بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
مدیر عامل سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان عنوان کرد:

عملکرد مناسب زیر مجموعه های "سیدکو"/ افزایش نرخ حداقل 22 درصدی نیاز صنعت

شرکت سیمان مازندران از جمله زیر مجموعه های بورسی شرکت است که وضعیت صادرات محصولات تولیدی آن مناسب بوده و اگرچه که فروش صادراتی محصولات "سمازن" به کشور آذربایجان افت داشته، اما این مجموعه در حال بازاریابی در کشور هایی همچون قزاقستان، ترکمنستان و روسیه است.
کد خبر : ۱۵۰۰۴۶
نویسنده :
جمشیدی

شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان طی عملکرد 12 ماه اخیر سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 93 به ازای هر سهم مبلغ 346 ریال سود محقق کرده که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته 25 درصد کاهش داشته است. "سیدکو" از جمله مجموعه های سرمایه گذاری است که سرمایه گذاری در شرکت های سیمانی بیشترین بخش پرتفوی بورسی را به خود اختصاص می دهد.

در همین ارتباط، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز با مثبت ارزیابی کردن عملکرد شرکت های زیرمجموعه بورسی و غیر بورسی "سیدکو"، عنوان کرد: شرکت سیمان مازندران از جمله زیر مجموعه های بورسی شرکت است که وضعیت صادرات محصولات تولیدی آن مناسب بوده و اگرچه که فروش صادراتی محصولات "سمازن" به کشور آذربایجان افت داشته، اما این مجموعه در حال بازاریابی در کشور هایی همچون قزاقستان، ترکمنستان و روسیه است.

علاوه بر این، تولیدات شرکت سیمان شمال نیز در بازارهای داخلی و عمدتاً در شهر تهران عرضه می شود که این مجموعه از نظر مقدار فروش با مشکل حائز اهمیتی مواجه نیست، اما از لحاظ قیمت فروش محصولات به دلیل ارائه تخفیفات قابل توجه از سوی سایر شرکت های هم گروه، ناچار به اعطای تخفیفات است. همچنین شرکت سیمان فیروزکوه از زیر مجموعه های غیر بورسی "سیدکو" نیز به منظور بهبود وضعیت فروش خارجی و داخلی در حال بازاریابی در کشور های خارجی و شهرهای داخلی است.

محمود موذن چی در پاسخ به این سوال که "آیا وضعیت صادرات محصولات تولیدی به کشور عراق با توجه به تحولات سیاسی و تنش های منطقه ای دستخوش تغییرات شده؟" گفت: با توجه به اینکه فاصله جغرافیایی شرکت های زیر مجموعه ها "سیدکو" به مرز عراق زیاد است، مقدار کمی از محصولات به این کشور صادر می شود. به گونه ای که سیمان کرمان تنها مجموعه ای است که فروش خارجی در بازارهای عراق داشته که خوشبختانه این شرکت نیز در پی بروز مشکل مذکور محصولات خود را در بازارهای داخلی به فروش می رساند.

وی در خصوص برنامه های "سیدکو" برای واگذاری شرکت های زیرمجموعه به بورس یا فرابورس عنوان کرد: این مجموعه در حال پیگیری مراحل واگذاری سهام شرکت های زیر مجموعه فراز فیروزکوه و نیز سیمان فیروزکوه است که امیدواریم طی سال جاری با توجه به وضعیت بازار سرمایه موفق به عرضه سیمان فیروزکوه شویم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان در خصوص افزایش نرخ فروش محصولات اظهار داشت: با توجه به هزینه های تولید به نظر می رسد افزایش قیمت فروش محصولات کمتر از 22 درصد نمی تواند موجب بهبود وضعیت سودآوری شرکت گردد. چراکه قیمت فروش صادراتی محصولات نیز به نرخ های داخلی بستگی دارد که رقابت منفی موجود میان شرکت های سیمانی و عدم افزایش قیمت فروش محصولات بر نرخ صادراتی نیز تأثیر می گذارد.

بر این اساس می توان گفت افزایش نرخ می بایست حداقل 22 درصد باشد تا مشکلات موجود بر سر راه تولید و سودآوری صنعت مرتفع گردد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر