بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
مستطيل شيشه اي تالار

فقط دعا کنیم

ارزش معاملات بازار سرمایه طی روز جاری بدون احتساب معاملات بلوکی همانند روزهای گذشته بسیار اندک و تأسف بار بود بطوریکه هیچ اشتیاقی از سوی حقیقی ها و حقوقی ها برای خرید سهام دیده نمی شود هرچند که نایی هم برای فروش باقی نمانده.
کد خبر : ۱۴۸۶۰۰
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز چهار شنبه 94.2.30 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 18 واحد افزایش به رقم 46075 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 270 واحد افزایش عدد 130741 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 24 واحد افزایش به رقم 26992 واحد رسيد.

همچنین در این روز "همراه" با 35 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شنفت" با 9 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.2 واحد کاهش به رقم 727 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 739 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 20246 میلیارد ریال رسید.

بازار سرمایه امروز هم بی جان و بی رمق معاملات خود را سپری کرد تا این بازار بی تحرک فقط علائم حیات را داشته باشد.

طی معاملات روز جاری سهام بانکی ها هم نتوانستند روند دو روز گذشته خود را حفظ کنند البته این روند در نماد شرکت های "وبصادر" ، "وبملت" و نیز "تجارت" بیشتر به چشم می خورد چراکه حساسیت اهالی بازار و کلاً بازار سرمایه به این نمادها بیشتر بوده و تغییر روند حرکتی آنها می تواند روند بازار سرمایه را دستخوش تغییر کند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات بازار سرمایه طی روز جاری بدون احتساب معاملات بلوکی همانند روزهای گذشته بسیار اندک و تأسف بار بود بطوریکه هیچ اشتیاقی از سوی حقیقی ها و حقوقی ها برای خرید سهام دیده نمی شود هرچند که نایی هم برای فروش باقی نمانده.

امروز در گروه پتروشیمی بورس اگرچه روندی متعادل را شاهد بودیم اما صحبت های روز گذشته وزیر نفت در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی ها و حذف رانت از این صنعت به علامت سؤال بزرگ بر جا مانده از اواخر سال 92 تاکنون پاسخ داد تا مشخص شود افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها به 15 سنت و سپس تغییر آن به 13 سنت، پیشنهاد دولت بوده نه مجلس چراکه از آن زمان تاکنون یکی از متهمان ردیف اول روند سقوط بورس افزایش نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی معرفی شد که دولت این پشنهاد را از سوی مجلس عنوان می کرد و مجلس دولت را.

جالب است که مسئولین ما نگران ایجاد رانت در صنعتی می باشند که بیشترین ارزآوری را برای کشور به همراه دارد و نقش بسیار بزرگی در گرداندن چرخهای اقتصادی کشور ایفا می کند. متأسفانه مسئولین به گونه ای در خصوص این صنعت بزرگ و شرکت های فعال در آن صحبت می کنند که گویی چون شرکت های آن خصوص هستند پس اصلاً متعلق به این مرز و بوم نمی باشند، واقعاً در کشورهای دیگر هم در خصوص حمایت از تولید داخل و بخش خصوص اینگونه عمل می شود؟

از سویی دیگر گفته می شود امروز بانک رفاه اقدام به خرید بلوک 51 درصدی شرکت پتروشیمی امیر کبیر کرد، اقدامی بسیار جالب توجه بود چون تا آنجاییکه ما خبر داشتیم بانکها باید ظرف مدت مشخص شده ای از بنگاه داری خارج شوند حالا بانک رفاه به چه هدفی اقدام به این موضوع کرده سؤالی است که باید مدیران آن پاسخگو باشند.

از سویی دیگر در گروه ساختمانی بورس امروز شاهد اقبال سهامداران به این گروه در پی مصوبه دیروز شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش وام مسکن بودیم.

این مصوبه تنها یک حرف برای اقتصاد کشور به همراه دارد و آن اولویت اول دولت در ایجاد رونق در بازار مسکن می باشد. واقعاً نمی فهمیم که این همه تلاش مسئولین برای ایجاد رونق در بازار غیر مولد مسکن برای چیست. تا آنجاییکه ما به یاد داریم معمولاً بحران های اقتصادی از همین وام های مسکن بدون پشتوانه سپرده بانکی شروع شده که نهایتاً ورشکستگی بانکها را به همراه داشته است که نمونه بارز آن بحران مالی آمریکا در سال 2008 می باشد.

جالب است که ظاهراً مسئولین امر شرایط و وضعیت نا مساعد فعلی دماسنج اقتصاد را نمی بینند اما برای رونق بازار مسکن اینگونه در تلاش هستند. جالب است که بانکها برای ورود نقدینگی به بورس پول ندارند اما برای ارایه تسهیلات مسکن بدون سپرده بانکی متقاضیان مشکلی ندارد. شاید بازار مسکن تبدیل به یک بازار مولد اقتصادی شده و ما از آن بی خبریم.

در گروه خودرویی بورس هم که روند مشهود و مشخص بود، بی رمقی گروه در کنار عرضه حقوقی ها و بی اعتنایی سهامداران عمده به کاهش ارزش دارایی هایشان همین شرایطی رقم زده که می بینید. باخبر شدیم دو تا از متقاضیان خرید تیم های استقلال و پرسپولیس شرکت های ایران خودرو و سایپا می باشند، این دو شرکت کم دسته گل بر سر تیمهای قبلی خود یعنی پیکان و سایپای البرز زده اند حالا می خواهند دو تیم تهرانی را مزین کنند.

در پایان خبر خاصی نیست جز آنکه پول نیست و حس و حال سرمایه گذارای هم از میان فعالان بورس رفته و فقط باید دعا کنیم که لااقل همین روند ثبات داشته باشد، حداقلش اینه که خودمان را راضی می کنیم که تهش همین جاست.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
عزیز من بل ایشلا ماشالا و دعا کار درست نمیشه حمایت کجا بوده خود حقوقی هم به دلالی افتاده داره نواسانگیری میکنه این رشد نا چیز شاخص هم کاملا صوری و مصنوعیه چندتا حقوقی یه خرید و فروش کاذب انجام میدن تا شاخص به زور رنگ سبز بیدا کنه با رشد ناچیز این شاخص ضرر ما حالا حالاها جبران نمیشه هر 4 روز صعود شاخص 1 روز ضرر مارو جبران میکنه ما 18 ماهه تو ضرریم حالا با حمایت دروغین میخوان ضرر مارو جبران کنن این بازار در حاله سقوط ولی نمیدونم چرا اقایان میخوان شاخص سبز باشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
این مسئولین اینقدر تعلل کردن تا کشتی بورس به گل نشست!حالا باید مراقب باشن بیشتر از این تو گل فرو نره!
علی شاه
جمعه ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۶
دوستان دقت کردید دیگه کسی از قاسم حرفی نمیزنه !
شرکت بی نام و نشونی که با سود 70 تومان 1000 تومان عرضه شد و بعد بسیاری با دروغهای پیاپی اون تا 2000 سهم خریدن و بعد خیلی راحت شد 840 تومان.

اینجا ایران است
این شفافیت و اطلاعات بدون رانت شرکتها من را شیفته ی خودش کرده
خسته نباشید میگم به مسئولان شریف این شرکت زحمتکش

ارزش سهام ما هم مهم نیست
نوش جانتان - شما در سود باشید
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
این بازار به شدت بیمار شده و با این مسکنها که اقایان میخوان به زور تجویز کنن حالش خوب نمیشه باید یه شک اساسی و خوب به این بازار وارد بشه و به نظر من این شوک تو تیر ماه و با نتیجه مذاکرات وارد میشه الان باید فروخت و تا تیر صبر کرد یا این بازار مثل به سرعت صعود میکنه یا با صورت میخوره زمین که خدا کنه توافق حاصل بشه ضرر هممون جبران بشه
Amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
سلام به بورس نیوز جان خسته نباشی

واقعا که گل گفتی کی میشه دولت در سیاست های اقتصادیش تجدید نظر کنه و یک مقدار هم به فکر بورس و شرکت های تولیدی پیش بره ....
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
با سلام. با اجازه تون از شنبه با افزایش دامنه نوسان ضرر سهامدارا بیشتر میشه. خدایا خودت رحم کن
اشعه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
هرچه میکشیم از دست وزیر نفت است و جای تاسف از دولت تدبیر و امید که تدبیرش را جناب وزیر نفت و امیدش را جناب وزیر اقتصاد ایفای نقش میکنند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
lمحمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
من دعا می کنم براتون وبرای بورس.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
مگر حرفهای رهبر نشنیدید که گفتند ما در حال جنگ نیابتی هستیم من که از بورس فرار خواهم کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
امان از روزگار.یک موقعی مردم دعا میکردن که سهمی بدون صف خرید پیدا کنند تا سهم بخرند امروز هم یک روز است سهم ها با ارزش ذاتی خوب هم بدون مشتری باقی مانده .همه ی این کارها زیر سر دولته .دولت نمیخواد بورس رشد کنه نمونش همین اظهارات وزیر مثلا"خیلی دل سوزنفت است .تا پایان این دولت باید این شرایط را تحمل کرد.اما دوره ی بعد رای ما غیر از روحانی است.
علی
ROMANIA
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
شما که در شیرین کاری های خودتون در زمانیکه مثلا سهمی مثل غدیر با اززش پایین معاملات تاثیر مثبت روی شاخص میگذارد و این را در بوغ کرنا میکنید ..لطاف تاثیر خرید فروش 100 عددی شنف به مبلغ 135 هزار تومن که با این حجم عظیم تاثیر منفی 9/44 درصدی روی شاخص کل گذاشته است را نیز بگویید بورس نیوز جان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
سلام بورس نیوز عزیز خیلی سخت نیست که متوجه بشی چرا مسئولین سنگ ساختمان را به سینه می زنند .همین مسئولین محترم وام های انچنانی بدون سپرده گرفتند ودر صنعت ساختمان سازی هزینه کردند الان به هر طریق ممکن می خواهند حرکتی به این بازار بدهند تا اجناسشان را بفروشند .به همین سادگی
ALI
جمعه ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
بیشتر مسولین محترم بساز بفروش هستن و سرمایه اونها خیلی وقته خوابیده
ناشناس
جمعه ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
افرین درست حدس زدید اکثر بالا دستیها وبانکیها در مسکن سرمایه گذاری کردهان والان که بازار بعلت کمبود نقدینگی راکد شده میخواهند با دادن وام واحدها شونو بفروشند وپولی به جیب بزنند والبته دولت ووزیر هم که از خودشون هست وبنام ملت وبه به کام خودشون میخواهند کار خیرخواهانه کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
اختصاصی فارس/

