بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
سهامداران حقوقی به طور معمول به عنوان فعال ترین معامله گران و سهامداران بازار سرمایه شناخته شده اند و معمولاً از بزرگان بورس انتظار می رود تا با خرید و فروش در نماد زیر مجموعه های خود و با تعادل نگه داشتن روند معاملات از سهام زیر مجموعه ها حمایت کنند.
کد خبر : ۱۵۲۶۹۳
نویسنده :
جمشیدی

سهامداران حقوقی به طور معمول به عنوان فعال ترین معامله گران و سهامداران بازار سرمایه شناخته شده اند و معمولاً از بزرگان بورس انتظار می رود تا با خرید و فروش در نماد زیر مجموعه های خود و با تعادل نگه داشتن روند معاملات از سهام زیر مجموعه ها حمایت کنند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در این گزارش به معاملات چهار روز پایانی هفته گذشته پرداخته شده تا مشخص گردد این گروه از سهامداران تا چه اندازه در این راستا عمل کرده اند.

بر اساس این گزارش، شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر با تملک 30 درصدی سهام شرکت سیمان سپاهان تنها حدود 500 هزار سهم آن را طی دوره مذکور خریداری کرد.

علاوه بر این شرکت سرمایه گذاری البرز تنها 36 هزار سهم "دالبر" و بیش از 350 هزار سهم "دسبحا" را طی این مدت به پرتفوی خود افزوده و شرکت سرمایه گذاری ملی ایران 300 هزار سهم "خودرو" را تحصیل کرد.

شرکت سهامی بیمه ایران نیز بیش از 200 هزار سهم پتروشیمی فن آوران و 800 هزار سهم شرکت سیمان شرق را به تملک خود درآورد.

در نماد "ونیرو"، شرکت صادرات نیرو خلیج فارس کیش خریدار بیش از 300 هزار سهم آن بود و فولاد مبارکه اصفهان نیز تنها 350 هزار سهم "هرمز" را به سبد سرمایه گذاری های خود اضافه کرد.

شرکت گروه انرژی مهستان بیش از یک میلیون سهم بیمه ملت را خریداری کرد و بانک سینا یک میلیون و 450 هزار سهم "زمگسا" را تحصیل کرد.

سرمایه گذاری مهر نیز با خرید بیش از سه میلیون و پانصد هزار سهم "وسپه" در نهایت میزان تملک خود در این نماد را به بیش از دو درصد رسانید و در نماد "پترول" شرکت مدبران اقتصاد حدود 9 میلیون سهام این مجموعه را به تملک خود درآورد.

علاوه بر این، بیش از دو میلیون سهم بانک پاسارگاد به پرتفوی شرکت نماد افزون پاسارگاد رفت و بانک قوامین خریدار بیش از شش میلیون سهم "خکاوه" بود.

صندوق سرمایه بازار گردانی سپهر صادرات نیز بیش از 23 میلیون سهم بانک صادرات ایران را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

این در حالی است که برخی از حقوقی ها اقدام به فروش سهام شرکت های زیر مجموعه خود کردند و در قامت فروشنده ظاهر شدند.

به گونه ای که شرکت گروه بهمن بیش از سه میلیون سهم "خریخت" را عرضه کرد و شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی بیش از دو میلیون سهم "بترانس" را به فروش رساند.

گروه توسعه مالی مهر آیندگان نیز 10 میلیون سهم "وغدیر" و شش میلیون سهم "وصندوق" را از تملک خود خارج کرد و در مقابل بیش از شش میلیون سهم "شخارک"را خریداری کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، در نماد "فولای" نیز شرکت خبرگان تجارت البرز عرضه کننده بیش از سه میلیون سهم آن بود و بیمه آرمان فروشنده حدود پانصد هزار سهم "سمگا".

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
حقوقی ها انگار آلرژی دارند با صف خرید چه بر سر صف ذوب اوردند در حالیکه اگر این صف بود باعث اعتماد بنفس بازار میشد و برای بقیه نمادها هم خوب بود
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
سهمی که حقوقیاش اصلافروش نمیزارن "حکشتی"
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵
چطور میشه فهمید چه شرکتی میخره و یا چه سازمانی میفروشه .
هاشم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۲
سلام
دوستان عزیزالان بازارفرصت خریدایجادکرده بهترین وقت برای خریداست کنگره امریکاهم بخاطرحفظ منافع ملی خودناچاراست بااقای رئیس جمهورابامالااقل دراین دوره کناربیایدضمن اینکه جمهوری اسلامی نیزباعملکردتنش زدائی وحرکت روبه جلوترس راازانهاپس زده وتعامل سازنده ای باجهان خواهدداشت که بازاربورس رابهترین گزینه سرمایه گذاری رقم خواهدزد.انشاالله