بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
مستطيل شيشه اي تالار

یک تیر و دو نشان

در این ساعات پایانی آخرین روز از زمان تمدید شده مذاکرات هسته ای بنظر می رسد که کار تمام است و بزودی جشن هسته ای برپا خواهد شد.
کد خبر : ۱۵۱۵۰۶
نویسنده :
آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 94.04.22 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 1115 واحد افزایش به رقم 49829 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 3203 واحد افزایش عدد 143363 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 636 واحد افزایش به رقم 28445 واحد رسيد.

همچنین در این روز "تاپیکو" با 117 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "کنور" با 3 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 21 واحد افزایش به رقم 822 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2975 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1006 میلیارد ریال رسید.

تداوم اخبار مثبت و افزایش احتمالات مربوط به اعلام توافق هسته ای تا پایان روز جاری سبب شد تا شاخص کل بورس در معاملات امروز با رشدی 1548 واحدی دو مدار را در یک روز فتح نماید بطوریکه رقم 69 هزار و 194 واحد آخرین ایستگاه امروز شاخص کل بورس بود. یعنی یک تیر و چند نشان.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در این ساعات پایانی آخرین روز از زمان تمدید شده مذاکرات هسته ای بنظر می رسد که کار تمام است و بزودی جشن هسته ای برپا خواهد شد اما همچنان برخی از باقی ماندن اندک گام هایی تا رسیدن به قله خبر می دهند. هر چند که به گفته بعضی از کارشناسان و مسئولین تیم مذاکره کننده قله توافق هسته ای پیش چشم می باشد و تا فتح آن زمان زیادی باقی نمانده.

اما در معاملات امروز بورس علی رغم روندی صعودی شاخص کل و نیز رشد سهام شرکت ها ولی عرضه حقوقی ها نیز قابل توجه است بطوریکه حقوقی فعال در گروه بانکی بدون هیچگونه اعتنایی به صحبتهای رییس سازمان بورس در خصوص محدودتر شدن عرضه سهام توسط حقوقی ها بعد از توافق هسته ای، دست از عرضه های سنگین بر نداشتند و امروز هم تا آنجایی که می شد سهم عرضه کردند، در این بین بنظر می رسد که حقوقی های گروه بانکی اصلاً خود را د رگروه حقوقی های بورس محسوب نمی کنند و هر چه گفته می شود مختص به دیگر فعالان می باشد و این ها تافته های جدا بافته می باشند.

در گروه پالایشی امروز روندی به مراتب بهتر از دیگر گروه ها شاهد بودیم که در این بین سهم "شپنا" در جذب اقبال بازار بهتر از بقیه شرکت های این گروه بود.

در گروه خودرویی خبر توقف نماد ایران خودرو و زامیاد سبب افزایش فشار فروش بر این دو نماد شد و این در حالی بود که مابقی شرکت های این گروه با رشد قیمت و یا تقاضای خرید همراه بودند. اهالی تالار معتقدند در صورت دستیابی به توافق هسته ای روند صعودی این دو نماد با اندکی تأخیر بعد از بازگشت از مجمع اتفاق خواهد افتاد.

گروه بانکی نیز همانگونه که گفته شد امروز با هجوم حقوقی ها مواجه شد که اگر اینگونه نمی بود قطعاً می توانستند با تقاضای خرید قابل قبول مواجه شوند حال باید دید حقوقی این شرکت ها پس از توافق چه تصمیمی خواهد گرفت.

لیزینگی ها نیز امروز روند قابل توجهی را پشت سر گذاشتند این گروه نیز از جمله منتفعان توافق احتمالی می باشد که در صورت دستیابی به توافق با حجم بالای فعالیت های تخصصی مواجه خواهد شد.

در گروه سیمانی بورس نیز مدت کوتاهی است که به علت انتشار خبر افزایش 17 درصدی نرخ محصولات با رشد قیمت و بعضاً تقاضای خرید در برخی از نمادها مواجه هستیم. در خصوص این گروه اهالی تالار نظر سهامداران را به اما و اگر های مربوط به افزایش نرخ جلب می کنند چرا که از نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت رشد نرخ محصولات سیمانی در جائیکه این صنعت با رکود و حجم بالای محصولات در انبارها مواجه است توجیهی ندارد.

پتروشیمی ها نیز روند صعودی را امروز پشت سر گذاشتند و این در حالی بود که برخی زمزمه ها از نرخ 9 سنتی خوراک این گروه بگوش می رسد. گفتنی است پترول در گروه پتروشیمی در حال حاضر همان عذابی را می کشد که "وبصادر" در گروه بانکی از دست حقوقی می کشد.

فلزات اساسی بورس هم که چشم انتظار یک نیم نگاه سهامدار عمده هستند اما ظاهراً سهامدار عمده مور نظر در فکر نمی باشد.

در پایان باید این نکته را خاطرنشان کرد که در صورت حصول توافق هسته ای اهالی تالار شاهد حرکت اصلی و مورد انتظار خواهند بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
شما هم مثل اینکه دلتان خوش است هیچ توافقی در کار نیست و کارها گرده خورده اند
عطا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
ایکاش مدیران حقوقی هایی که بجز عرضه کردن کاری بلد نیستن هم میرفتن فنلاند !!!
رستمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کلی به حرفهات خندیدم جناب کارشناس کدام تداوم
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
به امید خدا زمان تبریک فرا رسیده است امید واریم این توافق دوستی وشادی و احترام به حقوق تک تک مردم کره زمین و حل مشکلات مردم را داشته باشد و دست مفصدان و دزدان به مال عمومی کشور را کوتاه کند و دلار های آزاد شده خرج بی کاری و رفع مشکلات جوانان ایران در داخل گردد و به صورت واقعی جلوی زیاده خواهی و به باد دادن و بخشش این دلار ها به بهانه های مختلف گرفته شود .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
رئیس بورس برای تنبیه حقوقی های بانکی باید مقتدرتر عمل کند و تنبیه عملی مانند ممنوعیت معامله برای مدت خاصی را اعمال کند.
وگرنه با حرف و التماس کار به جایی نمی رسد.
قاطعیت لازم است.
ناشناس
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
عزیزدل اینها همه مستقیما زیر نظر جناب آقای وزیر محترم اقتصاد فعالیت میکنند . یعنی بانکها یکی از زیرمجموعه های اقتصادی است که وزیر به آنها دستورمیدهد . حالا خودت بخون که آب از کجا گل آلوداست
ggg
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
حقوقی سایپا رو جا انداختی بی انصاف 22 میلیون فروخت امروز
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
سلام مدیر بورس چینی اش خوب است بورس را برگرداند
چینی
سه‌شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
خداییش حرف حق زدی ما که همه چیز از چین وارد می کنیم، مدیر بورس و سهامدار حقیقی و حقوقی هم از چین وارد کنیم!
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
مک‌کانل در باره مذاکرات هسته‌ای ایران با اشاره به فرصت 60 روزه کنگره برای تصمیم‌گرفتن در خصوص سرنوشت تعهدات آمریکا در ذیل توافق احتمالی هسته‌ای گفت: «فکر می‌کنم اگر این توافق کامل شود،عرضه آن به کنگره خیلی سخت خواهد بود.»

رهبر جمهوری‌خواهان سنا در ادامه گمانه‌زنی‌های خود در خصوص سرنوشت توافق هسته‌ای در سنا گفته است: «این توافق راه سختی را در کنگره در پیش خواهد داشت البته ما از قبل می‌دانیم که این توافق احتمالی ایران را در آستانه تبدیل به کشوری هسته‌ای رها خواهد کرد.»
مرتضی اراک
-
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
متاسفانه قاطعیت مدیران فقط برای افراد معمولی و حقیقی است مگرنه تابحال جلوی عرضه های حقوقیها رو که دارن به اعتبار بورس و دولت آسیب میزنند را میگرفت وشاید هم مخصوصا این کار صورت میگیرد تا .........؟
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴
به احتمال زیاد بانک صادرات و ملت به زودی اعلام ورشکستگی میکنند وگرنه هیچ توجیه عقلانی برای این عرضه ها وجود ندارد
ساري
ROMANIA
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱
بازم حقوقييي بازم حقوقييي خدايا خودت به راه راست هدايتشون كن كه نمي خوان سود مردم ببينن
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
سلام یکی جلوی حقوقی صادرات رو بگیره .....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹
وقتی شاخص تو یه روز اینقدر رشد کنه خطرناک میشه!