بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
این نوید را به سهامداران و ذینفعان زامیاد می دهم که امسال، سال سودآوری و تحقق سود برای آنها می باشد و هدف ما حفظ سرمایه سهامداران است و جبران کاهش سود سال قبل را خواهیم کرد.
کد خبر : ۱۵۱۹۶۵
نویسنده :
ابراهیمی

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت زامیاد ( سهامی عام ) رأس ساعت 9:00 روز چهارشنبه مورخ 1394.04.24 در محل پژوهشکده صنعت نفت با حضور بیش از 67 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیأت رئیسه مجمع با حضور آقای بادکوبه به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان شجاعی و کریمی و به دبیری آقای اسلامی تشکیل شد.

همچنین آقای محمودی به عنوان نماینده سازمان بورس و آقای سعادتی به عنوان نماینده حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای فریدون حمیدی (مدیر عامل شرکت ) و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

رشد سود آوری زامیاد و بازگشت ایویکو در سال 94 / مرداد ماه عرضه انبوه وانت جدید پادرا
  1.  تصویب صورت های مالی منتهی به سال مالی 1393.12.29
  2. انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس اصلی
  3. انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

*اعضای هیأت مدیره:

زامیاد

*حاشیه مجمع:

مدیر عامل شرکت زامیاد با اشاره به عملکرد این مجموعه در سال مورد گزارش در خصوص علت کاهش سود اظهار داشت: علت کاهش سود شرکت در سال مالی 93 عمدتاً به خاطر عدم شماره گذاری خودروها بوده که این امر بیش از چهار ماه به طور انجامید و مشکل اصلی هم از سمت شرکت زامیاد نبوده و همین موضوع سبب کاهش فروش و در نهایت کاهش سود شده است.

فریدون حمیدی در خصوص پیش بینی فروش در سال مالی 94 گفت: در سه ماهه اول سال جاری فروش مناسبی داشتیم و با توجه به برداشتن تحریم ها و مذاکرات با شرکت ایویکو جهت همکاری مجدد، مشکلات سال قبل برطرف شده و سهامداران منتظر اخبار خوش از این شرکت باشند.

وی در خصوص رونمایی و عرضه محصول پادرا افزود: در سال مالی جاری محصول پادرای دو کابین را در دست اجرا داریم و انبوه سازی و عرضه آن را از مرداد ماه امسال خواهیم داشت که امیداوریم تا پایان سال جاری معادل 2500 از این دستگاه را پیش فروش نماییم.

این مقام مسئول در خصوص پروژه های جدید شرکت اظهار داشت: پروژه z100 که همان پروژه جایگزین وانت نیسان آبی می باشد را تا انتهای آذر ماه سال جاری شروع می شود که البته 2 سال زمان می برد تا این خودرو به بازار عرضه شود.

حمیدی در خصوص همکاری با شرکت ایویکو افزود: به خاطر تحریم ها همکاری ما با این شرکت متوقف شده بود که با توجه به رفع تحریم ها، مذاکرات با این شرکت از هفته آینده شروع خواهد شد و عرضه دوباره خودروهای سنگین با برند ایویکو را در سال جاری خواهیم داشت.

مدیر عامل زامیاد در خاتمه ضمن ابراز امیدواری برای سهامداران و حفظ سرمایه سهامداران گفت: در سال جاری مشکلات فروش ما تاکنون رفع شده و شرکت توانسته فروش خوبی را در سه ماهه اول داشته باشد و با توجه به همکاری مجدد با شرکت آمریکایی ایویکو و رونمایی از خودرو z100 و عرضه پادرا دو کابین ظرف یکماه آینده این نوید را به سهامداران و ذینفعان زامیاد می دهم که امسال، سال سودآوری و تحقق سود برای آنها می باشد و هدف ما حفظ سرمایه سهامداران است و جبران کاهش سود سال قبل را خواهیم کرد.

این شرکت خودرویی در سه ماهه اول سال جاری توانست با تولید 2370 دستگاه خودرو وانت رشد بیش از 7 درصدی را به ثبت برساند که این افزایش تولید در حالی است که تولید وانت در کشور در خرداد ماه سال جاری با کاهش 2.42 درصدی از 11 هزار و 617 دستگاه به 6715 دستگاه رسیده است.

*گزیده اطلاعات مالی:

زامیاد

*پیام هیأت مدیره:

با یاد خدا، ضمن تشکر و قدردانی از همراهی و پیشتیبانی تمامی شما عزیزان، به استحضار می رساند پس از دو سال رکود مطلق در اقتصاد کشور، سال 1393 در حالی طی شد که انبوهی از مشکلات بر دوش اقتصاد ایران انباشته شده و رکود بر اقتصاد کشور حاکم بود. علیرغم کاهش نرخ تورم در سال 93، کاهش قیمت نفت (ناشی از کاهش رشد اقتصادی جهان به خصوص چین و اتحادیه اروپا) در کنار مشکلات قبلی، موانع بزرگ دیگری در اقتصاد ایجاد نمود.

طی سال 93 مشکلاتی از قبیل تحریم، عدم دسترسی به نقدینگی و تغییرات نرخ ارز، آنچنان فشاری به صنعت خودرو آورد که برخی از کارشناسان از احتمال نابودی این صنعت، صبحت به میان آوردند، عوامل فوق باعث شد افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان اجتناب ناپذیر گردد، این در حالی است که رکود بازار در بخش مسکن و صنعت و ... باعث محدود شدن حجم بازار و بروز مشکلاتی در تقاضای خودروهای تجاری گردیده است.

علاوه بر مشکلات ناشی از محدودیت های تجارت بین المللی، به دلیل محدودیت های ایجاد شده از سوی مراجع داخلی ، فروش شرکت زامیاد به مدت حدود چهار ماه و نیم طی سال 93 متوقف بود، مشکل مذکور در کنار طلب های گسترده مالی از برخی مشتریان و نهادها، موجب بروز مشکلاتی در جریان نقدینگی شد که با تلاش فراوان، در حال برطرف شدن می باشد.

با وجود تمامی مشکلات، برآیند تلاش مجموعه مدیریت و کارکنان شرکت زامیاد منجر به خروج شرکت از زیان دهی و بحران گردید و در نهایت زامیاد، در محدود سود قرار گرفت.

نظر به مزیت های رقابتی منحصر بفرد وانت نیسان از جمله توان حمل بار و قیمت مناسب، تلاش ها در راستای تداوم تولید محصول استراتژیک شرکت، یعنی وانت نیسان، استمرار داشت. در سال 93 برنامه های اجرا شده در جهت ارتقای پلتفرم وانت به ویژه اخذ تأییدیه آلایندگی و انتهای NI و NIB در سطح استاندارد یورو 4، امکان ادامه تولید محصول مذکور را فراهم نمود، در بخش توسعه محصولات، طراحی محصول وانت پادرا انجام و بیش از 100 دستگاه محصول تولید گردید ولی وجود برخی سخت گیری ها و ایجاد موانع استانداردی موجب طولانی شدن اخذ تأییدیه های الزامات استانداری این خودرو گردید، تولید انبوه پادرا از مرداد ماه 1394 محقق میگردد. همچنین پروژه تولید وانت شرکت DFSK با قابلیت حمل حدود یک تن، در دستورکار قرار گرفته است و امکان تولید انبوه محصول مذکور از آبان ماه 1394 فراهم می شود. همچنین مذاکرات با شرکت های معتبر در کشورهای چین و روسیه، در خصوص تولید محصولات سنگین و نیمه سنگین و اتوبوس پیگیری گردید. خطوط تولید محصولات مذکور در اوایل سال 1395 به بهره برداری خواهند رسید.

با توجه به نقش محوری فرآیند رنگ در تولید خودرو و با اهداف مهمی از جمله رفع آلودگی زیست محیطی، رفع مشکلات آرگونومیک نیروی انسانی، بهبود کیفیت و افزایش ظرفیت، پروژه های نوسازی کوره و کابین استر اجرا شد. یکی دیگر از اقدامات انجام شده در بخش توسعه فیزیکی، ایجاد خط تولید شاسی وانت بود که اثرات مناسبی در کاهش توقف خط مونتاژ و بهبود بهره وری شرکت خواهد داشت.

در پایان به استحضار می رساند مذاکرات هسته ای همچنان ادامه دارد و امیدواریم توافق هسته ای و رفع تحریم ها، لااقل در بلندمدت موجب بازگشت اقتصاد به شرایط عادی شود امیدواری ایجاد شده در مورد رفع موانع و تحریم های موجود بر سر راه اقتصاد کشور، توقعاتی را برای رشد صنعت، به ویژه صنعت خودروسازی ایجاد کرده است.

در این راستا (و نظر به برنامه های دولت) امیدواریم تحولات اقتصادی مثبت زیر را در سال 94 شاهد باشیم:

  •  علیرغم اثرات کاهش درآمدهای ارزی کشور ناشی از کاهش قیمت نفت، انتظار می رود عادی سازی روابط بین المللی، حداقل باعث ثبات بازار ارز و عملیاتی شدن یکسان سازی نرخ ارز شود.
  • فضایی امن برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد و به تبع آن زمینه حضور سرمایه گذاران فراهم شود.
  • از آنجا که یکی از برنامه های سال 94 بانک مرکزی، کاهش نرخ سود (با توجه به تورم 15.8 درصد سال 93) اعلام شده است و از طرفی با توجه به ارتقای اعتماد جامعه، سرمایه مردم از بانک ها و دیگر بازارها به سمت بازار سرمایه سوق یابد و امیدواریم به تبع آن زیان سهامداران جبران گردد.
  • مراجع ذیصلاح، رشد اقتصادی کشور در سال 94 را مثبت 3 درصدی پیش بینی کرده اند، امیدواریم با رفع تحریم ها، خروج از رکود با حداقل تورم، محقق گردد و به تبع آن، امکان جبران افت تولید سال های اخیر نیز فراهم شود.

در پایان با استعانت از خداوند متعال، امیدواریم که بتوانیم در جهت منافع سهامداران محترم و همچنین کارکنان و مشتریان عزیز و تمامی ذینفعان شرکت زامیاد، در آینده قدم های مفیدتر و مؤثرتری برداریم.

چشم انداز شرکت زامیاد (افق 1396)

خودروساز تجاری محصولات سبک (حداقل 38 درصد سهم بازار) و سنگین (حداقل 15 درصد سهم بازار) در ایران که با شناسایی فرصت های بازار، نیازهای حال و آینده مشتریان را برآورده کرده و با استفاده از طراحی و نوآوری در محصولات با کیفیت، ارایه خدمات حرفه ای فروش و پس از فروش، همکاری های راهبردی، نیروی انسانی کارآمد و فرآیندهای رقابتی، جایگاه خود را در منطقه ارتقاء داده و ایجاد سود پایدار برای سهامداران می نماید.

*اهداف کلان زامیاد تا سال 96:

زامیاد

*استراتژی های کلان شرکت زامیاد:

زامیاد

*تاریخچه شرکت:

شرکت زامیاد (سهامی عام) در تاریخ 1342.2.16 تحت شماره 8682 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت های صنعتی تهران به ثبت رسیده و به موجب پروانه تأسیس شماره 2374 مورخ 1342.4.31 مجوز ایجاد کارخانه به شرکت داده شده است و به موجب پروانه بهره برداری شماره 352968 مورخ 1345.11.12 وزارت صنایع و معادن از تاریخ 1343.2.15 اجازه بهره برداری از کارخانه خودروسازی واقع در استان تهران اعطاء گردیده است.

شرکت زامیاد (سهامی عام) در تاریخ 1358.4.16 مشمول بند (الف) قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران شناخته شد و از تاریخ 1360.9.18 هیأت مدیره منتخب سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اداره امور شرکت را به عهده گرفت و در تاریخ 1365.2.28 به موجب مصوبه هیأت وزیران صددرصد مالکیت آن به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به وکالت از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران منتقل گردیده است و همچنین براساس تقاضای صاحبان سهام در مورخ 1377.12.16 با پذیرش شرکت در سازمان بورس اوراق بهادار تهران موافقت به عمل آمده و متعاقب آن در مورخ 1378.1.18 بیش از 99 درصد سهام شرکت توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران عرضه گردید. در حال حاضر شرکت زامیاد جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت سایپا (سهامی عام) می باشد.

  • محل کارخانه: تهران، جاده قدیم کرج، کیلومتر 15
  • کل متراژ ساختمان: 101.644 مترمربع شامل (کارخانه و خدمات پس از فروش)
  • کل متراژ زمین کارخانه: 25 هکتار شامل: 20 هکتار زمین کارخانه در تهران و 5 هکتار زمین خدمات پس از فروش در تهران

در سال 1383 جهت طرح توسعه کارخانه و افزایش تولید، شرکت تصمیم به انتقال خط تولید وانت به خارج از فضای فعلی شرکت گرفت و براساس گزارش طرح توجیهی یک قطعه زمین واقع در شهرستان کاشان به مساحت 300 هکتار از سازمان مسکن و شهرسازی استان اصفهان خریداری و اقدام به ساخت کارخانه خودروسازی نمود. در سال 1387 پس از تکمیل حدود 75 درصد از پروژه مذکور، در راستای تحقق اهداف بلندمدت گروه و پیرو بند 5 مصوبه شماره 110402/177777/10 مورخ 1387.5.15 هیأت مدیره شرکت سایپا و همچنین هشتصد و پنجاه و هفتمین جلسه هیأت مدیره شرکت زامیاد در تاریخ 1387.5.15 مقرر گردید با رعایت صرفه و صلاح، مخارج انباشته پروژه کاشان تا تاریخ 1387.5.31 پس از تشکیل شرکتی به نام سامیار (با سرمایه 10.000.000 ریال) به ارزش دفتری به شرکت مذکور انتقال یافته و متعاقب آن 60 درصد سهام شرکت سامیار به ارزش کارشناسی و براساس مبایعه نامه شماره 300541/1178/10 مورخ 1387.12.26 به شرکت سایپا واگذار گردد. در سال 1388 نیز طی مبایعه نامه مورخ 1388.12.26 الباقی سهام شرکت سامیار در تملک شرکت زامیاد (معادل 40 درصد) به شرکت سایپا واگذار گردید.

*موضوع شرکت طبق اساسنامه

عبارتست از طراحی، ساخت (مونتاژ) واردات، صادرات، خرید و فروش انواع خودروهای بنزینی و دیزلی شامل کامیون های سنگین و سبک، وانت نیسان، تراکتور و سایر ماشین های کشاورزی و صنعتی و خودروهای سواری و کلیه قوای محرکه خودروهای بنزینی و گازوئیلی از جمله موتور، گیربکس، کمک دنده، اکسل ها و میل گاردان و همچنین طراحی، ساخت، واردات، صادرات و خرید و فروش انواع لوازم یدکی و قطعات یدکی خودروهای مزبور و ایحاد و تأسیس تعمیرگاه های خدمات پس از فروش و فروشگاه های مربوطه و قبول نمایندگی کارخانجات و مؤسسات صنعتی، تجاری، خدماتی، مالی و به طور خلاصه هر نوع فعالیت صنعتی، بازرگانی و خدماتی که به طور مستقیم و یا غیرمستقیم به موضوع شرکت مربوط باشد از جمله خرید و فروش اوراق بهادار و سهام شرکت های مختلف.

*سرمایه و صاحبان سهام شرکت

سرمایه شرکت در بدو تأسیس مبلغ 15 میلیون ریال (شامل تعداد 150 سهم به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال) بوده که طی چند مرحله به شرح زیر به مبلغ 2400 میلیارد ریال (شامل تعداد 2400 میلیون سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال) در پایان سال مالی منتهی به 1391.12.29 افزایش یافته است.

در حال حاضر (پایان سال 93) تعداد 20.141 نفر، سهامدار شرکت زامیاد هستند که شرکت سایپا با در اختیار داشتن 926.419.000 سهم (39 درصد) بزرگترین سهامدار شرکت می باشد.

زامیاد

درصد مالکیت صاحبان سهام در پایان سال 1393

زامیاد

*وضعیت معاملات و قیمت سهام

شرکت در تاریخ 77.12.16 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه (نام صنعت) خودرو با نماد "خزامیاد" درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 78.1.18 مورد معامله قرار گرفته است.

زامیاد

اطلاعات مقایسه ای پیش بینی های درآمد هر سهم و عملکرد واقعی

اطلاعات مربوط به پیش بینی های درآمد هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به 1393.12.29 و عملکرد واقعی آن به شرح زیر بوده است:

زامیاد

رتبه کیفیت افشاء اطلاعات و نقدشوندگی سهام

وضعیت ربته بندی شرکت از لحاظ نقدشوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات در سال مالی منتهی به 1393.12.29 براساس ارزیابی سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح زیر بوده است:

زامیاد

جایگاه شرکت در صنعت

این شرکت در صنعت خودرو فعالیت دارد و سهم تولید محصولات مختلف این شرکت از کل بازار داخلی و صادراتی خودروهای تجاری به شرح زیر است:

زامیاد

سهم بازار محصولات طی سه سال اخیر

زامیاد

سهم بازار تولید زامیاد در محصولات سبک تجاری کشور

زامیاد

*خط مشی و اهداف کیفیت

خط مشی کیفیت

شرکت زامیاد به عنوان یکی از تولیدکنندگان انواع خودروهای تجاری در ایران، ضمن اعتقاد راسخ به ارتقاء مستمر کیفیت محصولات و خدمات خود و در جهت تأمین روز افزون رضایت مشتریان و احترام به حقوق کلیه ذینفعان، استقرار کامل نظام مدیریت کیفیت بر پایه استاندارد بین المللی ISO90001:2008 را سرلوحه خویش قرار داده است و در این راستا خط مشی کیفی خود را که بهبود مستمر و ارتقاء سطح کیفیت فرآیندهای داخلی و محصولات تولیدی می باشد به قصد تأمین رضایت کامل مشتریان در فرآیندهای: طراحی، ساخت، تولید و خدمات پس از فروش محصولات مدنظر قرار می دهد.

براین اساس محصولات شرکت باید نیازمندی های مشتری را به طور کامل برآورده سازند این نیازمندی ها شامل مشخصه های فنی، ایمنی، زیبایی و قابلیت اطمینان می باشد. اشاعه خط مشی کیفیت در بین پرسنل از مسئولیت هر یک از مدیران واحدهای اجرایی تلقی می شد.

اهداف کیفیت:

مدیریت شرکت زامیاد براساس خط مشی کیفیت خود اهداف کیفی به شرح ذیل را اعلام می دارد:

  1. بهبود مستمر کیفی محصولات
  2. ارتقاء شاخص بهره وری از طریق بهبود فرآیندها و ...
  3. به روزآوری تکنولوژی محصول و تولید
  4. ارتقاء رضایت مشتریان از طریق عرضه محصول با کیفیت و ارایه تسهیلات و خدمات برتر.
  5. توسعه منابع انسانی با استفاده از ارتقاء دانش، مهارت و بکارگیری نیروهای متخصص به عنوان سرمایه های فکری با ارزش شرکت

شرکت زامیاد در راستای تحقیق اهداف کیفیت در هر حوزه از طریق تدوین طرح های بهبود در قالب برنامه سالیانه امکان دستیابی به هدف فوق الذکر و تسهیل می نماید. مدیریت ارشد شرکت با اعتقاد کامل به این اصول کلیه پرسنل را به حرکت در این مسیر و تحقق اهداف فوق ترغیب می نماید.

زامیاد

*برنامه های آینده شرکت

بخشی از برنامه های توسعه محصولی و برنامه های توسعه فیزیکی و سیستمی شرکت در بخش قبلی اشاره گردید، عناوین برخی از سایر برنامه های آینده شرکت، به شرح ذیل اشاره می گردد:

*مهندسی مجدد فرآیندها همسو با استراتژی های سازمان

*توسعه یکپارچه زیرساخت های مدیریتی، فرآیندی و فن آوری اطلاعات جهت چابک سازی و همسویی با استراتژی های سازمان

*نهادینه کردن ساختار تیم اجرای استراتژی ها و برنامه ریزی عملیاتی سازمان براساس جهت گیری های استراتژیک سال 94

*ارزیابی عملکرد واحدها براساس پیاده سازی برنامه استراتژیک و نظارت بر اهداف استراتژیک براساس شاخص های کلیدی عملکرد به منظور بهینه سازی تصمیم گیری مدیریت (عملیاتی و راهبردی)

* ایجاد ارتباط نظامند برنامه های عملیاتی با بودجه

شیوه های تأمین مالی در آینده: افزایش حد اعتباری بانک ها و افزایش حجم فعلیت جهت وصول چک های برگشتی مشتریان بدهی نمایندگان و مذاکره با شرکت های لیزینگ جهت افزایش فروش محصولات شرکت و برنامه ریزی جهت وارد نمودن قطعات خودروهای سنگین و تولید و فروش آنها و افزایش فروش موجودی مواد کالا.

رشد سود آوری زامیاد و بازگشت ایویکو در سال 94 / مرداد ماه عرضه انبوه وانت جدید پادرا

ترازنامه

زامیاد

صورت سود و زیان

زامیاد


آدرس لینک شرکت

www.zamyad.co.ir






اشتراک گذاری :
ارسال نظر