بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
تربيت نيروى متخصص و كارآمد از يك طرف و اشتغال به كار فارغ التحصيلان دانشگاه از سوى ديگر مسائلى است كه در اين زمينه ذهن آدمى را به خود مشغول مى كنند.
کد خبر : ۱۴۸۸۸۸
نویسنده :
قاسمی

در آستانه برگزاری رویدادی مهم در حیطه ارتباط واقعی بازار سرمایه و دانشگاه با برگزاری اولین المپیاد سبدگردانی دانشجویان هستیم.

به گزارش بورس نیوز، در گذشته نيازى به برقرارى رابطه بين دو نهاد صنعت و دانشگاه در جامعه احساس نميشده ولى امروز الزام ايجاد چنين ارتباط و تعاملى بين اين دو نهاد، بيش از پيش آشكار شده است. تربيت نيروى متخصص و كارآمد از يك طرف و اشتغال به كار فارغ التحصيلان دانشگاه از سوى ديگر مسائلى است كه در اين زمينه ذهن آدمى را به خود مشغول مى كنند. به اين منظور الزامي است تا نظام ها و نهادهاي مختلف اجتماعي در راه نيل به اين هدف از هماهنگي و ارتباطي پويا برخوردار باشند و با ارتباطات متقابل خود راه رسيدن به توسعه متوازن را هموار سازند نهاد دانشگاه از نهادهاي اصلي فرهنگي علمي هر جامعه اي است كه بار آموزش و پرورش جوانان هر جامعه را بر عهده دارد و بايد تلاشي همه جانبه در راه ايجاد و رشد متخصصان علمي جامعه از خود نشان دهد. متخصصاني كه بايد بار اصلي توسعه و پيشرفت ايران امروز را بر دوش كشند. تجربه جهاني ثابت كرده است كه هر كشوري اگر بخواهد به رفاه و امنيت دسترسي پيدا كند بايد از بنيه و پشتوانه بالاي توليدي و خدماتی برخوردار باشد و اين پشتوانه نيازمند اقتصادی كارآمد و پيشرفته است. در اين ميان آنچه عقل و منطق بر آن حكم مي كند و تجربه كشورهاي پيشرفته نيز مؤيد آن است حاكي از لزوم و ضرورت ارتباطي مستمر و محكم ميان اين دو نهاد مهم اجتماعي در هر جامعه اي است. به نظر مي رسد ما در صورتي ميتوانيم به سوي توسعه و پيشرفت اقتصادی گام برداريم كه از ارتباط متقابل اين دو نهاد غافل نباشيم، اساساً دانشگاهها جايگاه توليد علم و دانش اند و اين علم بايد در جايي به مصرف رسد و يكي از ضروريترين و مهمترين مكان هايي كه نيازمند مصرف علوم مالی و اقتصادی اند صنعت حوزه بازار سرمایه ميباشند.

سالهاست که شعار هر ساله عالی ترین مقامات کشور دغدغه های اقتصادی و نیز لزوم برقراری رابطه مفید مثمر ثمر بین صنعت و دانشگاه بوده است. در عرصه علوم اقتصادی و سرمایه گذاری شاید به جرات می توان گفت برای اولین بار رابطه صنعت و دانشگاه در قالب اجرای المپیاد مذبور شکل گرفته است.

المپیادی که عرصه ای جهت کسب تجربه مهارت های واقعی بازار سرمایه برای دانشجویان و آینده سازان کشور می باشد.شاید زمانی آرزوی هر دانشجوی علوم مالی و اقتصادی در حال تحصیل این بود که تئوری های علمی که در دروس دانشگاهی می آموزند همزمان چگونگی کاربرد اصول علمی در محیط واقعی کسب و کار نیز محک بزنند.حال این فرصت برای اولین بار در کشور ایجاد شده است.استقبال دانشگاههای برتر کشور و ارکان بازار سرمایه از این المپیاد خود گویای جذابیت نوآوری در این المپیاد می باشد.هرچند حمایت های انجام شده همیشه کامل نبوده است اکنون فرصتی جهت اجرای شعارهای همیشگی مدیران بازار سرمایه چه شرکتهای خصوصی و چه نهادهای دولتی جهت فرهنگ سازی و ارتباط بین دانشگاه و بازار سرمایه می باشد.امید است با نگاه مثبت و حمایتی مدیران بازار سرمایه این پروژه ملی به نحو احسن اجرا و به اهداف بلند خود برسد.

مجتبی شهبازی دبیر المپیاد

اشتراک گذاری :
ارسال نظر