بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
کد خبر : ۱۵۱۸۶۴
رئیس جمهوری آمریکا مخالفان توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ را جنگ طلب دانست و گفت: کسانی که از این توافق انتقاد می کنند شبیه همان کسانی هستند که با عجله وارد جنگ با عراق شدند.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه لس آنجلس تایمز، باراک اوباما روز سه شنبه در سخنانی در جمع کهنه سربازان این کشور در پیتسبورگ با بیان این مطلب افزود: کسانی که از توافق هسته ای با ایران انتقاد می کنند جنگ طلبانی هستند که در زمان جنگ عراق می گفتند این جنگ تنها چند ماه به طول خواهد انجامید.

رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: من ترسی از آغاز یک جنگ جدید ندارم اما جنگ باید آخرین راه حل باشد. وی افزود: راه هوشمندانه و مسئولانه تری برای پایان دادن به بحران ها و دفاع از منافع ملی وجود دارد که استفاده از دیپلماسی است.

اوباما با رد انتقادات تند جمهوریخواهان مبنی بر اینکه رئیس جمهور بعدی آمریکا با اتوافق هسته ای ایران در موقعیت بدی قرار می گیرد، اظهار داشت: توافق هسته ای با ایران رئیس جمهور بعدی آمریکا را در موقعیت بهتری برای برخورد با ایران در صورت هرگونه فریبکاری قرار می دهد، از جمله این که وی می تواند از گزینه نظامی استفاده کند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین به مقامات رژیم صهیونیستی وعده داد که در کنار سایر همپیمانان و شرکای این کشور در مقابل آنچه که «رفتار خطرناک ایران» خواند از آنها حمایت کند.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در روز ۲۳ تیرماه در وین اتریش به توافقی تاریخی برای حل و فصل نهایی موضوع هسته ای ایران دست یافتند. این توافق با انتقاد تند برخی از جمهوری خواهان در کنگره از جمله میچ مک کانل رییس مجلس سنا مواجه شده است.

براساس طرحی که کنگره آمریکا تصویب کرده است، توافق هسته ای ایران باید توسط نمایندگان تصویب شود با این حال اوباما در روز اعلام جمع بندی مذاکرات هسته ای در سخنانی تهدید کرد در صورتی که مجالس سنا و نمایندگان آمریکا این توافق را رد کنند، آن را وتو خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار آزادی جیسیون رضاییان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست، سعید عابدینی یک کشیش و امیر حکمتی گروهبان سابق نیروی دریایی آمریکا در ایران شد و از تهران خواست به یافتن رابرت لوینسون افسر سابق FBI کمک کند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
اوباما خیلی مردی
سعید
GERMANY
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
صد در صد آشکار و واضح است زیرا زندگی آنها در مرگ و عذاب دیگران و مرگ آنها در زندگی و آسایش دیگران است پس باید هم جنگ طلب باشند.