بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۱
کد خبر : ۱۵۲۰۳
مدیر عامل شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: با توجه به پایان تعمیرات اساسی و دوره ای در مجتمع گازی پارس جنوبی ، ظرفیت تولید گاز این شرکت از پنج فاز اول به 138 میلیون متر مکعب در روز رسیده و مشکلی برای تامین خوراک مجتمع های پتروشیمی عسلویه در فصل زمستان وجود ندارد.

همایون شکوه صارمی در گفتگو با مهر با اشاره به پایان تعمیرات اساسی در پنج فاز اول پارس جنوبی در شش ماهه اول امسال اظهار داشت: از اول مهر ماه شستشو و تثبیت مایعات در این فازها شروع شده و با به پایان رسیدن این عملیات آمادگی کامل برای تولید حداکثر گاز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برای فصل زمستان تولید گاز در پنج فاز اول مجتمع گازی پارس جنوبی به حداکثر 138 میلیون متر مکعب خواهد رسید، خاطرنشان کرد: از این میزان 132 میلیون متر مکعب برای تامین نیاز بخشهای مختلف به شبکه ملی تزریق خواهد شد.

شکوه صارمی با تاکید بر اینکه روزانه 6 میلیون متر مکعب گاز برای تامین خوراک مجتمع های پتروشیمی عسلویه اختصاص خواهد یافت، تصریح کرد: بخشی از این گاز برای تامین خوراک واحدهای پتروشیمی پارس، جم و زاگرس در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه بخشی از میعانات گازی هم به پتروشیمی برزویه منتقل می شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر