بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
خبرگزاری ایمنا: وزیر جهاد کشاورزی گفت: کالاهای اساسی مورد نیاز همچون برنج، مرغ، گوشت، روغن و شکر برای ماه رمضان تأمین و به اندازه کافی ذخیره شده است.
کد خبر : ۱۵۰۲۹۹
به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود حجتی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چه تدابیری برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان اتخاذ شده است؟ افزود: در این زمینه مشکل و کمبودی تا امروز گزارش نشده و اگر کمبودی احساس شد، چون به اندازه کافی کالا ذخیره شده از طریق شبکه توزیع و در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.
وی درباره برنامه های دولت برای اجرای طرح ضیافت، اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار با حضور مسوولان و دست اندرکاران جلساتی برگزار کرده و علاوه بر اختصاص و توزیع سهمیه عادی استان ها، تصمیمات متخذه در زمینه کالاهایی مثل برنج، مرغ، گوشت، روغن و شکر را نیز به دستگاه های ذیربط ابلاغ کرده است.
وی افزود: طی جدول استانی که در این زمینه تنظیم شد، به ستاد استان ها این موضوع ابلاغ شده است.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان آنکه استانداری ها هم ستاد تنظیم بازار تشکیل داده اند، توضیح داد: کالاها توزیع و در اختیار قرار گرفته و مرکز هم پیگیری می کند که اگر جایی کسری و تقاضای اضافه بود، دوباره آن استان پیشتیانی شده و کمبودها در اختیار قرار گیرد.
حجتی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برای جلوگیری از واردات بی رویه برنج چکار کرده اید؟ پاسخ داد: اکنون چند ماهی است که واردات برنج به طور کل متوقف شده است، این در حالی است که ما از سال گذشته هم تعرفه برنج را افزایش داده و به 40 درصد رساندیم و واردات را نیز متوقف کردیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر