مغازها به چند برابر قیمت بده .سازو کار ورود به فرابورس به این کشکی نیست.اول باید چندین چند پرونده قضاییش بسته بشه.اون موقع باید طبق قوانین سختگیرانه ورود به بورس وضعیت بدهی ودارایی هاو صورتهای مالی و شرایط سهام وقیمت واقعی سهام و.... توسط نهادهای رسمی تعیین بشه.تا حالا هم هرکس سهام پدیده میخرید به خاطر این بود که قیمتش هر روز کشکی توسط شرکت بالاتر اعلام میشود که با ورود به فرابورس دیگه نمیتونن اینکار بکنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
تا دیروز که پدیده کلاهبردار بود حالا در گفتگو با مدیر عامل پدیده تبیین شد ؟؟؟؟؟؟؟؟ تو دیگه چی هستی بورس نیوز فقط می خواستین کلی آدم بیکار بشه کلی مردم بدبخت بشن
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
نماینده شیروان میگه میزان از بانک مرکزی 162میلیارد تومان گرفته و به افراد خاص داده!! ببینید مردم را به صبر دعوت میکردند تا پولها را بردارند و دیدید که نماینده مجلس چی گفت!! بیچاره مردم عادی!! فقط گول مدیران میزان را خوردیم و به آنها فرصت سواستفاده در این 4 ماه را دادیم!! شعبه ها را باید پلب کنند و صادرات پولها را بگیرد و با نظارت یک نهاد از دفتر رهبری اجرا شود چون به بقیه اعتمادی نیست،، و فقط مردم را میپیچانند!!
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
چرا بانک مرکزی در نامه ای محرمانه از تمامی بانک ها خواسته به هیچ عنوان و در هیچ قالبی به شرکت پدیده وام داده نشود ؟؟؟در صورتی که بانک تات در خیابان سجاد در زمین های وقفی و با تغییر کاربری زمین ها بزرگترین سوپر مارکت جهان را می زند
ایا دشمنی با پدیده یک طرفه نیست
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱
توهمات وتخیلات اینها برای فروش تجاری های باد کرده شان وحرفهایی مانند زیاد کردن پاخور مغازه ها و آزار مردم مال باخته آدم های آزاده را خشمگین میکند.
عمران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۹
برای بانک صادرات نفع هم دارد،چرا چون یک میلیون سپرده گذار حداقل یکسال یا شاید اگر سود خوبی بدهند چندین سال با صادرات همراه شوند و خود صادرات در شرایط عادی باید 5 سال این تعدا سپرده گذار را نمیتوانست با خود همراه کند و حتما هم برایش نفع دارد و دولت هم پاداشی برای صادرات در نظر خواهد گرفت ،چرا که آرزوی دولت این است که حتی با دادن هزینه دست و پای موسسات را جمع کند،دیگر دوران بی نظمی در دولتها دارد به پایان میرسد و اگر دولت بتواند بازار پول را یک دست کند خیلی برای خودش منافع خواهد داشت و یکه تاز جریان بانکداری خواهد شد و کشور را در شرایط بد و یا خوب ،میتواند بهتر و بدون چالش از طرف موسسات ،اداره کند و بدانید که بانک صادرات هم منافع خوبی خواهد برد،قبلا در خبرها آمده بود که تعاونی میزان در خراسان از سه بانک دولتی و نیمه دولتی ،بیشتر سرمایه دارد،یعنی آن سه بانک در خراسان کمتر از 2000میلیارد تومان و میزان به تنهایی 3000میلیارد تومان سرمایه دارد و این خبر مستند و قابل اتکا میباشد!!!!!!!!
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
مدیران پدیده از اول هم صادق ودرستکار نبوند درابتدا با طمع کار کردن مردم با تبلیغات وسودهای غیر عاقلانه کار را پیش بردند . حالا هم با وعده ها و توهمات واحی وقت میخرند تا راه قانونی دور زدن مردم را بیابند . امیدوارم اینهایی که از مدیران پدیده حمایت میکنند در آخر کار بیایند واز مردم عذر خواهی کنند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
قیمت گذاری مغازه هاشونم مثل قیمت گذاری سهامشونه همینجوری شکمیه دیگه متری 60 میلیون تومان !!!!!
زهی آدم خوش خیال
بیابون متری 60 میلیون تومن !!!
حرف که مفته ،آقای ورودی بگو متری یک میلیارد تومن
آره والا....
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹
چرا مسولین می خواهند پدیده را حذف کنند ما که در حال تحریم هستیم و احتیاج به این شرکت ها داریم تا برای ایران کاری انجام دهند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱
منم زمین های وسط بیابون بابا بزرگمو متری ۶۰ میلیون کمتر نمیدم . عمرا کمتر راه نداره .... چونه نزنید .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۵
برای فروش حومه شهر شاندیز چرتکه میندازن ودر رویا ها وتوهمات سیر میکنند برای مردم مال باخته متاسف میشه