بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر : ۱۵۲۳۰۸
در معاملات امروز بازار سرمایه با دادوستد ۵۷۲ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۰۶ میلیارد تومان در ۴۵ هزار نوبت، شاخص بورس ۴۹ واحد رشد کرد و در کانال ۶۶ هزار و ۸۲۹ واحد قرار گرفت.

به گزارش فرهنگ نیوز؛ شاخص کل بازده نقدی و قیمت بورس تهران در پایان معاملات امروز 10 مرداد 94 با رشد 49 واحدی به رقم 66 هزار و 829واحد رسید. شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز بورس با 19 واحد افزایش عدد 26 هزار و 575 واحد را ثبت کرد.

شاخص سهام آزاد شناور اما با 42 واحد رشد به رقم 76 هزار و 49 واحد دست یافت در عین حال شاخص بازار اول با افزایش 29 واحدی رقم 47 هزار و 872 واحد را تجربه کرد و شاخص بازار دوم نیز با رشد 136 واحدی به عدد 140 هزار و 27 واحد دست یافت.

براساس این گزارش، شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 2 واحدی به رقم 781 واحد رسید.

ارزش معاملات امروز بورس تهران به بیش از 106 میلیارد و 515 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 572 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در 45 هزار و 753 نوبت خرید و فروش بود.

در معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت پتروشیمی پردیس با 36 واحد، پتروشیمی مبین با 23 واحد و ملی صنایع مس با 76 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه شاخص کل بورس بر جای گذاشته‌اند.

در عین حال نماد معاملاتی سه شرکت گروه مپنا با 53 واحد،‌بانک صادرات با 32 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 24 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

بر اساس این گزارش، طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بهنوش ایران، شیشه و گاز،‌کنترل خردگی تکین کو، حق تقدم شرکت نوسازی و ساختمان تهران،‌حق تقدم بیمه ملت، حق تقدم صنایع کاغذ سازی کاوه، شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال، بیمه کارآفرین، توسعه و عمران استان کرمان،‌ پتروشیمی امیرکبیر از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های فارسیت درود و ‌سرمایه‌گذاری چشم انداز توسعه شمال متوقف شد.

به گزارش فارس، معاملات امروز بازار سهام در حالی آغاز شد که بازار با معاملات کم حجم سهام در نمادهای معاملاتی در اغلب نمادهای پیشرو بازار مواجه بود. طی امروز همچون روزهای گذشته معاملات کد به کد حقوقی‌ها در برخی نمادهای معاملاتی پربیننده بازار ادامه یافت. از جمله در نماد معاملاتی بانک گردشگری 91میلیون سهم از کد حقوقی این شرکت به شرکت تابعه آن منتقل شد. در نماد معاملاتی ایران ترانسفو نیز 5 میلیون سهم از کد حقوقی به شرکت‌های تابعه جابجا شد.

طی امروز گروه خودوریی بورس با معاملاتی متعادل و کم حجم روبرو بود. این در حالی است که طی هفته گذشته خودرویی‌ها تحت تاثیر اخبار و شایعات پیرامون این گروه با صف خریدهای سنگین و پایداری ازسوی خریداران مواجه شده بود در این گروه نماد معاملاتی ایران خودرو دیزل شاهد معامله بیش از یکصد میلیون و 773 هزار سهم بود که 99 درصد از این حجم سهام از کد حقیقی‌ها واگذار و تنها 15 درصد آن از سوی حقوقی‌ این شرکت خریداری شد. هر سهم «خاور» در تابلوی معاملات بورس تهران به قیمت 96 تومان دست به دست می‌شود.

بر اساس این گزارش، امروز قند اصفهان نیز در پی معامله دو طرفه صورت گرفته در این نماد با رِنج شدن قیمت سهام در بالاترین دامنه نوسان قیمتی قرار گرفت.

امروز بازار سهام با انتشار گزارش‌های برخی شرکت‌های پالایشی در خصوص عملکرد سه ماهه اول سال مالی خود نیز روبرو بود در این زمینه نفت بهران از پوشش 14 درصد سود عملیاتی خود در این دوره خبر داده و عنوان کرده که بودجه برآوردی این شرکت نیاز به بازبینی دوباره دارد. درعین حال بانک ملت نیز در آستانه بازگشایی نماد معاملاتی خود از منظور کردن ذخیره 176 میلیارد تومانی در سرفصل مطالبات مشکوک الوصول صورت های مالی سال 1394 خبر داده است.

بر اساس این گزارش، معامله گران تالار شیشه‌ای امروز در حالی شاهد معاملاتی کسل کننده و کم حجم بوده‌اند که به نظر می رسد با انتشار گزارش‌های ناامید کننده عملکردی در سه ماهه اول امسال و نیز باقی ‌ماندن برخی ابهام‌های بنیادی در پیرامون بازار سهام دست کم تا موعد انتشار گزارش‌های 6ماهه اول امسال شرکت‌های بورسی در شهریور ماه، بورس تهران در مداری نوسانی و کوتاه مدت درجا زند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر