بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
در بازدید از شرکت تولید خودرو سایپا کاشان عنوان شد:

از همکاری با شرکای خارجی تا زمان تولید محصول انحصاری

در پایان این نشست، خبرنگاران و اصحاب رسانه از خطوط تولید سایپا 111 و تیبا و نیز محصول جدید آن یعنی ساینا بازدید کرده و از نزدیک با فرآیند ساخت خودرو آشنا شدند.
کد خبر : ۱۵۰۳۰۷
نویسنده :
کیوان فر

سه شنبه هفته جاری مورخ 94.03.26 جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه از کارخانجات تولید خودروی سایپا کاشان بازدید کردند و محمدرضا شیخ عطار مدیرعامل این مجموعه خودروساز گزارشی از عملکرد سایپا کاشان از زمان تأسیس تاکنون ارایه کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، شیخ عطار در تشریح فعالیت ها و عملکرد این شرکت در زمینه های تولید محصولات مختلف و تأثیر گذاری در اشتغال منطقه، جذب نخبگان علمی، ایجاد ارزش افزوده در صنعت و صادرات محصول اظهار داشت: ما به کاشان آمدیم تا ثابت کنیم خودروسازی را می توان در خارج از جاده مخصوص نیز دنبال کرد و ایجاد تحول در صنعت خودرو و موقعیت جغرافیایی این شهرستان و نزدیک به راه های اصلی کشور، یکی از انگیزه های انتخاب کاشان بوده است.

وی تأکید کرد: خبرنگاران بایستی در انعکاس اخبار نیمه خالی لیوان را همزمان با نیمه پر آن در نظر داشته باشند، از این رو امیدوارم در انعکاس اخبار امید را در دل مردم برای حمایت از مصرف کالای ایرانی تقویت کنید، هرچند معتقدیم مصرف کننده در انتخاب تولیدات داخلی حق دارد و باید منافع و خواسته های مشتریان در انتخاب کالا تأمین شود. اما در خصوص خودرو وضعیت پیچیده و حساسی وجود دارد، چراکه خودروساز ایرانی در زمینه و میدانی وارد شده که این صنعت در دنیا قدمتی 100 ساله دارد، اما در ایران این پایه صنعتی وجود نداشته، بطوریکه طی دهه 30 شمسی در این صنعت برای تأمین نیروی انسانی متخصص با مشکل مواجه بودیم، اما با وجود اینکه در سال 85 در منطقه احداث کارخانجات گروه سایپا در شهرستان کاشان چیزی جز خاک نبود، اما اوایل دهه 90 با راه اندازی سایپا کاشان تحولی جدید ایجاد کردیم تا به تولید 133 هزار دستگاه در سال 1390 برسیم که بالاترین ظرفیت تولید بوده است. این مقایسه ها ما را به نتایج مثبتی می رساند تا امید داشته باشیم که می توانیم به جایگاه های بهتری دست یابیم.

این مقام مسئول پیرامون میزان ظرفیت تولیدی مجموعه سایپا کاشان گفت: این شرکت در حالی حدود 40 درصد تولیدات گروه سایپا را بر عهده گرفته که قابلیت تولید 200 هزار دستگاه انواع خودروهای سواری در سال را داراست که صادرات این محصولات در چشم انداز آتی این شرکت دیده شده است. بطوریکه این مجموعه شامل دو خط تولیدی می باشد که خط تولید کاملاً رباتیک خودروی تیبا در آن با بهره گیری از 69 دستگاه ربات، قابلیت تولید 32 دستگاه خودرو در ساعت را داراست و خط تولید سایپا 111 آن، می تواند در هر ساعت 15 دستگاه خودرو تولید کند.

وی با بیان اینکه این بنگاه تولیدی نگین منطقه است، از آغاز تولید آزمایشی خودروی ساینا به عنوان محصول انحصاری سایپا کاشان تا پایان سال جاری خبر داد و پیرامون فروش صادراتی گفت: این ظلم مضاعفی است که برخی خبرنگاران مشکلاتی همچون حضور گروه داعش را مانعی برای عدم امکان حضور شرکت تولید خودروی سایپا کاشان در بازار کشور عراق عنوان می کنند؛ حال آنکه تولیدات و خدمات پس از فروش گروه در این بازار مورد استقبال بالای عراقی ها قرار گرفته؛ بطوریکه تاکنون تنها در سایپا کاشان صادرات بیش از پنج هزار و 462 بدنه خودرو به این کشور انجام شده است.

مدیر عامل شرکت تولید خودروی سایپا تأکید کرد: در این مجموعه از باب پارامترهای تولیدی، صنعتی و نیز سهم 40 درصدی تولید خودرو در کل گروه و نیز بازار خودروی کشور به شاخص های خوبی دست یافته ایم. بر همین اساس امیدواریم به موفقیت های بیشتری دست یابیم.

شیخ عطار در خاتمه از همکاری این شرکت خودروساز با شرکای خارجی خبر داد و پیرامون همکاری با شرکت خودروسازی چانگان گفت: توافقنامه با این مجموعه خودروساز برای تولید محصولات جدید در کاشان بوده که تجهیزات آن در سال جاری نصب شده و احتمالاً در سال 1395 به مرحله تولید می رسد.

در پایان این نشست، خبرنگاران و اصحاب رسانه از خطوط تولید سایپا 111 و تیبا و نیز محصول جدید آن یعنی ساینا بازدید کرده و از نزدیک با فرآیند ساخت خودرو آشنا شدند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
بر اساس شنیده ها احتمالا می خواد بوگاتی یا بنتلی تولید کند شایدم مازاراتی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
همچین میگه سایپا 111 تولید می کنیم انگار داره فیل هوا می کنه. آخه دیگه چقدر زمان می خوایید . زمان شاه که شروع به مونتاژ کردید شرکت هیوندای وجود خارجی نداشت. اما الان چی. نمی دونم چرا این آقایون فکر می کنند که با دسته ی کورا طرفن.
طسطظ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱
بطوریکه طی دهه 30 شمسی ...اوایل دهه 90 با وجود پنجاه سال ....همچنان ارابه مرگ تحویل مشتری میدیم