بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
کد خبر : ۱۵۲۱۰۶
نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ بیت‌المال در اراضی و منابع‌طبیعی تاکیدکرد: با خاطیان این حوزه برخورد قضایی می‌شود که به معنای توقف پروژ‌های سرمایه‌گذاری پدیده شاندیز نیست.


برخورد قضایی با پرونده پدیده به معنای توقف پروژه های سرمایه گذاری نیست

به گزارش تابناک خراسان رضوی، روز گذشته بود که میزان گزارش داد: تخلف مديران پديده شانديز احراز شده و با تمهيدات دولتي به زودي متخلفان پدیده مجازات ميشوند.

مشاور و نماينده تامالاختيار وزير راه و شهرسازي در شوراي حفظ بيتالمال در اراضي و منابعطبيعي اعلام کرد: مجموعه مديران در کميته بررسي طرح پديده شانديز درباره احراز تخلف مديران در اين پروژه اتفاق نظر دارند.

حسين معصوم با اعلام برگزاري جلسهاي در ساختمان وزارت کشور با موضوع پيگيري پديده شانديز و تخلفات صورت گرفته در آن افزود: شنبه سوم مردادماه در سلسله نشستهاي کميته بررسي پديده شانديز جلسهاي با حضور رحمانيفضلي وزير کشور، حجتالاسلام و المسلمين رئيسي دادستان کل کشور، مقامات استان خراسان رضوي، استاندار خراسان رضوي و پيروز حناچي معاون وزير و دبير شوراي عالي معماري و شهرسازي درباره پديده شانديز در وزارت کشور برگزار شد که با توجه به جلسات پيشين قرار است هفته آينده با اعلام رسمي آخرين تصميمات اين کميته، اطلاعرساني شود.

وي ادامه داد: نحوه ارائه کار مديران شرکت پديده شانديز به گونهاي بود که با مصوبات شوراي عالي معماري و شهرسازي مغايرت داشت و تمامي مديران در کميته بررسي طرح پديده شانديز درباره احراز تخلف مديران اين طرح اتفاقنظر دارند.مشاور و نماينده تام الاختيار وزير راه و شهرسازي در شوراي حفظ بيتالمال در اراضي و منابع طبيعي گفت: تخلف مديران پديده در اين پروژه و در استان خراسان رضوي احراز شده است و با تمهيدات دولتي به زودي متخلفان مجازات ميشوند.

وي افزود: هدف ما در اين پرونده، رساندن مردم به حقوق خود و اجراي کامل قوانين است که با تمهیدات اندیشیده شده جای هیچ‌گونه نگرانی برای مردم و سهام‌داران وجود ندارد.

البته پیش از این خبرآنلاین در خبری به نقل از این مقام مسئول آورده بود که « مجموعه مدیران در کمیته بررسی طرح پدیده شاندیز حاضر در این جلسه نسبت به احراز تخلف مدیران پروژه اتفاق نظر دارند.» با این وجود معصوم در گفتگو با شهرآرا بدون رد یا تایید این مسئله و محرز شدن تخلفات مدیران پدیده گفت: ما از سال٨٨ با طرح شکایتی پیگیر ساخت‌وسازهای پروژه‌های شهر رویایی پدیده بودیم و این موضوع در جریان رسیدگی قضایی قرار گرفت.

بدون مجوزهای قانونی و خارج از طرح جامع

مشاور و نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ بیت‌المال در اراضی و منابع‌طبیعی با اشاره به تخلفات شهرسازی در اجرای پروژه‌های شهر رویایی پدیده شاندیز عنوان کرد: نکته‌ای که در این رابطه باید به آن اشاره داشت، آن است که تخلفات شهرسازی پدیده به دلیل آن بود که خارج از طرح جامع و مصوبات شورای عالی شهرسازی صورت گرفت.

وی نداشتن مجوزهای قانونی را یکی دیگر از تخلفات شهرسازی این شرکت دانست و افزود: تاکیدی که ما داریم این است که با خاطیان این حوزه برخورد قضایی شود البته این برخورد به معنای توقف پروژ‌های سرمایه‌گذاری شرکت پدیده شاندیز نیست.

مشاور و نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ بیت‌المال در اراضی و منابع‌طبیعی ادامه داد: ظرف چند روز آینده فضا برای اطلاع‌رسانی از سوی مسئولان قضایی استانی فراهم می‌شود. فقط تاکید ما و همه مسئولان جلسه بر حفظ حقوق حقه مردم آن هم در مسیر قانونی است.

به گفته وی در این ارتباط تمهیدات لازم برای این موضوع اندیشیده و جای هیچ‌گونه نگرانی از سوی مردم و سهام‌داران این شرکت وجود ندارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مسئولان به دنبال توقف پروژه‌های سرمایه‌گذاری پدیده شاندیز نیستند و تاکنون نیز هیچ‌گونه پروژه‌ای از پروژه‌های شهر رویایی متوقف نشده و تنها موضوعی که اجرا شده توقف تبلیغات این شرکت بود.

معصوم در ارتباط با دیگر موارد مطرح شده در خبر خبر آنلاین نظیر محرز شدن تخلفات این شرکت در اراضی منابع طبیعی، گفت: من با هیچ خبرگزاری در این رابطه گفتگو نداشتم و تنها گفته‌ام که این جلسه با حضور دادستان کل کشور و مسئولان ارشد استان برگزار شده است.

نامه ٣٥ نماینده به روسای قوای مقننه و مجریه

همچنین روز گذشته موسی‌الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با دیگر به نامه ٣٥ نماینده به روسای قوای مقننه و مجریه برای رفع مشکل سهام‌داران و سپرده‌گذاران پدیده شاندیز و موسسه میزان اشاره کرد.

فروش سهام، بادکنکی است

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت رفع مشکل سهام‌داران و سپرده‌گذاران شرکت پدیده و موسسه میزان، افزود: اکنون قوه قضائیه از فروش سهام پدیده شاندیز جلوگیری و اعلام کرده که تاکنون این فروش به صورت بادکنکی بوده است.

وی ادامه داد: در این میان دادستان مشهد از سوی مردم به صورت مدعی‌العموم وارد قضیه شد که به دنبال این مشکلات، شورای عالی امنیت ملی جلسه‌ای را برگزار کرده و اختیاراتی به وزیر کشور واگذار کرده که وزیر کشور نیز اختیاراتی به استاندار خراسان‌رضوی داده و استاندار نیز نشست‌هایی را برای بررسی این مهم برگزار کرده است.

جلسات زودتر به نتیجه برسد

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: درخواست ما آن است که این جلسات به نتیجه برسد و زودتر این مهم تعیین تکلیف شود چرا که سهام‌داران پدیده شاندیز یا افرادی که در موسسه میزان سپرده‌گذاری کرده‌اند، مقصر نیستند.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت مسئولان بر فعالیت پدیده شاندیز و موسسه میزان قبل از شروع به کار اولیه، یادآور شد: مسئولان مربوطه باید از ابتدا نظارت می‌کردند و زمین و زیربنای ساختمان این موسسات را مورد ارزیابی قرار می‌دادند، پس اکنون جای این سوال باقی است که چرا تاکنون مسئولان نسبت به این تخلفات سکوت اختیار کرده‌اند؟


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰
حاج محسن دوستت داریم ...!!! سهامداران سینه چاک .
علی
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
تا اینجا که دولت و قوه قضاییه همه چیز رو ادعا کردند و هیچ مدرکی ارائه نکردند.اما پدیده برخی از اسناد و مدارکش رو نشون داده و مثل نامه دادگاه علیه جهاد کشاورزی و...
از این همه داد و قال فقط سرمایه های مردم معطل موند و تعداد زیادی از کارمندای پدیده بیکار شدند بخاطر هیچ و پوچ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۲
امیدوارم با مدیران خاطی برخورد قاطع بشه. حالا مجبوریم بخاطر سرمایه مردم از منابع طبیعی چشم پوشی کنیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵
ما پولمون را میخواهیم نه جیز دیگری مسؤلین هم به جای لم دادن روی مبل وبرگزاری جلسات صدمن یک غاز دیگه بیش از این احمال کاری نکنند عمر ما که با آزمون وخطا اینها تموم شد
علی
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
باز خبر چرت گذاشتی. متاسفم برات
داریوش
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
ما هم با بر و بچ دور هم نشستیم و دیدیم حق با ماس همه چی واس ماس .
علی
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
آقای مشاور تا دیروز کجا بودی..!
امید تقوی
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
با سلام. پدیده اگر تخلف کرده و به گفته ایشون "خلفات شهرسازی پدیده به دلیل آن بود که خارج از طرح جامع و مصوبات شورای عالی شهرسازی صورت گرفت" پس چطور میگه که اجازه ادامه کار بهش میدیم؟!؟! "مسئولان به دنبال توقف پروژه‌های سرمایه‌گذاری پدیده شاندیز نیستند و تاکنون نیز هیچ‌گونه پروژه‌ای از پروژه‌های شهر رویایی متوقف نشده و تنها موضوعی که اجرا شده توقف تبلیغات این شرکت بود."
به نظرم اینا خودشون هم موندن که چیکار کنن!! دلیلش هم اینه که همشون میدونن که تخلفات پدیده همش بخاطر ندانم کاری خود همین مسولین بوده و حالا خودشون هم نمیدونن با اشتباه خودشون چطوری برخورد کنن!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
حاج محسن پهلوان همچنان پشت پروژه پدیده شاندیز خواهیم ماند به کوری چشم بعضیها
ما
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
به خاطر ندونم کاریشون نبوده .به خاطر اینکه تا حالا خوب میخوردن ولی حالا نمیتونن بخورن. آقا بسه دیگه . این قدر شعار ندین حقوق مردم حقوق مردم . ملت کلی مرض گرفتن از دست فشارهای عصبی. چرا تکلیف مارو مشخص نمیکنین. دعواهای رقابتی تونو ما باید تاوان بدیم!!!!
شیدا
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
سلام علی آقا باهاتون موافقم.پدیده دوستت داریم..ما ازت حمایت میکنیم..
شیدا
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
سلام علی آقا باهاتون موافقم.پدیده دوستت داریم..ما ازت حمایت میکنیم..
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
سلام علی آقا باهاتون موافقم.پدیده دوستت داریم..ما ازت حمایت میکنیم.. درود بر پدیده ... وای بر مسئولین تن پرور و بی عرضه ...
حسین
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
تخلف پدیده فقط زمین خواری نبوده که مدارک علیه جهاد رو کنه تخلف اصلی پدیده جمع کردن سرمایه های مردم با سفته بازی و افزایش بادکنکی قیمت سهام بصورت مصنوعی بوده قربانیانش هم آخرین خریداران سهام هستند ... بزودی همه چیز رو میشه .... چند هفته دیگه .... خیلی اوضاع مدیران پدیده خراب میشه .