بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
کد خبر : ۱۵۲۸۳۹
در پی انتشار خبر مربوط به مشکلات گروهی از کارگران شرکت‌کشتیرانی جمهوری اسلامی برای دریافت بخشی از مطالبات مزدی، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توضیحاتی را منتشر کرد.
در پی انتشار خبر مربوط به مشکلات گروهی از کارگران شرکت‌کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای دریافت بخشی از مطالبات مزدی، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توضیحاتی را منتشر کرد.
به گزارش ایلنا، متن این توضیحات که به امضای مدیر روابط عمومی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران رسیده به شرح ذیل است:
احتراما پیرو درج خبر «بدحسابی کشتیرانی پای 60 کارگر متخصص را به اداره کار کشاند» مورخ 12/5/94 در آن خبرگزاری محترم به شماره 294851 ضمن تکذیب خبر مذکور توضیحاتی به شرح زیر ارسال می‌شود. خواهشمند است دستور فرمایید مطابق با قانون مطبوعات متن زیر در آن رسانه منتشر شود.
برخلاف اظهارات غیرمسئولانه و کذب آقای حصارکی که خود را وکیل دادگستری معرفی کرده است و با این توضیح که این شرکت با حفظ حقوق قانونی خود در مراجع ذی‌صلاح قانونی و امنیتی در اولین فرصت طرح شکایت بر علیه نامبرده را در دستور کار خود قرار داده است مواردی را به شرح ذیل جهت تشحیذ ذهن مخاطبان عزیز معروض می‌دارد.
اولا برخلاف اظهارات غیرکارشناسی مطروحه توسط آقای حصارکی اکثر پرسنل متخصص کادر دریایی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پس از قبولی در آزمون‌های مربوطه (کنکور سراسری و ...) و طی مراحل اداری و پزشکی و اشراف کامل به قوانین و مقررات و با سپرده تعهد خدمت ده ساله جهت استفاده از مزایای ماده 9 قانون نظام وظیفه (معافیت از خدمت) به خدمت به استخدام شرکت کشتیرانی درآمده‌اند.
ثانیا متقاضیان استخدام با آگاهی کامل از حقوق و مزایای متعلقه شامل حقوق مبنا، سنوات، فوق‌العاده شغلی، مسکن عائله‌مندی و به هنگام اشتغال به کار بر روی کشتی از مزایای فوق‌العاده هزینه سفر ارزی وفق دستورالعمل و آیین‌نامه‌های مصوب بهره‌مند می‌باشد.
ثالثا شرکت ضمن سرمایه‌گذاری برای این عزیزان و برنامه‌ریزی جهت برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی حین خدمت جهت ایرانی نمودن نیروهای متخصص شاغل بر روی کشتی‌های ناوگان و وفق تاکیدات و دستورات مدیریت ارشد ، شرکت با هماهنگی سایر ارگان‌های دریای کشور موفق به جلب نظر مجلس محترم شورای اسلامی در مصوب نمودن شغل دریایی به عنوان یکی از مشاغل سخت و زیان‌آور سهم بسزایی در کاهش عوارض این شغل در صنعت دریایی کشور داشته است.
رابعا کلیه آرا که توسط مراجع حل اختلاف بر مبنای قوانین و مقررات قانون کار و همین طور توسط دیوان عدالت اداری بر مبنای قوانین و ضوابط مربوطه صادر گردیده‌اند گواه صحت ادعای شرکت می‌باشند.
علی‌ایحال با توجه به موارد فوق شکایت از شرکت کشتیرانی آن هم با تحریک برخی افراد غیر مسئول و ناآگاه و صرفا با دید منفعت‌طلبانه که در طی چند سال گذشته اقدامات ناصوابی را جهت تهییج و ترغیب برخی از کارکنان خانواده بزرگ کشتیرانی به منظور کسب درآمد از این مسیر و همچنین اقدامات خلاف قانون و شرع جهت کسب نتیجه دلخواه که متاسفانه این اقدامات منفعت‌طلبانه منصرف از تبعات حقوقی برای این عزیزان خود سهم بسزایی در گمراه کردن این افراد و سوق دادن جهت طرح شکایات واهی و من غیر حق داشته و دارد و همانگونه که در مانحن فیه بیان شد این شرکت تمامی حقوق قانونی خود را علیه این افراد سودجو که با طرح موضوعات فوق باعث تشویق اذهان عمومی و بر هم زدن نظم عمومی و امنیت روحی و روانی کارکنان خدوم بخش دریایی شرکت شده‌اند را در مراجع ذی‌صلاح قضایی و امنیتی (به دلیل اختلال در روند فعالیت شرکت) محفوظ نگه خواهد داشت.
شایان ذکر است که هر ساله تعدادی از پرسنل ساعی و زحمتکش دریایی پس از احراز شرایط بازنشستگی و با بهره‌مندی از مزایای قانون سخت و زیان‌آور به افتخار بازنشستگی نائل و کلیه مطالبات به طور کامل به ایشان پرداخت می‌گردد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر