بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
در پی فعالیت صادقانه شرکت "تکشا" در عرصه دام و طیور

شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی برند برتر بازار

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای کاظم اکبری به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان باقر میلانی شیروان و محمد حسن قوسیان مقدم و به دبیری آقای رحیم پرستو تشکیل شد.
کد خبر : ۱۵۱۰۵۷

 

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی ( سهامی عام ) رأس ساعت 9:00 روز سه شنبه مورخ 1394.04.09 درمحل کانون توحید با حضور بیش از 90 درصد سهامداران برگزار شد.

 

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای کاظم اکبری به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان باقر میلانی شیروان و محمد حسن قوسیان مقدم و به دبیری آقای رحیم پرستو تشکیل شد

 

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای رحیم پرستو و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1393.12.29

2- تقسیم 550 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی هشیار ممیز به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی خدمات مالی کوشا منش به عنوان بازرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

5- افزایش سرمایه 267 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی مازاد از 30.000 میلیون ریال به 109.957 میلیون ریال

شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی برند برتر بازار

 

 

شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی برند برتر بازار

 گزیده اطلاعات:

شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی برند برتر بازار

 

 پیام هیئت مدیره:

مفتخريم كه با همراهي و تلاش بي وقفه در توليد ماشين آلات و تجهيزات با كيفيت و همگام با تكنولوژي روز دنيا در جهت تأمين نيازهاي صنعت دام و طيور كشور سهمي در ارتقاء سلامت جامعه ايفا مينمائيم. شركت گسترش صنايع و خدمات كشاورزي با سابقه بيش از ربع قرن فعاليت در زمينه توليد ماشينآلات و تجهيزات كشاورزي و دامپروري، همواره تلاش نموده است تا ضمن حفظ جايگاه اجتماعي خود در جهت ارتقاء كمي و كيفي محصولات كشاورزي و دامپروري و پرورش طيور، علاوه بر رضايتمندي مشتريان، منافع سهامداران خود را به حداكثر ممكن برساند و در اين راستا ضمن پايبندي به اصول زير آنرا جزو وظايف اصلي خود قرار داده است.

1. پاسخگويي به نياز مشتري و ارائه خدمات مطلوب به ايشان

2. بهبود مستمر در كيفيت محصولات توليدي

3. نوآوري، توليد و عرضه محصولات جديد

4. متعهد به مسئوليت هاي اجتماعي و زيست محيطي

5. ارتباط مستمر و اثربخش با دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي

6. جذب و پرورش منابع انساني كارآمد و خلاق

به اعتقاد و باور هيأت مديره توجه به اصول فوق موجب رشد و شكوفايي روزافزون تعالي سازماني در شركت و منافع حداكثري براي شما سهامداران عزيز خواهد بود.

مرور كلي بر وضعيت و تحولات صنعت دام و طيور در سال مالي مورد گزارش:

سال مالي 1393 عليرغم ثبات نسبي اقتصادي و به طبع آن ثبات نسبي نرخ ارز، امكان برنامه ريزي براي فعاليتهاي توليدي و بازرگاني براي توليد كنندگان و بازرگانان فراهم گرديد ولي بدليل نابساماني سيستم بانكي در تأمين مالي واحدهاي توليدي و . . . اكثر قريب به اتفاق فعالين اقتصادي در تأمين مالي با مشكلات متعددي روبرو بوده اند. عليرغم شرايط مذكور در صنعت دام وطيور كشور جهش ملايم و نسبتاً مداومي در توسعه و گسترش فعاليتها، از جمله ايجاد واحدهاي جديد و مدرن دامداري، به روز نمودن ماشين آلات و تجهيزات واحدهاي موجود و افزايش ظرفيت توليد و بهره وري، ايجاد واحدهاي صنعتي مكمل و سرويس دهنده به اين صنايع و . . . وضعيت توليدات دامي و طيور را به شكل مناسبي افزايش داده است. در همين راستا شركت تلاش نموده است تا از طريق افزايش سرمايه به منظور تأمين مالي طرح توليد ماشين حمل جوجه يكروزه (كه در حال حاضر با شرايط نا بسامان و كاملاً ابتدائي و با تلفات بالا در كشور انجام ميشود) زمينه ارائه يك محصول جديد به صنعت طيور را فراهم نمايد

2- مرور كلي بر جايگاه شركت در صنعت و وضعيت رقابتي آن و چشم انداز وضعيت صنعت در سالهاي آتي:

