بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
پس از یک سال تلاش بی وقفه مدیریت و کارکنان

فراوری مواد معدنی ایران به هر سهم 300 ریال سود تخصیص داد

منفرد با اعلام رشد 7 درصدی فروش شمش روی داخلی در سال 93 نسبت به سال گذشته خبر داد. همچنین اعلام کرد که در سال گذشته پروژه های قابل توجهی را از جمله افزایش ارتفاع سد خاکی، پروژه سالن اجتماعات، عایق کاری ها، پوشش سقف، تجهیز واحد تحقیقات و ... با اهتمام کلیه کارکنان و خدمه سخت کوش ومدیریت لایق به انجام رسانده است.
کد خبر : ۱۴۸۶۰۲

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فراوری مواد معدنی ایران ( سهامی عام ) رأس ساعت 9:00 روز دو سنبه مورخ 1394.02.21 درمحل سازمان مدیریت صنعتی ایران با حضور بیش از 75 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای کوهی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان دادپور و خوش طینت و به دبیری آقای منفرد تشکیل شد.

مجمع فراوری

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای منفرد و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1393.12.29

2- تقسیم 300 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی بهمند به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی هشیار بهمند به عنوان بازرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

مجمع فراوری

مجمع فراوری

* حاشیه مجمع:

جلسه مجمع سالیانه شرکت فرآوری مواد معدنی ایران با حضور اکثریت سهامداران تشکیل گشت.

در این جلسه جناب آقای کوهی ریاست مجمع را بر عهده گرفت از سایر اعضاء هیئت رئیسه دعوت به حضور در جایگاه نمود.

مدیر عامل این مجموعه جناب آقای دادپور ضمن تقدیر و تشکر از سهامداران و حضار مجمع و اصحاب جراید شروع به قرائت گزارش هیئت مدیره نمود و با صبر و تأمل بسایر در خلال قرائت گزارش به کلیه سوالات و ابهامات سهامداران پاسخ مقتضی ارائه نمود.

منفرد با اعلام رشد 7 درصدی فروش شمش روی داخلی در سال 93 نسبت به سال گذشته خبر داد. همچنین اعلام کرد که در سال گذشته پروژه های قابل توجهی را از جمله افزایش ارتفاع سد خاکی، پروژه سالن اجتماعات، عایق کاری ها، پوشش سقف، تجهیز واحد تحقیقات و ... با اهتمام کلیه کارکنان و خدمه سخت کوش ومدیریت لایق به انجام رسانده است.

وی در ادامه عنوان داشت که برخی برنامه های سال جاری عبارتند از: ارتقای سطح شرکت در بازارهای بین المللی، توجه ویژه به محیط زیست، کاهش برق مصرفی، افزایش راندمان استحصال، کاهش میزان روی باقی مانده در پسماند نهائی و ...

در پایان نیز هیئت مدیره با اعلام تقسیم 300 ریالی سود نقدی به ازای هر سهم و تصویب صورت های مالی رضایت کلیه سهامداران را در این امر کسب نمود و جلسه را خاتمه دادند.

* گزیده اطلاعات:

مجمع فراوری

* پیام هیئت مدیره:

با سلام

حمد و سپاس خداوند یکتا را که با عنایت به الطاف بیکرانش در سال 1393 این توفیق را به ما عطا نموده تا با تکیه بر عزم مدیران ، کارشناسان و پیمانکاران بتوانیم در عرصه تولید خدمتگذار جامعه و سهامداران خود باشیم. ما ضمن تشکر و سپاس از کلیه عزیزانی که هیئت مدیره را در انجام مسئولیتهای خویش یاری داده اند مفتخریم گزارش یک سال فعالیت و برنامه های هیئت مدیره را تقدیم سهامداران محترم نماییم. هدف اعضائ هیئت مدیره بر این اساس بوده که شرکت را به عنوان شرکتی معتبر در سطح ایران معرفی نموده تا با برنامه ریزی درست قادر به رقابت با رقبای فعال در این صنعت باشد. در همین راستا اهم اقدامات انجام شده در سال 1393 و برخی برنامه های شرکت در سال آینده به شرح زیر است:

1- ارتقای سهم شرکت در بازارهای مقصد بین المللی با تکیه بر ارتقای کیفیت و تحویل به موقع محصول به مشتریان.

2- توجه ویژه به محیط زیست از طریق اجرای پروژه های مهم زیست محیطی در راستای اجرای قانون مدیریت پسماند و استقرار نظام مدیریت محیط زیست ایزو 14001

3- کاهش برق مصرفی به ازای هر تن ورق تولیدی به میزان 20 درصد و شروع اجرای نظام مدیریت انرژی بر اساس استاندارد جهانی ایزو 50001

4- افزایش راندمان استحصال به میزان 8.4 درصد نسبت به دوره مالی گذشته.

5- کاهش میزان روی باقی مانده در پسماند نهائی به میزان 0.7 درصد نسبت به ابتدای دوره مالی جاری.

6- تأمین خوراک و ماده معدنی از منابع و معادن خارج از کشور.

7- بازسازی و نوسازی خطوط تولید با تکیه بر توان علمی و عملی نیروی انسانی داخل شرکت.

