بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه عنوان شد:

مشکلات اقتصاد یک باره حل نمی شوند

مسائل سیاسی کشور نیز با پشت سر گذاشتن روزهای سخت خود به دنبال جمع بندی نهایی و کلی می باشد اما باید توجه داشت که با حل شدن این مسئله، مشکلات اقتصاد کشور به یکباره حل نخواهد شد چراکه بخش واقعی اقتصاد تحت تأثیر عوامل مختلفی، همچنان درگیر رکود می باشد.
کد خبر : ۱۵۰۵۶۷
نویسنده :
یارمحمدی

با توجه به صحبتهای وزیر دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و مشاور رئیس جمهور مبنی بر رسیدن تورم به هسته ی سخت خود می توان نتیجه گرفت که دیگر کاهش تورم نخواهیم داشت.

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: مسائل سیاسی کشور نیز با پشت سر گذاشتن روزهای سخت خود به دنبال جمع بندی نهایی و کلی می باشد اما باید توجه داشت که با حل شدن این مسئله، مشکلات اقتصاد کشور به یکباره حل نخواهد شد چراکه بخش واقعی اقتصاد تحت تأثیر عوامل مختلفی، همچنان درگیر رکود می باشد.

علیرضا عسکری مارانی در ادامه افزود: یکی از این عوامل سیاست انقباضی دولت که باعث کاهش تقاضا شده، می باشد از عوامل دیگر می توان به افت قیمتهای جهانی، کاهش صادرات، در منطقه نیز به دلیل وجود داعش و اختلافات موجود با کشورهای حوزه خلیج فارس اشاره کرد. همچنین دولت به دلیل تعیین این سیاستها مجبور به گرفتن تصمیمات ضد تولید شده به طوریکه با افزایش هزینه حاملهای انرژی، بهره مالکانه و مالیات ارزش افزوده روبرو هستیم در حالی که شرکت ها مالیات خود را باید به صورت نقد پرداخت کنند ولی به دلیل کاهش تقاضا تورم موجودی کالا و خواب سرمایه مجبور به فروش نسیه بوده و این عوامل به طور کل روند سودآوری بنگاه های اقتصادی را با چالش همراه کرده است.

وی در رابطه با انضباط مالی بانکها و وزارت دارایی در مقابل بدهکاران بانکی گفت: در روزهای آینده بنا به تمامی دلایل ذکر شده بنگاه داری کار سختی خواهد بود چراکه این انضباط مالی موجب شده تا بدهکاران مالیاتی که اغلب بخش عمومی اقتصاد هستند، انعطاف و گردش سرمایه خود را از دست داده اند به طوریکه تحریم داخلی نیز مضاف بر تحریم های بین المللی شده است.

اما نباید فراموش شود، کسی که در شرایط فعلی به خرید سهام شرکت های فولادی، سیمانی، کاشی و سرامیک، لبنی و ... که در کمتر از ارزش جایگزین خود در حال معامله هستند، اقدام کند هر چند که در کوتاه مدت به سود دهی نمی رسد اما تجربه ثابت کرده در بلند مدت این بنگاه ها هستند که لوکوموتیو اقتصادی را به راه می اندازد و این افراد با خرید سهام چنین شرکتهایی تا پایان سال آینده به سودآوری مناسبی رسیده و پشیمان نخواهند شد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان تأکید کرد: اولاً فعالان باید بخشی از سرمایه خود که نیازی به آن ندارند را به بورس وارد کنند و باید با دید سرمایه گذاری به خرید سهام شرکت های پایه که سود تقسیمی منطقی و پی بر ای متناسبی دارند اقدام کنند و مهمتر از همه این که نباید تابلوی بورس را هر لحظه چک کنند بلکه باید با دیدگاهی بلند مدت به سرمایه گذاری پرداخته چراکه مشکلات اقتصادی کشور رو به بهبود می باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
با سلام اگر شرکت کار گذاری مفید سهام کمنگنز را بخرد وحمایت کند متشگرم چون که کا رگذاری مفید درایران با گروه پنج برابردارد در دنیا
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
کسی انتظار ندارد که همه مشکلات اقتصادی را یکباره حل کنند ولی لااقل بروند جلوی اینهمه رانت و فساد اقتصادی را بگیرند که در شرایط بحرانی و تحریم که خیلیها نان شب هم ندارند بخورند و بیکار شده اند و دولت هم کفگیرش به ته دیگ خزانه خورده است از سرازیر شدن سرمایه های ملی که بایستی خرج مملکت شوند به جیب بعضی نور چشمیها جلوگیری کنند و دولت مجبور نباشد کمبود بودجه خودش را مکررا از جیب مردم تامین کند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
ایا واقعا اوضاع اقتصادی مملکت رو به بهبود
است؟ نشانه های ان را ذکر کنید لطفا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
الان حقوق کارگر در ایران پایینترین حقوق جهان است و حدود 275 دلار است
این در حالی است حقوق کارگر در چین حدود 500 دلار است

اگر مدیر با تدبیری در این کشور باشد :

ایران باید بزرگترین کشور صادر کننده جهان باشد