بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
کد خبر : ۱۵۲۳۳۴
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ریزش قیمت زغال سنگ در بازار جهانی باعث شد معدنی که سه سال قبل بیش از 600 میلیون دلار ارزش داشت، به یک دلار فروخته شود.

به گزارش ایسنا، شرکت برزیلی واله و شرکت ژاپنی سومیتومو معدن زغال سنگ کک شوی "ایزاک پلینز" در استرالیا را به مبلغ یک دلار استرالیا (0.73 دلار آمریکا) به شرکت استنمور کول فروختند. سومیتومو نیمی از سهم این معدن را در سال 2012 به مبلغ 430 میلیون دلار استرالیا خریده بود.

قیمت زغال سنگ کک شو که برای تولید فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرد به کمترین سطح در 10 سال گذشته نزول کرده و تعطیلی معادن در سراسر جهان و ورشکستگی بعضی از تولیدکنندگان را در پی داشته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ به نقل از منابع آگاه، آلفا نچرال ریسورسز که بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کک شو در آمریکاست، بزودی در ویرجینیا خواستار حمایت در برابر ورشکستگی خواهد شد. این شرکت 7.3 میلیارد دلار در سال 2008 ارزش داشت.

طبق برآورد شرکت استنمور، معدن "ایزاک پلینز" که در ایالت کوئینزلند استرالیا واقع است، 30 میلیون تن ذخایر زغال سنگ دارد. تولید در این معدن در سال 2006 آغاز شد و تا سال 2014 که تعطیل شد، ادامه داشت. اوج تولید این معدن 2.8 میلیون تن در سال بود و محصول آن به فولادسازان در ژاپن، کره جنوبی و تایوان فروخته می‌شد.

استنمور قصد دارد تولید در "ایزاک پلینز" را به میزان کمتری آغاز کند.

فروپاشی قیمت زغال سنگ بخشی از رکود گسترده ای است که بازارهای جهانی کالاها را فراگرفته است. قیمت پایه زغال سنگ کک شو صادراتی استرالیا از ابتدای سال تاکنون 24 درصد نزول کرده و روز جمعه به 85.40 دلار در هر تن رسید.

بر اساس آمار بلومبرگ اینتلیجنس، قیمت پایه سه ماهه زغال سنگ کک شو در سال 2011 به رکورد 330 دلار در هر تن رسیده بود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
UNITED STATES
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
عزیز دل برادر اینکه چیزی نیست در مملکت خودمان دهه هاست که از ما بهتران معادن ایران را مفت غارت میکنند