حمایت بورسی ۵ بانک بزرگ از امروز آغاز شد/ تداوم حمایت نامحدود از بازار سهام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
گندي كه مسئولين بورس و دولت زده با دعا حل نمي شود!!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
تحریک بازار مسکن و رونق گرفتن خرید و فروش موجب رشد ساخت و ساز می شود و زمینه رونق یک سری از شرکتهایی بورسی ، مانند کاشی سازها ، سیمانی ها ، فولادی ها و البته به طور غیر مستقیم شرکتهایی که با این صنایع در تماس هستند را پدید می آورد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
متاسفم برای دولت که اینقدر برای رونق بازار مسکن تلاش می کند مگروامهای قبلی چه گلی به سرمردم زدند الا اینکه قیمت مسکن را چند ده برابر کردند عموم را فقیر وعده ای اندک را مولتی میلیاردر کردند حالا دولت دلش برای عموم میسوزد یا برای ان عده اندک البته خودتان قضاوت کنید ؟افزایش وام مسکن تا کجا وتاکی؟ تاکی باید پول مردم برای صنعت درپیت ساختمان هدررود چند وقت دیگربازار مسکن دوباره دررکود میرود واین باروام مسکن چقدر می شود ؟متاسفم برای دولتی که اعتماد مردم به بازار سرمایه را ازبین برد متاسفم برای دولتی که هیچگونه حبابی دربازار مسکن نمی بیند وبا2روز مثبت شدن بازار سرمایه که یگانه راه نجات این کشوراست فریاد هیجان هیجان وحباب حباب سرمیدهد سرمایه اعتماد اجتماعی که به بازار سرمایه رخ نموده بود را باعرضه های فراوان نابود کرد چرا دولت به فکر رونق بازار مسکن است اما بازار سرمایه را منکوب می کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
شرکت سایپا بابت بدهی هایی که داره سهام خکاوه رو بجای بدهی میده به طلبکارا. اونها هم دلشون برای خکاوه که نسوخته و تو هر قیمتی فروشنده هستند و گند زدند تو این سهم. یکی نیست به این سایپا بگه اگه میخوای سهام جای بدهی هات بدی سهام خودت رو بده چرا از خکاوه بدبخت بی صاحب مایع میذاری؟!!!! هرکی از سایپا طلبکاره بهش سهام خکاوه میده. خب تو که نمیتونی خکاوه رو اداره کنی بلوکی واگذارش کن به یکی که واقعا تواناییش رو داره و دلسوز باشه.
شعباني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
چون اكثر مسؤلين خودشان توكار ساخت وساز هستند بنا بر اين براي رونق بازار مسكن تلاش مي كنند
خليلي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
كار بورس ما از دعا گذشته بايد سنگ پرتاب كنيم
ساري
ROMANIA
پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹
اينقدر وضعيت بورس تاسف باره كه خبر وام ٨٠ تومني هم ساختماني هارو صف خريد نكرد عرضه هاي بي مهابا پايان ان ها بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
این چه قانونی که سازمان بورس دست شرکتهای بورسی باز نگه داشته که سود سهام راه هر موقع که خواستن پرداخت کنند مسکن شمال شرق 6هاه ازمجمع میگذرد ولی سود پرداخت نمیکند.جالب اینکه سازمان بورس رتبه این شرکت را بالا حساب مکند لطفادعاکنید
علی شاه
جمعه ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۲
عزیزم چی داری میگی ؟
شرکت لاستیک سهند گرامی سود سهام سال 91 بنده را اواخر بهمن (3 ماه پیش ) داد
برو خدا را شکر کن تازه 6 ماهه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
بررسی کنید بانک مسکن تاخیر دیرکرد وام رامی گیرد.چطور سود سهام مشمعول این موضوع نمی شود.ازنظر شرعی بررسی شود
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
بانکها پول زیاد دارند ولی خوب می دانند آن را کجا سرمایه گزاری کنند مشخص هست مسکن خیلی مطمئن تر از بورس با شرکتهای ورشکسته و اقتصاد دستوری دولتی هست این روشن هست ولی کسانیکه در بورس گرفتار شدن این موضوع را نمی خواهند ببینند
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
به نظرم بیشترین تاثیرمنفیدربورس مربوط به اقای زنگنه هست دوست ایشون گفته اگه خوراک پتروشیم ها 25سنت هو شود بازهم برای پتروشیمی ها سود داره واین ملاک ییشنهاد قیمت خوراک پترو شیمی ها شد
ناشناس
ROMANIA
جمعه ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳
لطفا به سهامدار بخت برگشته آدرس غلط ندهید و گمراهش نکنید. !!!!!؟؟؟
ناشناس
ROMANIA
جمعه ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱
بورس نیوز روزی که بازار سبزه ماشالله بگو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
چرا بورس نیوز به حقی از سهامداران طی چند سال ضایع شده سکوت کرده است مگر نه همه ایشان کارشناس هستند.سوال انلاین برای خرید سهام باید پول در حساب مشتری باشد.چرا بعد ازفروش سهام پول واریزی انی واریز نمی شود.جواب!!!کلاهبرداری به شیوه مدرن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
دروغ ودروغ پشت سردروغ دولت با شعارهای دروغ هرروزیکی ازدولتیها می گویندکه از رکودگذشته اندودوره رونق است کجاست فقطوفقط دولت دروغ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶
به نظرمن بي ثبات ترين شركت بورسي همين پسهندمي باشدكه هرگزبه حرفهايي كه دررابطه با پرداخت سودبه سهامداران سنوات قبل زدندهيچ اقدامي نمي كنندوفقط وعده ووعيدمي دهندازماه آبان و آذر93همچنان منتظرواريزسود(چه عرض كنم وجهي كه مابه التفاوت شركت درمجمع تقسيم سودوكاهش سهام خريداري شده قبل ازمجمع بوده وهيچ عايدي برايم نداشته وتنهاپول خودم رابعدازماهها مي خواهند به حسابم واريزكنند)هستم وشايدبه جرات قسم بخورم اين شركت دركنارنپرداختن سودبه موقع لطف بزرگي به من كردوآن هم عدم شركت درهيچ مجمعي حتي شركتهاي خوش قول براي گرفتن سودمجمع اميدوارم نهادي دربورس وكشوروجودداشته باشد به دادسهامداران حقيقي برسد.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
بابا باید مسئولین بورس که باعث سقوط شدید بورس شدن محاکمه کرد ، باید مجازات شوند ، ببخشید توی این مملکت کسی که خلاف می کنه مجازات نمیشه همین دعا کردن کافییه