بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
امروز هم شاخص بورس به مدد روند نزولی شکل گرفته با کاهش 536 واحدی مواجه شد تا انتظارات از رسیدن به یک کانال پایین تر یعنی محدوده 65 هزار واحدی بیش از پیش رنگ واقعیت به خود بگیرد.
کد خبر : ۱۵۲۰۹۳
نویسنده :
آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 94.05.05 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 501 واحد کاهش به رقم 47644 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 419 واحد کاهش عدد 138914 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 214 واحد کاهش به رقم 26526 واحد رسيد.

همچنین در این روز "وپخش" با 7 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وتجارت" با 132 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 5 واحد کاهش به رقم 782 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1098 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1163 میلیارد ریال رسید.

هر روز که می گذرد سهامداران بازار سرمایه بیشتر با اثرات توافق هسته ای و تبعات این رویداد مهم و بزرگ آشنا می شوند. در همین راستا امروز هم شاخص بورس به مدد روند نزولی شکل گرفته با کاهش 536 واحدی مواجه شد تا انتظارات از رسیدن به یک کانال پایین تر یعنی محدوده 65 هزار واحدی بیش از پیش رنگ واقعیت به خود بگیرد.

بر اساس گزارش بورس نیوز آنچه که بعد از توافق هسته ای بسیار نمایان و قابل توجه است جا به جایی سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی در قامت خریدار و فروشنده است. بطوریکه تا قبل از دستیابی به توافق هسته ای حقوقی ها فروشنده و خریداران حقیقی بودند اما به یکباره بعد از اعلام توافق و بازگشت امید شاهد جا به جایی این دو در بازار سرمایه بودیم بطوریکه تا این لحظه حقیقی های بورس به عنوان فروشندگان عمده سهم و حقوقی ها خریداران پر و پا قرص بازار بودند. شاید اصلی ترین دلیل این اتفاق همان جمله معروف "نا امیدی از آخرین امید" باشد و همین موضوع باعث خروج سرمایه گذاران حقیقی از بورس و حضور حقوقی های صبور با دیدگاه بلند مدت یا بهتر بگویم خیلی بلند مدت شده است.

اما اهالی تالار در آخرین پیشنهاد خود به سهامداران حقیقی مطلبی به را به طنز عنوان کرده اند که می تواند بازدهی حدوداً 15 درصدی در هفته را برای آنها در بورس به همراه داشته باشد. حالا این پیشنهاد وسوسه برانگیز چیست؟ در زیر می خوانیم:

در روزهای اخیر دلایل مختلفی برای روند بورس بخصوص بعد از حل موضوع هسته ای از سوی کارشناسان ارایه شد البته مسئولین امر که نگرانی ندارند و دلواپسی خواصی هم از سوی دلواپسان مشاهده نمی شود و تنها موضوع مهم کشور در این روزها سرنوشت دلارهای بلوکه شده می باشد البته بحث دلار های بلوکه شده بسیار حائز اهمیت است چراکه بعد ازاعلام ارقامی بالای 100میلیارد دلار،سرانجام میزان آن توسط دکتر سیف ریس کل بانک مرکزی در گفتگوی تلویزیونی به تفصیل شرح داده شد و با توجه به اعلام رقم درحدود 24میلیارد دلار توسط این مقام مسئول اعلام شد که در نهایت از این رقم نیز با احتساب کسورات قانونی مبلغی در حدود 3میلیارد دلار دست دولت را خواهدگرفت.

البته بازهم جای شکرش باقی است که موضوع تحریمها حل شد چراکه در صورت تداوم تحریمها ،با توجه به روند کسورات قانونی !نه تنها دریافتی دلار بلوکه شده نداشتیم بلکه باید ردیف بودجه ای هم برای پرداخت بدهی ارزی از محل تحریمها در بودجه سنواتی کشور دیده می شد.که از این باب جای شکرش باقی است.

برگردیم به موضوع اصلی که همان بورس و روش کسب بازدهی در آن است. آنچه مشخص شده این است که علی رغم انتظارات قبلی، آب در بورس این روزها سر بالا می رود و به قول معروف عزیزان دل هم ابوعطا می خوانند. اما زمان در گذر است و زندگی ادامه دارد و باید امید وار بود تا تدبیر کارگر افتد.که شاعر می فرماید گر صبر کنی زه غوره حلوا سازیم.

با در نظر گرفتن جمیع جهات و اوضاع کشور کارشناسان خبره ما در موسسه آموزشی سهامداران شریف (وقف عام) توصیه می کنند برای کسب بازدهی حداکثری در این شرایط از یک روش کاملا ساده استفاده نمایید.

اصل این روش به عدم توجه به وسوسه های درونی بشر در خصوص کسب سود از بورس باز می گردد به عبارت ساده تر هر لحظه که در درونتان وسوسه ای در این باب ملاحظه کردید به سرعت محل را ترک و خود را سرگرم کار دیگری نمایید که در این خصوص ورزش پیاده روی و مطالعه کتاب بسیار توصیه شده است. در این لحظه است که شما با نخریدن سهام و غلبه بر وسوسه خود بی آنکه متوجه شده باشید رقمی تا حدود 5 درصد روزانه زیان نکرده اید که خود در اصول سرمایه گذاری سود حساب می شود. البته از مطالعه کتاب هایی با مضامین تخیلی همانند کسب بازدهی در بورس به شدت پرهیز نمایید و رمان های مستند در خصوص سرگذشت سرمایه گذران در بورس و یا بینوایان برای رفع این وسوسه از سوی کارشناسان این موسسه توصیه موکد شده است.

در پایان نتایج به دست آمده از تحقیق آماری و میدانی توسط موسسه مذکور مشخص کرده که شما با استفاده ازاین روش حتی اگر یک هفته هم موفق به ترک معامله در بورس شوید بطور میانگین حدود 15 درصد در جهت حفظ سرمایه خود اقدام نموده اید و همین موضوع می تواند پرتفوی شما را در مقایسه با افراد ناتوان در غلبه بر وسوسه و احساس در بورس 15 درصد از لحاظ سودآوری بهبود ببخشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
بورس نیوز تا شاخص به 60 هزار نرسد بازیگران گردن کلفت وارد نمی شوند.
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
دمت گرم. حالا شدی کارشناس. عطای بورس ایران را باید به لقایش بخشید
كلاه قرمزي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
بورس نيوز عزيز تقصيري نداري اگر وضع به همين منوال پيش بره كه ظاهرا" هم پيش مي رود همه ما ديوانه مي شويم و شروع به هذيان گفتن ميكنيم.
تحلیلگر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
.
.

هر معامله ای زمان مشخصی داره آخه من نمی دونم چرا بعضی ها انتظار دارند هروز بازار رشد کنه و 5 درصد همه بالا برن و گرنه دولت مقصر بوده و باید انتقام بگیریم .


آخه اگر قرارباشه هروز رشد کنه که کلا سه ماه ديگه انقدر حباب دار میشه که حداقل باید دوسال سقوط کنه تا مشکل حل بشه .

اتفاقا وضعیت فعلی خیلی هم خوبه . اینجوری موج5 شاخص کل حداقل دو تا سه سال طول میکشه .


به جای ناله کردن باید خارج میشدید و اواخر مرداد دوباره وارد بشید .




.
ناشناس
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
دوست عزیز ماهم می تونیم نوسانگیری کنیم و هزار تا کار دیگه اما یه ذره فکر کن اصل سهامداری چجوریه؟ غیر از اینه که برای تامین مالی شرکت های بزرگ و کمک به اقتصاد کشور و با دید بلند مدته؟ حالا یکی مثل شما زرنگ پیدا میشه و مثل من و امثال من ساده نیست کلیت بازار چه گناهی کردن؟ دوست عزیز اونایی که به دولتی محبوب رای دادن و بهش اعتماد کردن چه گناهی کردن روزایی که ما رو دعوت به بورس کردن و هر موقع خواستیم بیاییم بیرون وعده حمایت دادن و راحت دروغ گفتن و الان هم که پس از n سال توافق شده بازار رو داریم می بینیم..... بعدشم یه ذره فکر کن انصافا بازار از دی 92 تا الان چند روز و چقدر مثبت بوده؟ مثلا کی فکر می کرد سهام پالایشی اینطور به گند کشیده بشه کی فکر می کرد.... بگذریم بی خیال
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
دیگه تو هم ما رو دست می اندازی بورس نیوز!!! دو سال صبر کردم و حالا بعد از توافق که فکر می کردم زیان60 درصدی ام رو جبران کنه حالا نزدیک 75 درصد توی ضررم چیزی از پولم نمونده نمی دونم چرا به دولت اعتماد کردم و کل پس انداز زندگیمو آوردم در بورس نمی دونم چرا هر موقع وزیر اقتصاد حرف از کف قیمت می زد می گفتم خدا رو شکر از فردا ضررام جیران می شه نمی دونم چرا آذر پارسال از بازار خارج نشدم فکر می کردم اتفاقی نیفتاده و منطق حکم می کنه باید صبر کرد نمی دونم چرا فروردین وقتی نامردی حقوقی ها رو دیدم بازم از بازار خارج نشدم لاقل اون موقع 50 درصد ضرر کرده بودم و ... حالا من موندم و شرمندگی و اعصاب داغون و بیماری عصبی شدید و کلی گرفتاری و دستای خالی که فکر می کنم سالها طول بکشه دوباره پر بشه. واقعا هنوز موندم چرا به دولت و تیم اقتصادیش اعتماد کردم و هزار تا چرای دیگه دوستان دعا کنید....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
واقعا طنز جالبی بود
ممنون از نویسنده جدا که بد رکبی از آقایون خوردیم
اماندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
باید صبر کنیم و بسازیم با شرایط بسازیم

همانطور که اروپا این دوران را بمدت 100 سال تحمل کرد
عطا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
جناب مستطیل شیشه ای ! بجای نوشتن اینجور مطالب مثلن طنز که حال گرفته مارو گرفته تر میکنه به رسالت خبرنگاریت عمل کن و ترتیب مصاحبه با یه مقام مسئول رو بده و یقه اونا رو بگیر.
اگه دنبال مطلب طنز هستی خودم برات یه مطلب مینویسم که یه هفته بخندی اما هیچوقت نتونی چاپش کنی. اما اینجا نه جای این مطالبی هست که امروز نوشتی و نه درد من به عنوان سهامدار حقیقی رو درمان میکنه.
رستمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
توی شهرما یک نفرهست که شلغم می فروشدوبه شاهمرادشلغم فروش مشهوراست اون بیچاره هم میدانددردبورس چیست خجالتی هم خوب چیزیه برای این همه کارشناس ودکتر وتحلیلگر که هرروز تحلیلهای ابکی می نویسند
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
روحانی روحانی روحانی ما تورو نمیخوایم دیگه با چه زبونی بگیم واقعا بورس نه برای خودت مهمه نه وزیران اقتصادیت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
خخخخخخخ ... راست گفتی.

وارن بافت در بورس ایران سرمایه گذاری کنه ظرف یکسال سرمایه اش نصف میشه. شک نکنید !
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
اخه مگه سرمایه ای هم دیگه مونده ؟ تمام دارو ندارمون را توی این بورس از دست دادیم ، خدا از سرشون نگذره
علی شاه
GERMANY
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
جناب روحانی

آنچه این روزها شاهد آن هستیم تدبیر نیست ، تحقیر است
تحقیر مردمی که اتفاقا بخاطر اعتماد به شما تحقیر میشوند

به مقامی رسیدن هنر نیست
در بین مردم محبوب ماندن هنر است.

چپاول ملت از راههای قانونی و با هزار و یک ترفند ، شاید جوابگوی گروهی فرصت طلب و صاحب رانت باشد ، لیک در قلب این ملت زجر کشیده ، چیزی جز نفرت و کینه نخواهد کاشت.

با وجود همه ی ادعاهاتان ، امید مردم به یأس تبدیل شده
گرانی و تورم بیداد میکند
بیکاری و نا امیدی کشور را غرق کرده
هیچ دلی خوش نیست
و شما فقط از تدبیر و امید خیالی خودتون صحبت کنید و از کاهش تورمی که به قیمت نابودی و ورشکستگی اکثر صنایع مطرح کشور بدست اومده.

اگر 2 نفر آدم در پستوی یک کافی شاپی در یک هتلی 2 فنجان قهوه در ماه رمضان بخورند ، مانند یک تبهکار دستیگر میشن ، اما اگر سرمایه ی عمر میلیونها نفر ایرانی که با حرفهای شما به بورس آمدند و به خاک نشسته اند ، هر روز کم و کمتر شود ، شما حتی به خودتون زحمت نمیدین پیگیری کنید.

بس است این تحقیری که به ما ارزانی داشته اید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
خیلی بی مزه بود...
بچه زرنگ اصفهان
ROMANIA
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
با تشکر از پیشنهاد جالبتون، اما من به یه راه بهتر رسیدم که اگه سایر علما هم نظر بدن،ممنون میشم! من تصمیم گرفتم که ۱۲ سال بورس بازیو ببوسمو با پول سهامم یه چرخ گاری فانتزی خوشگل با تزیینات و مقادیر مناسبی ذرت و بسته بندیهای کوچک نمک و آبلیموی بهداشتی بخرم و برم سر پل خواجو! شما علمای اقتصاد! حساب کنید اگه هر دونه بلال رو ۲ تومنم که بفروشم، درآمد ماهانش چقدر میشه؟ با اینهمه آدم که برای دیدن از پل میان!نگران شهرداری چی ها نباشید که فکر اونم کردم! تمام هنر من در این دو سال آخر این بوده که ضرر نکنم روی اصل پول !خخخخخخخخ...... حالا شما هی بگید چرا یارو یه هفته خودشو تو بشکه حبس میکنه که بره اونور آب! همین بنده یه پسر خاله دارم که تا دبیرستان درس خونده و در دالاس آمریکا در عرض چند سال، فقط از طریق بیزینس مسکن سالی هزاران دلار ترن اور داره! همین طور از نزدک و غیره....(رتبه دوم کنکور ارشد سال ۸۱ دانشگاه آزاد).
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
فکر کنم اگر توافق نمیشد و با وضع تحریمهای جدید و سقوط نفت و با این گزارشهای شرکت ها تا الان باید فاتحه خود و بورس را میخوندیم بازم شکر که توافق شد !!!!!!!!
seyed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۸
جالب بود .واقعا تنها راه کسب سود در بورس نخریدن سهام است !
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲
خیلی بی مزه بود خودتو مسخره کن
ناشناس
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
امین خان تا زمانی که واقعیات رو مسخره میبینی باید حال و روز بازار همین باشه.
چشماتو باز کن برادر
مطلب عالی بود
دریا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
خیلی بی مزه بودمن توبورس ایران این روفهمیدم که نبایدچیزی خریدپول روبایدببری توبانک بذاری هرماه بری سودش روبگیری بی دغدغه- درآرامش هم خرجشون کنی استرس نداری به خدابانک ازهمه جابهتره