بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با «نسیم» افزود: به نشست خبری رئیس جمهور خندیدم/ ادعای کاهش ۸ میلیارد دلاری واردات مواد غذایی در دولت یازدهم را قبول ندارم/ قانون بهبود فضای کسب و کار اجرا نمی‌شود
کد خبر : ۱۵۰۰۶۹

اسداله عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفتگو با «نسیم» با انتقاد از ادعای رئیس جمهور در خصوص کاهش 8 میلیارد دلاری واردات مواد غذایی نسبت به دوره قبل اظهار کرد: ادعای رئیس جمهور را به هیچ عنوان قبول ندارم و معتقدم که واردات در دولت یازدهم بیشتر از دولت قبل هم شده است.

وی افزود: ما فقط محصولات غذایی پایه یا کالاهای اساسی مانند گندم، برنج، سویا و چند قلم کالای دیگر را وارد می کنیم و به عنوان مثال سالانه بین 15 تا 16 میلیون تن گندم مصرف می کنیم که 12 تا 13 میلیون تن آن را تولید می کنیم، ولی 3 میلیون تن آن را باید وارد کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه با اشاره به شکست پروژه های خودکفایی محصولات کشاورزی در این دولت به نسیم بیان کرد: کم آبی باعث شد برنامه ای که وزارت جهاد کشاورزی برای خودکفایی گندم داشت با شکست رو به رو شود و امسال در تولید شکر هم شکست خوردیم.

عسگر اولادی افزود: در نتیجه باید وارد کنیم، و چاره ای نداریم، اما بیشتر واردات ما را دولت و شرکت های شبه دولتی یا همان خصولتی ها انجام می دهند.

به نشست خبری رئیس‌جمهور کلی خندیدم!

وی با اشاره به نشست خبری دو روز قبل رئیس جمهور تصریح کرد: من فرمایشات آقای روحانی را کامل گوش دادم و به آن خندیدم، زیرا این فرمایشات یک گفتار درمانی بسیار زیبا و جالب توجه بود، البته ما می خواهیم از دولت یازدهم مانند دولت های دیگر حمایت کنیم و نمی توانیم حرفی بزنیم.

عسگر اولادی گفت: در دولت یازدهم واردات محصولات کشاورزی نه تنها کم نشده، بلکه بیشتر هم شده زیرا امسال خشکسالی ها بیشتر شده است، به شکلی که گندم، برنج، روغن و سویا به میزان فزاینده ای به کشور وارد می شود، گوشت و شکر هم امسال به میزان بالایی وارد شد.

جلسات شورای گفتگو بی خاصیت است

وی با انتقاد از ادعای رئیس جمهور در خصوص اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار به نسیم خاطرنشان کرد: قانون بهبود فضای کسب و کار به هیچ وجه اجرا نمی شود و تنها در این زمینه شعارداده می شود.

این عضو اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: ما در اتاق یک کمیسیون داریم به نام کمیسیون ماده 76 اتاق که فضای کسب و کار را تسهیل کنیم، ولی دولت حضور کمرنگی در آن دارد، شورای گفتگو هم تشکیل می شود ولی خاصیتی ندارد، زیرا تنها وزیر اقتصاد در این جلسات شرکت می کند و بقیه اصلا حضور پیدا نمی کنند

عسگر اولادی بیان کرد: اعضای اتاق هر چقدر هم در جلسه شورای گفتگو حرف می زنند، گوش شنوایی نیست و دولتیها حرف ما را از یک گوش می گیرند و از گوش دیگر در می کنند، بنابراین ما از دولت یازدهم با همه ادعایی که در زمینه تدبیر و امید دارد گله داریم.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
خواهش میکنم تو یکی از دولت روحانی حمایت نکن که باعث کمتر شدن اعتبارش پیش مردم خواهد شد!!
ناشناس
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
اعتبار؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
اعتبار ؟؟؟؟؟
باحال بود کلی به بی خبریت خندیدم ... معلومه هنوز تو بورس ضرر نکردی و به تدبیرشون امیدواری !!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
نشست خبری نبود ، یک دور همی بود برگزار کردند تعریف تمجید از خودشون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
دولت راستگویان :)))))
رضا
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
آقای عسگر اولادی حتما از چین وارد نشده ، برای همین تو ناراحتی !!!
خدا لعنت کند کسی رو که پای محصول چینی رو به این مملکت وارد کرد
ناشناس
United States
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
وقتی آب نداریم طبیعی است که محصول کشاورزی وارد کنیم.
کیان
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
100% شما از دولت قبل سرمست هستید اخیرا اعلام شد چند صد میلیارد دلار واردات در طول 8 سال دولت احمدی از چین انجام شده ، اشتغال برای جوانان چینی با واردات کالاهای مصرفی بی کیفیت
محمد
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
تو کوهای اصفهان دخترها می رند موتور سواری وکارگران معدن سهامشن باد کرده مثل کاما
بابک
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
این شبکه اجتمای سهام یاب کمنگنز راگوش نکنید دروغ میگوید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
خوش به حال تو آقای عسگر الا... که اگه تحریم نبود نمیدونم الان هم این لبخند را میزدی تحریم را امثال شما دوست دارند که انحصاری مثل زالو افتاده اند به مکیدن خون مردم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
دست فروشان دوره پهلوی که یک شبه ره صد ساله پیمودند.آنجا که حضرت آقا همدلی ملت و دولت را خواستارند، چطور فعالان اقتصادی که با ورود کالاهای چینی بسیاری از کارگران با شرف این مرز و بوم را بیکار و بسیاری از کارخانجات ما را به تعطیلی کشاندند، بر اساس چه آمار و ارقامی مطالب مطروحه توسط منتخب شریف این مرز و بوم را کذب و به آن می خندند?