بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲
کد خبر : ۱۵۰۳۹۳
حیدر مستخدمین حسینی با انتقاد از وضعیت فعلی بازار بورس خاطرنشان کرد: دولت در بورس چیزی که تحویل گرفت 150 میلیارد دلار بود، ولی در حال حاضر ارزش بورس 95 میلیارد دلار است، یعنی دولت 55 میلیارد پول را از مردم گرفت، و ابطالش کرد.
معاون وزیر اسبق اقتصاد عنوان کرد: یعنی اگر شما یک میلیون تومان سرمایه در آن برهه می‌خریدید، در حال حاضر سرمایه شما زیر 500 هزار تومان می‌شد و قسمت زیادی از آن از بین رفته بود، بنابراین دولت به این صورت نقدینگی را جمع کرد یعنی بازار سرمایه را عمدا با سیاست‌های اقتصادی به این جا کشاند.
حیدر مستخدمین حسینی همچنین گفت: دولت یک برنامه منسجم اقتصادی ندارد و نقشی در کاهش تورم نداشته است و در واقع کاهش تورم به دلیل کارکردهای خود اقتصاد است.
معاون وزیر اقتصاد دولت موسوم به اصلاحات در گفت‌وگو با نسیم در تشریح دلایل افزایش نقدینگی در دولت یازدهم اعلام کرد: یکی از دلایل آن کاهش ارزش پول ملی بوده که باعث شده تورم خودش را در جامعه تخلیه کند، زیرا وقتی دلار 3500 تومان شد، آثار تورمی خود را بر همه کالاها برجای گذاشت.
وی افزود: چون کاهش ارزش پول ملی در یک مقطعی ثابت مانده و آثار تورمی خود را قبلا پیاده کرده، بنابراین تورم در حال حاضر یک حالت ثابتی است.
این اقتصاددان بیان کرد: هدفمندی یارانه‌ها که تزریق پول نقد در جامعه بود، هم آثار تورمی خود را تخلیه کرده است، بنابراین قیمت‌ها دیگر به واسطه تزریق یارانه نقدی به جامعه افزایش نمی‌یابد.
مستخدمین حسینی با تاکید بر تلاش دولت در عدم سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی گفت: شما امروز در هیچ کجا نمی‌توانید سرمایه‌گذاری کنید، که بازار بورس یکی از این موارد است که به وضعیت فعلی دچار شده است.
مستخدمین حسینی عنوان کرد: در حال حاضر این سؤال مطرح است که این وجوه نقدینگی کجا باید بیاید سرمایه‌گذاری شود، نه در حوزه تولید سرمایه‌گذاری می‌شود، نه در حوزه مسکن می‌تواند سرمایه‌گذاری شود، چون بازار مسکن راکد است، و نه در حوزه بازار سرمایه سرمایه‌گذاری می‌شود، تنها به بانک‌ها می‌رود، بدون این‌که زحمتی صرف شود و مالیاتی گرفته شود.
وی در تشریح وضعیت فعلی نقدینگی در نظام بانکی کشور هم تصریح کرد: در بانک‌ها هم اگر 700 هزار سپرده‌ای که در بانک‌ها قرار دارد را بررسی کنیم، بخش عمده‌ای از این سپرده‌ها که در قالب تسهیلات درآمده، قفل است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱
سلام:ارزش چه چیز را پایین نیاورده است.وقتی مدیریت نباشد هر چیزی را به چیز دیگر گره میزنندفعلا که همه چیز به تحریم گرد زده اند .
ناشناس
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
اگر دولت قبلی زحمت میکشیدن تمام پول مملکت رو به تاراج نمیبردند الان تو دولت فعلی لنگ پول یارانه نبودیم دولت هم میومد از بازار حمایت میکرد.
اگر لا اله بلدید بگید الا الله هم بگید در ادامه اش
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳
سلام: ارزش چه چیز را پایین نیاورده اند .بجز ارزش اجناس وارزاق مردم
ناشناس
GERMANY
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
ببین راستگویان چه به روز بورس آوردن که صدای کیهان هم دراومده :))))
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸
هر چی میکشیم از مجلسمونه
با این نرخ خوراک گازش
نه از دولت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۳
قراربود ۱۰۰ روزه درست بشه واکنون بیش از دوسال میگذره،هیچی درست نشده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۲
لعنت بر مسببین پشت پرده
سهامدار مظلوم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
بلائي كه اين دولت با كليد و كليدارانش سر بورس آوردند هيچ دولتي نياورده ! فارغ از تعصبات سياسي بايست اين دولت را به خاطر وعده هاي دروغين : رونق و ارزندگي بورس- حمايت از بورس -تزريق دروغين نقدينگي توسط بانكها - تشخيص كف قيمتها - عرضه هاي ويرانگر و نابخردانه اوليه - ركود عميق اقتصاد- شاخص سازي كاذب -افزايش بيكاري -حمايت از سود مخرب بانكي-اتصال همه مباحث اقتصادي و غير اقتصادي به توافق و مذاكرات - افتضاحات صرفاً اختصاص به دولت قبل دارد و ما بي تقصيريم-و ... بايست استيضاح شود كه مجلس متأسفانه اينكاره نيست!!! بورس نيوز اگر كيهان هم راست گفت بايد پذيرفت و از تعصب بيجا اجتناب كرد حتي اگر با اميال و اغراض سياسي باشد. ضرري كه اين هفت ميليون سهامدار در اين دو سال ديده اند خيلي دردناك است و طناب اين دولت پوسيده تر از دولتهاي قبلي است!!!!