باتوجه به نقش و جايگاه ميزان سرانه مصرف شير و گوشت سفيد در سلامتي آحاد افراد يك جامعه و نسل آينده و همچنين تأثير آن در كاهش انواع بيماري ها و هزينه هاي درماني ناشي از آن كه سالانه منجر به خروج ميليون ها دلار جهت تأمين دارو ميگردد و سياست گذاري بعمل آمده در برنامه توسعه اقتصادي پنج ساله پنجم، جهت افزايش سرانه مصرف شير از 100 به 150 ليتر و همچنين افزايش سرانه مصرف گوشت مرغ از 24 به 30 كيلو، مشخص ميگردد كه بازار بالقوه فروش محصولات شركت در جهت ايجاد واحدهاي جديد گاوداري و توليد گوشت مرغ حدوداً دو برابر خواهد شد، كه ضمن تضمين تداوم و توسعه فعاليت، بيانگر جايگاه اجتماعي مهم شركت ميباشد. لازم بذكر است در حال حاضر حدود 90 درصد بازار در بخش ماشين هاي شيردوش و حدود 29 درصد بازار در بخش ماشينهاي جوجه كشي متعلق به شركت ميباشد.

 

استراتژي شركت

1-3- افزايش سهم بازار داخلي راهبردهاي عملياتي در جهت افزايش سهم بازار داخلي

الف- ايجاد تسهيلات مناسب در جهت جذب و حمايت از عاملين فروش شركت در سراسر كشور.

ب- تلاش در جهت بالا بردن سطح تكنولوژي توليدات داخلي در جهت ايجاد امكان رقابت با محصولات خارجي موجود در بازار

پ- توسعه برنامه هاي آموزشي براي دامداران و پرورش دهندگان طيور در جهت آشنايي ايشان به محاسن جايگزيني سيستم هاي قديمي با ماشين آلات جديد.

ت- ارتقاء فرهنگ مشتري مداري از طريق ارائه خدمات پس از فروش مناسب

2-3- افزايش توليد و عرضه محصولات جديد راهبردهاي عملياتي در جهت افزايش توليد و عرضه محصولات جديد

الف- بومي سازي قطعات استراتژيك و كاربردي با حفظ كيفيت آنها.

ب- مطالعه و تحقيق در جهت توليد قطعات تحريم شده.

پ- ارائه محصولات متنوع از يك محصول و تنوع قيمت فروش جهت رقابت با ساير رقبا.

ت- برندسازي براي محصولات جديد

ث- ثبت مالكيت معنوي محصولات جديد.

- 3-3 توسعه صادرات راهبردهاي عملياتي در جهت توسعه صادرات

الف- مطالعه و شناخت بازارهاي هدف در منطقه.

ب- شناسايي رقبا و نوع محصولات عرضه شده توسط آنها در بازارهاي هدف.

پ- افزايش كيفيت محصولات ضمن كنترل بهاي تمام شده در جهت حفظ شرايط رقابت.

ت- تقويت واحد تحقيق و توسعه (R&D).

ث- رعايت استانداردها و مقررات سازمان تجارت جهاني (WTO).

 

مرور كلي بر عملكرد شركت و ميزان دستيابي به اهداف تعيين شده

عليرغم اينكه سال مالي مورد گزارش، سالي بسيار سخت و دشوار براي تمام فعالين اقتصادي از نظر تأمين مالي سرمايه در گردش مورد نياز و . . . از سيستم بانكي كشور بود، به لطف خداوند سبحان و تلاش دولت محترم در جهت خروج از ركود اقتصادي و كاهش نرخ تورم و درنهايت مديريت عملكرد مناسب شركت، موجبات تحقق سود هر سهم را بيشتر از پيش بيني اوليه براي سهامداران محترم فراهم نمود.

براساس پيش بيني هاي بعمل آمده در سال مالي قبل، كليه اقدامات لازم در خصوص افزايش سرمايه شركت از مبلغ 30 ميليارد ريال به مبلغ 200 ميليارد ريال از محل تجديد يابي ازر دارائيها به مبلغ 79957 ميليون ريال (به منظور بهره مندي از معافيت مالياتي و مزاياي مقرر در ماده 17 قانون حداكثر استفاده از توان توليدي يو خدمات در تأمين نيازهاي كشور) و آورده نقدي و مطالبات حال شده سهامداران به مبلغ 90043 ميليون ريال، از جمله اخذ گزارش كارشناسي كانون كارشناسان رسمي دادگستري، تهيه گزارش توجيهي افزايش سرمايه و گزارش بازرس قانوني در اين خصوص و در خواست صدور مجوز افزايش سرمايه از سازمان بورس و اوراق بهادار بعمل آمده است و پيش بيني میگردد در سال مال 1394 ساير مراحل قانوني و ثبت آن به انجام برسد.

لازم بذكر است در سال مالي مورد گزارش شركت با فراهم نمودن زمينه توليد انواع فريم ماشين هاي شيردوش ثابت و كابينت هاي مولتي لاين آمريكائي شيردوش هاي هاي تك بعنوان محصولات جديد، كه قبلاً به صورت كامل از خارج وارد ميگرديد، علاوه بر كاهش قابل ملاحظه بهاي تمام شده و افزايش حاشیه سود، اقدامات موثري را در جهت استفاده كامل از ظرفيت كارخانه بعمل آورده ولي متأسفانه بدلیل عدم تأمين مالي خريد ماشين آلات مورد نياز توسط سيستم بانكي، شرايط كامل توليد محصولات فوق در كارخانه فراهم نگرديده و بخشی از آن از طريق خريد خدمات پيمانكاری انجام مي شود.

 

تاريخچه:

شركت گسترش صنايع و خدمات كشاورزي در تاريخ 1365.15.11 به صورت شركت سهامي خاص تأسيس شد و طی شماره 64134 مورخ 1365.12.12 در اداره ثبت شركتها و مالكيت صنعتی تهران به ثبت رسید و از تار خ 1366.01.06 در كارگاهي موقت فعاليت خود را با تولید انواع ماشین هاي شیردوش سیار آغاز نموده است. هدف اصلي از تأسيس شركت، توليد و تأمين ماشين آلات و تجهيزات مورد نياز صنايع دام و طيور كشور همگام با تكنولوژي روز دنيا در صنايع مذكور ميباشد.

شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی برند برتر بازار

 سرمايه و تركيب سهامداران

سرمايه شركت در بدو تأسيس مبلغ 5.000.000 ريال (شامل 500سهم، به ارزش اسمي هر سهم 10.000 ریال) بوده كه طي چند مرحله به شرح زير به مبلغ 30.000 ميليون ریال شمال (30.000.000 سهم به ارزش اسمي هر سهم 1،000 ریال ) افزايش يافته است.

 

سهامداران داراي مالكيت بيش از يك درصد سهام شركت در پايان سال مالي منتهي به 1393.12.29 و تاريخ تأييد گزارش به شرح جدول زير است:

شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی برند برتر بازار

 

درحال حاضر شركت گسترش صنايع و خدمات كشاورزي (سهامي عام) جزء واحدهاي تجاري فرعي شركت سرمايه گذاري سعدي است كه با داشتن بيش از 50 درصد سهام، داراي كنترل مستقيم در ساختار مالكيت شركت ميباشد، لازم بذكر است شركت مذكور جزء واحدهاي تجاري فرعي شركت شاهد (سهامي عام) است و واحد تجاري نهايي گروه، شركت شاهد مي باشد.

 شركت از منظر بورس اوراق بهادار

الف) وضعيت معاملات و قيمت سهام شركت

در تاريخ 1382.09.16 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه ماشين آلات و تجهيزات با نماد تكشا درج شده و سهام آن براي اولين بار در تاريخ 1382.10.27 مورد معامله قرار گرفته است.

شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی برند برتر بازار

 

ب) وضعيت نقد شوندگي سهام و كيفيت افشاء اطلاعات شركت

 1- اطلاعات مقايسه اي پيش بيني هاي درآمد هر سهم و عملكرد واقعي

اطلاعات مربوط به پيش بيني هاي درآمد هر سهم شركت براي سال مالي منتهي به 1393.12.29 و عملكرد واقعي آن به شرح زير بوده است:

 

شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی برند برتر بازار

 2- رتبه كيفيت افشاء اطلاعات و نقد شوندگي سهام

وضعيت رتبه بندي شركت از لحاظ نقد شوندگي سهام و كيفيت افشاء اطلاعات در سال مالي منتهي به 1393.12.29بر اساس ارزيابي بورس اوراق بهادار به شرح زير بوده است:

شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی برند برتر بازار

 

 جايگاه شركت در صنعت

شركت در صنعت توليد ماشين آلات و تجهيزات صنايع دام و طيور فعاليت مي كند. رشد فروش صنعت مذكور در سال مالي مورد گزارش نسبت به سال قبل حدود 23 درصد مي باشد كه عمدتا" ناشی از افزايش حجم فروش محصوالت می باشد. شرکت در بين شرکت های فعال در اين صنعت با حجم فروش معادل ١۶٠،٩٢۶ ميليون ریال در رده اول قرار دارد.

شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی برند برتر بازار

 

همچنين وضعيت تكنولوژي شركت و مقايسه آن با تكنولوژي هاي موجود در سطح كشور و جهان به شرح زير مي باشد

1- در زمينه توليد انواع ماشين هاي شيردوش سيار ، شركت اولين توليد كننده اين ماشين با برند خود و با علامت استاندارد بوده كه با حفظ كيفيت موفق به اخذ گواهينامه استاندارد اجباري گرديده و علاوه بر تأمين نياز كشور به كشورهاي همسايه از قبيل جمهوري آذربايجان، ارمنستان، امارات متحده، پاكستان، افغانستان و . . . صادر نموده است

2- در زمينه توليد انواع ماشينهاي شيردوش ثابت، شركت علاوه بر توليد محصولات با برند خود و به لحاظ دارا بودن نمايندگي انحصاري فروش محصولات شركت GEA FARM TECHNOLOGIES انواع ماشين هاي شيردوش ثابت هايتك روز دنيا را بر مبناي نياز مشتريان از شركت فوق وارد و يا با ورود بخشي از قطعات عمده و سيستم اوتوماسيون و تركيب آن با قطعات ساخت داخل تحت ليسانس شركت مذكور به مشتريان عرضه مينمايد

3- در زمينه توليد انواع ماشينهاي جوجه كشي، شركت با توليد حدود 85 درصد حجمي قطعات در داخل و واردات باقيمانده قطعات از شركتهاي معتبر اروپايي، با كيفيت ترين ماشينهاي جوجه كشي از نظر درصد جوجه آوري را در داخل كشور عرضه مي نمايد.

ضمن اينكه مقدمات عقد قرارداد نمايندگي انحصاري فروش و خدمات پس از فروش با شركت HatchTech هلند، در خصوص ارائه انواع ماشينهاي جوجه كشي با تكنولوژي برتر دنيا جهت تأمين نيازهاي داخلي و صادرات به كشور جمهوري آذربايجان در سال مالي قبل فراهم گرديده است ولي بدليل شرايط ناشي از اعمال تحريم هاي اقتصادي تاكنون محقق نگرديده است.

 طرحهاي توسعه شركت :

1- طرح واردات كانتينر حمل جوجه يكروزه و نصب و مونتاژ آن بر كاميونت كشنده در داخل در سال مالي 1394 براي دو دستگاه

2- طرح توليد كاميون حمل جوجه يكروزه و ظرفيت 10 دستگاه در سال

3- تاريخ شروع عمليات اجرايي براساس مطالعات انجام شده در نيمه دوم سال 1394 ميباشد

4- كل سرمايه گذاري مورد نياز براي اجراي طرح مذكور بالغ بر نود ميليارد ريال ميباشد و نحوه تأمين مالي آن از محل افزايش سرمايه شركت تعيين شده است.

 برنامه هاي آينده شركت:

 توليد و معرفي محصولات جديد

1-1- شركت در نظر دارد به منظور بهرهبرداري كامل از ظرفيت توليدي كارخانه زنجان با خريداري يك دستگاه ماشين لوله خم کن ، جهت توليد انواع فريم ماشين هاي شيردوش ثابت اقدام نمايد، در حال حاضر شركت بخشي از توليد اين محصول را با استفاده از خدمات پيمانكاري به انجام ميرساند

1-2- شركت در نظر دارد به موجب مذاكرات بعمل آمده با يكي از شركاي خارجي خود در خصوص انتقال تكنولوژي و ساخت ماشين هاي جوجه كشي با تكنولوژي روز اروپا به تعداد چهارصد دستگاه در سال اقدام نمايد. ولي بدليل مشكلات ناشي از تحريم تاكنون اين موضوع عملياتي نشده است. درسال مالي مورد گزارش انتظار ميرود درصورت لغو تحريم هاي ناجوانمردانه عليه كشور، با توجه به توافقات بعمل آمده اقدامات لازم در اين خصوص بعمل آيد

 شيوه هاي تأمين مالي

1-3- استفاده از تسهيلات سيستم بانكي براي تأمين سرمايه در گردش

1-4- استفاده از سود انباشته شركت براي تأمين بخشي از سرمايه در گردش

1-5- افزايش سرمايه از مبلغ 30،000 ميليون ريال به مبلغ 109،957 ميليون ريال از محل مازاد تجديد ارزيابي دارائيها به مبلغ 79،957 ميليون ريال در مرحله اول و افزايش سرمايه از مبلغ 109،957 ميليون ريال به مبلغ 200،000 ميليون ريال از محل آورده نقدي و مطالبات حال شده سهامداران به مبلغ 90،043 ميليون ريال در مرحله دوم.

 ترازنامه:

شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی برند برتر بازار

 

 صورت سود و زیان:

شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی برند برتر بازار

 

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر