بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
کد خبر : ۱۵۲۷۳۲
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اقتصاد مقاومتی به ما می‌گوید دانش را باید بالا برد و شتاب رشد علمی را افزایش داد ولی اقتصاد عاریتی می‌گوید شتاب علمی کشور اگر کم شد مهم نیست؛ می‌رویم با غربی‌ها رفیق می‌شویم و تکنولوژی می‌آوریم.
سردار نقدی: تحریم ها هر لحظه ممکن است برگردد؛ کدام سرمایه دار غربی عاقلی حاضر است در ایران سرمایه گذاری کند؟ / فکر کردیم تکنولوژی موتور بوئینگ را می آورند ولی مک دونالد آوردند!

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اقتصاد مقاومتی به ما می‌گوید دانش را باید بالا برد و شتاب رشد علمی را افزایش داد ولی اقتصاد عاریتی می‌گوید شتاب علمی کشور اگر کم شد مهم نیست؛ می‌رویم با غربی‌ها رفیق می‌شویم و تکنولوژی می‌آوریم.

به گزارش «انتخاب»، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جمع مسئولین بسیج سازندگی استانها در سالن شهید دیالمه طی سخنانی گفت: امروز میدان مهم تلاش و جهاد ما به عرصه اقتصاد رسیده است. جنگ ما نه جنگ نظامی و نه جنگ سیاسی و امنیتی است بلکه اصل جنگ ما جنگ اعتقادی است که هر روزی در شکلی بروز می کند و امروز دشمن در عرصه اقتصادی وارد شده است. لذا همه وظیفه داریم به دور از کارهای اداری و کاغذبازی و با حرکتی جهادی با شناسایی ظرفیت های مناطق گوناگون کشور بهترین الگوی بومی را برای اشتغالزایی و افزایش ثروت و ارزش افزوده در کشور اجرایی کنیم.

نقدی اظهار داشت: جنگ ما و کشورهای مستکبر در این است که ما مدعی هستیم حاکمیت بر جهان متعلق به خداست ولی زورگویانی در عالم هستند که ادعا می کنند ما رهبر جهان هستیم و باید برای تمام دنیا تعیین سرنوشت کنیم.

به نوشته فارس، وی عنوان کرد: در اسناد راهبردی آمریکا از 20 سال پیش به این طرف و بعد از فروپاشی بلوک شرق این ادعا وجود داشته و دعوا بر سر این ادعاست که یا ما باید کوتاه بیاییم و بگوییم که پذیرفتیم شما حاکم جهانید یا آنها را باید سرجای خودشان بنشانیم و به آنها بفهمانیم که خدا حاکم جهان است و باید به حاکمیت خدا تن دهید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه افزود: در این 36 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در این کش و قوسی که وجود داشت ما همواره جلوتر از آنها بوده ایم و پیش رفته ایم، عراق، لبنان و مناطقی از فلسیطن و یمن و سوریه را از چنگ آنها درآورده‌ایم، در قلب کشورهای زورگو و جنایتکار پایگاه‌های عظیمی از صاحبان این تفکر بنا شده است که به میدان آمده و تلاش و جهاد می کنند و مبارزه می کنند و در مقابل آنها هم سرپل و جای پاهایی از ما گرفته اند و تلاش می کنند، توسعه دهند.

نقدی تصریح کرد: در این جبهه تکلیف و راهبرد ما را رهبری مشخص کرده است. اگر می خواهید موفق شوید باید اقتصاد مقاومتی را پی ریزی کنید. امروز در کشور همه از اقتصاد مقاومتی حرف می زنند و هیچ کسی مخالف نیست.

وی تأکید کرد: براساس اقتصاد مقاومتی نمی توانید به سرمایه های دشمن اتکا کنید زیرا هر لحظه ممکن است از بین برود. ما توافقنامه ای را امضا کرده ایم که تحریم ها با سیستم خودکار و لحظه ای قابل برگشت است و هریک از طرف های متخاصم اراده و طرح شکایت کنند به طور خودکار بعد از 60 روز همه تحریم ها بر می‌گردد. کدام سرمایه دار غربی عاقلی حاضر است در جایی که هر لحظه ممکن است تحریم ها برگردد سرمایه گذاری کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: 700 هزار میلیارد تومان مردم خودمان نقدینگی دارند اما نمی آیند سرمایه گذاری کنند در بخش تولید، در این صورت آیا معنی دارد تصور کنیم که دشمن خونی ما که 36 سال با هم جنگ داریم و خون از هم ریختیم و کینه از هم داریم و پرونده های سنگین علیه هم تشکیل دادیم در نهایت مهربانی بیاید و سرمایه گذاری کند آن هم در شرایطی که تحریم ها با مکانیزم ماشه در لجظه بر می گردد، این اقتصاد عاریتی است که در مقابل اقتصاد مقاومتی قرار دارد.