ناشناس
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
متوجه نیستی که چقدر پول مملکت رو با مظلوم نمایی از بین بردن سهامدار مظلوم.
شما هنوز فرق صداقت و دروغ رو نمیدونید.
وقتی رئیس جمهور قبلی تمام بودجه مملکت رو به فنا داده،پولی هم هست که بشه باهاش سروسامان بگیریم؟؟؟
وقتی دولت قبلی به هر احدالناسی پول و وام مفت داد بدون دریافت وجه تضمین،الان اومدی داری میگی دولت حمایت نمیکنه؟؟؟
وقتی دولت قبلی با بی تدبیری و بی کفایتی باعث حصول تحریمها شد کجا بودی شما؟؟؟
وقتی دولت قبلی اومد گفت بورس حرام است کجا بودی شما که ارزش تمام سهم ها افت کرد؟؟؟
یکم خجالت بد چیزی نیست...
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
به تازگی کیهان تو همه چیز دخالت میکنه . بابا 8 سال مملکت دست شما بود . چه کارهای مثبتی برا ملت کردین . شما پاک دستان مملکت را جارو کردین
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
من بعنوان یک سهامدار قدیمی ،حاضرم که تمام گامهایم صفر شود ولی کیهان از من سهامدار دفاع مغرضانه نکند .ضمنا این حباب بورسی زمان احمدی نژاد ایجاد شده بود .
ناشناس
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
Big Like
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
انقدر ارزش بورسو پایین کشیدن که کیهان هم متوجه شد...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
بد نیست سال 84 صنایع و شرکتها بررسی بشه و افت اون دوران با الان قیاس بشه...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
واقعا که چه اش شلغلم کاری شده وقتی که کا دست کاردان نباشد این چنین میشود
مقصر فقط و فقط خود ملت هستند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
اقای کیهان. چه اشکالی داره پنجاه میلیارد دلار مردم از بین بره؟ عوضش با بهره مالکانه و نرخ خوراک دولت تونسته پنجاه میلیون دلار به جیب بزنه. بده؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
سهامدار بورس از هرکس حرف حق بزنه و از منافعش دفاع کنه ممنونه چه روزنامه کیهان و چه هر کس دیگه. ضمنا این که مقصر اصلی فلاکت بورس و ضرر پنجاه درصدی سهامداران دولت فعلیه اکثرا همین نظر رو دارن برای نمونه ببینین نظرسنجی بورس نیوز رو.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
من اول كار اقاى احمد نژاد در خمينى شهر يك سطل ماست مى خريدم هفصد تومان اخر دوران ايشان چهارهزاروپانصد تومان ولى در اين دولت هنوز قيمت تغيرنكرده
سهامدار مظلوم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
در پاسخ ناشناس مجدداً ميگويم اولاً دروغگو و دزد بد هستند چه در دولت فعلي يا دولتهاي قبلي . در مورد دولت فعلي كه تو مدعي صداقتشان هستي و سينه چاكشان ميگويم دروغهاي وزير اقتصادش در حمايت از بورس -تشخيص كف قيمتها- جذابيت بورس- تشويق به سرمايه گزاري ملت وبعد از آن نابودي سرمايه هايشان مطلبي مي داني يا خودت را به ناداني زده اي؟!!! در مورد دروغ دولتمردان مبني برخروج از ركود و رشد اقتصادي از توليدكنندگان و كسبه و بازاريان پرس و جو كن آنوقت دوزاريت مي افتد كه بعيد مي دانم نداني!!!در مورد تدبير گفتي. ما سهامداران از تدبيري كه دولت از جيب مردمش اموالشان را با ترفند خارج ميكند به ستوه آمده ايم و شايد خودت سر اين سفره اي كه اين نوع برخورد را تدبير ميداني و الا در اينجا اسم ديگري دارد!!! بيست سال در بورس فعالم هرگز چنين برخوردي از هيچ دولتي نديده ام خواستم بداني كه با احمدي نژاد و تفكر بورسيش مخالفم. فكر ميكني پيوند همه مشكلات با توافق و مذاكرات هنر است؟! فكر ميكني اگر خرابيهاي هر دولت قبلي دليل عملكرد ضعيف دولت حال بود چه دليلي براي كانديد شدن وكسب رأي و انتخاب شدن بود؟! در آخر علي رغم اينكه گفتنيها خيلي بيش از اين است ميگويم خجالت لياقت دزدان و حاميان غارت هدفمند مردم مظلوم است كه تو حامي آنهائي!!! بورس نيوز موضع بيطرف داشته باش و منتشر كن.
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
ارزش همه چیز پایین امده غیر از ارزش مردم که در دنیا و ایران بالا رفته فکر کنم فردا افغانستان هم ایرانیها رو راه ندن