بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
کد خبر : ۱۵۲۱۹۶

به گزارش اخبار پولی مالی، بررسی های مالی نشان داد که مجامع بانکی های بورس چندان به مذاق سهامدارانش خوش نیامده است. به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، این شرکت ها که با در اختیار داشتن منابع عظیم نقدینگی نقش مهم و موثری در بازار سرمایه دارند، دستخوش سیاست گذاری هایی هستند که بر روند سرمایه گذاری شان بی‌تاثیر نیست. کاهش حجم سرمایه گذاری بانک ها مبتنی برکاهش بنگاهداری در کنار سایر عوامل داخلی و خارجی بر عملکرد مالی این شرکت ها تاثیرگذار است و این مهم را می توان در کارنامه سه ماهه اول بانکی ها مشاهده کرد. کارشناسان براین باورند که صرف نظر از سیاست محتاطانه پیش بینی بودجه، روند سرمایه گذاری های شرکت های بانکی نیز در کنار سیار شرکت های بورسی، با در نظر گرفتن شرایط منفی بازار سهام، چنگی به دل نمی زند، با این وصف در میان این شرکت ها برخی بانکی ها سود بیشتری را نسبت به سایرین سه ماهه به دست آورده اند.

مرور عملکرد بانکی ها در سه ماهه امسال، در میان بانکی هایی که تا کنون سه ماهه را بررسی و اعلام کرده اند، نشان دهنده کاهش های قابل توجه سود هر سهم سه ماهه نسبت به مدت مشابه قبل دارد. البته ناگفته نماند که در این قیاس بانک هایی هم بودند که سود هر سهم سه ماهه امسال را نسبت به مدت مشابه قبل افزایش داده اند.

در جدول و نموار زیر بانک هایی که تاکنون سه ماهه را منتشر کرده اند به همراه اولین پیش بینی سود هر سهم 12ماهه، سود هر سهم سه ماهه سال مالی قبل و درصد تغییر مشاهده می شود.

رقابت شانه به شانه بانک ها در کارنامه سه ماهه

رقابت شانه به شانه بانک ها در کارنامه سه ماهه


اشتراک گذاری :
ارسال نظر