وی با مقایسه اقتصاد مقاومتی با اقتصاد عاریتی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی می گوید شما باید امنیت غذایی داشته باشید و بتوانید بخش اعظم غذای کشورتان را بدون وابستگی به بیگانه تأمین کنید. اقتصاد عاریتی می گوید کشور ما کم آب است و اشتباه است که زیادی می کاریم و منابع زیرزمینی ما دارد خشک می شود و باید زمین را رها کنیم و نکاریم. اقتصاد مقاومتی می گوید چندین راه برای گریز از مشکل کم آبی وجود دارد از جمله استفاده بهینه از آب، مکانیزه کردن آبیاری، آبیاری قطره ای، تحت فشار، سیستم گلخانه ای و ...

نقدی ادامه داد: می توانیم تمام نهرهای آب روستاها را سیمانی کنیم، مردم را بسیج کنیم و آبیاری را مکانیزه کنیم. راه دیگر برون رفت از مشکل آب، استفاده از شیرین سازی آب و اقتصادی کردن صنعت شیرین سازی آب است. با ساحل طولانی و آفتاب بسیار گرمی که کشور ما در تمام طول سال دارد بومی کردن صنعت شیرین سازی آب و استفاده از آب دریا یکی از راههاست. روش های کشاورزی با آب شور امروز در کشورهایی که میزان باران آنها 5 برابر ماست رایج شده است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به ما می گوید دانش را باید بالا برد و شتاب رشد علمی را افزایش داد تا اقتصاد دانش بنیان که ثروت افزوده زیادی برای کشور تولید می کند شکل بگیرد ولی اقتصاد عاریتی می گوید شتاب علمی کشور اگر کم شد مهم نیست می رویم با غربی ها رفیق می شویم و تکنولوژی می آوریم. ما فکر کردیم تکنولوژی موتور بوئینگ را می آورند ولی مک دونالد آورند!

نقدی خاطرنشان کرد: امروز عده ای شعار اقتصاد مقاومتی هم می دهند اما همان کارهای اقتصاد عاریتی را می‌کنند. اقتصاد مقاومتی می گوید اقتصاد را به مردم واگذار کن در حالی که اقتصاد عاریتی می گوید فقط سرمایه دارهای بزرگ و صاحبان سرمایه های بسیار بزرگ که با زد و بند پول های کلان بگیرند و با پول خود مردم کارهایی راه بیاندازند و وبال گردن دولت شوند وارد کار اقتصادی شوند که اقساط را به تعویق بیاندازند و باج بگیرند که ما می خواهیم کارخانه ای را راه اندازی کنیم و تولید را راه بیاندازیم و شما باید با ما کنار بیایید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در جبهه نباید کم بیاوریم باید حرکت را جدی بگیریم. ما باید تولید کنیم. رهبر معظم انقلاب در کنار حرم رضوی فرمودند کسی که کار اقتصادی می کند و برای تولید کشور اقدام می کند این حرکت او جهاد است. پس لازم است مردم سرمایه و امکانات بیاورند وبسیج در ارائه تسهیلات و آموزش و بازاریابی کمک کند و انگیزه دهد که مردم به میدان بیایند و اصناف را هماهنگ کند تا اقتصاد کشور رونق بگیرد.

وی ادامه داد: اگر بسیج کار اداری کند هنر نیست و گزارش دهیم این میزان تسهیلات دادیم و این میزان اشتغالزایی شده است. لازمه کار اداری التزام به وقت اداری است ولی کار جهادی التزام به هدف است.

نقدی در ادامه به نمونه‌های عملی واحدهای اقتصاد مقاومتی در استانهای مختلف کشور اشاره کرد و گفت: در چهارمحال و بختیاری مردم می گفتند که 30 درصد هلوی ما روی زمین می ریزد و از بین می رود چون در فصل فروش قیمت پایین است و زود فساد است لذا با احتساب پول کارگر و ریخت و پاش و فساد میوه صرفه اقتصادی ندارد کیلویی 500 تومان بفروشیم. پیشنهاد دادیم دستگاه خشک کن داشته باشید و 6 ماه وقت برای فروش دارید که در جای خشک و خنک نگهداری کنید و به قیمت مناسب بفروشید که همه موافق بودند و صنایع تبدیلی همین است.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی با کارهای اداری و بیانیه اجرایی نمی شود. باید رفت و مردم را جمع کرد و طرح ریخت و کشف کرد. فرهنگ سازی مهمتر است. باید خیرین و اصناف را پای کار آورد و دستگاههای صنایع تبدیلی را قسطی و زیر قیمت به کشاورزان تحویل داد.

نقدی به مسئولین بسیج سازندگی استانها گفت: باید فرهنگ سازی کنید و اردوی جهادی یک روزه ویژه کارمندان برگزار شود که با مشکلات مردم آشنا شوند و بتوانند مشکل را حل کنند. از ظرفیت های معنوی و کسانی که مردم به آنها اعتماد دارند مانند امام جمعه، خیرین، خانواده شهدا، بازاری ها استفاده کنید چرا که بایک حرکت کوچک می توان 5 برابر ارزش افزوده ایجاد کرد در حالی که ثروت‌های زیادی در جامعه ما به راحتی از دست می رود.

وی افزود: باید کار انگیزشی کرد و در هر جغرافیایی ظرفیت های خاص منطقه را شناسایی کرد. 15 درصد از خرمای ایران معادل 200 هزار تن با مشقت تولید می شود ولی در خاک از بین می رود. چرا این ثروت عظیم هر سال تولید و نابود می شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خاطرنشان کرد: سوژه های تولید در کشو زیاد است و باید تسهیلات دهیم و راه بیاندازیم. اگر در هر روستا با دادن تسهیلات بین مردم رقابت ایجاد شود، چون خودشان ثروت دارند در ادامه کار دیگر تسهیلات ما را نمی خواهند و فقط باید آموزش دهیم که از این منابع طبیعی چطور استفاده کنند.