8- برنامه ریزی جهت تغییر کاربری و فعال سازی واحد سولفات روی به واحد تولید B.Z.S

9- ارتقای سطح تحصیلاتی کارکنان و حضور نیروی جوان با انگیزه و متعهد به بدنه کارشناسی و مدیریتی

هیئت مدیره آرزو دارد که در سال جاری با استعانت از ایزد منان، تلاش کارکنان و اعتماد سهامداران محترم بتواند در صیانت از منابع شرکت و منافع سهامداران، گامهای موثری را بردارد. آنچه توانستیم لطف خدا بوده است و آنچه پیش رو داریم با امید به عنایت او خواهد بود.

* کلیاتی درباره شرکت:

* برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1393

شرکت فراوری مواد معدنی ایران در تاریخ 1370.07.30 به صورت شرکت سهامی خاص و با سرمایه اولیه 5.000.000 ریال تأسیس و تحت شماره 86319 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است. در تاریخ 1379.10.01 شرکت به سهامی عام تبدیل و در تاریخ 1381.02.11 به عنوان سیصد و بیست و دومین عضو سازمان بورس اوراق بهادار تهران در گروه فلزات اساسی پذیرفته شده است. مرکز اصلی شرکت شهرستان زنجان و محل کارخانه آن در شهرستان دندی استان زنجان واقع گردیده است. ضمناً با توجه به ترکیب سهامداران شرکت فراوری مواد معدنی ایران از جمله شرکت های فرعی شرکت توسعه معادن روی ایران (سهامی عام) می باشد.

موضوع فعالیت شرکت طبق ماده 2 اساسنامه، فراوری انواع کانیها، بهره برداری از معادن و تأسیس کارخانه مربوطه و انجام کلیه امور بازرگانی مرتبط، مشارکت با سایر شرکت ها و ارائه خدمات فنی و مهندسی به سایر شرکت ها در زمینه های مربوط به موضوع شرکت می باشد که به تفصیل در ماده 2 اساسنامه درج گردیده است. اهم فعالیت شرکت در ارتباط با تئلید شمش و ورق روی بر مبنای پروانه بهره برداری شماره 118.39440 مورخ 1391.12.09 و تولید سولفات روی بر مبنای پروانه بهره برداری شماره 187622 مورخ 1379.10.10 می باشد. ظرفیت کارخانه طبق پروانه های مذکور برای تولید شمش و ورق روی با درصد خلوص 99.96 درصد در سه شیفت کاری معادل 16.000 تن در سال و برای سولفات روی در یک شیفت کاری معادل 6.000 تن در سال می باشد. با تئجه به افزایش ظرفیت های انجام شده در سنوات گذشته ظرفیت عملی کارخانه شمش روی برای تولید سالانه محصول مزبور در 3 شیفت کاری با خاک پر عیار 18.000 تن می باشد.

* سرمایه و ترکیب سهامداران:

سرمایه شرکت در بدو تأسیس مبلغ 5 میلیون ریال (شامل تعداد 100 سهم به ارزش اسمی هر سهم 50.000 ریال) بوده که طی چند مرحله به شرح زیر به مبلغ 120.000 میلیون ریال (شامل تعداد 120.000.000 سهم به ارزش اسمی هر سهم 1.000 ریال) در پایان سال مالی منتهی به 1393.12.29 افزتیش یافته است.

تغییرات شرکت از بدو تأسیس تا کنون به شرح زیر می باشد:

مجمع فراوری

همچنین سهامداران دارای مالکیت بیش از 1 درصد سهام شرکت در پایان سال نالی منتهی به 1393.12.29 و تاریخ تأیید گزارش به شرح جدول زیر است:

مجمع فراوری

شرکت فراوری مواد معدنی ایران تحت کنترل شرکت توسعه معادن روی ایران (سهامی عام) می باشد.

* شرکت از منظر بورس اوراق بهادار:

* وضعیت معاملات و قیمت سهام:

شرکت در تاریخ 1381.02.11 به عنوان سیصدو بیست و دومین عضو سازمان بورس اوراق بهادار تهران در گروه فلزات اساسی با نماد فرآور درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 1381.03.25 مورد معامله قرار گرفته است.

وضعیت سهام شرکت طی 3 سال اخیر به شرح زیر بوده است:

مجمع فراوری

* پروژه ها:

1- عملیات خاکی افزایش ارتفاع سد خاکی محل دپوی کیک لیچ

2- اجرای پروژه سالن اجتماعات (همایش)

3- عایق کاری حرارتی لوله های تأسیساتی سالن های تولید

4- پوشش سقف و دیواره سالنهای 4 گانه خردایش جدید با ورق فلزی سینوسی رنگی

5- تهیه نقشه و برآورد مصالح مورد نیاز جهت بازسازی و آسفالت ورودی کارخانه

6- مطالعات اولیه طرح انتقال فاضلاب سپتیک تانک ساختمان اداری به تصفیه خانه

7- تجهیز و آماده سازی واحد تحقیقات

ساخت یک دستگاه حماله آهک (اسکرو) که بدون نیاز به سایر تجهیزات امکان شارژ آهک

* ترازنامه:

مجمع فراوری

* سود و زیان:

مجمع فراوری

وبسایت شرکت:

اشتراک گذاری :
ارسال نظر