بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲
کد خبر : ۱۵۲۴۷۳
با انتخاب سلطانی نژاد به عنوان مدیر عامل جدید بورس کالا صندلی وی در سمات از 22 روز قبل تا کنون خالی مانده است. این در حالی است که شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه یکی از حساس ترین ارکان سازمان بورس در بازار سرمایه به شمار می رود.
پایگاه خبری تحلیلی هدانا (HODANA.IR):

سه هفته قبل با خدا حافظی حسین پناهیان از مدیریت بورس کالا ،حامد سلطانی نژاد با انتخاب هیات مدیره بر صندلی وی تکیه زد.

سلطانی نژاد به عنوان جوان ترین مدیر عامل بورس کالا از ابتدای راه اندازی این بازار به شمارمی رود که تا قبل از این تنها تجربه مدیریت شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه را در کارنامه خود داشته است.

با وجود تودیع و معارفه مدیران جدید و قدیم بورس کالا، اما در شرکت سپرده گذاری و تسویه وجوه یا به اصطلاح سمات هنوز هیچ گزینه ای برای این رکن حساس و با اهمیت سازمان بورس تعیین نشده است.

بررسی نشان می دهد محمد رضا محسنی ازغندی به عنوان گزینه پیشنهادی سازمان بورس به هیات مدیره سمات معرفی شده است.

وی دانش آموخته رشته معارف اسلامی و مدیریت از دانشگاه امام صادق (ع) است و تا پیش از این مدیر عامل شرکت لوازم خانگی پارس از شرکت های تابعه شستا بوده است.

محسنی ازغندی چهارمین مدیری است که با برخوداری از پیشینه حضور در صنعت خودروسازی به دایره مدیران ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار پیوسته است.

وی پیشتر در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با مدیران خودرویی همکاری داشته است.

شرکت سپرده ‎گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سهامی‎عام) یک شرکت تسویه وجوه به شمار می رود که به عنوان یکی از نهادهای اصلی بازار سرمایه ایران زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می‌کند.

سیستم سپرده‌ گذاری اوراق بهادار، یک سازوکار ثبت الکترونیک است که نگهداری اوراق بهادار و ثبت نقل و انتقال آن‌ها را برعهده دارد.در این سیستم مالکیت اوراق بهادار، بدون نیاز به مبادله فیزیکی گواهی سهام یا هر سند کاغذی دیگر، همزمان با انتقال اوراق از یک حساب به حساب دیگر، تغییر می‌کند و عملکردی مشابه عملکرد بانک را برجای می گذارد.

در عین حال به دلیل ثبت و نگهداری هویت سهامداران و دارایی های مالی در این شرکت و نیز عملیات پایاپای و تسویه وجوه از آن به عنوان حافظه بازار سرمایه یاد می شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶
معارف دانشگاه امام صادق؟
آخه چه ربطی داری.......
ناشناس
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
حالا مگه قبلی (سلطانی) چی خونده بود؟؟؟!!!
اونم امام صادقی بود و ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
آقا اینجا بورس هست یا حوزه علمیه؟ همه رشته ها با ارزش هستند و محترم ولی اینجا بورس است و رشته تاریخ، معارف، اخلاق، فقه و ... مناسب مدیریت نیستند مگر در حوزه تخصصی خود
علی
UNITED ARAB EMIRATES
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
چرا همه مدیران بورس باید از دانشگاه امام صادق بیایند؟