نقدی در پایان اظهار داشت: لازم است الگوها را تعمیم داده و انگیزه ایجاد کنیم تا بهره وری بیشتری از آب و خاک این کشور داشته باشیم و انتظار از بسیج سازندگی این است با مساله اقتصاد مقاومتی اداری برخورد نکند. آدم های با انگیزه و جهادی در شهرهای ما زیادند و لازم است گاهی به آنها بگویید پشت میز ما بنشینید و شما بگویید چکار کنیم. این وسایل و امکانات را داریم، برای افزایش رونق اقتصادی باید مردم را در تصمیم گیری مشارکت دهیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
آقای نقدی
سلام
اقا مخلص شما هستیم تو را به خدا بگذارید چند صباحی زندگی کنیم آخرت ما که ازبین رفت
ربا می گیریم ربا می دیم منظورم همان بانک است که خوشبینانه 20درصد نزول می دیم
تو را به خدا آقای نقدی واقع گرا باشید بیایید اقتصاد را درست کنیم همه چی درست میشود نداری خیلی بد است
ناشناس
سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
.... بسیج مستضعفین گفت: اقتصاد مقاومتی به ما می‌گوید دانش را باید بالا برد و شتاب رشد علمی را افزایش داد .....
تا این لحظه چه فدر جهت افزایش بار علمی خودت تللاش کردی آقای نقدی؟ چند تا دانشجو تربیت کردی یا چند تا اختراع به ثبت رسوندی؟ حرف مفت زدن هزینه نداره.
ناشناس
سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
درود خدا بر سردار
ناشناس
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
درود خدا بر ناشناس 15:35
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
آره آخه تو این چند سال تکنولوژی ایرباس اومد الان شما منتظره بویینگین. دست بردارین اگه شما بلد بودین یه کاری میکردین که کار به اینجاها نکشه
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶
حاجی شما برای اونها دل نسوزون
اونها بیشتر از امثال شما ها میترسند و نمیاند ایران سرمایه گذاری کنند
ناشناس
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
گل گفتی رضا جون
ناشناس
ESTONIA
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳
شما خودتون عامل فراری دادن نابغه ها هستین.......بخدا قسم نویسنده 4 کتاب مهندسی ام و در فکر رفتن از ایران
ناشناس
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
خداکرمی تویی؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲
آقا شما دوست دارید بقال سرکوچه در مورد استراتژی نظامی در خلیج فارس یا فنون جنگی در عراق یا نحوه مدیریت پادگان شما نظر بده؟
شما یک سرباز هستید و توی زمینه تخصصی خودتان نظر بدهید
حقگو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸
آقای محترم شما یک فرد نظامی هستید
هاشم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۰
سلام
همه اینهادرست .
امادرکشورمااستعدادهای درخشانی هست که ناشناخته اندکه باشناسائی وحمایت انهاانهم درحوزه معنوی بعددرحوزه مالی کشورراشتابان به پیش میبرد.
ضمن اینکه هستندکسانیکه بهردلیل استعدادهای درخشان راسرکوب میکنندکه بارزترین علت ان حسادت ودرمقابل انهاخودبزرگ بینی میتواندباشد.
اسکندری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۴
امثال آقای نقدی انتظار دارند مسیولین وزارت امور خارجه و دولتی برای هر کاری از این آقایان کسب تکلیف کنند
eza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۸
شما نمیخواد به اروپایی ها خط بدی چی کار کنند
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸
اولا که ما با هیچ کس جنگ نداریم چون اولین قدم انسانیت، دوستی و تعامل و دوست داشتن انسانهای دیگه فارغ از رنگ و زبان و دین است.
امیر
ROMANIA
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰
بورس نیوز جان سلام...یارانه مرداد ماه را کی واریز میکنند!!!؟این
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
سلام چرا ما دراین 37 سال برای خودمان اب شیرین نکردیم ؟؟ عرب ها کردند ؟؟ تاکی باید صبرکرد نسل دوم هم بی اب هستند
ناشناس
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵
برو از سردار بپرس جواب میده هر چند جواب های آخوند فیلم مارمولک منطقی تر بودن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
سردار عزیز
عراق هم دشمن خونی ما بود با اون همه شهدای که تو جنگ تحمیلی جانشون رو فدای مملکت کردن.
حالا چی شده که همین عراقیا برادرمون شدن؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
خدایی این بنده خدا که یک نظامیه خیلی بهتر از برخی از آقایان که ادعای فهم دانش اقتصاد رو دارن و دهن باز موندن تا یک کشور خارجی بیاد در کشور ما با هزار تا شرط سرمایه گذاری کنه، می فهمه. یه ذره فکر کنیم پژو با ایران چه کرد؟ رنو چطور؟ شرکت های شل و ..... چی؟ آیا شده اونا بیان برای ما واقعا کار کنن؟ بحث تولید گوگرد رو پیگیری کنید که چطور یه شرکت فرانسوی قرار بود برای ما و قطر راه بندازه و آخرش هیچی!!! در حالی که قطری ها الان کلی از این محصول را دارن صادر می کنن!!! آقا بیژن فقط به فکر خوراک 13 سنتی است اما ... بورس ما نابود شد دیگه هیچ کس حاضر نیست پولشو بیاره اینجا. 20 ماهه داریم فریاد می زنیم بورس ما کمتر از دو سال پیش پر بازده ترین و پویاترین بورس منطقه بود و حالا داره می میره یه فکری بکنین و اونوقت آقایان نرخ سود رو 0.5 درصد به صورت الکی!!! تاکید می کنم به صورت دکوری پایین می آورند ومی گن دیدیندون! حل شد. نمی دونم چی بگم امیدوارم بعد از این که دولت عوض شد مشخص نشه 100 تا خاوری و زنجانی و... در اون وجود داشته و مسئولین بعدی در هر سخنرانی نیم ساعت اول رو در مورد فساد مسئولین فعلی حرف نزنن!!!!
ناشناس
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
نه شما فقط واقعا کار می کنی. اینقدر دنیای ایده ال خودتان را تشریح نکنید، وقتی شما با دنیا جنگ داری دنیا هم با شما. وقتی تحریمی تحریمی و همه باهات همین کار رو می کنند شما باید عاقل باشی نگذاری تحریم بشی
ناشناس
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸
الحق که حقتونه حسن رئیس جمهورتون باشه تا بعد از دو سال و بعد از توافق اوضاع مملکت اینجوری بشه اون دوست عزیزمون هم که از آلمان کامنت گذاشته و داستان گفته راست میگه ما باید با این همه استعداد و منابع و با 860 هزار میلیارد تومان نقدینگی دست مردم اونقدر دهن کشور رو سرویس کنیم که مردم جرات نکنن سرمایه شون رو وارد هیچ بازاری بکنن اونوقت بریم پیش فابیوس دست به سینه بشینیم تا بیاد یه قرون پژوی آشغال رو بیاندازه جلومون بعد ادعا کنیم چو ایران نباشد تن من نباد و...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
برای اینکه اقتصاد مقاومتی عملی بشه باید متخصصین وفرزانگان وکاردانها مسئول وسرکار باشند شما وامثال شما ازاول بودید چه گلی بر سر اقتصاد زدید جز اینکه سربار اقتصاد بوده اید سردار حرف بیفایده است عمل باید کرد
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
کدام سرمایه دار عاقل خارجی حاضر است در ایران سرمایه گذاری کند
ناشناس
GERMANY
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
ناشناس 8:45 فکر کنم یکی پیدا بشه صد میلیون بتو بده که ضرر بورست جبران بشه که از این حرفها نمیزنی. آینده کل ایران رو در نظر بگیر که بسمت بی ثباتی و جنگ و سرنوشتی همچون عراق و . . پیش می رفت.
ناشناس
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
دوست عزیز کسی مخالف توافق نیست حرف اینه که دولت بالاخره باید یه کاری بکنه الان دولت غیر از انتظار برای برداشتن تحریم و نگاه ملتمسانه به کشورهایی که تا دیروز دشمن خونیمون بودن چه برنامه ای داره؟ اگه فردا دوباره خواستن بزنن زیر همه چیز چی؟ طبق آمار حدود 850 هزار میلیارد حجم نقدینگی موجود در دست مردمه می دونی یعنی چی؟ چند تا کشور باید در ایران سرمایه گذاری کنن تا 10 درصد این مبلغ بشه؟ راه حل اقتصاد توجه واقعی دولت به مردم و تولید و پتانسیل های درونی کشور است نه انتظار کشیدن برای لغو تحریم های ظالمانه و...
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان با اشاره به برنامه‌ریزی برای بومی‌سازی فناوری احداث آسمانخراش‌ها از احداث آسمانخراش ۱۲۱ طبقه‌ای در تهران خبر داد، گفت:هم‌اکنون در حال بررسی ۱۱ نقطه برای ساخت این آسمانخراش هستیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
جناب نقدی،قرارگاه خاتم هر پروژه ای را از پلهای شهری تهران تا آزادراههای احداث شده ودرحال احداث در همگی این پروژه ها موفق بوده وباسرعت وکیفیت برتر اجرا کرده اما مسؤلینش درراستای منافع خودشان به سیاسی کاری میپردازند ونسبت به خیلی مسائل کوتاه می آیند ومصلحت اندیشی وتواضعهای بیجا میکنند اکنون وقت تواضع وتعارفات نیست کار را باید دست کاردان داد سیستم اداری کشور فلج وسنتی و۵۰ سال عقب است وهمین سیستم معیوب بازوی اجرایی دولت است که باعث گرانی وطولانی شدن زمان اجرا میشوند،لازم است،مدیریت تمام پروژها جهادی شود،زیر ساخت ومدیریت تولیدات استراتژیک تمام کشورهای پیشرفته نظامیست از کارخانه بنز گرفته تا صنعت ارتباطات وتولید برق هسته ای وحتی کارخانه های شکلات سازی ورسانه ای،مانیاز به تغییر ساختار داریم وگرنه شانه های نحیف سیستم لخت اداری ما نه توان ونه درک اقتصاد مقاومتی رادارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۳
ای کاش در سرزمین ما هر کس در زمینه تخصصی خودش اظهار نظر می کرد.
ناشناس
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
نظر منفی عزیز لطفا دلیل بیاور
حرف به این منطقی چرا منفی میدی داداش
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
الحمد لله همه در مملکت ما کارشناس اقتصادی و کارشناس ارشد سرمایه گذاری هستند ....