بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲
اغلب سهامداران انتظار داشتند تا بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها سریع ترین تأثیر مثبت را از توافق هسته ای بپذیرد. چرا که به ادعای بسیاری از دولتمردان این توافق می تواند وضعیت اقتصادی کشور را دستخوش تغییرات اساسی مثبت نماید و همراه با کاهش ریسک سیاسی، بازار سرمایه نیز متأثر از آن در مسیر رشد حرکت کند.
کد خبر : ۱۵۱۹۱۴
نویسنده :
جمشیدی

بسیاری از فعالان بازار سرمایه انتظار نداشتند که وضعیت بورس پس از حصول توافق نهایی به این گونه باشد و شاید یکی از دلایل مؤثر بر این امر رشد بیش از تصور ارزش سهام شرکت ها قبل از وقوع توافق در اثر برخی القائات مثبت بیش از واقع بوده است؛ و ظاهراً دولت و نهادها و شرکتهای تحت نفوذ دولت همچون بانک ها و هلدینگ های بزرگ اراده ای برای اصلاح این روند نامطلوب نداشته اند.

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: به نظر می رسد بازار سرمایه در شرایط کنونی بیشتر تحت تأثیر سهامداران حقیقی بعضاً سفته باز قرار گرفته است که از نوسانات بزرگ در مدتهای کوتاه بهره می برند و این گروه از سهامداران تعیین کننده روند معاملات شده اند؛ به گونه ای که قبل از حصول توافق با اشاعه برخی مثبت اندیشی های غیر واقعی که بعد از توافق مبالغه آمیز بودن آنها مشخص شده است موجب رشد قیمتی غیر واقعی سهام برخی شرکت ها شدند و اکنون با مشاهده عدم اقدام اساسی از سوی حقوقی های صاحب نام و اطمینان از توان نوسان سازی خود، پس از خروج از سهامی که قبل از توافق قیمت آنها را با شیب تند بالا برده اند، روند منفی بورس را جهت ورود در قیمتهای پایین تر تبلیغ می کنند و متاسفانه دولت و نهادهای ناظر در این زمینه نیز نظاره گر هستند.

محمد اسکندری افزود: علاوه بر این، هنگامی که میزان سهام شناور اندک در بازار سرمایه وجود دارد سهامداران حقیقی سفته باز راحت تر می توانند جولان دهند. در این شرایط است که برخی از افراد نیز اینطور القاء می کنند که گروه مخالفان توافق مایلند تا روند معاملات اینگونه باشد و به آن دامن می زنند و متأسفانه موفق هم می شوند؛ که البته نمی توان به طور قطع در خصوص آن اظهار نظر کرد اما عدم اقدام مناسب دولت باعث تقویت این تفکر شده است.

این در حالی است که به نظر می رسد شرکت های حقوقی متعلق به تفکر موافق توافق هسته ای به اندازه ای قوی هستند که بتوانند در شرایط کنونی برنامه ای اساسی برای بهبود روند بورس اجرایی کنند و اجازه ندهند تا شرایط اینگونه باشد و اینطور تبلیغ شود. چرا که در حال حاضر به نظر می رسد جو منفی نگر به توافق حاصله در بورس در حال تقویت است و این سوال مطرح می شود که چرا توافقی که همگان منتظر آن بوده اند و انتظار اعمال اثر مثبت آن بر بورس را داشته اند، در بازار اینگونه جوی به دنبال داشته است. آن هم در حالی که بورس به عنوان بازاری آینده نگر قاعدتاً باید برآوردهای مثبت اقتصادی این توافق را زودتر در خود احساس کند.

وی ادامه داد: اغلب سهامداران انتظار داشتند تا بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها سریع ترین تأثیر مثبت را از توافق هسته ای بپذیرد. چرا که به ادعای بسیاری از دولتمردان این توافق می تواند وضعیت اقتصادی کشور را دستخوش تغییرات اساسی مثبت نماید و همراه با کاهش ریسک سیاسی، بازار سرمایه نیز متأثر از آن در مسیر رشد حرکت کند.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه با بیان اینکه انتظار می رفت تا دولت نسبت به وضعیت بورس بی تفاوت نباشد، در این خصوص گفت: متأسفانه طی یک هفته اخیر شاهد بی تفاوتی آزار دهنده دولت نسبت به بازار سرمایه بودیم و این بازار ابزاری برای تقویت اظهار نظر مخالفان توافق به واسطه کاهش سریع قیمتها بلافاصله بعد از توافق شده است. از طرفی برخی معتقدند که دولت نسبت به بازار سرمایه موضع بی طرفی در پیش گرفته که اگر چه در تئوری دیدگاه مناسبی به نظر می رسد اما باید گفت که به دلیل اینکه بسیاری از شرکت های فعال در بورس و شرکت های حقوقی تحت نفوذ دولت هستند و می بایست در بازار و در جهت ایجاد بازدهی مثبت برای سهامداران و از جمله دولت (حداقل بطور غیرمستقیم) فعال باشند. در بازاری که مدیریت اکثر ارزش بازار آن، شبه دولتی و نیمه دولتی است، نمی توان بپذیریم که دولت تنها نظاره گر اتفاقات و رویدادهای روزهای اخیر باشد. به واقع در اثر همین دیدگاه بی طرفی دولت ارزش سرمایه گذاری ها و در پی آن سودآوری بسیاری از شرکت ها کاهش یافته و این امر به واسطه ایجاد رکود و کاهش حجم معاملات و کاهش بازدهی شرکتها می تواند بطور مستقیم و غیر مستقیم درآمدهای دولت را نیز کاهش دهد. بر این اساس از دولت انتظار داریم تا با اجرای برنامه هایی روحیه بازار سرمایه را تقویت و حفظ کند تا شرایط فعلی که همه انتظارات و برآوردهای مثبت سرکوب شده، بهبود یابد. البته لازم به ذکر است که دولت و سازمان بورس لزوماً یکی نیستند و سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر وظیفه بی طرفی و تقویت ساز و کار بازار را بر عهده دارد لیکن بقیه بخشهای دولت به واسطه حضور مستقیم و غیر مستقیم خود در سهامداری شرکتها وظیفه دیگری دارند.

اسکندری در خاتمه در پاسخ به این سوال که "آیا انتظار سهامداران برای تصویب توافق نامه در کنگره سنا آمریکا و مجلس شورای اسلامی در روند این روزهای بورس مؤثر بوده؟" گفت: روند نزولی معاملات روزهای اخیر نمی تواند خیلی ناشی از این موضوع باشد. چرا که به احتمال فراوان توافق نامه به تأیید کنگره و مجلس می رسد و بیشتر به نظر می رسد روند بازار بعد از توافق، که موجب تعجب اغلب فعالان بازار سرمایه شده، تحت تاثیر عامل غیر طبیعی مداخله گری بوده است که ظاهراً چندان نگران واکنش دولت نسبت به عملکرد مخرب خود در بازار نیست و به نظر بنده، این موضوع شایسته توجه و دقت بیشتری از سوی دولت است و دولت می بایست نسبت به این موضوع توجه ویژه ای مبذول دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۴
این دولت طرفدار بساز بفروشاست ، ازش انتظار حمایت از بورس رو نداشته باشید. منتها چیزی که من درک نمیکنم اینه که بر فرض ، مسکن مطابق نظر دولت راه افتاد ... سمت تقاضا با کدام پول میخواد تحریک بشه؟ کی پول داره خونه بخره؟ پولدارا که خونه دارن! بی پول ها هم که ...
یک حرفه ای
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
اگه حمایت کنه همه فروشنده میشن تورم ایجاد میشه.درحال حاضر دولت پولهای مردم رو در بورس و بانک بلوکه کرده.الان موقع خرید سهم در بورسه. مخصوصا سهام قندی که حسابی پایین اومدن.بهترین گزینه قپیرا در میان شرکتهای قندی است.بعد از تحقیق سوار قطار قپیرا بشید.
ناشناس
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
آقای یک حرفه ای! کل این نظر رو دادی که قپیرا رو تبلیغ کنی؟!
ناشناس
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
موافقم .شرکت قندپیرانشهر تنها شرکت قندیه که توی این شرایط بحرانی سودده مونده
ناشناس
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
دوستان فقط وعده ما انتخابات بعدی
مطمئن باشین جبران میکنیم هم مجلس رو هم ریاست جمهوری رو
یک حرفه ای
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
دوستان منظورم فقط راهنمایی شماست. یک تجربه 12 ساله $ (( قیمت سهام شرکت های کوچک وسودده با مقدار کمی پول که به انها وارد شود به پرواز در می آید))
ندا
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
عزیزان فعلا به نفع دولت نیست پول ونقدینگی از بانکها به بورس منتقل بشه بانکها بدهیهای سر سام اوری دارن.دولت 1 بار این تجربه رو 2 سال پیش داشته و به نفع نظام پولی و بانکی نمیدونن.
میخوان فعلا پولا تو بانکها بمونه وسود بانکی جذابتر باشه
بابک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۱
با سلام به دوستان
چرا توی هیچ یک از تحلیلهای کارشناسان به موضوع دستکاری سود شرکتهای بورسی از طریق فشار به قیمت خوراک و همچنین نرخ فراوردهای پالایشی اشاره نمیکند و با توجه به اینکه جناب وزیر نفت بارها از واگذاری پالایشگاهها گلمند بوده
ناشناس
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
بهترین راه فروش سهام وخاتمه ی این دروغها!!!
از خودتون تورش رفتاری نشون ندیدن!!!
2 ساله منتظرین گول بعضیا رو نخورید دوستان!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴
مگه زمان انتخاباته که دولت بخواد ی کاری بکنه. ان شالله قبل از انتخابات بورس مثبت میشه حتی اگر در حال جنگ با آمریکا باشیم. مثل اینکه حواستون نیست اینجا ایرانه. مردم فقط زمان انتخابات دیده میشن
جلال
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
واقعا سرمایه گذاری تو این کشور مسخره و بی معنی هستش با این همه دزد
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱
1-باتوجه به عملکرد دولت وگروه اقتصادی آقای روحانی ، می توان نتیجه گرفت وزیر اقتصاد هیچ اعتقادی به بورس ندارد ، وتا وقتی که ایشان استعفاء ندهد وضع همین است.
2- بانکها عامل تضعیف بورس هستند چراکه در صورت رونق بورس سپرده ها از بانکها خارج می شوند.
ناشناس
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
انتخابات بعدی انشاءالله جبران میکنیم
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
دولت با ندانم کاری خود در عرصه ی اقتصاد ما رو بیچاره کرد. ایکاش تیم اقتصادی دولت روحانی تدبیر تیم دیپلماسیمان راداشت.
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
گزارش های سه ماهه شرکت ها رو ببینید

اونوقت تازه به عمق عامل غیرطبیعی

مداخله گر و نقشه خطرناکی که برای کل بازار و سهمامدار ها کشیده پی می برید.
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
گزارش های سه ماهه شرکت ها رو ببینید

اونوقت تازه به عمق عامل غیرطبیعی

مداخله گر و نقشه خطرناکی که برای کل بازار و سهمامدار ها کشیده پی می برید.
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
گزارش های سه ماهه شرکت ها رو ببینید

اونوقت تازه به عمق عامل غیرطبیعی

مداخله گر و نقشه خطرناکی که برای کل بازار و سهمامدار ها کشیده پی می برید.
ناشناس
GERMANY
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
دولت اصلا بی تفاوت نیست بلکه از قصد با شیب ملایم در حال نابودی بورس است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
کدام رشد؟قیمت سهام اکنون از قبل توافق هم کمتر است خدا لعنت کند مسوولان کلاه بردار را فقط با جو سازی خودشان نوسانگیری می کنند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
سلام
اگر انتخابات آینده آزاد بود ما سهامداران دیگر خوب میدانیم چه کسی را انتخاب کنیم .
رسول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
سلام . بورس نیوز چرا صحبت آقای عبده توجه نمیکنید که با زبان بی زبانی گفت بورس بهترین گزینه است . مگر نماینده دولت نبود ؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
با این موج منفی که صدا وسیما علیه توافق راه انداخته باید هم وضع همینطور باشه
ناشناس
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
سهامداری که تحت تاثیر نظرات پوچ و پوک صداوسیما قرار میگیره، میخوام صدسال سیاه، سمت بازار سرمایه نیاد.......
البته این نکته را بگم که عامل منفی بودن این روزها، این مورد نمیتونه باشه
حسین
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
عروس نمی‌تونست برقصه می‌گفت اتاق کجه

برادر من چه ربطی به موج صدا و سیما داره؟ تازه مگه سهامدارا گوششون به صدا و سیماست؟

مشکل در یک کلام اینه: تا وقتی که عزم جدی برای درست شدن وضع تولید و فروش شرکتها پدید نیاد و سود بانکی کنترل نشه، شرکتها سود آوری نخواهند داشت. شاخص می‌تونه تحت تاثیر انتظارات یکی دو روزی این ور و اون ور بشه ولی در بلند مدت از وضع واقعی اقتصاد تبعیت خواهد کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
واقعا من موندم این مسئولین بازار و تصمیم گیرندگان اصلی بازار چه کسانی هستند و ما مردم ساده و زود فریب چه کسانی
معلم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
دولت به بازار سرمایه بی تفاوت شده
رضا
UNITED ARAB EMIRATES
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
دولت به بورس علاقه دارد ولی مدیران بازار سرمایه بی تجربه هستند. چند سال طول می کشد تا آشنا شوند.
پیمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
اینم توافق هسته ای که دوسال منتظرش بودیم که بازار رو تکون بده هیچ خبری نشد دلواپسا اینقدر پول تو هشت سال جمع کردن که هروقت بخوان بازارو بازی میدن تو دوران فلاکت احمدی نژاد بازار صعودی بود الان سقوطی دولتم که فقط حرفهای قشنگ میزنه انگار مردم پول دزدی اوردن توی بورس که دولت این همه ضرر مردم مهم نیست
ناشناس
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
کلمه دلواپسان رو این دولت مد کرده که هرچیزی رو بندازه گردن دلواپسان
شما چه ساده ای
توافق هم شد خوب چی شد؟
وعده ما انتخابات هم مجلس هم ریاست جمهوری
ناشناس
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
ناشناس عزیز اگه برا انتخابات سرمایه گذاری میکنید با فروش های زیر قیمت تون و به امید دسترسی دوباره به اموال و اختلاس های میلیاردی دیگه خوابش رو ببینید...
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
روحانی ازهرطرفندی برای بقاء استفاده میکنه - حتی بلوکه کردن نقدینگی به قیمت ضررملت مهم سیاست دولته - لطفاًکسی اعتراض نکنه فدای سرم که 2سال پیش صدمیلیون ریختی توبورس حالا اصل پول باسودت شده چهل میلیون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
حالا بازم خدا پدرومادر معجزه همه هزاره ها تا قیامت رو بیامرزه که مستقیم حرفش رو میزد و بورس رو قمارخونه مینامید . این حسن مچکریم که اصلا نه خودش و نه هیچکدوم از اعضای دولتش بجز پائین آوردن صوری قیمتها بهیچ چیز فکر نمیکنند . ما هم انشاالله سرصندوق رای بجز پائین کشیدنش بهیچ چیز فکر نمیکنیم
مبين
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
همين شماها دم انتخابات با چند تا ترفند ساده و چند تا شعار پوچ و بي معنا فريب ميخوريد و باز به يكي مثل اينا راي ميديد
ناشناس
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
مبین جان قول میدیم که دیگه چشمامون رو باز کنیم حتی اگر از یکهفته قبلش مصنوعی بورس رو سرتا سر سبز کرده باشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
دولت فقط اعتقاد به این داره که باید با بالا بردن شدید سود بانکی و به هر قیمتی تورم را بیاره پایین.
که بالا بردن شدید و عجیب سود بانکی (بیشتر از 2 برابر تورم) موجب پارک شدن پولها در بانکها شده و باعث عمیقتر شدن رکود و بیکاری و تعطیلی تولید و ترویج فرهنگ نزولخواری شده.
چون هیچ فعالیت مولدی نیست که به اندازهء 30% سود داشته باشد آنهم بدون ریسک و فعالیت درصورت ادامهء روند فعلی چرخ اقتصاد و تولید که درحال یخ زدن هست بکلی می ایستد که به نظر تا آخر دولت روحانی(2-6 سال) وضع همین خواهد بود!
ناشناس
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
عمرا اگه دولت روحانی دوره بعدی رای بیاره رفیق
خاطرت جمع جمع باشه
ناشناس
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
حالا کی گفته که قراره سود بانکی بره بالا؟؟؟؟؟
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
واقعا اگر سرمایه گزار خارجی سال گذشته در بازار ما فعالییت می کرد تو این بازار مدام منفی باقی می ماند بازار ما هیچ حساب کتابی نداره.................
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
اقای روحانی ما سهامداران ضعیف که دستمان به هیچ جا بند نیست ولی در انتخابات قطعا از شرمندگی شما بدر خواهیم امد و نه تنها خود و خانواده هایمان به شما رای نخواهیم داد بلکه تا اندازه ای که از دستمان بر بیاید جلوی دیگران را هم خواهیم گرفت.به امید دیدار
متنفر از اصولگرایان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
دو عامل نمی گذارد بورس رونق بگیرد 1- دلواپسان پولدار از دولت نهم و دهم 2- شاخص سازان بورس که عمدتا حقوقی ها هستند . اگر حقوقی ها بگذارند شاخص اصلاح واقعی را انجام می داد . مثلا بازی همین امروز فارس را ببینید . از سال 92 چند بار فارس از این مسخره بازی ها درآورده؟
رضا
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
دقیقا درست کیه که بهفهمه مخصوصا که دیگه هسته ای حل شده دلواپسان وارد اقتصاد میشوند . از عرضه های بی حساب کتاب حقوقی ها گرفته تا شاخص ساز ها البته انها یی که سواد بورسی دارند می فهمند انها یی که خودشان را به کوچه علی چپ زده اند بدانند سهامداران اینگونه بیشتر به دولت روحانی اعتماد میکنند وهر جا که خرابی باشد رد پای دولت قبل وجود دارد مانند بعضی حقوقیها با عرضه های خندارشان
ناشناس
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
حقوقی ها اگه دلواپسن چطور با تیم مذاکره سال 92 جلسه گذاشتن ؟
ناشناس
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
آقا چراخودمان را با دلواپسان دیروز وسیاه نماهای سیاسی امروز سرگرم کرده ایم . اگر واقعا خرابی کاردلواپسان باشه خوب فطانت بیاد بگه ( سهامدارای عزیز دلواپسان نمیگذارند بورس پا بگیره )
حسین
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
متنفر جان، حرف بی حساب که کنتور نمی‌اندازه. بگو.


حقوقی که می‌فرمایید اون هم دنبال منفعت خودشه. شما انتظار دارید بیاد برای شما ایجاد سود کنه در حالیکه به دنبال حداکثر کردن سود سود و حداقل کردن ضررشه.

یک دلیل واقعی برای حرفهات بیار.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
خدا حق ما را از کسایی که باعث شدند ما ضرر کنیم می گیره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
بهترین راه در رفتن از بی کفایتی خود انداختن تقصیر گردن دلواپسان است
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
کجا دولت بی تفاوت بوده . دولت که داره با تمام توان و با تمامی شیوه ها بازار سرمایه رو تخریب میکنه. دولت دیگه چی کار کنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
بی کفایتی این دولت را باید در تاریخ نوشت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
تا املاک خودشون مونده دنبال بورس نمیان
ضمن اینکه در رابطه با اقتصاد بی سوادن
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
سلام-دوستان بااینکه سایت محترم بورس نیوزاکثرنوشته هاراچپ میکند،ولی گاهن این سایت نیزمحافظه کاری راپیشه میکندونوشته های اصولی راچاپ نمکند.البته بنوعی حق هم دارد.اگرتوجه کرده باشیدشرکت سایپا سه سال است سودنمیدهد.آیاکسی هست بگویدشماچکارمیکنید.یابانکهاخودشان کلاه خودراقاضی کنند.من حدود150 میلیون تومان دریکی ازبانک هاسهام خریده ام به من 57000000ریال سودداده درصورتی که اگرهمین پول رادرهمان بانک سپرده گذاری میکردم 33میلیون تومان آنهم ماهانه سرجمع سوددریافت میکردم.آیامن وزن وبچه ام بایدتاوان دزدی وبی عرضگی این مدیران رابدهم این دولت کجاست وآیانبایدکنترل شوند.
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
به قران قسم این یک سال و نیم دولتم بزار بگذره چنان تبلیغاتی علیه دولت بکنم دور بعد که رای نیاره دولت روحانی خون به دل من کرده اصلا انگار نه انگار بسه دیگه تمومش کنید اینقدر که به فکر مردم دیگر کشور ها هستید به فکر ما بدبخت ها هم باشید
مردمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
با سلام انهايي كه همش دم از اين دولت ميزنند و حتي يك انتقاد را هم بر نمي تابند به خدا بورس كه هيچي تمام اقتصاد ايران تعطيل است شما يك سري به كدال بزنيد تمام شركتها تعديل منفي دارند اين سياست كنترل تورم همه را بدبخت كرده مردم فقط پول را در بانك ميگذارند و سود ميگيرند حالا هي بگوييد چرا از احمدي نژاد ميگويم خدا وكيلي كدام زمان احمدي نژاد حال و روزمان اين طوري بوده بر خلاف نظر اقايان نه انرژي هسته اي كار ميكند نه اقتصاد نه زندگي مردم نه بورس خدا وكيلي همه چيز نابود شده پس درود بر دكتر احمدي نژاد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
اقای اخوندی خیالت راحت شد ؟ حالا دیگه ارزش معاملات از قبل توافق هم کمتره شما اسوده باش
ناشناس
UNITED STATES
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
وعده ما در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری.
رامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
من که با تمام وجودم در انتخابات بعدی جبران میکنم جناب روحانی منتظر باش
سیامک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
خسته شدیم.. به خاک سیاه نشستیم....
هر چی پول داشتم سهام خریدم به امید توافق.. حالا که توافق شده هروز بورس داره سقوط میکنه....
تا الان 30% سرمایم رو از دست دادم فقط تو چند روز...
فکر کنم جنگ میشد بهتر بود.
ناشناس
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
کی گفته با توافق بورس مثبت میشه
ناشناس
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
به خاطر اینکه همینجوری خرید و فروش میکنید من با این سواد نصفه نیمه با در نظر گرفتن RSI،MACDو چهارتا تا شکل کندل و خط روند فهمیدم که بازار تا قبل از توافق رشدش را کرده و نمی شود بیش از این انتظاری داشت
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
باید گفت ایرانی رفاه برای تو یک آرزو است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
GERMANY
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
مطمئنا دستهایی در کار ضربه زدن به اعتبار توافق در کار هست والا قبل از توافق و یا دوران غارت معجزه هزاره و مخلسین وضع بهتر نبود آیا؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
چرا نمی شه مثبت و منفی داد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
دولت قصد دارد بورس را دم دمای انتخابات مجلس حمایت کند . تا بلکه رأی بیاورند . ولی کور خونده اگر شاخص 2 برابر هم بشود رأی نخواهیم داد.
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
یکی میگفت ظریف اصفهانی هست اما نمیگه طیب نیاهم اصفهانیه...
ظریف هم متولد تهران بوده.....................
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
این بی تفاوتی دولت نیست که باعث شده بورس به این وضع بیفته، بلکه این دقیقا خواست و اراده دولته که بورس به این وضع افتاده و خود دولت و تیم اقتصادیش مسبب و عاملش هستند. دولت فاعل این امر است، نه بی تفاوت!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
کل نماد ها آخر منفی اند و شاخص کل اصلا یه چیز دیگس هیچ جای کشور درست کار نمی کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
صد رحمت به احمدی نژاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
ممنون از مطلب بجاتون . بی توجهی دولت به بورس واقعا کسالت آور شده.از اون وزیر نفت گرفته که هیچ اعتقادی به واگذاری شرکتهای نفتی به بخش خصوصی نداره تا آقای طیب نیا که انگار نه انگار که سرمایه ها تو بورس تا 40 درصد افت کرده واقعا که...
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
تلافی میکنیم
رضا
UNITED ARAB EMIRATES
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
شما به دولت چکار دارید از مدیران بازار سرمایه سوال کنید آخه نا سلامتی آنها مدیر این بازار هستند. هر چند که اطلاعی از آن ندارند.
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
اقای فطانت ساعت یازده شد و بورست تمامن صف فروش، هنوز از خواب بیدار نشدی یا خودت را زدی به خواب
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
اینها به نام توافق هسته ای تسلیم شدند که جنگ روی ندهد چون امریکای نامرد وزورگو از دوازده سال مذاکره خسته شده بود ومی خواست کشور ما را نابود کند رفع تحریمها بهانه ای بیش نبود فقط می خواستند جنگ روی ندهد نه اینکه اقتصاد یا بورس پیشرفت بکند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
اقتصادی که بر اساس تحلیل و منطق واکنش نشون نمیده بیماره یا ...
متاسفم که بهترین راه برای پول در آوردن در این مملکت دلالیه.
ناشناس
HONG KONG
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
عیدانه فروان شد ؟؟؟!! عایا؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
واقعا چه خبره؟ مگه قرار نبود با رفع تحریم مشکل آب خوردن حل شود؟ پس چی شد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
سرمايه گذاري تو بورس ايران حماقته
علی اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
دلواپس رو از کجا اوردن؟؟؟؟
خودشون مملکت رو به گند کشیدن همش تقصیرشو میندازن گردن احمدی نژاد و اطرافیانش
گیرم اونا تقصیر کار هستن شما چه راه حلی برای مقابله با این بحرانها داری؟؟؟؟
تو مساله هسته ای هم که هر چی سانتریفیوژ بود جمع آوری کردن دیگه چه توافق خوبی؟؟؟؟
دلمون به کیا خوش کردیم خدا

فقط بلده بیاد بگه ملت ما این دهن کجی ها را برنخواهد تابید و فلان
بدترین دهن کجی رو خود مسوولین دارن به ملت میکنن که از هر طریقی که شده زندگی کردن تو این مملکت رو برای مردم سخت و برای افغانی ها راحت کردن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
اوضاع بورس وحشتناک خراب است ، این بازار هیچ بالایی ندارد ، یک روز مثبت 10 روز منفی ، به این زودی ها هم درست بشو نیست ، در روزهای مثبت حقوقی 30 میل 30 میل سهم میفروشد و در روزهای منفی نهایتا 2 میل ، شاخص قطعا تا سه چهار ماه آینده تا 57000 پایین خواهد آمد ، همه کله گنده ها دارن سهم خالی می کنند حتی در صفهای فروش ، بنده که به شخصه اگر از توی جوب آب هم پول مفت گیر بیارم دیگر یک سهم هم نخواهم خرید ، تاوان تمام بدهی های بانکها که ناشی از اختلاس هست رو دولت موظف شده از جیب سهامداران در بیاورد.
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
خوردن پس انداز مردم شده بزرگترین تفریح مسئولین بازار
ناشناس
HONG KONG
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
قرار قلب راکتور اراک با سیمان پر بشه ، احتمال رشد سیمانی ها +++++++
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
بازارهای بورس خارجی که هستند بریم اونجا بعد از توافق
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
الآن دیگه چه حرفی برای گفتن دارین؟
خواهشا دیگه سکوت
انتخابات بعدی جبران میکنیم
مبين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
بالفرض كه نظر بعضيا كه ميگن كار دلواپساست درست باشه بازم هيچ عذري براي مسئولين كشور پذيرفته نيست ، اين عذر بدتر از گناهه ، اونا بايد امنيت مالي سهامداران رو تامين كنند ، ما اعتماد كرديم كه اومديم سرمايه گذاري كرديم
سورن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
،زمانیکه آقای صالح آبادی ریس سازمان بورس بود می گفتیم مقصر آقای صالح آبادی و رانت بازی هاشه،غافل از اینکه این مرد در مقابل تصمیمات نادرست وزرا ایستادگی کرده بود بنا براین عوض شد
ناشناس
HONG KONG
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
ما که بجای اینکه بریم جشن توافق نشستم تحلیل بررسی فرداش نقد شدیم هرچا گفتیم هشدار دادیم برچسب خوردیم انگ دلواپس بهمون زدن توی سایت ها و شبکه های اجتماعی ، حالا بشین صف فرش کیف کن دلارام . منم آهنگ کلاسیک گوش میدم
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
شرف وغیرت نداردآن سهامداری که این روزهای بورس رادرانتخابات امسال ونیزانتخابات96فراموش کند!!!
اکبر
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
احسنت . دقیقا
امیرعلی
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کافیه یه ماه قبل از انتخابات بازار مثبت باشه همه یادشون میره چه بدبختی کشیدن
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
با سلام خدمت دوستان
پس از توافقات ژنو بنده که یک هموطن ساده و سهامدار جزء میباشم و به هیچ دسته و نهاد و یا حزبی وابستگی ندارم با تحلیل ساده ای که برای خودم داشتم به دیگر دوستان در یکیاز همین صفحات بورس نیوز اعلام کردم که بنظر میرسد نباید گول بازار مثبت فعلی را خورد و باید محتاطانه قدم برداشت اما دوستانی که حتی من را نمیشناختند انگ زدند که خدایا ما را از دست دلواپسان نجات بده ، اون روز خیلی بهم برخورد ولی با اون عده از دوستان بحثو ادامه ندادم ولی امروز به حرف صحیح اونروز رسیدیم ، همگی و همین واسه یه آدم منطقی کافیه بفهمه این دولت همه چیزو تعطیل کرده واسه توافق . مهم نیست که منو تو چی میشیم ، مهم سیاستیه که در پیش گرفته و تا حالا هم خوب پیش رفته البته به زعم خودش تا نتیجه چه شود ، بهر حال همون روزم گفتم ،،، دارن خر داغ میکنن بوی کباب گولتون نزنه ، الان هم دیر نشده بازار نوسان خواهد داشت ، هر وقت مثبت شد هر کی تونست خارج بشه وگرنه باید منتظر از این منفی تر هم باشیم یا اینکه اینقد بمونیم که شاید فرجی بشه .امید بخدا
اهل هر گروه و دسته ای که هستی منصفانه نقد کن با فحاشی چیزی درست نمیشه
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
روزی که قیمتها داشت میرفت بالا که همتون میگفتید طبیعی هست چون سیگنالهای مثبتی داره میاد تازه فقط 2هفته قبل از توافق قیمتها شروع به رشد کرده بودند ، شما که تا قبل از این میگفتید این 2سال بخاطر تحریمها بوده حالا که صورت مسله پاک شده دارید بهانه تراشی میکنید. دقیقا روزی که قیمت وبصادر 1030 بود میگفتید این سهم تا 100درصد جای رشد دارد و اینطور القا کردید که هرکی بخره ضرر نکرده ولی در مقابل شما شروع بفروش سنگین کردید و قیمتها رو شکوندید و حالا با وقاحت تمام دارید میگید این حقیقی های سفته باز هستند که قیمتها را دارند پایین میاورند. واقعا شما مردم رو چی تصور کردید؟ واقع شرم بر شما باد. شمایی که دارید با نوسانگیری های 25 درصدی سودهای هنگفت جمع میکنید این سودخواهی ها جز دزدی و مال مردم خوردن نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
.









از دوشنبه بازار بر می گرده .









.
حمید
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
چقدر میخواد برگرده ؟ فوقش 10 % ، چه فایده ای داره ، دوباره میاد پایین
رضا
UNITED ARAB EMIRATES
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
کسی خبر دارد این تیم مدیران بورس آیا در مدیریت های قبلی شان موفق بوده اند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
س حتما گوگل آمریکا هم که سهامش تو بازار بورس آمریکا قیمتش خداتومان است و کسی نمیتونه از این سهم بخره بجز ثروتمندها این سهم هم حباب دراه،خدا لعنتت بکنه وزیر اقتصاد
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کاشکی توافق نشده بود که هر روز به خودمون میگفتیم ما توی تحریم هستیم و میگفتیم مرگ بر امریکای جهانخوار ...
اصلا ایران جایی غیر از همه کشورهای دنیاست و جای زندگی کردن نیست .
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
این دولت از اول دقیقا می دونست داره چی کار می کنه. ما بودیم که نمی دونستیم دولت میخاد چی کار بکنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
دولت فقط اعتقاد به این داره که باید با بالا بردن شدید سود بانکی و به هر قیمتی تورم را بیاره پایین.
که بالا بردن شدید و عجیب سود بانکی (بیشتر از 2 برابر تورم) موجب پارک شدن پولها در بانکها شده و باعث عمیقتر شدن رکود و بیکاری و تعطیلی تولید و ترویج فرهنگ نزولخواری شده.
چون هیچ فعالیت مولدی نیست که به اندازهء 30% سود داشته باشد آنهم بدون ریسک و فعالیت درصورت ادامهء روند فعلی چرخ اقتصاد و تولید که درحال یخ زدن هست بکلی می ایستد که به نظر تا آخر دولت روحانی(2-6 سال) وضع همین خواهد بود!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
با سلام ، از خوانندگان و نظردهندگان همیشگی بورس نیوز هستم ، گلایه دارم از شما. این مشکلات بخشیش تقصیر شماست ، شما به عنوان حامی ما سهامداران باید از دولتی ها پاسخگو باشید ، از وزرا گرفته تا ریاست جمهور ، این وظیفه شماست عزیزان. شما نمایندگان این مردم هستید ، باید سعی خودتون رو بکنید تا به بهترین پاسخ ها در صورت عدم پاسخگویی برسید. امیدوارم کمی بیشتر تلاش کنید. همیشه موفق و شاد باشید بورس نیوزی ها
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
به خدا آدم شاخ در مياره.مردمو سمت بورس مي كشونن بعد شاخص در شرايط سلامت رواني و سياسي و اقتصادي مملكت پايين كشيده مي شود.وزير اقتصاد روحاني ديد بورسي و تفكر اقتصاد آزاد ندارد و فكرش بسته است.آقاي وزير بورس محل اعمال سياستهاي اقتصادي شما نيست .بورس بورس است يك بازار آزاد سرمايه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
اه ه ه ه ه ... چقدر دلواپس بالا كامنت گذاشته!!!!
ملیکا
ROMANIA
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
خنده دکتر روحانی موقع نامه نوشتن به سازمان بورس به ما بود!!!!!!!!!!! نکنید بد میبینید ما هم به قیمت نفت میخندیم!!!!!!!!!!!!،
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
روحانی یکسال پیش" از رکود خارج شدیم" و دیروز" بهار اقتصادی فرا رسیده" و امروز تعدیلهای منفی بالای 50 درصدی در صنایع مادر و زیانهای تا 70 درصدی در بورس و در آستانه ورشکستگی قرار گرفتن اکثر واحدهای تولیدی
دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
چرا از منفی و مثبت زدن کاربران وحشت دارید ایا از کثرت موافقان یا مخالفان می ترسید.
مرد باشید و واقعیت چاپ کنید شاید هم دستور دارید.
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
بورسداری برا هر کشور عرضه میخواد نه حرفهای باد هوا
نیکمنشی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
دفعه قبل بعد از توافق عرضه اولیشون شاخص رو کشید پایین،الان هم دولت و دلواپسان،در این دولت با این وزرا کفایت وجود ندارد،زنگنه میگفت باید گروهبانها بروند و ژنرالها بیایند،معلوم شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
کار بورس نمام است دیگر خود را زجمت ندهید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
با سود بانکیه 28% برای سپرده ها انتظار نداشته باشید هیچ فعالیت اقتصادی شکل بگیره.