بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
کد خبر : ۱۵۲۵۹۸

 

رئیس شورای رقابت با تأکید بر اینکه دیگر اجازه دلال‌بازی در بازار خودرو ‌نمی‌دهیم، در پاسخ به تقاضای خودروسازان داخلی برای افزایش قیمت گفت که در شرایط رکود نباید قیمت‌ها را افزایش داد‌.

‌به گزارش فارس‌‌، برنامه گفت‌‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما شب گذشته به موضوع بازار خودروی داخلی، نرخ‌گذاری خودرو و تقاضا در این حوزه پرداخت.

در این برنامه رئیس شورای رقابت با بیان اینکه همه صنایع کشور در رکود و مجبور هستند محصولات خود را زیر قیمت بفروشند، در پاسخ به سخنان رئیس انجمن خودروسازان مبنی بر تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار گفت‌‌: در حالی که اکنون دلال بازی برداشته شده است‌ می‌خواهید دوباره این پدیده را راه بیندازید‌.

رضا شیوا گفت: باید از هر نظر برای تولید برنامه‌ ریزی کرد و شورای رقابت برای تعیین قیمت‌ها کار علمی و براساس دستورالعمل ‌اجرا می‌کند.

رئیس شورای رقابت بیان کرد: اینکه بازار خودرو با رکود روبرو است به دلیل سیاست انقباضی دولت برای مهار تورم و جلوگیری از کاهش قدرت خرید مردم است‌.
در ادامه این برنامه خبری، ‌رئیس انجمن خودروسازان اظهار داشت:‌ نباید برای خودروسازان قیمت تعیین کرد و قیمت گذاری محصولات این شرکت‌ها را باید به حاشیه بازار سپرد.

احمد نعمت‌بخش افزود: دلیل درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت محصولات خودرو افزایش هزینه‌ها در مقایسه با سال گذشته است‌.
وی ادامه داد: سال گذشته خودروسازان ارز مبادله ای 2540 تومانی دریافت می‌کردند و امسال ارز 2960 تومان می‌گیرند که 16 درصد افزایش نرخ داشته است.‌

نعمت‌بخش با بیان اینکه ‌تعرفه فولاد نیز‌ افزایش یافته است، افزود: دستمزدها نیز 17 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است‌.

وی ادامه داد: شورای رقابت سال گذشته مجوز افزایش 3 درصدی قیمت‌ها را به خودروسازان داد اما امسال اجازه افزایش قیمت ها را نداده است‌.
رئیس انجمن خودروسازان افزود‌: خودروسازان داخلی اکنون زیان می‌ دهند اما در تلاش هستند تسهیلاتی را برای خریداران فراهم کنند‌.

وی گفت‌: دلیل کاهش قیمت خودروهای وارداتی، ماندن طولانی مدت خودروهای یکی از واردکنندگان در گمرک است و چون مدل خودروها سال 2014 است این وارد کننده تخفیف قابل ملاحظه ای را به خریداران ‌می‌دهد.

نعمت بخش وضع بازار را به دلیل آثار روانی عملکرد صدا وسیما و رسانه‌ها در جهت ایجاد توقعات بی‌جا از دولت یازدهم دانست‌ که در این‌جا مجری برنامه اعلام کرد «ظاهراً همه در رکود بازار خودرو داخلی تأثیر دارند غیر از خودروسازان».

وی با تأکید بر اینکه نرخ خودرو به هیچ عنوان کاهش نمی‌یابد، گفت: قرار نیست خودروسازان اروپایی و آمریکایی به زودی در کشور خط تولید راه اندازی کنند و اگر این اتفاق بیافتد دست کم عرضه آن خودرو در بازار دو سال زمان می‌برد.

در ادامه این برنامه همچنین علی ارسلان منصوری رئیس اتحادیه نمایشگاه‌های خودرو نیز بیان کرد: تا زمانی که کیفیت خودروهای داخلی اینگونه باشد استقبالی از این تولیدات انجام نمی‌شود‌.

وی افزود‌: اکنون خودروهای وارداتی با قیمت مناسب‌تر از گذشته عرضه می‌شود و با این روند، فروش محصولات داخلی با مشکل بیشتری روبرو خواهد شد‌.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
شورای رقابت و کار دقیق؟ نه بابا شوخی نکنید.
آقا این خودرو سازها از 20 سال پیش با همین تکنولوژی تولید م یکنند؟ یعنی این ها نمی خواهند کمی کاراتر عمل کنند و هزینه ها را کاهش دهند؟ قیمت دیگر بالا برو نیست هرچه هم مردم پولدار شوند دیگر تابوت نمی خرند
بهمن
ROMANIA
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
دلال بازی ها ومزایا بسیار بالا در خودرو سازی ها اجازه کاهش را نمی دهند زیرا به فکر حقوق مشتریان نیستند وتوجه به قیمت های جهانی ندارند ارزو می کنند خودرو به کشور وارد نشود تا به مشتریان با قیمت ها بسیار بالا دوباره خودرو بفروش رسانند ولی دیگر ..............
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
خودرو سازان هم خودشان و هم سهام هایشان و هم تولیداتشان پر از دلال و سفته باز است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
شما هیچ کاره ای وفقط شلوغ میکنید .خودروساز خود مختار وهر کاری بخواهد انجام میدهد.
محمود
ROMANIA
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
انشالا که ورشکستی خودروسازان روببینم و بخندیم امین
جعفرى
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
اينم از خنده دارترين جوك سال از طرف اين آقا، كل مملكت در كار دلالى هست از شير مرغ گرفته تا جون آدميزاد ، اونوقت ايشون در عالم هپروت سير ميكنند
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
اونایی که این دلال بازی ها را میکنند خودشون اجازه دهنده هستند بعد میخواهند به کی اجازه ندهند؟
احتمالا اجازه نمی دهند که کسی جزء خودشون دلال بازی نکنه ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
آقای رئیس انجمن مثلا خودرو سازان !!!اون تسهیلاتتون منو کشته !