بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی معتقد است: آسیبی که بی‌تدبیری و بی‌توجهی برخی از مسئولان به کشور وارد می‌کند، کمتر از تحریم‌های بیگانگان نیست.
کد خبر : ۱۴۹۸۷۶

غلامرضا کاتب در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ سمنان، با بیان این مطلب گفت: زمانی ما در کشور به خودکفایی گندم دست یافتیم و در برهه‌ای از زمان نیز به شرایطی دست یافتیم که برای رفع نیاز روزی 6 تن گندم وارد می‌کردیم. این بی‌سیاستی‌ها و بی‌تدبیری‌ها سبب ایجاد مشکلات عدیده‌ای خواهد شد، اما ما هم‌اکنون در شرایطی هستیم که باید میزان اشتباهات‌مان به حداقل برسد و باید تمام مسئولان با تدبیر از امکانات و منابع استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: برخی از افراد خواسته‌ها و کسب منافع شخصی را به حدی می‌رسانند که برای رسیدن به آن حاضرند همه مردم به فساد و تباهی کشیده شوند اما خودشان از منافع شخصی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اهمیت آب در بخش کشاورزی، گفت: مهمترین عامل توسعه بخش تولید و کشاورزی مولفه آب است و این مولفه سبب رونق اقتصادی و رونق در صنعت و کشاورزی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته کشور در بدترین شرایط خشکسالی بود، اما با تدابیری که در بحث آب شهرستان اتخاذ شد خوشبختانه ما با مشکل کم آبی مواجه نشدیم و امسال نیز در سد نمرود حدود 13 میلیون متر مکعب آب ذخیره شده است و بحمدالله ما امسال نیز با مشکل کم آبی مواجه نخواهیم شد.

کاتب با اشاره به وجود خشکسالی در تمام دنیا گفت: در کشورهای غربی برای حل این مشکل حدود 90 درصد فاضلاب را وارد چرخه تولید آب می‌کنند، اما در ایران ما حدود 30 درصد آب را وارد چرخه می‌کنیم و مابقی فاضلاب هدر می‌رود.

وی همچنین گفت: باید با توجه به کمبود آب در کشور و به خصوص در استان سمنان، الگوی کشت تغییر و به کشاورزان در این زمینه آموزش‌های لازم ارائه شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر