بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
کد خبر : ۱۵۱۵۰۴

تقسیم 240 ريال سود به ازای هر سهم

دومین مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه سرمد، روز سه شنبه 94.04.16در محل دفتر مرکزی این شرکت با حضور 92.78 درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی برگزار شد.

به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، در این مجمع که با حضور آقایان پرویز مقدسی، رییس هیات مدیره به عنوان رییس مجمع، علیرضا هادی در جایگاه مدیر عامل، احمد دودانگه و عباسعلی ارجمندی نمایندگان بانک صادرات و شرکت سرمایه گذاری خوارزمی به عنوان ناظرین مجمع، پهلوان به عنوان منشی، نادریان حسابرس و بازرس قانونی و نمایندگان سازمان بورس و بیمه مرکزی ج.ا.ا برگزار شد، مبلغ 100 میلیارد ريال به عنوان سود شرکت اعلام شد که 93 درصد از این میزان به مبلغ 240 ريال سود به ازای هر سهم به سهامداران تقسیم گردید.

در ابتدای این جلسه، پس از تلاوت قرآن و سرود ملی، علیرضا هادی، مدیر عامل بیمه سرمد ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و شب های پر برکت قدر، به بیان اهم برنامه ها و اقدامات این شرکت در سال 1393 پرداخت و گفت: بیمه سرمد از همان روزهای اول فعالیت با اهداف، استراتژی ها و برنامه های مشخص که توسط هیات مدیره محترم ترسیم و مورد توجه قرار گرفت وارد عرصه بیمه گری شد و هم اکنون نیز اهداف و برنامه های شرکت از سال 1393 تا پایان سال 1396 بر مبنای مدل کارت امتیازی متوازن (BSD) تدوین و به اجرا گذاشته شده است.

وی ادامه داد: بیمه سرمد دارای سه هدف عمده شامل «پایدارسازی جریان ارزش اقتصادی شرکت»، «توسعه سرمایه انسانی» و «ارتقای کیفیت از طریق بهبود میزان تطابق عملکرد با انتظارات مشتریان» می باشد.

وی افزود: در راستای هدف «پایدارسازی جریان ارزش اقتصادی شرکت»، چند استراتژی محوری از جمله «خلق یک برند معتبر و ماندگار در صنعت بیمه»، «ترکیب پرتفوی متعادل و متوازن» و «خرده فروشی با تمرکز بر بیمه های زندگی» تعیین و برنامه های شرکت حول این استراتژی ها تدوین و به اجرا گذاشته شده است.

وی افزود: بیمه سرمد معتقد است این اهداف با اعمال مدیریت ریسک صحیح در تولید پرتفوی و ترکیب متوازن حق بیمه به عنوان شریان اصلی درآمد شرکت محقق خواهد شد.

علیرضا هادی با بیان اینکه تولید حق بیمه، بدون رعایت مدیریت صحیح ریسک در بلند مدت برای سهامداران و بیمه گذاران مشکلاتی را ایجاد می نماید و این موضوع هرگز هدف بیمه سرمد از دیدگاه هیات مدیره نبوده است، گفت: سود محوری و ثبات اقتصادی اهدافی است که در بیمه سرمد دنبال می شود.

بیمه سرمد؛ راهبر قراردادهای کنسرسیوم

علیرضا هادی با بیان اینکه بیمه سرمد، در قرارداد بزرگ کشوری به عنوان راهبر کنسرسیوم قرار دارد، گفت: به واسطه رفتار حرفه ای از پذیرش قابل قبولی نزد بیمه گران بزرگ و کوچک برای برقراری پوشش های اتکایی برخوردار است که این موقعیت حاصل تلاش همکارانم در مدیریت های فنی و شعبه هاست که با اعمال مدیریت ریسک صحیح و به دور از رقابت های غیر کارشناسی به دست آمده است.

مدیر عامل در ادامه با بیان اینکه ترکیب پرتفوی پیش بینی و محقق شده در سال 1393 گواه این رویکرد در جهت گیری ها و برنامه ریزی های شرکت است، گفت: در این سال از مجموع 7160 میلیارد ريال حق بیمه تولیدی، بیش از 40 درصد از پرتفوی شرکت به بیمه های آتش سوزی اختصاص یافته که به این ترتیب نزدیک به 3/3 درصد از سهم بیمه های آتش سوزی بازار بیمه کشور به بیمه سرمد تعلق یافته است.

وی ادامه داد: همچنین 5/4 درصد از پرتفوی به بیمه های مهندسی، بیمه های خاص و نفت و انرژی تخصیص یافته است که این میزان از متوسط این سهم در بازار بیمه کشور 30 درصد بیشتر است.

پرداخت 96.5 میلیارد ريال خسارت

وی در ادامه در خصوص میزان خسارت پرداختی بیمه سرمد نیز گفت: پرداخت 96.5 میلیارد ريال در قبال 20 هزار و 450 فقره خسارت از اقدامات این شرکت در زمینه پرداخت خسارت بوده که بیشترین خسارت پرداختی مربوط به یک نیروگاه به مبلغ 4.139میلیارد ريال بوده است که در بهترین زمان ممکن و با هماهنگی دیگر اعضای کنسرسیوم مورد ارزیابی، محاسبه و پرداخت قرار گرفت.

مدیر عامل بیمه سرمد با اشاره به اینکه بر اساس صورت های مالی در سال 93، بیمه سرمد در اثر عملیات بیمه گری 68 درصد سود ناخالص را محقق نموده است که در مقایسه با میانگین این شاخص در بازار بیمه کشور و در نوع خود بی نظیر است، تصریح کرد: بنا به معیارهای آیین نامه نحوه نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه رتبه توانگری مالی در سال 93 با مقدار نسبت توانگری 466، در سطح یک قرار گرفته و اطلاعات مربوط به مراجع ذیربط در بیمه مرکزی ج.ا.ا ارسال شده است.

