بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
طی هفته‌های اخیر و بعد از تصمیم شورای پول و اعتبار برای تغییر رقم وام خرید کالا و خودرو تغییراتی در رویه پرداخت این تسهیلات در نظام بانکی ایجاد و موجب نارضایتی مشتریان شد.
کد خبر : ۱۴۹۴۸۳
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، با وجود آنکه با مصوبه چند هفته قبل شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات خُرد افزایش یافت و براساس آن وام خرید کالا 8 میلیون، جعاله 10میلیون و خودرو 15میلیون تومان شده ولی هنوز متقاضیان این تسهیلات قادر به دریافت ریالی از بانک ها نشده اند.
علت هم این بود که بانک ها بخاطر عدم دریافت شیوه نامه اجرایی از سوی بانک مرکزی قادر به پرداخت تسهیلات خرد نبودند و همین موضوع موجب توقف پرداخت این تسهیلات در نظام بانکی شده بود.
اهمیت ابلاغ شیوه نامه پرداخت تسهیلات خرد برای بانک‌ها زمانی افزایش یافت که شورای پول و اعتبار مصوب کرد به دلیل تغییر میزان تسهیلات، بانک مرکزی باید شیوه نامه اعطای تسهیلات خودرو و کالاهای مصرفی بادوام و نحوه مصرف آن را با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و به بانک ها ابلاغ کند.
به نوشته تسنیم، طی هفته های اخیر ظاهراً بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال رایزنی برای تعیین شیوه نامه بودند و آنطور که اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی گفته این شیوه نامه نهایی شده و بانک مرکزی در هفته‌ای که گذشت بخشنامه مربوط به پرداخت تسهیلات خرد را به نظام بانکی ابلاغ کرد.
بنابراین با ابلاغ بخشنامه و شیوه نامه پرداخت تسهیلات خرد باید منتظر ماند و دید که آیا در هفته پیش رو بانک‌ها نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام خواهند کرد یا خیر؟!
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
براي اينكه يك كار انجام بشه هميشه دلايل نامحدود وجود داره وبراي عدم انجام همان كار هم دلايل نامحدود وجود داره . به زمان بري افزايش سود در دوره گذشته رجوع شود. هنوز مهرش خشك نشده اجرا شد.