وی با بیان اینکه بیمه سرمد با رویکرد مشتری محوری و امکان ایجاد دسترسی خدمات به افتتاح 12 شعبه و اخذ 313 کد نمایندگی در استان های کشور اقدام نموده است، افزود: کلیه شعب و نمایندگی ها دارای بهترین موقعیت اداری و تجاری می باشند.

وی افزود: امیدواریم بر طبق برنامه های بازاریابی و با کسب مجوزهای لازم از بیمه مرکزی، تعداد نمایندگی ها را به 600 نمایندگی تا پایان سال افزایش دهیم.

استانداردسازی خدمات بیمه

مدیر عامل بیمه سرمد گفت: در دوره مالی گذشته سرانه حق بیمه تولیدی کارکنان شرکت، نزدیک به مبلغ 5 میلیارد ريال است که انشالله با طرح و برنامه هایی که توسط همکارانم در مدیریت های تحقیق و توسعه، فناوری اطلاعات، روابط عمومی و تبلیغات و مدیریت های فنی انجام شده و در حال انجام است، با بهره گیری از برنامه های بازاریابی و فروش، استانداردسازی، بهبود فرآیندها و روش ها، توسعه محصولات، استفاده از فناوری های روز اطلاعات و ... بهره وری شرکت افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: استاندارد سازی خدمات بیمه از برنامه های جدی بیمه سرمد است که اعتقاد داریم به موجب آن ضمن افزایش غیر قابل انکار بهره وری با برخورداری از پویایی، به روز بودن خدمات و متناسب شدن آن با نیاز اقشار مختلف مشتریان، قادر خواهیم بود جامعه بزرگی از مشتریان خرد در انواع رشته ها برای خود ایجاد کنیم و به تدریج چشم انداز شرکت یعنی «هر خانواده؛ یک بیمه نامه» را جامه عمل بپوشانیم.

هادی ادامه داد: در این سال با همکاری بانک صادرات ایران، در 100 شعبه، فروش بیمه های استاندارد به طور فعال آغاز گردید که از استقبال خوبی از سوی مشتریان برخوردار شد و هماهنگ با راهبردهای بانک محترم صادرات ایران تعداد شعبه ها و محصولات قابل ارائه در سطح کشور و به تناسب نیاز مشتریان افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل بیمه سرمد با بیان اینکه در سال 93، نسبت به جذب نیروهای انسانی تحصیلکرده، با انگیزه و جوان اقدام نمودیم، تاکید کرد: اعتقاد راسخ داریم که سرمایه دانشی یکی از مهم ترین سرمایه های یک شرکت است، به همین منظور نیروهای جوان را در امور شرکت مشارکت داده و آنان را به دانش روز مجهز می نماییم تا بتوانیم یک شرکت پویا و دانش بنیان که جزو رسالت بیمه سرمد است، داشته باشیم.

وی افزود: در بیمه سرمد بخش های قابل توجهی در حوزه فناوری اطلاعات اعم از تلفن گویا، پیامک و پرتال وجود دارد که از خدمات متعددی همچون اطلاع از اصالت بیمه نامه، سررسید بیمه نامه، وضعیت مالی بیمه نامه های خرد، وضعیت پرونده خسارت، استعلام حق بیمه، تمدید بیمه نامه، خرید بیمه نامه و ... اقدام نمایند؛ بدیهی است به این ترتیب بیمه گذاران با سرعت، دقت و امنیت خاطر بیشتری می توانند نسبت به خرید بیمه نامه اقدام نموده و انتظار دریافت خدمات داشته باشند.

هادی در پایان ضمن قدردانی از همکاران در کلیه سطوح اظهار داشت: از همکارانم در مدیریت امور مالی که تلاش خوبی در سال گذشته و امسال داشتند که بتوانیم به موقع صورت های مالی خود را به صورت شفاف ارائه نماییم، تشکر می کنم که البته این اقدام یک اقدام تیمی در همه بخش ها است که با سیاست گذاری ها و پیگیری های این مدیریت به نتیجه رسیده است.

وی افزود: از معاونین محترم فنی، بازاریابی و فروش، طرح و توسعه و همه مدیریت ها، شعبه ها و نمایندگان، که هر یک به طور موثر در موفقیت های شرکت جایگاه دارند، تشکر و قدردانی می نمایم و از خدای بزرگ شرایط خدمت شایسته به مردم خوب کشورمان را آرزو دارم و بر خود واجب می دانم، از عنایت و حساسیت های کارشناسانه هیات مدیره محترم به امور شرکت به ویژه اهداف و راهبردها صمیمانه تشکر نمایم.

بیمه سرمد؛ جزو سه شرکت سودآور در سال 1392

در ادامه این جلسه، آقای پرویز مقدسی، رییس هیات مدیره بیمه سرمد و رییس مجمع نیز در این جلسه با بیان اینکه درسال 92، تنها سه شرکت بیمه ای در صنعت بیمه وجود داشتند که دارای سوددهی بودند، تصریح کرد: بیمه سرمد یکی از این سه شرکت بوده است، این در حالی است که متاسفانه بقیه شرکت های بیمه زیان ده بوده اند.

در ادامه این جلسه آقای نادریان، حسابرس و بازرس قانونی شرکت نسبت به قرائت گزارش بازرسی اقدام نمود و توضیحات لازم توسط مدیر عامل و رییس مجمع در این خصوص ایراد گردید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر